Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 01-02-2018


Lynn86

Aanbevolen berichten

Goedemomrgen Allen,

 @Lynn86 ..... Het valt niet mee, dat hebben we allemaal. Het kost tijd en alles wat je voelt en moeite kost hoort erbij  enhet gaat over, dat is het houvast dat we hebben. Het slapenkunnenweniet pushen. Ons angst en slaapsysteem is van slag en dat moet herstellen en dat herstelt ook, maar dat kost tijd. Het lichaam moet er aan wennen dat het zelf het slapen en despanningpieken moet regelen. En dat is niet in een week en ook niet in 2 weken klaar .... Helaasch ....

Daarom  begrijp ik niet dat deskundigen, psychiaters, zeggen/denken dat  afbouwen makkelijk in een paar weken kan en "gewoon" stoppen met gebruiken of in 3 stappen de hele dosis afbouwen in 3 weken. Dat is gewoon niet zo. Verslavingszorg is een andere wetenschap. Benzo's grijpen diep in in ions angst, stess  en slaap system, het kost tijd voordat zich dit heeft hersteld en daarmee komt ook het herstel van ons geestelijke en emotionele system. De benzo's beinvloeden ook ons denken met negatieve, pessimistische en obsesieve denkpatronen, dat moet ook herstellen. De wereld zonder benzo's komt ook "harder" binnen, we reageren dus heftiger op indrukken, prikkels, stress, etc. (ook leuke). Als je een positieve en stimulerende en steunende omgeving hebt zal dat misschien wat makkelijker gaan dan wanneer je veel stress, zorgen en complexiteit om je heen hebt. En dat laatste .... wij allemaal, zonder uitzondering zijn aan de benzo's begonnen ... en dat is niet omdat ons leven zo zonnig en vrolijk voor ons is .... dus afbouwen en ontwennen doen we bergop met win tegen. Ontwennen is al zwaar, dus tel alles bij  elkaar op .... we moeten er echt wel wat voor doen.

Het is een gedachtencirkel, een visieuze cirkel, we moeten zorgen dat de spiral omhoog gaat draaien .... en daar zijn we dagelijks mee bezig enhet bepalt behoorlijk ons leven. Wij zijn niet zieleig, het onze Eigen verantwoordelijkheid, maar darmee is het niet eenvoudiger ons leven te veranderen.

Zomaar wat gedachten die in  mij opkomen na het lezen van de posts van @Cyclad58 en @Jeshen en @bolletje en @Lynn86 en @Senna33  en @GUUS  en @mito in de Huiskamer gisteren.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen en @Senna33 je kunt je elke dag afvragen waarom en wanneer je weer kunt slapen, dat kost dus tijd ... leg je erbij neer, accepter dat het is zoals het is, het is niet anders en morgen is het ook niet over, slechts een klein beetje beter .... het kost tijd, maar het komt goed. Laat het gaan ... het wordt elke dag een klein beetje beter. Ons denken zit ons nu ook zwaar in de weg en, om maar weer eens een dooddoener er tegen aan te gooien: Alles wat je aandacht geeft groeit .... als je je focust op het niet slapen dan wordt dat groter en groter .... focus je op herstel, zoals meerderen hier zeggen: fietsen, wandelen, lezen, ontspanningsoefeningen, het helpt de gedachten te verleggen en angsten te kanaliseren, je lichaam heft nog steeds tijd nodig om de benzo's uit het lichaam te drijven en geestelijk te herstellen. Het uitdrijven is bekent hoe lang dat duurt, de rest ... is voor iedereen anders ..... dat is ons enige houvast.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Bestwel:

@Jeshen en @Senna33 je kunt je elke dag afvragen waarom en wanneer je weer kunt slapen, dat kost dus tijd ... leg je erbij neer, accepter dat het is zoals het is, het is niet anders en morgen is het ook niet over, slechts een klein beetje beter .... het kost tijd, maar het komt goed. Laat het gaan ... het wordt elke dag een klein beetje beter. Ons denken zit ons nu ook zwaar in de weg en, om maar weer eens een dooddoener er tegen aan te gooien: Alles wat je aandacht geeft groeit .... als je je focust op het niet slapen dan wordt dat groter en groter .... focus je op herstel, zoals meerderen hier zeggen: fietsen, wandelen, lezen, ontspanningsoefeningen, het helpt de gedachten te verleggen en angsten te kanaliseren, je lichaam heft nog steeds tijd nodig om de benzo's uit het lichaam te drijven en geestelijk te herstellen. Het uitdrijven is bekent hoe lang dat duurt, de rest ... is voor iedereen anders ..... dat is ons enige houvast.

Beste @Bestwel

@mito en jou geloof ik, die lange tijd niet konden slapen. En nu weer wat uurtjes aan elkaar maken. Maar het is moeilijk als het 1.5 week geleden opeens lukt en nu niet meer. En in mijn omgeving blijven ze het vragen: hoe gaat het? Mijn vriend heeft de afgelopen 2 weken thuisgestudeerd, zo gaat hij weer werken. Maak ik mij ook al lichtelijk druk om: alleen zijn. Zucht...wie ben ik? Maar ik kan dit, ik kan dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen Het is ook absoluut zwaar .... Het gaat op en neer. De ene dag/nacht is de andere niet ... Omdat we ook geestelijk door de benzo zijn geraakt is het ook harstikke lasting op de momenten dat het slecht en waardeloos is er ook momenten zijn geweest dat het te doen was of zelfs goed.

Ik ervaar gedurende de dag momenten dat ik het kwijt ben en dat kan dan na een half uur helemaal anders zijn. Deze mometen worden in de loop van de tijd een aantal uren, soms al dagen, waarbij het slechte en waardeloze steeds minder, korter en mider heftig worden.

We moeten iets vinden om met het slechte en waardeloze om te gaan, het andere komt echt terug, steeds vaker en steeds langer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bestwel:

@Jeshen en @Senna33 je kunt je elke dag afvragen waarom en wanneer je weer kunt slapen, dat kost dus tijd ... leg je erbij neer, accepter dat het is zoals het is, het is niet anders en morgen is het ook niet over, slechts een klein beetje beter .... het kost tijd, maar het komt goed. Laat het gaan ... het wordt elke dag een klein beetje beter. Ons denken zit ons nu ook zwaar in de weg en, om maar weer eens een dooddoener er tegen aan te gooien: Alles wat je aandacht geeft groeit .... als je je focust op het niet slapen dan wordt dat groter en groter .... focus je op herstel, zoals meerderen hier zeggen: fietsen, wandelen, lezen, ontspanningsoefeningen, het helpt de gedachten te verleggen en angsten te kanaliseren, je lichaam heft nog steeds tijd nodig om de benzo's uit het lichaam te drijven en geestelijk te herstellen. Het uitdrijven is bekent hoe lang dat duurt, de rest ... is voor iedereen anders ..... dat is ons enige houvast.

Haai Bestwel, weer een waarheid als een koe, ons denken is het ene weg, dan focus ik weer, wat ik dan weer voel, en dat gaat dan weer een eigen leven leiden, want steeds duikt het oxzazepam duiveltje op , zo kort gebruikt 5 weken.? Kan toch niet? Zo fijn weer om jou bericht te lezen,  ieder eigen verhaal maar  komen allemaal dezelfde symptomen  tegen met ieder zijn eigen ervaring . Dingen proberen te doen, als ik terug kijk naar de afgelopen 4 mnd. Dan gaat het al een stuk beter, maar wie ik was ben ik nog niet, we gaan door! Met elkaar X Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben na een half jaar ook nog steeds niet de oude...een beetje een half oude zeg maar.

Ik heb me er bij neer gelegd dat het nog wel eens een jaar kan duren. Jezelf erbij neerleggen dat iets niet zo gaat als je zelf graag wilt geeft ook wel rust.

Ik ging echt beter slapen toen ik m'n mind op deze manier heb gereset.

Het is niet anders mensen...de tijd moet z'n werk doen....rustig door blijven ademen....probeer de onrust zo weinig mogelijk te stimuleren.

 

bewerkt door mito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Bestwel:

Goedemomrgen Allen,

 @Lynn86 ..... Het valt niet mee, dat hebben we allemaal. Het kost tijd en alles wat je voelt en moeite kost hoort erbij  enhet gaat over, dat is het houvast dat we hebben. Het slapenkunnenweniet pushen. Ons angst en slaapsysteem is van slag en dat moet herstellen en dat herstelt ook, maar dat kost tijd. Het lichaam moet er aan wennen dat het zelf het slapen en despanningpieken moet regelen. En dat is niet in een week en ook niet in 2 weken klaar .... Helaasch ....

Daarom  begrijp ik niet dat deskundigen, psychiaters, zeggen/denken dat  afbouwen makkelijk in een paar weken kan en "gewoon" stoppen met gebruiken of in 3 stappen de hele dosis afbouwen in 3 weken. Dat is gewoon niet zo. Verslavingszorg is een andere wetenschap. Benzo's grijpen diep in in ions angst, stess  en slaap system, het kost tijd voordat zich dit heeft hersteld en daarmee komt ook het herstel van ons geestelijke en emotionele system. De benzo's beinvloeden ook ons denken met negatieve, pessimistische en obsesieve denkpatronen, dat moet ook herstellen. De wereld zonder benzo's komt ook "harder" binnen, we reageren dus heftiger op indrukken, prikkels, stress, etc. (ook leuke). Als je een positieve en stimulerende en steunende omgeving hebt zal dat misschien wat makkelijker gaan dan wanneer je veel stress, zorgen en complexiteit om je heen hebt. En dat laatste .... wij allemaal, zonder uitzondering zijn aan de benzo's begonnen ... en dat is niet omdat ons leven zo zonnig en vrolijk voor ons is .... dus afbouwen en ontwennen doen we bergop met win tegen. Ontwennen is al zwaar, dus tel alles bij  elkaar op .... we moeten er echt wel wat voor doen.

Het is een gedachtencirkel, een visieuze cirkel, we moeten zorgen dat de spiral omhoog gaat draaien .... en daar zijn we dagelijks mee bezig enhet bepalt behoorlijk ons leven. Wij zijn niet zieleig, het onze Eigen verantwoordelijkheid, maar darmee is het niet eenvoudiger ons leven te veranderen.

Zomaar wat gedachten die in  mij opkomen na het lezen van de posts van @Cyclad58 en @Jeshen en @bolletje en @Lynn86 en @Senna33  en @GUUS  en @mito in de Huiskamer gisteren.

Dat vind ik nog het ergste het ontkennen van artsen/  psy. Dat het allemaal wel mee valt! Hoe boos ben ik geworden!  Zelf eerst even gaan gebruiken !   de ontkenning is zo erg!  De gedachtencirkel omhoog, dat is ons doel!, doen we met elkaar,  onze belevingen  delen, daar vinden wij herkenning! Mensen die dit echt aan de lijve ondervinden! X guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei mito:

Ik ben na een half jaar ook nog steeds niet de oude...een beetje een half oude zeg maar.

Ik heb me er bij neer gelegd dat het nog wel eens een jaar kan duren. Jezelf erbij neerleggen dat iets niet zo gaat als je zelf graag wilt geeft ook wel rust.

Ik ging echt beter slapen toen ik m'n mind op deze manier heb gereset.

Het is niet anders mensen...de tijd moet z'n werk doen....rustig door blijven ademen....probeer de onrust zo weinig mogelijk te stimuleren.

 

Ja, dat is het, zo voel ik mij ook, een beetje een half oude,  en het medicijn is tijd!!, en.....heel belangrijk Mito door blijven ademen he.? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag strijdbare volhouders! 

Ik presteerde het vanmorgen om me te verslapen. Moest om half 7 op en werd om 7:10 wakker. Had een afspraak op mijn werk die ik maar net haalde, dus het was even racen vanmorgen. Verder een goede werkdag gehad, pas om half 6 thuis, dus ik begin me nu weer een fulltimer te voelen. Dat is fijn.

Wat de rotgevoelens betreft, die worden minder en minder naarmate het stoppen/afbouwen langer terug is. Het gaat geleidelijk, maar het gebeurt wel. 
Het golft als het ware heel langzaam weg. Verder sluit ik me aan bij de woorden van @Bestwel
Zoals hij het beschrijft is 't precies. 
Fijne avond! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Cyclad58:

Dag strijdbare volhouders! 

Ik presteerde het vanmorgen om me te verslapen. Moest om half 7 op en werd om 7:10 wakker. Had een afspraak op mijn werk die ik maar net haalde, dus het was even racen vanmorgen. Verder een goede werkdag gehad, pas om half 6 thuis, dus ik begin me nu weer een fulltimer te voelen. Dat is fijn.

Wat de rotgevoelens betreft, die worden minder en minder naarmate het stoppen/afbouwen langer terug is. Het gaat geleidelijk, maar het gebeurt wel. 
Het golft als het ware heel langzaam weg. Verder sluit ik me aan bij de woorden van @Bestwel
Zoals hij het beschrijft is 't precies. 
Fijne avond! 

Daar gaan we voor Cyclad!  Wat een goeie dag,     en het is ook zo, golven komen en gaan,maar ze bereken de kust! Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw @Cyclad58 verslapen, fulltime dag, ben trots op je!! Hoeveel weken ook alweer sinds je laatste pam? Goed bezig hoor.

Je hebt gelijk @Bestwel we worden beter. Wanneee, geen idee, maar het gaat ooit beter!

Ik heb volgende week donderdag een intakegesprek bij een psycholoog voor cgt. De enige die op korte termijn kon. Dus ik hoop dat het klikt....

Ik krijg inmiddels steeds meer opmerkingen over hoe moe ik eruit zie. Tja...hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Jeshen, Je gesprek met de psych heb ik gelezen. Ik vind dat ze er zich makkelijk vanaf maakt eerlijk gezegd. Misschien heeft ze gelijk, maar ik betwijfel het. Heb je het gehad over de informatieverstrekking vooraf? Het gevaar waaraan je bent bloot gesteld vind ik persoonlijk behoorlijk. Kijk hoe je nu al deze weken hebt moeten worstelen door wat ze je heeft gegeven. Ik vind dat nogal wat. Maar in zekere zin ontkent ze dat gewoon door te zeggen dat je het nodig had. Lorazepam is een bommetje voor iets wat je misschien met een vliegenmepper had kunnen oplossen ( metafoor die natuurlijk zegt dat jouw paniek en niet slapen slechts een mugge dingetje was, maar ik bedoel even het middel). Hoe voelde je zelf na het gesprek? Heeft het je iets opgeleverd?

24 minuten geleden zei Cyclad58:

Maak er een mantra van:"ik  kan het " "ik kan het!" "ik kan het!"

Mijn vriendin heeft in haar angst ook een mantra gemaakt:

Citaat

Mijn lichaam zal genezen, en het universum zal voorzien.

We kunnen dit zeker. Het is niet makkelijk, maar we gaan door.

Ik heb gisteren een kledingkast in elkaar gezet met mijn vriend, en ben vandaag duidelijk meer vermoeid. Ook mijn slapen liep niet zo goed als normaal. Heb 5 uurtjes gepakt. De onrust was duidelijk in mijn lijf. Maar ik klaag niet. Vandaag was goed genoeg. Nu maar weer rusten. De kasten zijn nog steeds leeg, en er is dus genoeg te doen, maar nu even niet.

@Senna33 Hoe is het met jou meissie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Kannietmeer:

Hi @Jeshen, Je gesprek met de psych heb ik gelezen. Ik vind dat ze er zich makkelijk vanaf maakt eerlijk gezegd. Misschien heeft ze gelijk, maar ik betwijfel het. Heb je het gehad over de informatieverstrekking vooraf? Het gevaar waaraan je bent bloot gesteld vind ik persoonlijk behoorlijk. Kijk hoe je nu al deze weken hebt moeten worstelen door wat ze je heeft gegeven. Ik vind dat nogal wat. Maar in zekere zin ontkent ze dat gewoon door te zeggen dat je het nodig had. Lorazepam is een bommetje voor iets wat je misschien met een vliegenmepper had kunnen oplossen ( metafoor die natuurlijk zegt dat jouw paniek en niet slapen slechts een mugge dingetje was, maar ik bedoel even het middel). Hoe voelde je zelf na het gesprek? Heeft het je iets opgeleverd?

Tja ze hadden al een keer een temazepam geprobeerd, maar daar viel ik niet mee in slaap. En een morfineprik voor 1 nachtje. De gedachte was dat oefeningen of cgt toen niet aan zouden slaan. Ik denk dat ze daar gelijk ik heeft. Heb er 1 geprobeerd, maar daar raakte ik alleen maar meer van in paniek. Dit gaf wel snel resultaat.

Zij hadden alleen verwacht dat het meteen na bevalling klaar zou zijn. Dat de klachten over zouden zijn, pillen niet meer nodig. Maar dat liep even anders.

Baby is volgens hen niet in gevaar geweest. Zou zelf een twee keer zo hoge dosis mogen gebruiken. 

Ik heb vooral benadrukt dat ik vind dat de begeleiding beter moet. Dat ik nu in de steek ben gelaten. Daar gaan ze 'aan werken'... zegt ze. 

Weet je, ik ben gewoon blij dat ik dit heb afgerond voor mezelf. Wat ik er mee doe als ik beter ben, beroepsmatig, bekijk ik dan.

Lekker zo'n lege kast. Ik zou niet kunnen wachten om hem te vullen hahaha.

@Cyclad58 Thanks! Uiteindelijk gaat het een keer lukken! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve strijders ( wat wordt dat maar mooi gezegd laatst, wat zeker waar is ) 

Hier gaat het redelijk. Ik slaap weer wat ‘ stukjes ‘ maar word nog zo’n drie, vier keer wakker de laatste twee nachten. Nu is het 3:45 en slapen lukt niet meer. Helaas is de pijn in mijn lijf weer in alle hevigheid weer terug gekomen een aantal uur nadat ik voor het eerst geslapen had. Straks en het weekend ook nog werken, terwijl ik het van de rust moet hebben. Afleiding is goed, maar rust is ook belangrijk. Ik kom niet toe aan dat laatste. Ik ben mezelf even niet, zeker niet in mijn huishouden. Erg slonzig het worden omdat ik echt uitgeput ben. Koken bijvoorbeeld, doe mij maar iets kant en klaars hoor. Schone was vouw ik voor mezelf op en gooi ik in mijn kast. Dit terwijl ik een echte poetsmiep was. Achja, binnenkort weer tijd voor de grote voorjaars schoonmaak. 

Even koffie,

knuffel van Senna 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Senna33:

Goedemorgen lieve strijders ( wat wordt dat maar mooi gezegd laatst, wat zeker waar is ) 

Hier gaat het redelijk. Ik slaap weer wat ‘ stukjes ‘ maar word nog zo’n drie, vier keer wakker de laatste twee nachten. Nu is het 3:45 en slapen lukt niet meer. Helaas is de pijn in mijn lijf weer in alle hevigheid weer terug gekomen een aantal uur nadat ik voor het eerst geslapen had. Straks en het weekend ook nog werken, terwijl ik het van de rust moet hebben. Afleiding is goed, maar rust is ook belangrijk. Ik kom niet toe aan dat laatste. Ik ben mezelf even niet, zeker niet in mijn huishouden. Erg slonzig het worden omdat ik echt uitgeput ben. Koken bijvoorbeeld, doe mij maar iets kant en klaars hoor. Schone was vouw ik voor mezelf op en gooi ik in mijn kast. Dit terwijl ik een echte poetsmiep was. Achja, binnenkort weer tijd voor de grote voorjaars schoonmaak. 

Even koffie,

knuffel van Senna 

Haai Senna , ik was ook netjes  draaide mijn  hand nergens voor om in het h.houden, ik moet mij verzetten om iets te doen, dit ben ik niet, maar  slaap met een magnesium capsule stuk beter,  en dan voel je overdag wel beter  maar ik heb nog steeds last van spiertrillingen , benen/ kuiten magnesium  en magnesium olie voor kuiten ,vergelijkbaar met 2 weken geleden en nu, voel ik verbetering, fff wakker worden met stress gevoel ,'sm'orgens is vaak bij mij  moeizaam starten  , maar na 4 mnden echt eindelijk vooruitgang,wel teleurstelling als het weer een dag niet lekker is  maar komt goed met elkaar,         Guusje x 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...