Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 6-2-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen iedereen,

Wat is het kkkkkkoud. Toen ik buiten kwam gingen m'n haren recht overend staan.

Vandaag een dagje thuis, morgen ook omdat ze bij de dagbesteding karnaval gaan vieren. Niets voor mij die kolere herrie.

Dus thuis kaarten maken. Niet verkeerd.

Heeft iedereen goed geslapen?

Senna voor jou heel veel sterkte lieverd. Een peuter leert ook pas lopen door te vallen en weer op te staan.:heart:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allen,

De Huiskamer is flink levendig de afgeopen weken, het lukt me nu regelmatig niet om alles te lezen, dat vind ik een geode zaak.

De Zon schint, het Vriest, het is lekker weer om te wandelen en ale zorgen even te vergeten.

Doe allemaal de geode dingen vandaag, elke dag is er weer 1 en .... Elke dag wordt het een klein beetje beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is precies wat ik heb gedaan @Bestwel 1.5 uur gewandeld. Heerlijk weer!

Succes @Senna33 laat je ons weten wat de huisarts zei?

@bolletje Heel veel succes in het slaapcentrum. Ik ben benieuwd.

Ikzelf heb vannacht in totaal iets van 5 uur kunnen slapen. Heel blij mee. Tussen 3 uur en half 5/5 uur heb ik wel wakker gelegen. Geen idee waarom...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

vanavond voor het eerst naar Kempenheaghe  (slaapcentrum)  ga, ben heel benieuwd.

Ik ook :P ( ben ook benieuwd)  Wij horen graag hoe je dit is bevallen en of je wat leert en beter gaat slapen etc. Alvast een hele veilige en rustige nacht toegewenst. Hoop dat  je je daar kan ontspannen en thuis voelt. Kaarten maken is inderdaad leuk. Heb een tijdje ( wel jaren geleden) 3d kaarten gemaakt van kinder fairies... ofzoiets

Plaatjes Feeen

3 uur geleden zei Bestwel:

elke dag is er weer 1 en .... Elke dag wordt het een klein beetje beter.

:lol:Het eerste is waar, het tweede in benzo ontwenning niet.... De verschillende open en neer gaande patronen zijn typisch benzo ontwenning en juist zo moeilijk. Maar we komen wel altijd weer dichter bij de dag dat we gezond en genezen door het leven kunnen gaan. En daar gaan we voor! Ik vind de zon en het licht de afgelopen dagen ook echt heerlijk. De kou is heftig. Heb net mijn haar gewassen en dat duurt altijd uren voordat het droog is, dus ik weet niet of ik nog naar buiten kan vandaag.

58 minuten geleden zei Jeshen:

kzelf heb vannacht in totaal iets van 5 uur kunnen slapen. Heel blij mee. Tussen 3 uur en half 5/5 uur heb ik wel wakker gelegen. Geen idee waarom...

Top Jessie! Dat is geweldig. En het wakker liggen nu en dan... .vraag het je niet meer af. Je springertjes winnen het dan van de gaba en de melatonine. Maar als je bewust je lichaam blijft ontspannen, en je gedachten rustig zijn, kom je een heel eind. Echt waar. :lips: Ben blij dat je hebt geslapen.

Ik heb ook heerlijk geslapen. Nu een wasje draaien. Ben wat meer in de knoop vandaag, onzeker en onrustig, maar heb er vertrouwen in dat alles wel goed komt. Niet te veel miepen, gewoon doorgaan. ( of afleiding zoeken... altijd goed)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedoemd te mislukken. Vanaf welke dosis ga je dan afbouwen Senna? Gisteren nam je 10mg Diazepam, maar mogelijk is je lichaam daar niet afhankelijk van.

Je arts zou de Ashton Manual moeten lezen en je van daaruit kunnen begeleiden en een schema maken. 25% per week geeft in mijn ogen grote kans op falen, want die stappen zijn veeeeel te groot en veeeeel te snel. Als het lukt vind ik het meer mazzel dan dat het komt door een verstandige afbouw.

Om de kans van slagen te verhogen, zou ik voorstellen om te beginnen met de afgesproken startdosis en daarvan 10% af te bouwen over 2 weken. Een stuk realistischer als je kijkt naar wat men wereldwijd aankan en adviseert.

En lees zelf de ashton manual alsjeblieft. Het is de beste basis om te begrijpen wat je moet doetn. De lieve professor heeft dit vanuit ervaring met de afbouwers geschreven, dus niet vanuit theorie.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Top Jessie! Dat is geweldig. En het wakker liggen nu en dan... .vraag het je niet meer af. Je springertjes winnen het dan van de gaba en de melatonine. Maar als je bewust je lichaam blijft ontspannen, en je gedachten rustig zijn, kom je een heel eind. Echt waar. :lips: Ben blij dat je hebt geslapen.

Ik heb ook heerlijk geslapen. Nu een wasje draaien. Ben wat meer in de knoop vandaag, onzeker en onrustig, maar heb er vertrouwen in dat alles wel goed komt. Niet te veel miepen, gewoon doorgaan. ( of afleiding zoeken... altijd goed)

Gaandeweg komt toch de oververmoeidheid en onrust weer opzetten en moet ik twintig keer roepen tegen mezelf dat het goedkomt. Dat ik weer normaal ga worden/slapen, mijn vriend weer gewoon in de slaapkamer kan slapen, ik weer normaal kan zien, een uur kan autorijden, kan werken en leuke dingen met de meiden kan doen. Ik durf nu nog niet eens een vakantie te boeken.

En hoe is het met jouw onrust @Kannietmeer?

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay.... mensen die volgens deze methode overstappen zijn absoluut de sjaak

Citaat

Temesta (lorazepam) tijdelijk niet leverbaar”

08-12-2014

Hierbij willen wij u informeren dat de leverancier Pfizer heeft aangegeven tijdelijk niet in staat is Temesta (lorazepam) ampullen te leveren.
Op dit moment wordt verwacht dat er begin week 51 (rond 16 december) weer voorraad bij de groothandels zal zijn, waarna de ziekenhuisapotheek uw voorraad ook weer kan aanvullen.
Om deze levertijd te overbruggen kan als alternatief indien gewenst:

• bij i.v. gebruik diazepam (10 mg diazepam = 2,5 mg lorazepam),
• bij i.m. gebruik tranxene (50 mg tranxene = 4 mg lorazepam)

Volgens de ‘Defined Daily Dose’ van de WHO komt 2.5 mg lorazepam ongeveer overeen met 10 mg diazepam.
Wij willen u echter wel wijzen op de veel langere halfwaardetijd van diazepam, zeker bij ouderen. Voorzichtigheid bij het doseren is derhalve wel op zijn plaats. 5 mg diazepam per keer (max 3-4 dd) is bij hen meestal voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jeshen:

is er nog. Bleh. Voel me à-relaxt... Dacht net even achter het raam in de zon te zitten, maar dat trok ik helemaal niet. Mijn hart bonsde en ik voelde me beroerd worden. Nu maar weer in mijn schaduw hoekje en een beetje liggend op de bank. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik klaag niet. Mijn onrust wordt af en toe duidelijk ook getriggerd door mijn gedachten die gevoed worden door onzekerheid. Mijn vriend en ik hebben zo'n heftig jaar gehad, doordat ik bij mijn ouders woonde.... ik vond het zeer traumatisch eerlijk gezegd. Ik haatte het om bij  mijn ouders te wonen en weg te zijn van mijn vriend. Maar wij wilden beide dat onze relatie het kon overleven en dus toen mijn vriend vroeg of ik even naar mijn ouders kon gaan, heb ik dat gedaan. Vervolgens heeft het een jaar geduurd. Terwijl ik schrijf voel ik het diepe verdriet en de pijn van al die dagen waarin ik dood ging van ellende en daarbovenop de onzekerheid voelde of mijn vriend nog wel mijn lief zou zijn uiteindelijk. Ik denk dat het mijn hart ook een beetje heeft gebroken en ik daar niet helemaal overheen ben nog. Mijn vriend is altijd eerlijk met me, dus ook over zijn onzekerheid toen.Hij heeft altijd gezegd dat hij me niet inde steek zou laten en er voor me wilde zijn, maar tegelijk wist hij niet hoe. Maar iedere minuut dat hij er wel was, in aanrakings afstand, voelde ik me stukken beter. Het was ingewikkeld omdat hij mijn ziek zijn niet begreep.  Ik ben super dankbaar dat we er nu samen weer voor willen gaan. Maar ergens ben ik ook gekneusd. Ik weet nog niet hoe ik dit kan laten helen, of dat het gewoon tijd nodig heeft.

Dat er dan te weinig rustgevers ( gaba receptoren,) in mijn lichaam zijn, helpt dus niet mee om te relativeren/ kalmeren als je over moeilijke dingen nadenkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Senna33:

Dankjewel! Goed gegaan bij huisarts. Een schema mee gekregen met elke week 25% minder. Mocht dit gedoemd zijn te mislukken dan worden er andere stappen ondernomen. Wish me luck .......

Fijn Senna!  Een schema, en je verhaal kwijt?   Wens je zeker geluk! Kanjer! X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jeshen:

Wat een verhaal @Kannietmeer. Gelukkig zijn jullie er nu 100 procent van overtuigd! Je verdient het!

Rustig zitten of liggen op de bank....ik verlang erna, maar kan het gewoon niet. Ik ga met mijn betraande gezicht en de baby maar weer naar buiten. Met komt goed, in mijn achterhoofd.

Ach lieverd wat naar dat je je zo vreselijk voelt....! Ik zou zo met je mee willen wandelen en mijn armen om je heen slaan. Het komt echt goed! De onrust in je lijf gaat echt weer over. Je bent een vechter, dat is absoluut duidelijk. En ik weet zeker dat je dit gaat winnen, met zo'n doorzettingsvermogen.

En als je je echt even moet uiten kan je altijd nog voor zoiets gaan :P:

Gifs Computer boos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Jeshen:

Gaandeweg komt toch de oververmoeidheid en onrust weer opzetten en moet ik twintig keer roepen tegen mezelf dat het goedkomt. Dat ik weer normaal ga worden/slapen, mijn vriend weer gewoon in de slaapkamer kan slapen, ik weer normaal kan zien, een uur kan autorijden, kan werken en leuke dingen met de meiden kan doen. Ik durf nu nog niet eens een vakantie te boeken.

JESHEN, ook dat herken ik zo, vanochtend op koffie visite geweest, ik kom thuis en er overvalt mij ineens een erge vermoeidheid,  ja en dan ben ik toch weer van  wanneer gaat dit stoppen?  Het is echt een proces van  3 stappen vooruit, en 2 stappen achteruit. Het blijft nog effies bikkelen, X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ashton Handleiding is onze BIJBEL.

Helaas zijn huisartsen, psychologen en psychiaters over het algemeen onvoldoende bekend met verslavingszorg om de juiste zorg en ondersteuning te biieden waardoor 99 van de 100 STOP programma's mislukken.

Helaasch ... Helaasch ....

Een afbouw schema van 4 weken waarin van 10 naar 0mg wordt afgebouwd is een Cold-Turkey programma en .... we weten hoe dat (meestal) afloopt ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kannietmeer:

is er nog. Bleh. Voel me à-relaxt... Dacht net even achter het raam in de zon te zitten, maar dat trok ik helemaal niet. Mijn hart bonsde en ik voelde me beroerd worden. Nu maar weer in mijn schaduw hoekje en een beetje liggend op de bank. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik klaag niet. Mijn onrust wordt af en toe duidelijk ook getriggerd door mijn gedachten die gevoed worden door onzekerheid. Mijn vriend en ik hebben zo'n heftig jaar gehad, doordat ik bij mijn ouders woonde.... ik vond het zeer traumatisch eerlijk gezegd. Ik haatte het om bij  mijn ouders te wonen en weg te zijn van mijn vriend. Maar wij wilden beide dat onze relatie het kon overleven en dus toen mijn vriend vroeg of ik even naar mijn ouders kon gaan, heb ik dat gedaan. Vervolgens heeft het een jaar geduurd. Terwijl ik schrijf voel ik het diepe verdriet en de pijn van al die dagen waarin ik dood ging van ellende en daarbovenop de onzekerheid voelde of mijn vriend nog wel mijn lief zou zijn uiteindelijk. Ik denk dat het mijn hart ook een beetje heeft gebroken en ik daar niet helemaal overheen ben nog. Mijn vriend is altijd eerlijk met me, dus ook over zijn onzekerheid toen.Hij heeft altijd gezegd dat hij me niet inde steek zou laten en er voor me wilde zijn, maar tegelijk wist hij niet hoe. Maar iedere minuut dat hij er wel was, in aanrakings afstand, voelde ik me stukken beter. Het was ingewikkeld omdat hij mijn ziek zijn niet begreep.  Ik ben super dankbaar dat we er nu samen weer voor willen gaan. Maar ergens ben ik ook gekneusd. Ik weet nog niet hoe ik dit kan laten helen, of dat het gewoon tijd nodig heeft.

Dat er dan te weinig rustgevers ( gaba receptoren,) in mijn lichaam zijn, helpt dus niet mee om te relativeren/ kalmeren als je over moeilijke dingen nadenkt.

Het is ook niet een jaar voor jou geweest zeg! En voor je vriend, dat wis je niet zomaar uit je gedachten!  Je zal denk ik ook steeds de film afdraaien van het afgelopen jaar, uiteindelijk als je beter bent, gaan de mooie dingen overheersen, het krijgt een plekje,  jij bent na wat je hebt meegemaakt zo,n sterke persoonlijkheid, dat je anderen nog kunt helpen,Jou krijgen ze niet klein, maar daarom ben je ook kwetsbaar, dat mag je ook zijn hoor!  Ik zelf krijg ook die onrust als ik weer terugval ,doodmoe na koffie  visite op de  bank liggen, en geloof mij voor het eerst in mijn leven viel ik zomaar even op de bank in slaap, zo moe, ffff en dan weer de gedachten wanneer komt het goed? Die eeuwige twijfel,  maar dan lees ik weer jullie verhalen en tevens jullie strijd, dan voel ik mij gesterkt  door jullie knuffel Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Kannietmeer:

Okay.... mensen die volgens deze methode overstappen zijn absoluut de sjaak

Dit is een bericht uit 2014.

Ik gebruik zelf lorazepam en er zijn nu idd nog steeds leveringsproblemen. Daarom ben ik verplicht nu af te bouwen. Gelukkig al twee mg minder maar het is idd nu nog steeds een landelijk probleem. Ik wil niet voor de optie staan straks om cold turkey of diazepam over te moeten waar ik niet goed op reageer. Dus hopelijk blijft het nog even in de apotheek verkrijgbaar. Echt heel slecht. Er zijn zoveel mensen die dit middel gebruiken. 

Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...