Spring naar bijdragen

Hulp

Jason

Aanbevolen berichten

Na 2 maanden wederom de fout in gegaan. Weer cocaïne gebruikt, overmatig alcohol gedronken en gegokt.

Net twee dagen in bed gelegen en heel onrustig momenteel.

Weer vrienden voorgelogen en mijn familie voorgelogen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Schaam mijzelf voor wat ik mijzelf en mijn omgeving wederom aan heb gedaan.

ik weet dat ik eerlijk moet zijn, dat is de eerste stap. Maar daar heb ik echt veel moeite mee, stel wederom iedereen teleur en wil mijn ouders niet wederom veel pijn aan doen. 

Kan iemand mij alsjeblieft de juiste weg op helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jason, je ouders en je vrienden hebben ook gezien dat je er hard voor knokt om niet uit de bocht te vliegen. Nu is het een keer gebeurd. Wees eerlijk, sta op en ga weer verder. Je hebt laten zien dat je het kunt! Heb je, naast dit forum, nog andere hulp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jason.
Liegen, stiekem gedoe, het zijn allemaal ingrediënten om je verslaving, want zo kun je het wel noemen als je zo in de problemen komt zonder
het tij te kunnen keren, in stand te houden. Daar ben je absoluut geen eenling in, hoor.
Als je er echt wat aan wilt doen dan is eerlijk zijn naar je omgeving erg behulpzaam, maar je moet voor- en bovenal ook eerlijk zijn naar jezelf.
Je zult misschien in de gaten hebben dat je op eigen kracht niet zomaar even stopt met deze levensvernietigende bezigheden.
Wat mij destijds uit m'n verslavingsspoor heeft gewipt was een bezoek aan de huisarts die me op zijn beurt naar verslavingszorg doorverwees.
Toen dát treintje eenmaal in beweging was gezet kon ik met hulp, duwtjes in de goede richting én de wetenschap dat mijn verslaving geen
groot 'geheim' meer was, eindelijk op zoek naar een leven zónder die verdomde afhankelijkheid.. 
Het begon met de huisarts. Die me óók nog eens een compliment gaf voor de moed om m'n leven weer in eigen hand proberen te krijgen..

Sterkte en ik hoop dat jij die moed ook kunt opbrengen. Want misschien ben je niet zozeer op zoek naar een nieuwe manier van leven,
maar duidelijk is wel dat je je huidige manier van leven spuugzat bent. Zoek en accepteer hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jason, heb je je al vaker op het forum gemeld? Naam komt me bekend voor , maar kan altijd natuurlijk.  Ben je al naar je huisarts geweest om te bespreken dat je een probleem hebt ? Dit is toch wel een belangrijke stap . Ook het hier schrijven en lezen kan enorm helpend zijn . Al die verslavingen lopen in je hoofd over hetzelfde lijntje.  Goed dat je met de billen bloot bent gegaan tov je vrienden.  Dat is een belangrijke stap.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie lieve reacties.

ik ben één keer naar een bijeenkomst v/d NA geweest. Maar ben er daarna niet meer naar toe geweest, wederom de illusie dat het wel in mijn ééntje zou lukken tegen beter weten in..

ik ga zo mijn huisarts bellen. Zo snel mogelijk een traject in bij de verslavingszorg..

Zie er als een berg tegen op om met mijn billen bloot te gaan bij mijn ouders maar realiseer mijzelf ook dat er niks anders op zit..

Klopt! Ben hier vaker geweest, de laatste keer was drie maanden geleden ongeveer denk ik..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst eerlijk zijn, tegen iedereen en vooral tegen jezelf. 

Dan zit je op het dieptepunt van je schaamte. Dieper kan je niet zakken. Daar heb je dan een tijdje last van maar dan heb je dat gehad.

Vanaf dat punt kan je alleen nog maar omhoog. En dan kan je trots zijn op alles wat je stap voor stap bereikt, in alle eerlijkheid en niet met smoesjes en tegen beter weten in. 

Dat zou mijn advies zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...