Spring naar bijdragen

Als eentje niet meer kan...

Aanbevolen berichten

Een goedenmiddag,

Onlangs ben ik voor de zoveelste keer de fout in gegaan. Als eentje niet meer kan... Om vervolgens thuis te eindigen en niet meer weten wat er zich heeft afgespeeld. Thuisgekomen en er achter komen dat er diverse dingen ontbreken. Geld, passen nieuwe zonnebril. Ik wil het niet meer. Ik wil er vanaf. De kliniek heb ik al geprobeerd, twee weken opzitten, trommelen en luisteren naar je eigen kosmische klanken heb ik al gedaan. Dat werkt bij mij niet zo. Ik kan prima twee weken niet drinken. Om daarna twee dagen los te gaan. Mijn houdbaarheid is ongeveer twee weken. De laatste tijd kan ik het net een week droog houden. Vandaag begin ik wederom opnieuw, sinds een jaar of 10 probeer ik te stoppen. Zonder succes. Ik vermoed ook omdat ik het lastig vind om er over te praten, ik zoek een manier om dit tot een succes te maken, dagen tellen, dor de twee weken heen. Wellicht moet ik iemand zoeken die mij daarbij kan helpen. Door te delen wordt de behoefte duidelijk minder. Ik wil er van af. Er mee afrekenen voor eens en altijd. Hoe ga ik dit aanpakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als delen je helpt, dan zit je hier goed. Misschien een plan om iedere dag hier te schrijven wat je meemaakt en al schrijvend te ontdekken waaróm je jezelf wilt verdoven en hoe je beter met moeilijke gevoelens kunt omgaan. Er zijn hier veel mensen die heel zinnige dingen zeggen, ik heb er al veel aan gehad en ben voor het eerst in 25 jaar in staat gebleken om drie weken niet te drinken.

1 uur geleden zei YvesBoulanger:

trommelen en luisteren naar je eigen kosmische klanken heb ik al gedaan. Dat werkt bij mij niet zo

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Yves en welkom bij ons forum. Natuurlijk is het lastig om er over te praten. Meestal kijken de mensen je dan aan of ze water zien branden. Ik denk dat je hier wel op je plaats bent.  Pak het rustig aan, kijk eens rond bij "ditjes en datjes de dagdraad" daar zitten we meestal. Het is onze huiskamer".

Als je trek krijgt in drank, zorg dan dat  je een volle maag  hebt, dat vermindert de trek, en verder wens ik je heel  veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...