Spring naar bijdragen

Huiskamer 7 Feb


Senna33

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen! Is het bij jullie ook zo koud en wit buiten? Ik heb geslapen van 21:00 tot ongeveer 3:30. Daarna liggen woelen en draaien tot de wekker van half 7. Maar weten jullie, ik heb nog vrij en kan het hebben. Morgen beginnen mijn pittige werkdagen weer. Lynn gaf iets aan over een schema. Helaas kan ik het niet uploaden, wordt niet geaccepteerd? Maar degene die interesse hebben, kunnen mijn berichtje als laatste in de huiskamer van gisteren vinden. Misschien kwam ik wat onaardig over gisteren, maar echt... lieverds dit is niet zo bedoeld :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Baby heeft doorgeslapen, zo fijn!

Ikzelf ben van 23.00 tot 2.30 weggeweest. Toen nog een uurtje. Maar na 4.00 uur tot 7.15 wakker gelegen. Zucht ...

Maar het positieve is dat ik weer ruim 3 uur achter elkaar heb geslapen en niks heb gehoord. Moest wel een traantje laten net: baby slaapt door, mama niet. Vast stort ik straks weer in, maar dat zien we dan wel weer.

Wat fijn @Senna33 dat je wat uurtjes hebt kunnen maken.

En hoe is het met jullie?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Jeshen, wat fijn! Ik hoop zo van harte dat deze positieve trend zich blijft voortzetten! Verder lijk jouw afgelopen nacht qua slapen veel op die van mij. Ik ga langzaam wat wasjes draaien en boodschappen doen. Alvast huisarts gebeld voor nieuwe medicatie want anders zit ik het weekend zonder, en daarna meteen afbouw. Een no go. We spreken ons strakjes, fijne knuffel voor jou en iedereen die hem nodig heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen,

Nee Sen. dit is niet normaal. Maar in ieder geval veel water drinken. Ja en er is de afgelopen tijd flink wat gebeurd. Dat heeft je ziel geraakt, zeker omdat je nu bezig bent er iets aan te doen. Probeer toch iets te eten al is het maar wat soep, brinta of pudding. Of, en dat is het beste neem af en toe een stukje brood.

Nou ik ben dus gisterenavond naar het slaapcentrum geweest. Belangrijk voor mij en voor iedereen met slaapproblemen is, dat je een bepaalde tijd naar bed en eruit komt. Iedereen wordt een paar keer per nacht wakker maar merkt daar niets van.

Na 20.00 niet meer achter je pc. laptop of mobieltje.

Als je niet kunt slapen ga er dan even uit maar blijf niet liggen.

Probeer 2 x per dag een kwartiertje helemaal niets te doen. Geen tv. of radio aan. Dus niets wat je aandacht moet hebben. Alles kost energie.

Neem 's avonds geen chocolade na 20.00, en doe niets inspannends. Wel kun je een half uurtje gaan lopen.

Er is nog veel meer gezegd maar dat ben ik allemaal vergeten.

Ben gisterenavond om 23.00 naar bed gegaan en heb geslapen als een blok.:D

O ja ook geen koffie of thee want daar zit cafeïne of theïne. Ook al staat er op dat dat niet zo is.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dappere benzokillers,

Iedereen een fijne en mooie dag gewenst! Hopelijk verloopt de dag zoals jullie je dat wensen.
Hier was drukke dagen, gisteren schoondochter jarig en vandaag m`n lieftallige partner. Ze heeft er mooi weer bij, dat heeft ze verdiend. Ik ga straks een stuk taart naar binnen schuiven. Tot later! 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 Gefeliciteerd en een gezellige dag!!!

Hoe gaat het met je buik klachten? Ben je stabile de laatste weken? Je post niet zoveel, dan lijkt het me dat het goed gaat met je :-)

Ik heb ook al een aantal weken geen tot weinig last. Ik gebruik nu probiotica waar @Kannietmeer wat toelichting op had gegeven, sindsdien gaat het best goed. Toeval? Placebo? Maakt niet uit .. het gaat goed ...

Ik ben de laatste 1mg aan het afbouwen, ben nu al een tijdje behoorlijk stabiel, ondanks een periode met flinke stress en veel prikkels, dat geeft vertrouwen. Dus ik ga er nu voor. Het plan is eind februari Benzo vrij te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Bestwel:

@Cyclad58 Gefeliciteerd en een gezellige dag!!!

Hoe gaat het met je buik klachten? Ben je stabile de laatste weken? Je post niet zoveel, dan lijkt het me dat het goed gaat met je :-)

Ik heb ook al een aantal weken geen tot weinig last. Ik gebruik nu probiotica waar @Kannietmeer wat toelichting op had gegeven, sindsdien gaat het best goed. Toeval? Placebo? Maakt niet uit .. het gaat goed ...

Ik ben de laatste 1mg aan het afbouwen, ben nu al een tijdje behoorlijk stabiel, ondanks een periode met flinke stress en veel prikkels, dat geeft vertrouwen. Dus ik ga er nu voor. Het plan is eind februari Benzo vrij te zijn.

Dank je, @Bestwel

Ja, met buik en darmen gaat het de laatste weken goed. Voel me ook behoorlijk stabiel. 
Het is wat druk de laatste tijd, maar ik blijf hier uiteraard aangehaakt! 

Klinkt goed, eind februari duurt niet meer zolang, februari is een korte tijd. Het gaat je lukken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Senna33:

Misschien kwam ik wat onaardig over gisteren, maar echt... lieverds dit is niet zo bedoeld :heart:

Vond ik helemaal niet hoor. Ik was meer bezorgd dat je de moed in de schoenen liet zakken. En dat is zo begrijpelijk.

 

47 minuten geleden zei Bestwel:

Ik ben de laatste 1mg aan het afbouwen, ben nu al een tijdje behoorlijk stabiel, ondanks een periode met flinke stress en veel prikkels, dat geeft vertrouwen. Dus ik ga er nu voor. Het plan is eind februari Benzo vrij te zijn.

Super zeg! Wat fijn dat het zo goed gaat! Bouw je af in micro afbouw of per week?

2 uur geleden zei bolletje:

Er is nog veel meer gezegd maar dat ben ik allemaal vergeten.

Hahaha, lekker Bol! Nou weet ik nog niets nieuws. Al deze tips wist ik (helaas) al. Kan ook goed zijn dat ik het al wist, maar toch ben ik zo benieuwd of ze daar in het slaapcentrum dan echt nog zoveel meer kunnen verzinnen waar een leek niet aan denkt.  En top dat je zo heerlijk geslapen hebt daarna. Dat mag ook wel na een hele dag intensief bezig zijn.

3 uur geleden zei Senna33:

Alvast huisarts gebeld voor nieuwe medicatie want anders zit ik het weekend zonder, en daarna meteen afbouw. Een no go.

Wat bedoel je Senna? Moet je direct verlagen na het weekend? Durf je het niet aan om het nog een keer te bespreken met de huisarts of wil je het niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik geen weegschaal. Ik middel over de dagen. Dat deed ik eerst met 10mg tabletten. en vanaf de 2mg gebruik ik 2mg tabletten.

Dus ... een halve 10mg tablet is 5mg, daar dan weer een puntje vanaf is ongeveer 3,5-4mg. Een 10mg tablet verdelen over 4 dagen is gemiddeld 2,5mg per dag. Prima te doseren zo. Dit heeft voor mij prima gewerkt en zo doe ik het ook met de 2mg tabletten. Nu verdeel ik 2 tabletten over 5 dagen, volgdende stap 3 tabletten verdelen over 9 dagen, etc ... 

Je weet dat diazepam een hoge halfwaarde heeft, dus is het niet zo dat een kleine schommeling  van de dag dosering heftige ontwenningsverschijnselen geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay! Wat interessant. Nooit iemand gesproken die het zo doet, maar wat je zegt klinkt behoorlijk logisch. Afhankelijk van je fysieke gevoeligheid hiervoor kan dat inderdaad ook. Ik was direct de volgende dag gevloerd toen ik van 5 diazepam naar 4,5 mg ging, dus voor mij had dat niet gewerkt. Maar het is super dat dit voor jou werkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik ben er ook aan gewend ondertussen denk ik. Daarbij heb ik het ook zo in mijn hoofd ..... Diazepam is niet "zomaar" uitgewerkt, daar "vertrouw'  ik dus op. Daarbij heb ik steeds gehad dat als ik "stabiel" was op een bepaalde dosering en ik de dosering verlaagde, ik een paar dagen later reaktie merkte. M.a.w. in een stabiele perdiode ben ik mij niet bewust van kleine schommelingen. En .... ik heb nooit 1 inname overgeslagen, noch extra genomen bij tegenslagen. 

Mijn gedachte is ook dat als ik wen aan kleine schommelingen dit ook een voor bereiding is op de reaktie op stress en prikkels en onderdeel is van mijn herstel.

De hoge halfwaarde van diazepam is immers ook de reden dat gebruikers die willen afbouwen over te zetten op diazepam omdat dit stabilere spiegels mogelijk maakt. Daar ben ik mee gaan werken.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bolletje:

Goeie morgen mensen,

Nee Sen. dit is niet normaal. Maar in ieder geval veel water drinken. Ja en er is de afgelopen tijd flink wat gebeurd. Dat heeft je ziel geraakt, zeker omdat je nu bezig bent er iets aan te doen. Probeer toch iets te eten al is het maar wat soep, brinta of pudding. Of, en dat is het beste neem af en toe een stukje brood.

Nou ik ben dus gisterenavond naar het slaapcentrum geweest. Belangrijk voor mij en voor iedereen met slaapproblemen is, dat je een bepaalde tijd naar bed en eruit komt. Iedereen wordt een paar keer per nacht wakker maar merkt daar niets van.

Na 20.00 niet meer achter je pc. laptop of mobieltje.

Als je niet kunt slapen ga er dan even uit maar blijf niet liggen.

Probeer 2 x per dag een kwartiertje helemaal niets te doen. Geen tv. of radio aan. Dus niets wat je aandacht moet hebben. Alles kost energie.

Neem 's avonds geen chocolade na 20.00, en doe niets inspannends. Wel kun je een half uurtje gaan lopen.

Er is nog veel meer gezegd maar dat ben ik allemaal vergeten.

Ben gisterenavond om 23.00 naar bed gegaan en heb geslapen als een blok.:D

O ja ook geen koffie of thee want daar zit cafeïne of theïne. Ook al staat er op dat dat niet zo is.

Jeetje Bolletje, klinkt niet slecht!  Hoeveel keer moet je daar naar toe?, en wat een goeie tips!  Was je er tevreden over? GUUSJE X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Dag dappere benzokillers,

Iedereen een fijne en mooie dag gewenst! Hopelijk verloopt de dag zoals jullie je dat wensen.
Hier was drukke dagen, gisteren schoondochter jarig en vandaag m`n lieftallige partner. Ze heeft er mooi weer bij, dat heeft ze verdiend. Ik ga straks een stuk taart naar binnen schuiven. Tot later! 
 

Gefeliciteerd! Geniet ervan! GUUSJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het zeker aan met mijn huisarts en deze wilt gelukkig helpen. Elke week op gesprek hoort daar ook bij. Ook wil ik naar een psycholoog. Ik ben nu het koken, maar sinds zaterdag niets meer gegeten. Ik voel me ellendig, chemisch. Daarbij komt ook dat ik het nooit op pillen had. Zulke akeer. Zelfs van paracetamol moest ik al kokhalzen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is 7 keer. Maar dan moet er iets met de taxivergoeding gedaan worden want ik heb niet genoeg km. ters.

K.N.M. wij vrouwen moeten opletten dat we niet met kouwe voeten in bed liggen.

Tja en piekeren is een grote  boosdoener. Er zat ook een man die problemen had met inslapen. Hij lag iedere avond wel een kwartier tot een half uur wakker. HEU??????:wacko:

Willen jullie lekker intiem zijn met je partner? Dan moet je puistjes uit gaan knijpen. (Zucht)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat echt niet goed. 

Heb enorm last van zware paniek en angst in mn lijf. 

Ik ben zo bang dat ik iets aan mn hart krijg eerdaags. 

Hoe kun je dit doorstaan een volledige afbouw zonder hartklachten. 

Ben zo bang. Mijn angst waar het mee begon is weer terug en nog heftiger dan ooit te voren. Ken wel janken :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Als het goed is 7 keer. Maar dan moet er iets met de taxivergoeding gedaan worden want ik heb niet genoeg km. ters.

K.N.M. wij vrouwen moeten opletten dat we niet met kouwe voeten in bed liggen.

Tja en piekeren is een grote  boosdoener. Er zat ook een man die problemen had met inslapen. Hij lag iedere avond wel een kwartier tot een half uur wakker. HEU??????:wacko:

Willen jullie lekker intiem zijn met je partner? Dan moet je puistjes uit gaan knijpen. (Zucht)

Whahahaha! Heb je hem direct naar huis geschopt? Wie heeft die man verwezen zeg?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...