Spring naar bijdragen

ONZE HUIKAMER 1-4-2018


Aanbevolen berichten

Hoi Bol, ik ga mijn best doen. Al was het er gisteren niet van gekomen. Onverwacht visite gekregen en samen gezellig gegeten. Dadelijk naar een brunch. Eigenlijk niet zo’n zin in dat laatste. Was wel blij met de visite van gisteren. Ik had een echte rotdag met onwijs trek in wijn dus de perfecte afleiding. Ik heb ook opeens super goed geslapen. De hele klok rond. Voel me ook een stuk beter weer. Jeetje wat is het maar wazig. Het is echt goede dag, en slechte dag. 

X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal. k hoop dat iedereen toch wat Paas plezier heeft. Ik was gisteren ook uiteindelijk niet lekker en kon nergens meer van genieten. Buik deed erg pijn. Afgelopen ineens het gevoel alsof mijn stoelgang vertraagd is en niet meer wil. Na een goede slaap wel weer beter nu, maar ik doe maar rustig aan. Heb wat creatief gedaan vanochtend en hoop vanmiddag nog even, maar nu even pauze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Goedemiddag allemaal. k hoop dat iedereen toch wat Paas plezier heeft. Ik was gisteren ook uiteindelijk niet lekker en kon nergens meer van genieten. Buik deed erg pijn. Afgelopen ineens het gevoel alsof mijn stoelgang vertraagd is en niet meer wil. Na een goede slaap wel weer beter nu, maar ik doe maar rustig aan. Heb wat creatief gedaan vanochtend en hoop vanmiddag nog even, maar nu even pauze.

Even op de pauzeknop drukken is prima, @Kannietmeer
Buikpijn herkenbaar, heb ik ook soms nog last van, met alle gevolgen van dien. Het gaat ook steeds weer over, dat is het mooie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve K.N.M. en Cyclad,

Mocht de stoelgang nu erg moeilijk gaan, doordat het te hard wordt, kun je het beste wonderolie nemen. Dat is de enigste olie die niet door het lichaam wordt opgenomen maar gewoon uitgescheiden wordt met de ontlasting. Alleen gaat het dan wat makkelijker en doet veel minder pijn. Heel veel sterkte.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet al die dingen, en toch lukt het me ineens niet sinds een paar weken de buik stabiel te krijgen. Terwijl ik toch weinig heb veranderd. Dat is precies de reden dat ik Slippery Elm slik. Ik natuurlijk de dosis weer verhogen want die heb ik inde loop der tijd gehalveerd.  Het is ook gewoon maar boomschors. Ik  kan ook niet zeggen dat het echt hard wordt eerlijk gezegd. Geloof het eigenlijk niet. Maar het voelt wel zo. En als het komt is het toch niet hard. Lekker smakelijke praat allemaal, maar ja, het hoort bij onze struggle zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Dis:

@Kannietmeer Ik heb ook veel last van buikklachten, toen vond ik op youtube een filmpje over waterdrinken. Ik ben toen veel water gaan drinken en nog maar twee kopjes koffie per dag en weinig eten (alleen gekookte eieren, verse rauwkost een beetje kaas géén brood en gekookte kipfilet en een eetlepel kokosolie. Dat heeft goed gewerkt, ik ben mijn krampen nu kwijt.

Groetjes Gerard

Toen ik begon met afbouwen was ik al 10 kilo afgevallen en nog maar 50 kg (1.68 lang).  Tijdens de afbouw wat geschommeld, maar het ging behoorlijk. Ik blijf behoorlijk eten om weer wat aan te komen. Maar ik heb ook het gevoel dat minder eten prettiger lijkt voor mijn darmen. Tegelijk wordt ik dan 2 x per nacht wakker en kan ik niet slapen van de honger.   Ik drink geen koffie, alleen kruidenthee en soms vlierbesbloesem limonade in de avond. Ik drink genoeg denk ik, maar moet er wel altijd op letten. Ik eet gevarieerd.

Ik denk dus dat jouw manier van eten voor mij niet zou werken. Maar ik voel me tegelijk lui en ik verzet me ook tegen het idee op dit moment in mijn hoofd.( eerlijk, geen idee precies waarom, ben misschien gewoon te moe voor veranderingen die  ik weer moet bedenken)  Ik wil wel brood eten omdat ik het twee keer heb laten staan in mijn leven en allebei de keren na een tijdje zwaar depressief was, en ook al denk ik dat het er niet door komt, het maakt me huiverig voor een broodvrij dieet. Ik eet trouwens niet super veel brood ofzo. Maar omdat ook mijn energie continue zo fragiel is, merk ik dat ook honger niet goed is op het moment. Dus ik probeer dat te voorkomen zodat ik niet instort.  Ik eet wel regelmatig wat noten ( alleen cashew of pistache want voor de rest ben ik allergisch) en ik eet zaden, ook vaak door de salades, ik eet fruit en kokosolie eigenlijk ook regelmatig. Echt een eetlepel hop in mijn mond doe ik niet, maar vraag me wel af wat dat precies doet.  ( met mijn lichaamsvetten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...