Spring naar bijdragen

Zaterdag, 27 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Bor:

Heit bedoel je denk ik? Dat is m'n vader. Ik kan ook beter vader schrijven maar ik weet niet.. Voor mij is heit heit en als ik hem pa of vader noem klinkt het alsof ik het over iemand anders heb dan heit. 

Gekke Bor :)

Nee hoor @Bor, niets geks aan, heit is heit. Ik snap en voel het helemaal. Houden zo. :heart:

Bij ons hadden de kinderen van mijn broers een opa en oma en een pake en beppe, niet twee oma’s en opa’s. ;)

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot @Ietje:"Qua drinken gaat het goed, na 2,5 jaar volledig droog drink ik sinds kort heel af en toe een glas wijn."

Ik ervaar wat tegenspraak in die ene zin. Voor mij (en vele anderen)  zou het opnieuw de weg naar de gladde glijbaan betekenen. Ik moet er niet eens aan denken. Bovendien niet nodig want een alcoholloos leven bevalt me uitstekend, ik mis de rommel niet meer.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was gezellig met mijn dochter. Ze heeft tussen de middag mee gegeten. Tegen een kleine vergoeding kan dat hier. Was erg gezellig en ze vond het zelf ook leuk. Ben ik gisteren vergeten Rapilos te feliciteren naar dan heb je nu ook nog wat dus nog van harte @rapilos @Ietje veel sterkte. Meld me droog af 

 Gefeliciteerd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch doet dat hardlopen iets met je. Met je kop, door t rustig zonder ambitie langdurig sporten, maar ook met uithoudingsvermogen, doorzettingsvermogen en zelfs pijnervaring in brede zin. 

Onvergelijkelijkbaar met 5 jaar geleden hoe dat nu gaat, zonder dat ik nou echt moet afzien op op mijn tanden bijten..... 

Geen fiemel meer. Geen fiemels meer om me heen ook. Gewoon: lekker hollen. Eten omdat je energie nodig hebt. Drinken omdat je vocht nodig hebt. Slapen omdat je moet herstellen. Punt. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euh.... je voornsmelijk bezig houden met pijntjes, ongemakken, onaangenaamheden (zonder het op te lossen)..... Je "erin wentelen"....

Grijns. Goede vraag blijkbaar...het woord fiemel is voor mij zo eenduidig dat ik t niet eens goed uit kan leggen. :blush:

(Zou ook goed een niet nederlands  "gezinswoord" kunnen zijn, bedenk ik me nu)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei jopie:

En toch doet dat hardlopen iets met je. Met je kop, door t rustig zonder ambitie langdurig sporten, maar ook met uithoudingsvermogen, doorzettingsvermogen en zelfs pijnervaring in brede zin. 

 

Waar doet dat me nu net aan denken?

Deookdoorgewinterdeallesalverzonnenhebbende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei jopie:

Euh.... je voornsmelijk bezig houden met pijntjes, ongemakken, onaangenaamheden (zonder het op te lossen)..... Je "erin wentelen"....

Grijns. Goede vraag blijkbaar...het woord fiemel is voor mij zo eenduidig dat ik t niet eens goed uit kan leggen. :blush:

(Zou ook goed een niet nederlands  "gezinswoord" kunnen zijn, bedenk ik me nu)

Ok, helemaal duidelijk. Een 'fiemel' is in mijn (limburgs geneigde invloeden) verstaan iets heel anders. Heeft zelfs een dubbele betekenis, maar dat even terzijde. 

Ik weet nu hoe jij het bedoelt en at het voor jou betekent. Jouw uitleg komt denk ik dicht bij "het leven nemen zoals zich dat aandient en er geen ontwijk manoeuvres bij nodig hebben."
Dat maakt het duidelijk voor mij. En aan duidelijk ontbreekt het hier op dit forum, maar ook daarbuiten, vaak. Soms oordelen mensen en hebben een mening terwijl er gewoon niet staat wat ze denken te zien en aannemen. Ze willen gewoon steeds weer de kont in de krib gooien omdat het denkbeeld van "drank is toch een beetje mijn vriendje" aangetast lijkt te worden. "Je gaat mij niet vertellen wat IK moet doen!!"      Zou niet eens durven, bovendien weet ik dat dat een zinloze missie zou zijn,
Goed lezen zou zo'n hoop onbegrip en irritaties schelen....
Gelukkig behoedt mijn forum entiteit me (meestal) voor irritaties, zeker als ik zie dat ze met de grootst mogelijke duidelijkheid niet te vermijden zullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag vooral gerust. Dagje Eindhoven zorgde voor stramme spieren. Nog wel even met mijn broer kattenspullen gaan halen. Hij adopteert binnenkort een katje uit t asiel. Dochter begon daarop onmiddellijk weer over een hond maar geen haar aan mijn hoofd dat daaraan denkt. Meneer schildpad is meer dan genoeg en we zullen in de toekomst vast wel een keertje moeten katsitten. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei jowan:

 

Dat maakt het duidelijk voor mij. En aan duidelijk ontbreekt het hier op dit forum, maar ook daarbuiten, vaak. Soms oordelen mensen en hebben een mening terwijl er gewoon niet staat wat ze denken te zien

Toch jowan kan ik mij niet helemaal onttrekken aan de indruk dat je totaal niet geïnteresseerd was in wat ik bedoelde, maar enkel mijn posting gebruikte om een showtje op te voeren: "kijk eens hoe ik gewoon vraag wat ze bedoelt in plaats van in te vullen. Dat zouden meer mensen moeten doen". 

Die indruk is geheel voor mijn rekening overigens en last heb ik er ook niet van. ;)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie: ik las het vanochtend na en ik dacht ongeveer hetzelfde, je hebt gelijk. "een showtje opvoeren" vind ik dan weer wat overtrokken. Samenleven is toch steeds weer een beetje bij elkaar inhaken en inter-reageren?
Overigens heb ik wel belangstelling voor wat je bedoelde, maar gaande het antwoord raakte ik mijn focus kwijt zoals wel vaker, helaas.
Ondanks dat je er geen last van hebt: sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...