Spring naar bijdragen

Huiskamer 8 April 2018

Bestwel

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Kannietmeer:

De arts die je van 3 lora naar 15 diazepam overzette verdient een enkeltje benzo ontwenning.

Hahaha hoe treurig het ook is ik moest wel ff lachen om je opmerking. Die fout van haar kost me waarschijnlijk maanden extra lijden als ik geluk heb. Ik was toen nog een stuk stabieler + het feit dat ze de volgende dag samen met de hoofdpsych wel even naar 7,5 lorazepam wou gaan + seroquel wou voorscrijven en in de fragiele situatie moet je maar je koppie erbij zien te houden want ik was in totale complete paniek. Ik dacht dat ik tegen psychose aanzat.

Als ik dit hoofdstuk heb afgesloten zet ik nooit meer een stap naar een psychiater voor hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei MyBattle:

Hahaha hoe treurig het ook is ik moest wel ff lachen om je opmerking. Die fout van haar kost me waarschijnlijk maanden extra lijden als ik geluk heb. Ik was toen nog een stuk stabieler + het feit dat ze de volgende dag samen met de hoofdpsych wel even naar 7,5 lorazepam wou gaan + seroquel wou voorscrijven en in de fragiele situatie moet je maar je koppie erbij zien te houden want ik was in totale complete paniek. Ik dacht dat ik tegen psychose aanzat.

Als ik dit hoofdstuk heb afgesloten zet ik nooit meer een stap naar een psychiater voor hulp.

Amen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Bernice:

Lieve allemaal,

Dank je wel voor jullie steun en medeleven, het doet me goed.

Nadat ik gisteren een extreem heftig dag had gehad, heb ik geslapen van half 12 tot 8 uur en maar 1 x rond 3 uur wakker geweest. Echt fijn, het geeft me een klein beetje vertrouwen dat mn lichaam het vanzelf aangeeft als ik slaap noodig heb en vandaag was ik gelukkig een stuk rustiger. Echte rust kan ik helaas niet vinden dus ik begrijp hoe jij je voelt @Jeshen, ik zou zo graag een boek op de bank willen lezen (was mn grootste hobby) maar helaas, ik stuiter er vanaf. Daarom vanmiddag 2 uur wezen wandelen maar dat was echt afzien, wat was het warm pfff. Bij mij zit de angst, spanning en onrust voornamelijk rond mn hart (emoties) en merk dat ik dat heel beangstigend vind, net alsof hij er zo mee kan stoppen (hartkloppingen en hoge hartslag en dat met betablokkers). Wie herkent dit?

@KannietmeerZou je moeheid niet komen door alles wat je de afgelopen tijd hebt meegemaakt, depressie en afbouw benzo? Heftig allemaal. Heel veel sterkte!:heart:

Hi @Bernice 

Ik kan zeggen dat de onrust echt wel minder wordt hoor! Vlak nadat ik ct was gestopt kon ik geen 2 minuten stilzitten. Echt niet, ik gaf de baby lopend de fles. Nu kan ik wat langer stilzitten. Maar echt rustig relaxen met een boek lukt nog niet. Komt wel weer! Straks lezen wij ons weer suf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei MyBattle:

@MyBattle Kun je nagaan hoe sterk je bent door bezig te zijn met stoppen! Topper! Doe het rustig aan en luister naar de afbouwadviezen hier. Zet hem op jongeman! En kom hier als je in de rats zit. 

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei MyBattle:

Ik slik nu in de ochtend 2mg en dan middag en namiddag nog een keer 1mg. 

Zijn er nog andere langwerkende benzo's behalve clonazepam die ik een poging zou kunnen geven? Het is gewoon een bonk gezeik alleen maar omdat je een keer met vertrouwen hulp aan een arts vraagt. Het is gewoon schandalig dat een gemiddelde forumganger 2a3 keer zoveel kennis heeft over benzodiazepinen en andere medicatie dan een hoogopgeleide psychiater. Ik wil ze niet allemaal over 1 kam scheren maar het is een primitief zooitje is mijn mening. 

Bedankt voor de steun! En iedereen veel kracht en sterkte toe gewenst.

Ha @MyBattle,

In je post had je het erover dat je Diazepam liever niet wilt. In de aangehaalde regel heb je het ook over Clonazepam. Dat is inderdaad net als Diazepam een langwerkende benzo, maar is toch niet te vergelijken met Diazepam en als substituut voor Lorazepam al helemaal niet geschikt. Clonazepam (in de Engelstalige landen beken en berucht onder de naam Klonopin) wordt algemeen beschouwd als de zwaarste benzo om af te bouwen. Wellicht komt dat doordat Clonazepam ook voorgeschreven wordt bij epilepsie. Bij het afbouwen van Clonazepam worden klachten als insulten e.d. meerdere malen gemeld, ook bij gebruikers die geen epilepsie hebben. Als je googelt op "Klonopin withdrawal" kom je veel verhalen daarover tegen. 
Diazepam is echt veruit te prefereren, maar wel tegen een omrekening van 1 mg Lorazepam versus 10 mg Diazepam, anders is de klap te groot.

Afbouwen met alleen Lorazepam kan ook, ik heb het ook gedaan. Dat valt niet mee en is zwaar, maar als je microtapert is het te doen.

Sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Dis:

Ik merk nu dat mijn nervositeit weer even minder is, ik stabiliseer na bijna 2 weken op 14mg dia. De slaap is redelijk. Blijf nog een week op 14 en dan naar 13. Ik ben achteraf toch te snel gegaan (van 40 mg naar 14 in 5 weken) Er komt nog weinig actie vanuit mijzelf, boodschappen doen is al een crime. Ik geef niet op, never nooit niet, al zou het mijn dood worden. Iedere dag is er één. Met Nietsche gesproken "alles was mich nicht tötet macht mich stärker".

Ik wil je dringend aanbevelen je methode van afbouwen te veranderen Gerard. Je Bent een sterke kerel, vast en zeker, maar waarom zou je jezelf zoveel geweld aandoen? Je kan een micro afbouw veel beter volhouden en je klachten zijn minder. 1 mg in één keer naar beneden is een dreun voor je lichaam.  Als je deze stap over twee weken zou verdelen en elke dag een beetje van je pil afhaalt, ben je minder hard voor jezelf en heeft je lichaam veel minder stress van wat je doet en kan makkelijker herstellen. Gezien het feit dat je nog 14 mg te gaan hebt, kan ik niet anders dan proberen je over te halen voor je eigen bestwil. ^_^:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Dis:

Ik merk nu dat mijn nervositeit weer even minder is, ik stabiliseer na bijna 2 weken op 14mg dia. De slaap is redelijk. Blijf nog een week op 14 en dan naar 13. Ik ben achteraf toch te snel gegaan (van 40 mg naar 14 in 5 weken) Er komt nog weinig actie vanuit mijzelf, boodschappen doen is al een crime. Ik geef niet op, never nooit niet, al zou het mijn dood worden. Iedere dag is er één. Met Nietsche gesproken "alles was mich nicht tötet macht mich stärker".

@DisJij gaat echt snel, super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...