Lynn86 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Goede morgen allemaal, Ik open graag de huiskamer voor vandaag. Hoop dat iedereen een beetje een goede nachtrust heeft gehad. Zelf was ik erg vroeg wakker waardoor ik wat onrustig was. Wens iedereen een fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Goedemorgen, Ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen. Dit kan niet langer zo doorgaan. Er zijn denk ik maar twee uitwegen: weer pillen (dat wil ik niet) of mezelf verlossen van de pijn. Vind deze gedachte heel eng en zou niet weten hoe. Maar zo wil ik echt niet verder... Citeer dit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Moggu, Hier hetzelfde euvel. Viel gisteravond op de bank bijna in slaap, maar eenmaal in bed was ik klaarwakker. Vast wel wat weggevallen, maar het was een slechte nacht. Wel rustig kunnen blijven. Op naar het werk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 29 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 @Cyclad58 Rustig aan vandaag. Werk ze. Liefs Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 @Lynn86 Mijn vriend heeft de jongste laat de fles gegeven, hij ging zelf 1.30 naar bed. Daarom kwam ze pas om 6.30. Genoeg tijd voor mij om te slapen, maar helaas. Tja en overdag 'durf' ik niet te liggen (overblijfsel van de slaapangst door benauwdheid waarvoor ik de pammetjes kreeg) Ik moet het dus hebben van de nachten. Oudste gaat zo naar de creche. Ik weet het niet meer. Ben alleen maar een last. Voor mezelf en de omgeving. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Goedemorgen Allen, Senna, Jeshen, hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie je staande houden met de beperkte nachtrust? Mijn nachten gaan redelijk met bijna 6 uren per nacht. De dagen heb ik veel last van piekeren en mijn hoofd tolt. Ik ben wel bezig en doe dingen, maar mijn hoofd komt maar moeilijk tot stilstand. Beetje mistig ook en ik heb wat last van tranende ogen. Ik prober wat te wandelen en te fietsen maar kom er maar met moeite toe ... Bolletje, Guus, Mito en Cyclad ... hoe vergaat het jullie? Een goede dag voor een ieder ... elke dag een beetje beter ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 11 minuten geleden zei Bestwel: Goedemorgen Allen, Senna, Jeshen, hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie je staande houden met de beperkte nachtrust? Mijn nachten gaan redelijk met bijna 6 uren per nacht. De dagen heb ik veel last van piekeren en mijn hoofd tolt. Ik ben wel bezig en doe dingen, maar mijn hoofd komt maar moeilijk tot stilstand. Beetje mistig ook en ik heb wat last van tranende ogen. Ik prober wat te wandelen en te fietsen maar kom er maar met moeite toe ... Bolletje, Guus, Mito en Cyclad ... hoe vergaat het jullie? Een goede dag voor een ieder ... elke dag een beetje beter ... Nee ik weet even niet hoe ik de dag door ga komen. Oudste net weggebracht, die had anders nog afleiding gegeven. Ik hoop uberhaupt dat ik het einde van de dag haal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Dat klinkt heel zwaar Jeshen .... en het is ook zwaar, wij gaan er allemaal doorheen. Toch is er geen alternatief, weet ook en merk ook op dat het gevoelns zijn die in golven komen en gaan. Jij bent toch benzo vrij? Hoelang? OF wat is je huidige inname? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Deze kennen we ... toch lees ik het regelmatig .... geeft mij houvast ... Senna33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Goeie morgen allemaal, Senna hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk wordt het vandaag wat beter voor je. Jeshen wat bedoel je met "mezelf verlossen van de pijn?" Ga eens gauw naar de dokter of maatsch. werker of zo. Raar hé Cyclad zo moe zijn en naar bed gaan en dan niet slapen. Hier hetzelfde. Vandaag weer wat werken. Das altijd goed wat afleiding. Verder zijn we volgens mij allemaal toe aan zon mensen. Zolang we die niet hebben moeten we het doen met al onze nare gevoelens, het is niet anders. Maar doorzetten moeten we, en echt....... het wordt beloond. We gaan het redden, we zijn al veel verder dan heel veel anderen die het niet aandurven of kunnen om te stoppen. Wij wel. We hebben het niet altijd in de gate maar als we eens naar onszelf kijken, we zijn echt sterk en niet bang. Kom op, schouders er onder en verder. Cyclad58 en Lynn86 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 K.N.M. heb jij vannacht nog wat geslapen lieverd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Wat fijn dat we een volle Huiskamer hebben .... Vindt houvast ... zoek houvast .. ik weet het .. iedereen doet dat ook, trek je aan elkaar op ... een paar van ons zijn wat verder en hebben al wat dalen mee gemaakt ... doe je voordeel met de ervaring van de anderen, laten we elkaar bergop praten .... Lynn86 en Senna33 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Goedemorgen, Sorry dat ik wat kort van stof ben, maar wat lief en bedankt voor jullie navraag. Ik ben gehaast omdat ik naar mijn werk moet, maar ik zag dat de huiskamer vandaag twee keer geopend is. Daar staat mijn verhaal van dit moment. Hou jullie taai allemaal tot gauw liefs Senna Lynn86 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 2 uur geleden zei Bestwel: Dat klinkt heel zwaar Jeshen .... en het is ook zwaar, wij gaan er allemaal doorheen. Toch is er geen alternatief, weet ook en merk ook op dat het gevoelns zijn die in golven komen en gaan. Jij bent toch benzo vrij? Hoelang? OF wat is je huidige inname? 6 weken geleden ct gestopt na 4 weken 2.5 mg lorazepam nemen in de avond voor slapen. Nooit gedacht dat ik er zo lang mee zou lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 2 uur geleden zei Bestwel: Deze kennen we ... toch lees ik het regelmatig .... geeft mij houvast ... Dankje. Dat moest in inderdaad even lezen weer. Vind het moeilijk dat er geen arts is die dit af en toe kan zeggen, bevestigt. Vind het moeilijk bevatten: 4 weken slikken, nu al 6 weken ontwennen. Maar ik ben dan ook abrupt gestopt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 2 uur geleden zei bolletje: Goeie morgen allemaal, Senna hoe is het vannacht gegaan? Hopelijk wordt het vandaag wat beter voor je. Jeshen wat bedoel je met "mezelf verlossen van de pijn?" Ga eens gauw naar de dokter of maatsch. werker of zo. Raar hé Cyclad zo moe zijn en naar bed gaan en dan niet slapen. Hier hetzelfde. Vandaag weer wat werken. Das altijd goed wat afleiding. Verder zijn we volgens mij allemaal toe aan zon mensen. Zolang we die niet hebben moeten we het doen met al onze nare gevoelens, het is niet anders. Maar doorzetten moeten we, en echt....... het wordt beloond. We gaan het redden, we zijn al veel verder dan heel veel anderen die het niet aandurven of kunnen om te stoppen. Wij wel. We hebben het niet altijd in de gate maar als we eens naar onszelf kijken, we zijn echt sterk en niet bang. Kom op, schouders er onder en verder. Tja @bolletje wat ik precies bedoel weet ik niet. Ik spring niet zomaar van een flat af. Maar zo wil ik ook niet verder, was de gedachte vanmorgen. Nog steeds niet, maar ik moet mij vasthouden aan de twee aardige nachten een week geleden en de aardige dagen vorige week. Het is alleen zo moeilijk met slaapgebrek. Ik heb overigens de ggz-ondersteuner meteen gebeld vanmorgen om te zeggen dat ik toch cognitieve gedragstherapie wil doen. Dan kan ik dit soort momenten beter opvangen. Maar hij heeft nog niet teruggebeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bestwel Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Jeshen, hou je er aan vast dat het elke dag ietsje beter wordt .... het maakt niet uit hoe of wat, maar het is zo. Misschien moeten we af en toe de reminder even post .... dan weten we het weer ... En tja ... 4 weken gebruiken en dan een paar maanden nodig om er van af te komen ... kun je nagaan .... het is geen fijn spul ... helemaal niet CT maar je kunt je ook niet voorstellen dat je na 4 weken gebruik een afbouw/ontwenningsschema van 6-8 afwerkt ... :-( Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GUUS Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Zo herkenbaar Jeshen, ik ook maar 5 weken geslikt, ct gestopt , nu 4 mnd bezig met afkichverschijnselen, echt ik ben al stuk beter dan de eerste 2 a 3 mnd, slapen ook wat beter,maar wel steeds wakker worden met stress, de klachten waarvoor we dit namen worden echt vele malen erger dat daarvoor, maar door het forum waar ik wel tig X mijn symptomen opschreef kreeg ik zoveel steun en bevestiging, zo komen wij er, nu even moeilijk , maar houden aan elkaar vast,ik ook gister weer moeilijk trillinkjes benen, handen, arm, gelijk in de stress , wat nu weer? Het ene gaat weg andere komt,zo zeggen ze op het forum de troep moet er toch uit, strijden met elkaar verder, opgeven is geen optie meisje, hoe moeilijk ook soms go girl! Je kan het? Knuffel guusje Lynn86 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 29 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Zijn er mensen die tijdens het afbouwen extra vitaminen hebben genomen of voeding wat een beetje helpt tegen onwenningsverschijnselen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 8 uur geleden zei Bestwel: Goedemorgen Allen, Senna, Jeshen, hoe gaat het met jullie? Kunnen jullie je staande houden met de beperkte nachtrust? Mijn nachten gaan redelijk met bijna 6 uren per nacht. De dagen heb ik veel last van piekeren en mijn hoofd tolt. Ik ben wel bezig en doe dingen, maar mijn hoofd komt maar moeilijk tot stilstand. Beetje mistig ook en ik heb wat last van tranende ogen. Ik prober wat te wandelen en te fietsen maar kom er maar met moeite toe ... Bolletje, Guus, Mito en Cyclad ... hoe vergaat het jullie? Een goede dag voor een ieder ... elke dag een beetje beter ... Fijn dat jouw nachten redelijk gaan, @Bestwel Ik heb het de afgelopen week bijgehouden. 4 nachten van 7 uur, ik van 8 uur, 1 van 4 uur en vannacht hooguit 2 uur. Samen 42 uur gedeeld door 7 = 6 uur per nacht gemiddeld. Zo houd ik mezelf maar op de been. Apart toch dat ook @Jeshen, @bolletjeen @Senna33 en in mindere mate ook @Lynn86 een mindere of slechte nacht hadden. Elders las ik dat het wellicht al de invloed van de volle maan kan zijn. Nu geloof ik daar echt niet in, maar opvallend is het wel. Verder gaat het eigenlijk best wel aardig. Piekeren doe ik niet, ik ben niet angstig of erg onrustig , alleen mijn concentratie is vandaag erg laag, maar dat is wel logisch. Hopelijk vannacht weer beter. Vanmiddag wel een zwaar gesprek gehad samen met mijn vrouw bij de huisarts. Ik ben daar open over, het gaat over onze relatie. Die is al lang niet goed meer. Ik heb mijn problemen met de benzo-ontwenning en mijn partner met haar fibromyalgie. We hunkeren allebei (beide op een andere manier) naar begrip van elkaar, maar vinden dat niet. Gevolg is dat we uit elkaar drijven. Het gesprek vanmiddag was prima en de uitgangspunten zijn helder, er is nog meer dan genoeg liefde, alleen laten we het allebei niet meer merken. We moeten ook allebei niet elkaars problemen willen oplossen, want dan kunnen we niet. Het sleutelwoord is toch om te blijven praten en elkaar positiever benaderen. Dat lukte de laatste tijd steeds minder. De geruststelling is in elk geval dat we het allebei de moeite waard vinden om voor de relatie te blijven vechten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 @Senna33en @Jeshen, ook jullie hadden een slechte nacht. Hoe is het jullie tot dusverre overdag vergaan? Is het meegevallen en konden jullie de dag goed doorkomen? Jullie weten toch ook dat slapeloosheid één van de meest gemelde ontwenningsverschijnselen is? Uit de Ashton Manual weet ik, dat de natuurlijke slaap zich uiteindelijk altijd gaat herstellen. Het kan een aantal maanden duren, maar het wordt steeds beter. Laten we ons daaraan vasthouden. Het is echt een heel vervelend verschijnsel, omdat niet slapen op andere dingen diep ingrijpt. Weet, dat het er (helaas) bij hoort. Komende nacht nieuwe ronde, nieuwe kansen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 29 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Jeetje @Cyclad58 dat is ook niet niks. Het geeft hier ook soms zo zn irritaties omdat ze niet begrijpen wat ik voel en doormaak. Idd blijven praten is het belangrijkste en samen leuke dingen gaan doen die ontspannen. Sterkte knuffel voor jou Cyclad58 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 27 minuten geleden zei Lynn86: Zijn er mensen die tijdens het afbouwen extra vitaminen hebben genomen of voeding wat een beetje helpt tegen ontwenningsverschijnselen. Ik heb CBD olie geprobeerd, maar dat hielp mij niets. Gebruik wel magnesiumolie, maar of dat helpt? In elk geval kan dat sowieso geen kwaad. Verder ben ik heel erg terughoudend met vitamines en supplementen. Misschien niet helemaal terecht, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Wat voeding betreft: ik eet veel fruit en veel groente. Ik heb wel gemerkt dat zware groenten als broccoli en spruiten me zwaar op de maag vallen, maar ik eet ze wel. Verder zo weinig mogelijk suikers en geen cafeïne-koffie na 3 uur 's middags. En geen alcohol, al gun ik mezelf nu zo'n 1 biertje per week! Roken doe ik ook niet en ik sport 2 of 3 keer per week. dat laatste helpt me denk ik nog het meest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 3 minuten geleden zei Lynn86: Jeetje @Cyclad58 dat is ook niet niks. Het geeft hier ook soms zo zn irritaties omdat ze niet begrijpen wat ik voel en doormaak. Idd blijven praten is het belangrijkste en samen leuke dingen gaan doen die ontspannen. Sterkte knuffel voor jou Dank je, Lynn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 29 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 29 januari 2018 Lieve Allemaal, Ik zou jullie allemaal een extra hart onder de riem willen steken. Het lijkt op een heuse worstel-kamer. En dat hoort bij de benzo-ontwenning helaas. We worstelen ons suf om ons koppie niet totaal te laten hangen, en niet in een onbewaakt moment van een flat te springen omdat het in onze gedachten een eindeloze lijdensweg is geworden, ipv iets wat achterlijk lang duurt maar wel kan genezen, of om niet toch een benzo te nemen om eindelijk die rust te krijgen waar je naar verlangt. @Jeshen Lieve schat, de momenten dat mensen gedachten krijgen om dit te moeten beëindigen op een drastische manier zijn talloos helaas. Niet alleen de wanhoop, de pijn, de onrust, maar ook de gedachten zelf worden soms echt verdraaid door de benzo's. Een vreselijk symptoom. Jij bent moe en wanhopig en je verlangt zo naar rust. Ik snap je helemaal. Ik noemde mijzelf vaak een dood vogeltje. Omdat ik echt niet meer kon vliegen, niet meer kon zingen... een schaduw van mijzelf. En toch komt daar uiteindelijk een einde aan. Ik zag dat je het fijn vond om te lezen over benzo-ontwenning en hoe het zo grillig kan zijn. Dat is precies de reden dat ik veel las over benzo-ontwenning. Om te begrijpen wat er in mijn lichaam aan de hand was. Om te beseffen dat ik niet gek was, dat het erbij hoorde. Begrijpen doe ik het nog steeds niet helemaal, het is zo onlogisch allemaal, maar toch weet ik genoeg om echt weinig paniek te hebben. Ook tijdens mijn afbouw had ik weinig last van echte paniek over mijn symptomen ( die wel een lijst vormen van 50 verschillende dingen). Ik denk dat dat komt door de wetenschap dat het allemaal rare dingen zijn van de BO en niet iets wat echt in mijn lichaam al fout ging, of iets wat ik fout doe. Dus ik liet alles los en keek er naar van een afstandje als een toeschouwer. Ik kon er soort van afstand van nemen. Ik was okay, mijn lichaam en zenuwstelsel niet. Dat uitte zich soms ook emotioneel of depressief. Maar toch altijd in een kalmte van acceptatie. Ik weet dat je veel lezen niet zag zitten omdat het je onrustig maakte en dat herken ik. Ik las dan ook meer de wetenschappelijke onderzoeken dan de persoonlijke emotionele verhalen, de theorieën over de BO, en niet de vreselijke symptomen waar mensen mee worstelen of de zwarte putjes waar ze in klem zaten. Zelfs de succesverhalen van mensen die al afgebouwd hadden maakten me al vrij snel erg onrustig en angstig. Maar ik kon door mijn symptomen moeilijk met iets anders bezig zijn. Dus las ik papers van Heather Ashton of Malcolm Lader. Ik zocht op onderzoeken naar benzo's en de ontwenning. Misschien dat het je toch kan helpen om af en toe de Asthon Manual erbij te pakken en nog eens te lezen. Of een YouTube filmpje kijken, deed ik ook regelmatig. Er zijn veel slachtoffers die hun verhaal doen. Hielp mij echt enorm om de dag door te komen. Je leven staat toch op zijn kop. Doe wat je moet doen, om in een rustige acceptatie te komen. De meer ontspanning overdag, de beter je in de nacht kan slapen denk ik. @Cyclad58Niet geslapen en wel werken. Ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat in zo'n dag. Lijkt me best pittig. Maar het klonk niet als of je moedeloos werd ervan. En ik lees net je antwoord al dat je verminderde concentratie had. Nou, dat lijkt me idd wel logisch hoor. Dat jij en je partner moeite hebben elkaar te vinden lijkt me heel logisch, maar dat je er allebei voor wilt gaan vind ik positief. Ben blij voor je want dat is echt al heel wat idd. @GUUS Ook jouw klachten gaan vanzelf minder worden. Ze komen soms en gaan dan weer even.... Maar als je bedenkt wat een vreselijke klachten sommige mensen hebben, van zenuwpijnen in al hun tanden, of heftige lichaamsspasmes, geen licht zelfs kunnen verdragen, toevallen of diepe depressies en suïcidale neigingen, woede aanvallen..... Dan kom je er misschien niet eens zo slecht vanaf. Dat zeg ik niet om te bagatelliseren, want ik weet hoe ingrijpend het is wat je ervaart. Mijn spieren zijn ook regelmatig niet blij, en het is ook onduidelijk waarom een spier dan pijn doet. Ene been wel, het andere niet bijvoorbeeld. Maar ik zeg het je omdat ik hoop dat in het licht van het totale lijden dat mensen met BO ervaren, je je eigen lijden ook makkelijker kan relatieveren. En het gaat echt over. @Lynn86 Ik gebruik een hele reeks. Ik zal eens zoeken naar een oude post van mijzelf waarin ik dit deel. Al meerdere keren gedeeld zelfs denk ik hahaha. Ik slik alleen iets waar ik zeker van weet dat het niet mijn herstel verlangzaamt, maar echt alleen bevorderd. Dus ik word er niet echt rustiger van op de korte termijn, slaap er ook niet beter op, maar op de lange termijn denk ik dat ik er absoluut baat bij heb en mijn herstel en slaap zeer positief beïnvloedt. Lieve @Senna33, ik vind je super dapper in je afbouw. Houd vol meid. Je gaat geweldig. Helaas is de pijn en het ziek voelen onvermijdelijk. Maar het komt goed. Ik hoop dat je werk wat minder stressvol kan worden. @bolletje Ik heb heerlijk geslapen, dank je wel lieverd! Mijn slaap is mijn geschenk denk ik. Of mijn supplementen regime werkt, dat zou het ook kunnen zijn. Maar ik pak echt 9 uur per nacht. Altijd. Als ik even later naar bed ga, word ik ook later wakker. En ik gebruik oordoppen. Kostte me echt lang om daar aan te wennen, maar nu ben ik er reuze blij mee. Ik heb ze op maat laten maken want de andere vormen werkten niet voor mij. Ik heb in jaren niet zo heerlijk geslapen omdat ik zelfs van vogels buiten wakker word en in een stad zijn er altijd wel andere geluiden die erger zijn dan vogels. @Bestwel Jij lijkt er wel aardig positief in te staan. Hoe heb jij geslapen de laatste tijd? Gaat dat stabieler? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden