Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 18-02-2018


Jeshen

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Jeshen:

Ik lig weer uren te tellen, lieverds. Goedemorgen trouwens! Maak er een mooie dag van. Ik ga weer een poging wagen.

@Jeshen  .... dit klinkt als een enorme klaagzang ..... Je zult jezelf op deeen of anderemanier moeten motiveren .... je komt nuheel langzaam vooruit, terwijl je zover bent en je er ook meer aan kunt doen en er uit halen.

Ik heb weer wat beter geslapen en wat langer. Ik ben 3 keer wakker geworden en weer in slap gevallen. Ik kijk naar buiten en zie een mooie zonsopkomst, Vorst aanslag op het gras en aan de bomen. Het is nog vroeg .... toch ga ik nu een frisse neus halen .... al ben ik maar 10 minute buiten ...

Fijne dag voor Iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Bestwel:

@Jeshen  .... dit klinkt als een enorme klaagzang ..... Je zult jezelf op deeen of anderemanier moeten motiveren .... je komt nuheel langzaam vooruit, terwijl je zover bent en je er ook meer aan kunt doen en er uit halen.

Ik heb weer wat beter geslapen en wat langer. Ik ben 3 keer wakker geworden en weer in slap gevallen. Ik kijk naar buiten en zie een mooie zonsopkomst, Vorst aanslag op het gras en aan de bomen. Het is nog vroeg .... toch ga ik nu een frisse neus halen .... al ben ik maar 10 minute buiten ...

Fijne dag voor Iedereen

Hi @Bestwel, klinkt als een mooie wandeling!

Ik ben postief blijven liggen hoor. Heb gedacht aan leuke dingen in de toekomst. Wat we met vakantie zouden doen etc. De nacht begon met ruzie bij de bovenburen, toen zakte ik weg, gaf de kleine een kreun in de kamer naast mij en daarna lukte het eem hele tijd niet meer. Hoorde ik een geluid buiten, ging ik bedenken wat dat zou kunnen zijn. 

Maar ik ben op weg. En het komt goed! 

Voel wel een klein beetje druk, geef ik toe. Over een maand moet mijn vriend voor een week naar het buitenland voor werk. Ben ik alleen met de meiden...en mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Bestwel:

@Jeshen  .... dit klinkt als een enorme klaagzang. Je zult jezelf op deeen of anderemanier moeten motiveren .... je komt nuheel langzaam vooruit, terwijl je zover bent en je er ook meer aan kunt doen en er uit halen.

Dit probeer ik ook al heel lang te zeggen maar misschien omdat ik heel voorzichtig ben en Jesh. geen pijn wil doen komt het niet over.

Jesh. ik heb het gevoel dat je misschien wel in een fikse dip zit en dat het niet zoveel te maken heeft met de medicatie maar meer met het nieuwe kindje.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen

3 minuten geleden zei Jeshen:

Ik ben postief blijven liggen hoor. Heb gedacht aan leuke dingen in de toekomst. Wat we met vakantie zouden doen etc. De nacht begon met ruzie bij de bovenburen, toen zakte ik weg, gaf de kleine een kreun in de kamer naast mij en daarna lukte het eem hele tijd niet meer. Hoorde ik een geluid buiten, ging ik bedenken wat dat zou kunnen zijn. 

@Jeshen .... dit bedoel ik .... dat klinkt en voelt heel anders toch? Ik wordt er ook blij van als ik het lees ... Kun je nagana hoe wijmet onze gedachten onszelf EN anderen kunnen beinvloeden.

Ik denk nu aan fietsen met dit moiie koude weer en hoe ik dan met een koude neus thuis kom... ik ga niet fietsen, maar ik voel me wel anders als ik er zo aan denk :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bolletje:

 

Hi @bolletje

Dat is waar ik steeds ook aan twijfel. Waar komt het van? Maar ik had en heb zoveel klachten die overeenkomen. Nu nog angstgevoelens en onrust met trilling en hartklopping, wat ik nooit eerder heb gehad. Het slechte slapen, wat ik ook nooit heb gehad. Dan herken ik mij weer erg in Guusje.

Tijd is het sleutelwoord. En positiviteit. En daar heb ik ook jullie voor, toch? Dikke knuffel!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jeshen:

Dat is waar ik steeds ook aan twijfel. Waar komt het van?

@Jeshen .... het maakt niet uit waar het van komt ... je moet gewoon verder .... Bedenk als je wakker wordt: Ik ben rustig en val wel weer in slap, mijn lichaam regelt dat zelf wel. Wees ook wat "harder" tegen jezelf. Jij moet het namelijk oplossen, dat kan je vriend niet, de baby niet, de meiden niet, ik niet,niemand hiero ... jij gaat het oplosssen ... Hoe? Gewoon ... doorgaan .... pak de dingen op,niet alles tegelijk, maar doe dingen, stap een beetje uit je comfort zone. Laat je vriend bij  je slapen, wat een lieve jongen is het .... te leif denk ik haast .... hij moet jou wat meer achter de broek aan zitten .... AAN DE SLAG .....

Ik neem je niet in de zeik hoor, en ik neem je serieus .... raap jezelf bij elkaar .. je bent Benzo vrij ..... elke dag kom je dichterbij waar je wit zijn.... hoe lang dat duurt ... dat weet niemand, dat zal de tijd uitwijzen. Als je gewoon doorgaat kom je er vanzelf ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bestwel:

@Jeshen .... het maakt niet uit waar het van komt ... je moet gewoon verder .... Bedenk als je wakker wordt: Ik ben rustig en val wel weer in slap, mijn lichaam regelt dat zelf wel. Wees ook wat "harder" tegen jezelf. Jij moet het namelijk oplossen, dat kan je vriend niet, de baby niet, de meiden niet, ik niet,niemand hiero ... jij gaat het oplosssen ... Hoe? Gewoon ... doorgaan .... pak de dingen op,niet alles tegelijk, maar doe dingen, stap een beetje uit je comfort zone. Laat je vriend bij  je slapen, wat een lieve jongen is het .... te leif denk ik haast .... hij moet jou wat meer achter de broek aan zitten .... AAN DE SLAG .....

Ik neem je niet in de zeik hoor, en ik neem je serieus .... raap jezelf bij elkaar .. je bent Benzo vrij ..... elke dag kom je dichterbij waar je wit zijn.... hoe lang dat duurt ... dat weet niemand, dat zal de tijd uitwijzen. Als je gewoon doorgaat kom je er vanzelf ....

Dankjewel @Bestwel Ik snap wat je bedoelt.

Overigens doe ik alles en ga ik niks uit de weg. Drukke winkels, dierentuin, huishouden, meiden verzorgen, auto rijden etc etc. Dat ondanks dat mijn lichaam en geest zo moe zijn van het niet slapen. 

Het enige is inderdaad dat mijn vriend in de huiskamer slaapt omdat hij nog steeds zo hoest en mij niet wakker wil maken. Dat moet inderdaad snel afgelopen zijn!

Ik zal ook wat minder op het forum komen, misschien helpt dat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Jeshen:

Ik zal ook wat minder op het forum komen, misschien helpt dat dan ook.

@Jeshen .... Je moet vooral WEL op het forum komen en zeggen wat je te zeggen hebt., dan weten we hoe het met je gaat. Als het goed gaat ...niks posten ... als je het zwaar hebt ... vooral WEL posten Je hebt vanochtend posts gemaakt warmee ik een heel ander (positief) beeld van je heb gekregen ..... Dat vind ik fijn en word ik blij van.

Het slapen .... meissie,meissie .... het komt echt wel weer .... wat denk je van ontzwangeren ..... Je bent 9 maanden zwanger ...ga er van uit dat je ook 9 maanden nodig hebt om te ontzwangeren. En daarbij ff Bezo ontwennen .... dat is niet niks .... een hele prestatie ... geef jezelf die tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, 

Inderdaad, wat @Bestwel schrijft @Jeshen. Wat ik vooral een mooie zin vind is “Je bent benzo vrij “.  Het wordt alleen maar beter.  Dat je vriend straks naar het buitenland is voor een tijdje, ik snap dat het klinkt als lood in je schoenen. Plan wat leuke dingen vooruit, zodat je ook afleiding hebt om daar naar uit te kijken. Het wordt weer voorjaar, de zomertijd gaat over een paar weken in, daar word ik zelf al blij van 

Tegen die tijd dit je ook weer wat beter in je vel. 

Ik zie trouwens opeens dik gedrukte letters staan hier. Geen idee hoe ik dit weg krijg. Sorry hiervoor. Het is niet mijn bedoeling om flink in de huiskamer te roepen schreeuwen. Voor jullie allemaal een mooie Zondag. 

Liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

Hi @bolletje

Dat is waar ik steeds ook aan twijfel. Waar komt het van? Maar ik had en heb zoveel klachten die overeenkomen. Nu nog angstgevoelens en onrust met trilling en hartklopping, wat ik nooit eerder heb gehad. Het slechte slapen, wat ik ook nooit heb gehad. Dan herken ik mij weer erg in Guusje.

Tijd is het sleutelwoord. En positiviteit. En daar heb ik ook jullie voor, toch? Dikke knuffel!

 

Bolletje, het is bij mij exact  hetzelfde proces, dagen echt veel beter en opeens slaat de onrust, trillingen toe, en voel ik ergens weer wat, dan denk ik, zi e je wel er moet  toch iets anders met mij aan de hand zijn?  En dan komt de stress weer  om de hoek kijken, ik word ermee wakker, maar , we weten wat de achtergrond is lieverd, dikke knuffel, we steunen elkaar hier gelukkig allemaal,     X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Guus vroeger voelde we geen of weinig stress omdat we onder de pillen zaten. Nu krijgen we te pas en te onpas trillingen, bibbers, spanningen enz.

Ik persoonlijk denk dat dat niet zozeer allemaal te maken heeft met ontwenning maar misschien wel met opnieuw leren om te leven. Het opnieuw leren omgaan met deze gevoelens. Ik heb een heeeeele tijd geleden al eens geschreven, we kunnen niet alles toeschrijven aan het ontwennen van de medicatie, we moeten opnieuw leren. Dat spul zit geen jaar in je lichaam. Geestelijk blijven we afhankelijk ons hele leven lang en die afhankelijkheid voelen we bij tijd en wijlen. (denk ik)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei bolletje:

Vroeger voelden we geen of weinig stress omdat we onder de pillen zaten. Nu krijgen we te pas en te onpas trillingen, bibbers, spanningen enz. "Normale" reacties op prikkels en impulsen. Dit heeft op zich wel met ontwenning te maken, maar is ook "gewenning" om zonder "verdoving" de gevoelens die prikkels en impulsen opwekken te ervaren. Ik heb dit een heeeeele tijd geleden al eens geschreven, we kunnen niet alles toeschrijven aan het ontwennen van de medicatie, we moeten opnieuw leren.

@bolletje Dit heb je heel mooi verwoord .... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Guus vroeger voelde we geen of weinig stress omdat we onder de pillen zaten. Nu krijgen we te pas en te onpas trillingen, bibbers, spanningen enz.

Ik persoonlijk denk dat dat niet zozeer allemaal te maken heeft met ontwenning maar misschien wel met opnieuw leren om te leven. Het opnieuw leren omgaan met deze gevoelens. Ik heb een heeeeele tijd geleden al eens geschreven, we kunnen niet alles toeschrijven aan het ontwennen van de medicatie, we moeten opnieuw leren. Dat spul zit geen jaar in je lichaam. Geestelijk blijven we afhankelijk ons hele leven lang en die afhankelijkheid voelen we bij tijd en wijlen. (denk ik)

Ik ben het grotendeels met je eens, @bolletje
Het is zeker zo, dat de benzo's vrij snel uit ons lichaam zijn. Dat is ook wat de artsen zeggen en daarom stellen zij dat ontwenning hooguit een paar weken duurt. Dit is echter maar de helft van het verhaal, want de GABA-receptoren, waarop de benzo's ingrijpen, moeten het nu zelf gaan doen en dat heeft geen relevantie met de tijd dat de benzo in ons lichaam is. De receptoren hebben meer tijd nodig en juist de receptoren die nu weer zelfstandig aan het werk moeten zorgen voor de meest heftige ontwenningsverschijnselen. En ja, dat kan bij sommigen maanden tot een jaar duren, in weerwil van hetgeen artsen en psychiaters (niet allemaal, hoor) beweren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cyclad58:

Het is zeker zo, dat de benzo's vrij snel uit ons lichaam zijn. Dat is ook wat de artsen zeggen en daarom stellen zij dat ontwenning hooguit een paar weken duurt. Dit is echter maar de helft van het verhaal, want de GABA-receptoren, waarop de benzo's ingrijpen, moeten het nu zelf gaan doen en dat heeft geen relevantie met de tijd dat de benzo in ons lichaam is. De receptoren hebben meer tijd nodig en juist de receptoren die nu weer zelfstandig aan het werk moeten zorgen voor de meest heftige ontwenningsverschijnselen. En ja, dat kan bij sommigen maanden tot een jaar duren, in weerwil van hetgeen artsen en psychiaters (niet allemaal, hoor) beweren. 

 

@Cyclad58 ... dit is een hele mooie aanvulling, dank Cyclad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heb ik ook Lynn, alleen ik handel er niet naar, ik laat het zoals het is. Het geeft me alleen maar nare gevoelens, of ik ben oud en verlept  (bijna stervende )of ik zie mijn jeugd en alles wat mooi is aan vroeger in mijn hoofd. Het ene gaat gepaard met hypochondrie en het andere met weemoed: " verlangen naar wat voorbij is en weten dat het nooit meer terug komt. Beide gevoelens  extreem uitvergroot. Hoop dat het snel naar het midden toetrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...