Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 11-3-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik slaap nu al vier nachten aardig. Wow, zo fijn! We krijgen zo twee schoonnichten op bezoek en vanmiddag hebben we een kinderverjaardag. Druk dagje dus. Maar ik houd daarvan! Ik heb de afgelopen dagen niet de tijd gehad om even rustig te antwoorden. Altijd druk als de oudste ook thuis is. Maar op de toilet neem ik wel af en toe mijn leesmomentje.

Zet 'm op allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag, ik ben diazepam aan het afbouwen. (Had eerst lorezepam) omgerekend 2xdaags 10mg diazepam. Vorige week 8- Vandaag 2mg eraf. Nu 2x daags 6mg- per week er 2mg af. Ik ben zo ziek als een hond. Twee kleine kinderen middag slaapje. Wat een hel is afbouwen van benzo’s. Als ik dit van te voren had geweten. Nooit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Difficult:

Goeiemiddag, ik ben diazepam aan het afbouwen. (Had eerst lorezepam) omgerekend 2xdaags 10mg diazepam. Vorige week 8- Vandaag 2mg eraf. Nu 2x daags 6mg- per week er 2mg af. Ik ben zo ziek als een hond. Twee kleine kinderen middag slaapje. Wat een hel is afbouwen van benzo’s. Als ik dit van te voren had geweten. Nooit

lieve dificult,

heel hartelijk welkom! Je afbouw is te hard voor je lichaam zoals je het nu doet denk ik. Verander je methode van afbouwen, iets langzamer en ipv stapsgewijs, kan je een met een weegschaal en vijl iedere dag de dosis verminderen, waardoor je lichaam meer glijd. Zie het als van de trap afrollen, of van de glijbaan afglijden. Maakt een groot verschil! zonder klachten afbouwen zal niet lukken, maar het kan wat minder heftig worden is mijn ervaring. Als je wilt weten hoe precies, laat het me dan weten.

 

Hoeveel lorazepam had je eerst en hoe ben je overgestapt naar Diazepam en hoe was dit voor jou? Wat zijn je klachten op dit moment waar je het meest tegenaan loopt?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jeshen:

Goedemorgen,

Ik slaap nu al vier nachten aardig. Wow, zo fijn! We krijgen zo twee schoonnichten op bezoek en vanmiddag hebben we een kinderverjaardag. Druk dagje dus. Maar ik houd daarvan! Ik heb de afgelopen dagen niet de tijd gehad om even rustig te antwoorden. Altijd druk als de oudste ook thuis is. Maar op de toilet neem ik wel af en toe mijn leesmomentje.

Zet 'm op allemaal. 

Heerlijk dat het vooruit gaat Jesh. Hopelijk brengt dit ook meer rust voor de dagen dat je toch weer even tegen de klachten aanloopt. Ben blij voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn een reactie 

Ik had twee maal daags  2,5 lorezepam toen twee maanden 2x daags 2 Mg en nu op diazepam overgestapt wat een ramp was. Vanaf december mee begonnen en nu die afbouw. Zo down, had dit vorige week ook en zakte woensd Dond af. 

Is t niet; hoe eerder mijn lichaam uit hoe sneller het kan herstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Difficult.

Van harte welkom op ons forum. Ik hoop dat je er veel aan hebt. Onze Jesh. heeft  ook twee kindjes en weet als geen ander hoe moeilijk dat is. Afbouwen en kindjes verzorgen, dus ze zal je zeker met raad en daad bij kunnen staan.

Al die gevoelens die je beschrijft herken ik en ik denk wij allemaal. We weten hoe zwaar en moeilijk je het nu hebt.

Maar je staat er niet alleen voor. Een stevige virtuele arm om je heen en laat de tranen maar komen.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DifficultDepressieve gevoelens zijn helaas idd een effect dat diazepam meer heeft dan de lorazepam. Ik voelde dit ook als een duidelijk verschil. De diazepam /lorazapam is eigenlijk 10mg/1mg. Dus ik weet niet of je overstap sluitend is geweest als ik het zo lees.

Met de klachten die je beschrijft zou ik doorgaan in het tempo dat je nu hebt heroverwegen, ondanks dat je zeker pas helemaal kan herstellen als het uit je lichaam is. Maar het is niet zo dat een snelle afbouw de beste keus is, omdat te snel afbouwen, net zo goed zorgt voor hele heftige langdurige klachten die maanden kunnen duren.

Afhankelijk van hoe lang je het gebruikt hebt natuurlijk, maar als je lichaam eenmaal is aangepast aan de dosis en ontwenningsverschijnselen vertoont, is eigenlijk een rustig tempo altijd beter. Heb je de Ashton Manual gelezen?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die heb ik gelezen. Kannietmeer. Vooral in de ochtend als ik de diazepam neem is de downigheid niet normaal. In de middag is ietsjes verbetering, douchen aankleden ik doe het allemaal niet hele dag in pyjama en hup jas erover heen :-) erg eigenlijk. 

Blij dat er weer een dag op zit. Elke stap doe ik voor de kinderen en duik nu gelijk de bank op. Dinsdag heb ik beide kids bij gastouder en kan ik wat uitgebreider reageren. 

Vind het verschrikkelijk alleen thuis te zijn als de kids bij de gastouder zijn. Is dit herkenbaar? Ga wel met vriendin wandelen op het strand -verplicht ik mezelf. Geen zin in sociaal gedoe maar anders blijf ik geïsoleerd en wandelen schijnt te helpen. 

Jesh hoe oud zijn jou kinderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste @Difficult


Allereerst welkom in onze huiskamer! En wat goed dat je de lorazepam/diazepam aan het afbouwen bent. Ik zie dat je 2 maanden op 2 mg lorazepam hebt gezeten en daarvoor 2,5 mg had. Hoe lang heb je het in totaal gebruikt?
Ikzelf heb 4 weken 2,5 mg gebruikt omdat ik door benauwdheid niet kon slapen en daar bang voor werd. Door de lorazepam sliep ik weer wat, ook al is het nepslaap, ik kon mijn naderende bevalling tenminste aan. Daarna nog een week gebruikt en toen ben ik cold turkey gestopt. Ik heb dus geen ervaring met afbouwen. Maar ik zou het wel aanbevelen. Ik heb mijn lichaam plots iets ontnomen en nu 3 maanden later is mijn lichaam nog steeds niet wat het was. Vooral slapen is nog grillig. En angstige momenten zijn er nog. Door het slecht slapen is ook mijn zicht wat minder. Maar vergeleken bij wat het 2 maanden geleden nog was, gaat het zeer de goede kant op!
Ik heb zelf een dochter van 3 jaar en een van 3 maanden. Zij hebben mij goed afgeleid, maar ik heb meer gehuild dan gelachen. Nu ben ik al vier dagen tranenvrij. We zullen zien, want zaterdag gaat mijn vriend een week weg en dan gaan beide meisjes drie dagen naar de crèche. Ik zie dus op tegen het alleen zijn, en al helemaal als zij ook naar de crèche zijn. Wil dus weer wat gaan werken.

En ja depressieve gevoelens had ik ook heel erg. Overigens heb ik helemaal geen depressief of angstig verleden en sliep ik ook altijd prima. Dus het is echt iets wat is gekomen door het plotseling stoppen. Doe dat dus niet! Bouw het rustig af. En ja, ook dan zal je wel tegen dingen aanlopen, dat heb je vast ook in de ashton manual gelezen. Blijf je maar bedenken dat het goedkomt. Dat je weer de oude wordt. Dat het even duurt, maar dat je daarna nog je hele leven voor je hebt. Je hele leven zonder troep!

Zet 'm op meid. En als je iets voelt en wilt weten of dat erbij hoort, vraag het gerust. Dat stelt jou ook een beetje gerust!

Dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...