Spring naar bijdragen

Lorazepam afbouwen savonds het moeilijkst


Lynn86

Aanbevolen berichten

Zijn er meer mensen hier die tijdens het afbouwen de avonden het moeilijkste vinden. 

Ik heb zo rond 17:00 tot 22:00 echt moeite om me niet bezig te houden met medicijnen of afbouwen. Mijn lichaam is dan onrustig. Denk alleen maar aan hoe ik me beter zou kunnen voelen. 

Verschrikkelijk vind ik dat. En dan nu al te weten dat het morgen avond weer zo zal zijn. Wanneer verdwijnt dat gevoel?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo @Lynn86 ik herken dit wel, ik ben van de diazepam afgekickt, ben nu 5½ maand op 0mg, maar heb dit zo af en toe nog.

Maar je kunt er geen peil op trekken want dit verschilt per persoon heel erg, de een heeft maar kort last en de ander vrij lang.

Hoe dit zich ontwikkeld weet je niet, er bang voor worden helpt niet, wordt je alleen maar onrustig van.

Ik heb 2ct geprobeerd, derde poging afgebouwd en voor af tegen mezelf gezegd: alles wat er komt accepteer ik omdat ik weet dat het weer voorbij gaat.

Pas toen lukte het voor mij. Inmiddels gaat het boven gemiddeld goed met me.

gr

mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei mito:

Hallo @Lynn86 ik herken dit wel, ik ben van de diazepam afgekickt, ben nu 5½ maand op 0mg, maar heb dit zo af en toe nog.

Maar je kunt er geen peil op trekken want dit verschilt per persoon heel erg, de een heeft maar kort last en de ander vrij lang.

Hoe dit zich ontwikkeld weet je niet, er bang voor worden helpt niet, wordt je alleen maar onrustig van.

Ik heb 2ct geprobeerd, derde poging afgebouwd en voor af tegen mezelf gezegd: alles wat er komt accepteer ik omdat ik weet dat het weer voorbij gaat.

Pas toen lukte het voor mij. Inmiddels gaat het boven gemiddeld goed met me.

gr

mito

Bedankt voor je berichtje @mito doet me goed.

Echt super knap van je dat je al zolang gestopt bent en het zo goed gaat. 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mito:

Gaat jou ook lukken meid,

Toen ik jou verhaal las schrok ik gewoon, dat is niet niks.

Kijk dat jij dat hebt overleefd betekend dat je een sterke vrouw bent, en dan kun je dit ook.

Leef met je mee.

mito

Dankjewel heel lief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Cyclad58:

Het gaat je zeker lukken, Lynn.

Bij mij was het tijdens het afbouwen vooral juist in de ochtend dat ik onrustig was, in de avond ging het doorgaans wel beter. Dat is ook bij iedereen verschillend. 

Het hoort er helaas bij. Als je op een lagere dosis stabiliseert gaat dat vanzelf beter. 

Dankjewel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lynn,

Hartelijk bedankt voor je bericht, ik zie dat je al veel reactie hebt gehad van medeforummers. Vervelend dat je deze klachten ervaart in de avond. Iedereen ervaart dat weer anders, ook hoe lang je daar last van houdt, verschilt per persoon. Het is in ieder geval goed om te luisteren naar je lichaam en rustig af te bouwen. Je weet in ieder geval dat de avond voor jou een moment is, dat lastiger is. Ook de gedachten die je dan hebt versterken onrust, als je bijvoorbeeld denkt aan morgenavond. Je kunt proberen om op andere manieren meer ontspanning te vinden en je lichaam wat proberen te ontspannen en voldoende rust te nemen. Er is geen middel om ontwenning te vermijden, wel kun je zo goed mogelijk proberen te zorgen voor jezelf.

Veel succes gewenst met de afbouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei moderator:

Beste Lynn,

Hartelijk bedankt voor je bericht, ik zie dat je al veel reactie hebt gehad van medeforummers. Vervelend dat je deze klachten ervaart in de avond. Iedereen ervaart dat weer anders, ook hoe lang je daar last van houdt, verschilt per persoon. Het is in ieder geval goed om te luisteren naar je lichaam en rustig af te bouwen. Je weet in ieder geval dat de avond voor jou een moment is, dat lastiger is. Ook de gedachten die je dan hebt versterken onrust, als je bijvoorbeeld denkt aan morgenavond. Je kunt proberen om op andere manieren meer ontspanning te vinden en je lichaam wat proberen te ontspannen en voldoende rust te nemen. Er is geen middel om ontwenning te vermijden, wel kun je zo goed mogelijk proberen te zorgen voor jezelf.

Veel succes gewenst met de afbouw!

Dankjewel voor je bericht. Ik heb de juiste manier om te ontspannen savonds nog niet helemaal gevonden. Maar ik ben ook pas net begonnen met afbouwen. Misschien wordt dat steeds makkelijker. 

Groetjes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lynn,

het kan ook zijn dat je de medicatie die je nog gebruikt op een andere manier over de dag moet verdelen. Dit kan enorm veel verschil maken in hoe de afbouw je beinvloedt. Dit is helaas altijd proefondervindelijk en niet een vast gegeven. Hoe is je inname verdeeld op het moment? Hoeveel momenten en hoeveel per moment?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat op vier momenten van 2mg

06:30-11:30-16:30-21:30 

En ik ben nu vijf dagen gestopt met 1mg van 16:30

Vandaar de dip op dat tijdstip. 

Bij de vorige afbouw hield ik alles gelijk op een kwart per tijdstip minder maar dat ging helemaal niet. 

Als deze mg gelukt is ga ik over op een halve mg per week. 

Voel me echt verschrikkelijk momenteel. 

Soms weet ik het gewoon niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Lynn,

de lorazepam is een enorm potent middel. Dit maakt het afbouwen van dit middel zwaarder voor diegene die daar op reageren. Voor mij was 0.2 van de lorazepam afhalen al een doodsteek. Ik was echt lichamelijk niet meer in staat iets te doen. Kon niet meer op mijn benen staan. Dus dat je niet goed reageert op de 1 mg er af is nogal begrijpelijk voor mij.

Ik zal je mijn methode vertellen, hoe ik heb afgebouwd met de diazepam. Je kan deze op de lorazepam toepassen. In plaats van 1x per week een stap te doen, waardoor je trapsgewijs afbouwt, ben ik elke dag een kleine hoeveel van mijn tablet gaan afhalen, dmv vijl en weegschaal. Je lichaam reageert hier veel minder op en heeft tijd om zich aan te passen. Als je op dat moment merkt dat je te snel gaat, doe je de volgende dag gewoon niets eraf en de dag erna een kleinere stap. Ik werkte met het gewicht van mijn tablet. Dat woog ik. Het was 0,170g Toen ben ik gaan afbouwen met 0,004g eraf. Dit was voor mij een prima tempo. En ik kon dit de hele weg naar beneden volhouden, met 2 x een week stoppen tussendoor. In 6 maanden ben ik toen benzo-vrij geworden. Jouw dosis is echter behoorlijk hoog. En je bent lichamelijk duidelijk afhankelijk van deze dosis. De eerste stappen zou ik dus gewoon al gaan proberen te microtaperen ( micro afbouwen is de methode die ik net beschreef). Het laatste wat je nu wilt, is aan het begin van je afbouw al totaal ontmoedigt raken. Het is zeer belangrijk te weten wat en hoe je het gaat doen, omdat je nog een lange weg te gaan hebt. En helaas is het altijd met vallen (ziek zijn) en opstaan (betere momenten). De grootte van je stappen zal je ook moeten aanpassen aan jou lichaam, niet aan wat de dokters hebben opgeschreven. Ze hebben geen idee hoe ziek je word van de afbouw, en je zal dus echt en afbouwschema moeten maken die past bij jou lichaam en symptomen en levensomstandigheden etc.

1mg Lorazepam is  trouwens 10 mg Diazepam. Om uit eindelijk over te gaan op de diazepam, ( wat ik kan aanbevelen) zou je een deel ( helft of eerst een kwart ) van de medicatie kunnen vervangen voor de diazepam. Als die switch wel werkt, doe je de afbouw van het deel lorazepam. En afbouwen en switchen is nooit leuk trouwens.... het is allemaal heel zwaar. Ik zal er geen doekjes om winden, want dat helpt jou niet denk ik. Maar als je gemotiveerd bent is het einddoel, weer benzo vrij zijn, zeker te behalen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Op 26-1-2018 om 22:32 zei Lynn86:

Zijn er meer mensen hier die tijdens het afbouwen de avonden het moeilijkste vinden. 

Ik heb zo rond 17:00 tot 22:00 echt moeite om me niet bezig te houden met medicijnen of afbouwen. Mijn lichaam is dan onrustig. Denk alleen maar aan hoe ik me beter zou kunnen voelen. 

Verschrikkelijk vind ik dat. En dan nu al te weten dat het morgen avond weer zo zal zijn. Wanneer verdwijnt dat gevoel?

 

 

Bij mij is en hel kan ik niet meer 24 uur ben ik ziek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...