Spring naar bijdragen

Huiskamer 12 Feb


Senna33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen. 

Na een nacht goede slaap, vanacht weer wakker gelegen. Wel lekker gelegen maar dat was ook alles. Ik zit nu aan mijn koffie en moet zo werken. Ik denk wat voel ik me appart? Blijkt dat ik gisteren mijn 5 Mg tablet in de middag ben vergeten. Net alsnog genomen. Eigenlijk een beetje dom van me, want vandaag start mijn afbouw. Misschien dat ik daardoor wel niet kon slapen vanacht. Ach ik denk er niet teveel bij na. 

Een mooie dag voor jullie gewenst, met zo min mogelijk klachten. Dat ze maar vlug overwaaien

Liefs Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Senna,

Werkse vandaag. En zet 'm op! Ik heb ook amper geslapen. Heel veel wakker. Elk uur gezien. Moeilijk om te blijven denken dat deze nacht beter was dan de vorige. Ik voel de tranen alweer komen. En dat terwijl ik zo positief naar bed ging. Zucht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33 Ik ben gewoon blijven liggen hoor, dat wel. Ik snap gewoon niet dat er de ene dag lichte tekenen van herstel zijn en de volgende weer terug bij af ben. Terwijl ik op de bank zat te gapen en echt moe was. En ik lag ook niet te piekeren toen ik ging liggen. 8 weken geen pil aangeraakt, na 4 weken gebruik. Onvoorstelbaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen een reminder voor ons allen (uit de Ashton Handleiding):

HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag.
Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven. Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen. He symptomen zijn heel vervelend, maar ongevaarlijk. We moeten het niet belangrijk maken, want dat is het niet. Het is een teken van herstel en bij iedereen komt het uiteindelijk goed. De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent.
Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bestwel:

@Jeshen een reminder voor ons allen (uit de Ashton Handleiding):

HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag.
Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven. Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen. He symptomen zijn heel vervelend, maar ongevaarlijk. We moeten het niet belangrijk maken, want dat is het niet. Het is een teken van herstel en bij iedereen komt het uiteindelijk goed. De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent.
Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg.

Dankje! Ik houd mij daar aan vast, maar ik vind alleen het slapen wel erg lang duren. Enkele weken zijn we wel voorbij inmiddels. Maar het komt goed met mij! Ben alleen zo moe. 

@bolletje Ik zou niet weten hoe ik deze periode door zou komen zonder afleiding van kinderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen niks afdwingen in het herstel .... mopperen en klagen werkt al helemaal niet heb ik ontdekt :-) 

Wat voor de 1 werkt, werkt niet altijd voor de ander. Wat bij de 1 een maand duurt, duurt bij een ander 3 maanden .... geen enkele garantie dat we elke week een uurtje langer zullen spalen of na 3 maanden weer rustig en ontspannen 8 uren achter elkaar slapen ..... het is een lange weg .. met hobbels en bobbels ...

Het enig dat ik heb kunnen doe is .... Ongeduldig "Wachten" ... moed houden .. alle ongemak accepteren ... ik ben nu anderhalf jaar verder en krijg meer en meer vertouwen ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anderhalf jaar verder @Bestwel. Dat soort dingen maken mij dus onrustig. Het idee dat ik nog zo lang zo wiebelig zou kunnen zijn. Terwijl ik voor de luchtweginfectie helemaal gezond was, sterk en goed sliep. 

Maar ik wacht ook af. De ene dag is dat moe maar rustig en de andere dag moe en onrustig. Helaas overheersen de onrustige dagen wel.

Was net begonnen met het opruimen van mijn kledingkast. Morgen maar weer verder. Ben op de helft. Afleiding werkt nog het best, maar daar word je ook weer moe van. Ga zo maar weer even wandelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jeshen:

Anderhalf jaar verder @Bestwel. Dat soort dingen maken mij dus onrustig. Het idee dat ik nog zo lang zo wiebelig zou kunnen zijn. Terwijl ik voor de luchtweginfectie helemaal gezond was, sterk en goed sliep. 

Maar ik wacht ook af. De ene dag is dat moe maar rustig en de andere dag moe en onrustig. Helaas overheersen de onrustige dagen wel.

Was net begonnen met het opruimen van mijn kledingkast. Morgen maar weer verder. Ben op de helft. Afleiding werkt nog het best, maar daar word je ook weer moe van. Ga zo maar weer even wandelen. 

Jeshen wat herkenbaar toch, na 4,5 mnd vannacht  voor het eerst 8 uur geslapen  sliep ook altijd goed, VOOR DE OXZAZEPAM,      4 mnd in het begin bijna helemaal niet geslapen,  laatste mnd, 5 a 6 uur en vannacht dus 8 uur, maar ik voel mij nog steeds niet de oude, afleiding is goed, maar om zin temaken is soms moeilijk, ik was voor ik oxzazepam kreeg, altijd zo actief, ik blijf ook moeite houden met het lange duren van mij niet goed voelen, hoewel ik blij ben met

deze nacht, spieren, stuk beter, nog wel slappe benen, ben ik wel blij  met de vooruitgang, tja misschien te ongeduldig?.. en dan lees ik weer de wijze woorden van medestrijders, Jeshen, we komen eruit ! X GUUSJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat raden jullie mij aan? Mijn afbouw zou vandaag starten. Ochtend 5 middag 2 Mg. Gisterochtend 5 gehad, en de laatste van 5 middag vergeten! Ik heb vanmorgen deze alsnog genomen. Maar wat is raadzaam, tóch deze middag nog 5 nemen, of al de 2 Mg ? En dan morgen starten? Sorry dat ik even zo binnen kom stormen 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Senna33:

Wat raden jullie mij aan? Mijn afbouw zou vandaag starten. Ochtend 5 middag 2 Mg. Gisterochtend 5 gehad, en de laatste van 5 middag vergeten! Ik heb vanmorgen deze alsnog genomen. Maar wat is raadzaam, tóch deze middag nog 5 nemen. En dan morgen starten? 

Senna, ik zou je graag met je vraag willen helpen, maar ik ben coldturkey gestopt dus weet hier niets vanaf, maar KNM  zal je zeker kunnen adviseren, en w. s  nog wel meer forumleden,  go girl,! X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei GUUS:

Jeshen wat herkenbaar toch, na 4,5 mnd vannacht  voor het eerst 8 uur geslapen  sliep ook altijd goed, VOOR DE OXZAZEPAM,      4 mnd in het begin bijna helemaal niet geslapen,  laatste mnd, 5 a 6 uur en vannacht dus 8 uur, maar ik voel mij nog steeds niet de oude, afleiding is goed, maar om zin temaken is soms moeilijk, ik was voor ik oxzazepam kreeg, altijd zo actief, ik blijf ook moeite houden met het lange duren van mij niet goed voelen, hoewel ik blij ben met

deze nacht, spieren, stuk beter, nog wel slappe benen, ben ik wel blij  met de vooruitgang, tja misschien te ongeduldig?.. en dan lees ik weer de wijze woorden van medestrijders, Jeshen, we komen eruit ! X GUUSJE

Dankje @GUUS we lijken wat dat betreft veel op elkaar! Ik houd moed, ook al is het moeilijk. 8 uur, wauw meid wat goed! Achter elkaar? Ga ik ook weer doen. Ooit!! Eerst maar eens meer dan 3 achter elkaar.....

Ik kan mij herinneren dat jij ooit zei dat je na 2 maanden weer wat ging slapen. Dan moet het bij mij ook weer gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geeft niks meiden! Ik wacht wel rustig af over wat raadzaam is. En mocht er geen reactie komen dan ga ik af op mijn eigen gevoel. Ik voel me best oké, maar ik wil het natuurlijk zo goed mogelijk doen, voor zover dat gaat 

:rose:

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33 Jou afbouw schema is nogal stevig ... als ik het goed begrijp zat je zaterdag op 10mg, gisteren op 5mg en vandaag dan weer op 7mg?

Het schommelt toch al, dus als je het aandurft wat je met de huisarts besproken hebt, ga dan voor de 7mg vandaag en de rest van de week. kijk hoe dat gaat en bespreek dat met je huisarts,

Diazepam heft een halfwaarde van ongeveer 8 dagen, dan heb je niet veel hinder van 1 dage wat minder ... je zult later in de week meer last hebben van ontwenning omdat je lichaam moet gaan (ont)wennen van de stap van 10mg naar 7mg.

Vanuit de Ashton handleiding wordt geadviseerd af te bouwen per 2-3 weken met 1mg. Jou schema is 3mg afbouwen deze week. Over 7dagen nog een keer 3mg afbouwen en dan een week later de laatste stap. Dat gaat dus vrij snel als je de ervaringen van andere hoort. Het kan goed gaan, maar neem de informatie mee in je gedachten.

 

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jeshen:

Anderhalf jaar verder @Bestwel. Dat soort dingen maken mij dus onrustig. Het idee dat ik nog zo lang zo wiebelig zou kunnen zijn. Terwijl ik voor de luchtweginfectie helemaal gezond was, sterk en goed sliep. 

Maar ik wacht ook af. De ene dag is dat moe maar rustig en de andere dag moe en onrustig. Helaas overheersen de onrustige dagen wel.

Was net begonnen met het opruimen van mijn kledingkast. Morgen maar weer verder. Ben op de helft. Afleiding werkt nog het best, maar daar word je ook weer moe van. Ga zo maar weer even wandelen. 

Lieve @Jeshen,

Er komt snel een tijd dat de rustige gevoelens overheersen en de onrustige dagen steeds meer naar de achtergrond verschuiven. Het kost tijd, het vergt veel van je geduld, maar het gebeurt ontegenzeggelijk. Houd je daaraan vast!

 

X, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei GUUS:

Jeshen wat herkenbaar toch, na 4,5 mnd vannacht  voor het eerst 8 uur geslapen  sliep ook altijd goed, VOOR DE OXZAZEPAM,      4 mnd in het begin bijna helemaal niet geslapen,  laatste mnd, 5 a 6 uur en vannacht dus 8 uur, maar ik voel mij nog steeds niet de oude, afleiding is goed, maar om zin temaken is soms moeilijk, ik was voor ik oxzazepam kreeg, altijd zo actief, ik blijf ook moeite houden met het lange duren van mij niet goed voelen, hoewel ik blij ben met

deze nacht, spieren, stuk beter, nog wel slappe benen, ben ik wel blij  met de vooruitgang, tja misschien te ongeduldig?.. en dan lees ik weer de wijze woorden van medestrijders, Jeshen, we komen eruit ! X GUUSJE

Het komt met jou ook zeker goed, @GUUS
ik lees bij jou toch echt verbetering, zeker wat het slapen betreft. 
 

X, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bestwel:

@Senna33 Jou afbouw schema is nogal stevig ... als ik het goed begrijp zat je zaterdag op 10mg, gisteren op 5mg en vandaag dan weer op 7mg?

Het schommelt toch al, dus als je het aandurft wat je met de huisarts besproken hebt, ga dan voor de 7mg vandaag en de rest van de week. kijk hoe dat gaat en bespreek dat met je huisarts,

Diazepam heft een halfwaarde van ongeveer 8 dagen, dan heb je niet veel hinder van 1 dage wat minder ... je zult later in de week meer last hebben van ontwenning omdat je lichaam moet gaan (ont)wennen van de stap van 10mg naar 7mg.

Vanuit de Ashton handleiding wordt geadviseerd af te bouwen per 2-3 weken met 1mg. Jou schema is 3mg afbouwen deze week. Over 7dagen nog een keer 3mg afbouwen en dan een week later de laatste stap. Dat gaat dus vrij snel als je de ervaringen van andere hoort. Het kan goed gaan, maar neem de informatie mee in je gedachten.

 

Mijn huisarts is daar inderdaad niet mee bekend. Maar mocht het gewoon té pittig voor mij worden dan ga ik het aangeven. Misschien dat ik er dan iets langer over doe. Over het algemeen heeft hij goede ervaringen met deze methode. Naar zeggen van... ik hoop dat dit mag slagen. Bedankt voor je reactie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve @Jeshen,

Er komt snel een tijd dat de rustige gevoelens overheersen en de onrustige dagen steeds meer naar de achtergrond verschuiven. Het kost tijd, het vergt veel van je geduld, maar het gebeurt ontegenzeggelijk. Houd je daaraan vast!

 

X, Ad

Dankjewel @Cyclad58! Ik doe mijn best. En kan niet anders hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen, het is wat stil van mijn kant maar ik denk zeker aan jullie hoor! En @bolletje die nachten slapen klinken goed! En @Cyclad58 met jou gaat het ook beter lees ik? Wow goede berichten medestrijders. @GUUS 8 uur geslapen. En @Jeshen en @Senna33 ik ben ook nog in de afbouw bezig. Zit inmiddels op 2,5 mg dia iedere avond en dit gaat. Niet heel goed maar ook niet heel slecht. Ik slaap redelijk (niet langer dan zo'n 6 of 7 uur en word vaak eens of vaker wakker en heb veel intense dromen, soms onrustig). Maar ik voel me wel fitter dan toen ik meer slikte hoewel ik 's middags vaak een dip heb en een soort wolk in mijn hoofd krijg. Maar ik zet door, eerst dit stabiliseren (week of 2) en dan ga ik weer met iets omlaag. Ik houd moed door jullie verhalen! 

Groetjes en liefs van Teuntje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...