Spring naar bijdragen

Huiskamer 21 Februari 2018


Bestwel

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Bestwel:

@Lynn86 is een stap van 1Mg lora niet een hele grote stap? Als referentie wordt 1Mg lora vergeleken met 10Mg dia .... De afbouw van dia met 2Mg per stap is een flinke stap ....

Misschien beter met0,5Mg afbouwen?

@Kannietmeer Ken jij ervaringen? 

@Cyclad58Hoe groot waren die jij  in de eerste fase van de afbouw had, jij komt van 4Mg lora af toch?

@Bestwel ja 1mg is teveel. De eerste twee zijn me gelukt. Nu gaat t niet meer. Moet langzamer afbouwen.

Dankjewel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lynn86

het valt inderdaad niet mee. Zo ben ik eens in mijn slaap wakker geschoten met een razend hart, geen zuurstof. Mijn echtgenoot dacht dat ik een hartaanval maakte en heeft de ziekenwagen gebeld. Ik naar de spoedeisende hulp gebracht. En na een nachtje kreeg ik te horen: mevrouw, u had een paniekaanval. Say What?? En dit terwijl ik lag te slapen!! Het is echt beangstigend. Maar het feit dat ik nu weet wat het is, kan ik er veel sneller uitgeraken. Yoga en ademhalingstechnieken zijn me aangeraden. 

Sterkte

bewerkt door hoopvol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei hoopvol:

het valt inderdaad niet mee. Zo ben ik eens in mijn slaap wakker geschoten met een razend hart, geen zuurstof. Mijn echtgenoot dacht dat ik een hartaanval maakte en heeft de ziekenwagen gebeld. Ik naar de spoedeisende hulp gebracht. En na een nachtje kreeg ik te horen: mevrouw, u had een paniekaanval. Say What?? En dit terwijl ik lag te slapen!! Het is echt beangstigend.

 

Dit soort horror verhalen maken mij niet rustiger .... Ik lees liever een "Success" verhaal ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei mito:

Dat slechte slapen gaat pas over wanneer je je er bij neer legt dat je slecht slaapt.....ik werd er gek van.

Toen ik op een gegeven moment tegen me zelf zei...we gaan deze nacht rusten....boekie lezen....gewoon rusten.....pas toen viel ik wel eens een uurtje of twee in slaap.

En langzaam aan ging het beter. De druk die je je zelf oplegt om jezelf verplicht te laten slapen werkt niet. Akkoord gaan met heel weinig slaap en proberen tussendoor je rust momenten te pakken werkte voor mij beter. Ik ging ook altijd pas op bed wanneer ik letterlijk omviel....of op de bank in slaap sukkelde.

Alle slaap momenten waren voor mij op het laatst mee genomen.....maar mezelf verplicht slaap opleggen werkte averechts.

mito

En help mij even herinneren...nu gaat het goed toch, na een half jaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2/21/2018 om 10:28 zei GUUS:

Weet je  Jeshen wat zo fijn is? Dat we herkenning krijgen van mensen op dit forum , ,waar we tegen aan kunnen praten via dit forum, de erkenning van lotgenoten, die je begrijpen, ik dacht altijd wat zeur ik veel  , maar dat vonden ze hier echt niet, je wilt alleen bevestiging steeds,  hoe lang duurt dit? Klopt dit.? I je kunt dit alleen verwoorden naar mensen die voelen wat wij voelen, het is aan anderen niet over tebrengen, het komt ook goed,maar met 5 stapjes vooruit en 4 achteruit, het is een proces, en geen griep, blijf wie je bent, klaag wanneer er behoefte aan is, de positiviteit komt dan ook vanzelf, niets forceren , honderd mensen kunnen zeggen de zon schijnt,maar als je de zon niet ziet, zelf 4 jaar geleden burn out gehad, mensen zeiden kom we komen je halen gaan iets leuks doen zonnetje schijnt etc.  goed bedoeld maar ik kon niet,   de zon scheen niet voor mij, maar hij kwam paar maanden later uiteindelijk toch, tijd was de heelmeester,    ik kreeg advies magnesium voor mijn zere beenspieren, van apotheek en die zei neem er eentje voor slapen gaan  helpt  ook mee aan slapen, mij wel,   maar het is natuurlijk geen slaapmiddel,           lieverd, we strijden verder, dikke knuffel Guusje X

Dank je @GUUS  doet mij goed! Ik neem ook magnesium. 3 op een dag waarvan 1 voor het slapen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Cyclad58:

Als ik slecht slaap vind ik het moeilijk om positief te blijven denken, daar ben ik heel eerlijk in. 
Zelf blijf ik het liefst rustig liggen zonder te piekeren. Dat werkt nog het beste, maar soms neemt de onrust over het niet slapen toch bezit van je, vooral als je de volgende dag verplichtingen hebt. Is helemaal niet gek en best wel logisch. 

De enige tip die ik kan meegeven is de wetenschap dat na een slechte nacht doorgaans een betere komt en dat het niet slecht blijft. 
Het wordt beter! 

Dankje! Het komt goed. Maar na zo'n slechte nacht, vind ik dat moeilijk inzien....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bestwel:

 

Dit soort horror verhalen maken mij niet rustiger .... Ik lees liever een "Success" verhaal ...

Hi B, misschien moet je er niet naar kijken als horror verhalen, maar meer als hoe het ook had kunnen gaan en het laat je zien dat het ook nog veel erger kan en dus oordeel je niemand die deze verhalen vertelt. Dit is niet jouw verhaal, jij hebt niet deze klachten gehad gelukkig en doordat je langzaam hebt afgebouwd, is te verwachten dat het niet heel veel erger wordt dan wat je nu hebt ervaren. Probeer jezelf ook in deze reacties te beteugelen, door andere gedachten te vormen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Bestwel:

@Lynn86 is een stap van 1Mg lora niet een hele grote stap? Als referentie wordt 1Mg lora vergeleken met 10Mg dia .... De afbouw van dia met 2Mg per stap is een flinke stap ....

Misschien beter met0,5Mg afbouwen?

@Kannietmeer Ken jij ervaringen? 

@Cyclad58Hoe groot waren die jij  in de eerste fase van de afbouw had, jij komt van 4Mg lora af toch?

Ik heb Lynn gesproken. De stap is zeker te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Gypsy:

Ik ben nog wakker. Wat een rot verschijnselen zeg. Kan je geen ontspanningsoefeningen doen? Volgens mij maak je jezelf helemaal gek zo en ik denk niet dat het ergens voor nodig is en dat het stuk minder wordt als je je niet zo op focust. Maar goed... ik ken die medicijnen niet, dus ik kan makkelijk praten... 

Beste Gypsy, de verschijnselen komen vanuit het fysieke lichaam, niet vanuit de gedachten. Het is alsof je tegen iemand zegt die net door zijn borst geschoten is, dat het wel naar is, maar dat als hij er niet zo op focust het ook niet zo erg zal zijn. Blijf maar ver bij deze medicijnen vandaan, want het maakt duizend keer meer kapot dan je lief is. 

Wel Lief dat je even reageerde voor Lynn.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Kannietmeer:

Lieve Jes, Dat klinkt alleen maar heel goed. Precies zoals ik dat doe. Alles wat ik wilde voor de toekomst kon ik bedenken, en daarmee rust creëren voor het NU.

Ik ben echt blij dat uit veel dingen blijkt dat je vooruit gaat. Slapen gaat ook komen.

Het is echt vervelend om zo door je klachten te worden beheerst, maar precies de gedachte dat het ooit over gaat en je dus geduldig moet wachten tot het zover is, geeft mij alle rust die ik nodig heb. Om hier te schrijven, jullie op te beuren, advies te geven etc. En soms is het echt wel duidelijk dat ik niet de oude ben, een verkoudheid die mijn klachten erger maakte, of stress omdat mijn vriend vreselijk verdrietig is. Hij is als vluchteling in NL gekomen en met alles wat in zijn thuisland gebeurd breekt zijn hart, wekelijks en soms dagelijks. Met echte heftige tranen en emoties. Als hij zich zich niet zo goed voelt, voel ik dat direct en ik ben zo gevoelig. Overdreven reageren doe ik dan ook soms, terwijl mijn gedachten me vertellen dat hij zich gewoon rot voelt door andere dingen. Toch moest ik gisteren ineens huilen en voelde me zoekende hoe ik er mee moest omgaan. Mijn toekomst gedachten bouwden altijd verhalen rond mijn vriend, en als hij heel teruggetrokken is door zijn eigen verhaal, vind ik dat blijkbaar moeilijk. Misschien is dat ook wel normaal, maar dat ik moest huilen wijt ik aan de overgevoeligheid en het traumatische jaar hiervoor.

 

Ik was vandaag juist gefrustreerd dat ik zoveel slaap. En als ik mijn slaap afbreek omdat ik vind dat 9 uur  wel genoeg is, voel ik me beroerd. Kom ik verdorie uit op 11 uur. En begrijp me goed, dat is heel fijn. Echt heel fijn. Maar tegelijk heb ik stress van als ik met iemand wil afspreken omdat ik niet weet hoe ik eerder/ op tijd wakker kan worden zonder me ellendig te voelen. Vandaag hoorde ik een bevestiging van een natuurarts, die juist bij benzo-ontwenning adviseert zoveel mogelijk te slapen omdat tijdens de slaap je lichaam kan herstellen. Lekker voor diegene die daar mee worstelt, zal je denken, maar zie het als advies voor de lange termijn. Velen van ons kunnen eerst niet slapen, gaan dan iets beter slapen, en ook heel veel gaan uiteindelijk ook extra slapen.

Als jullie slapen hebben jullie dan ook 'last' van extra bizarre, duidelijke dromen?

Lieve @Kannietmeer wat een verhaal over je vriend. Ik kan mij voorstellen dat dat voor hem moeilijk is. Wel fijn dat jullie elkaar zo kunnen steunen. Hij steunt jou veel en jij kan wat terugdoen. Voelt wel goed, denk ik.

Als ik slaap heb ik inderdaad levendigere dromen. Ik weet ze ook nog omdat ik vaak wakker word. Soms denk ik....was dat nu echt of niet? Ik vind het prima. Dan weet ik in ieder geval dat ik even heb geslapen haha.

Ik verlang naar 14 uur slaap haha, mssr kan mij voorstellen dat het voor jou niet makkelijk is dat je zoveel nodig hebt. Ook dat wordt minder. Volgens mij las ik dat net al even bij de dag vsm vandaag.

Nou ik ga weer shoppen.

Dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Jeshen:

Als ik slaap heb ik inderdaad levendigere dromen. Ik weet ze ook nog omdat ik vaak wakker word. Soms denk ik....was dat nu echt of niet? Ik vind het prima. Dan weet ik in ieder geval dat ik even heb geslapen haha.

Ik vroeg pas ook aan mijn vriend: had ik je dit gevraagd en had jij toen dit en dat gezegd? Hij zei van niet. Verwarrend om soms niet meer te weten dat het een droom was. Ik droom ook over mijn kinderen die nu groot zijn, maar dan droom ik over ze als kinderen. Heel bijzonder. Ik vind dat niet erg, maar soms voel ik me daardoor wel heel raar en in de war. Vooral mijn dochter komt in alle leeftijden mijn dromen binnen. Nu is ze een heerlijke schat en echt de zonneschijn in mijn leven, dus het is grotendeels ook fijn. Maar als je dan wakker word, is alles weg en  ik weer de moeder die niet meer bij haar kinderen woont en van wie de kinderen al opgegroeid zijn.  Dat geeft soms een leeg gevoel en zoek ik diep van binnen ergens naar mijn kinderen. Soort leeg nest syndroom wat je steeds weer opnieuw moet plaatsen. En in principe heb ik er geen last van dat ze groot zijn en hun eigen leven leiden. Ik ben nog zo jong, was zo jong moeder, mijn halve leven ligt nog voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Bestwel:

@Lynn86 is een stap van 1Mg lora niet een hele grote stap? Als referentie wordt 1Mg lora vergeleken met 10Mg dia .... De afbouw van dia met 2Mg per stap is een flinke stap ....

Misschien beter met0,5Mg afbouwen?

@Kannietmeer Ken jij ervaringen? 

@Cyclad58Hoe groot waren die jij  in de eerste fase van de afbouw had, jij komt van 4Mg lora af toch?

Ja, ik kom van 4 mg. Na 2 maanden slikken heb ik de eerste afbouw met 1 mg verminderd, dat ging eigenlijk wel redelijk goed. Daarna ging er tot 1 mg steeds 0,5 mg af en daar kreeg ik elke afbouwstap weer ietsjes meer last van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-2-2018 om 11:22 zei Jeshen:

En help mij even herinneren...nu gaat het goed toch, na een half jaar?

Ja gaat nu goed @Jeshen gaat echt beter......veel beter....volhouden.

Het gaat echt over. Ik geloofde het zelf ook niet. Las van anderen dat ze genezen waren....een toekomst waarvan ik kon dromen.

maar ze hadden gelijk....het gaat over...je krijgt je eigen ik terug.

Hjoed wie in beste dei. (ik kan geen Fries schrijven).

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...