Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 18-1-2018

bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen langslapers, doorslapers,inslapers en uitslapers.;)

Dadelijk weer werken. Gisterenvond heel veel spullen gehad om flink creatief bezig te zijn samen met een verstandelijk beperkt vrouwtje. Wat zal ze blij zijn. Heeft zelf bijna niets te besteden.

God wat kopen mensen toch veel en laten het verder liggen zeg. Ik heb denk ik voor zo'n e200,-- gekregen. Splinternieuw.

Goed, bed opmaken jas aan en weg wezen. Fijne dag voor iedereen.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ...

Mijnnacht was weer redelijk, na 3 minder geode nachten. Het lost zich dus vanzelf op... op een gegeven moment ben ik dan zo moe, dat ik vanzelf in slap val en ook rustig ben.

Verder heb ik de laatste dagen wel meer last van piekeren, negatieve gedachten en onzekerheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Go @Senna33

Ik ben net weer even een uurtje gaan liggen. Niet geslapen. Wel weer paniekerig. Wanneer krijg ik de rust terug om na de nacht weer even te liggen? Denk dat ik snel met die cognitieve gedragstherapie moet starten. Dit moet in mijn hoofd zitten. Heb de rust in mijn lichaam zo nodig. Word er zo verdietig van dat dat niet lukt na 4.5 week stoppen, 6 weken geleden bevallen. Bespreek het straks met de ggz psycholoog die bij de dokter zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeshen:

Dit moet in mijn hoofd zitten. Heb de rust in mijn lichaam zo nodig.

Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn lieverd. Maar met cgt kan je hopelijk een manier vinden er mee om te gaan. Als het wel uit je hoofd komt los je het daar mee op. Als het niet uit je hoofd komt, maar uit fysieke disbalans, dan merk je dat vanzelf. En ook die onrust zal over gaan.  De dokter geloofd misschien niet dat dit kan en ook de psycholoog misschien niet, maar ik weet het zeker dat dit wel kan, omdat de benzo gemeenschap vol zit met deze mensen. Ook na kort gebruikt. Wees maar lief voor jezelf en vel geen oordeel, wat de oorzaak ook is. Je zal dit echt overwinnen. Lorazepam is nogal potent... Heel veel sterkte. Ben benieuwd wat de afspraak oplevert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bestwel Hoe gaat het? Heb je de negatieve gedachten en paniek een beetje onder controle?

Zojuist bij de GGZ-ondersteuner van de huisarts geweest. Hij wil op zich ook wel wekelijks met mij door, maar ik heb gezegd dat graag zsm resultaat zie en het daarom wellicht handig is om de CGT te beginnen bij een psycholoog, zodat ik kan leren met bepaalde achtergebleven angsten om te gaan. Volgens hem is dit op korte termijn waarschijnlijk niet mogelijk, maar hij gaat maandag voor mijn rondbellen. Donderdagochtend kom ik dan nog een keer bij hem en hoor ik hoe verder. Mocht hij maandag van iemand horen dat ik wel snel terecht kan, laat hij dit aan mij weten.Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

@Bestwel Hoe gaat het? Heb je de negatieve gedachten en paniek een beetje onder controle?

Zojuist bij de GGZ-ondersteuner van de huisarts geweest. Hij wil op zich ook wel wekelijks met mij door, maar ik heb gezegd dat graag zsm resultaat zie en het daarom wellicht handig is om de CGT te beginnen bij een psycholoog, zodat ik kan leren met bepaalde achtergebleven angsten om te gaan. Volgens hem is dit op korte termijn waarschijnlijk niet mogelijk, maar hij gaat maandag voor mijn rondbellen. Donderdagochtend kom ik dan nog een keer bij hem en hoor ik hoe verder. Mocht hij maandag van iemand horen dat ik wel snel terecht kan, laat hij dit aan mij weten.Ik ben benieuwd.

Ik hoop dat je snel terecht kunt, Jeshen.

CGT is zeker een belangrijk hulpmiddel om met angsten en negatieve gedachten om te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Senna laat even weten hoe het is gegaan vandaag?

Jeshen misschien is het inderdaad zo dat het angsten van vroeger zijn. Tja dan gaan deze niet weg met het stoppen van medicatie.

Dat zou ik toch erg voor je vinden want dan duurt het wat langer om er vanaf te komen. Maar eerst maar eens afwachten. En wees blij dat het slapen wat beter gaat. Dat is toch beter voor de geest. En positief.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bolletje:

Senna laat even weten hoe het is gegaan vandaag?

Jeshen misschien is het inderdaad zo dat het angsten van vroeger zijn. Tja dan gaan deze niet weg met het stoppen van medicatie.

Dat zou ik toch erg voor je vinden want dan duurt het wat langer om er vanaf te komen. Maar eerst maar eens afwachten. En wees blij dat het slapen wat beter gaat. Dat is toch beter voor de geest. En positief.:)

Tja vroeger is bij mij 'maar' 2.5 maand geleden. Gek dat het zo snel om kan slaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn lieverd. Maar met cgt kan je hopelijk een manier vinden er mee om te gaan. Als het wel uit je hoofd komt los je het daar mee op. Als het niet uit je hoofd komt, maar uit fysieke disbalans, dan merk je dat vanzelf. En ook die onrust zal over gaan.  De dokter geloofd misschien niet dat dit kan en ook de psycholoog misschien niet, maar ik weet het zeker dat dit wel kan, omdat de benzo gemeenschap vol zit met deze mensen. Ook na kort gebruikt. Wees maar lief voor jezelf en vel geen oordeel, wat de oorzaak ook is. Je zal dit echt overwinnen. Lorazepam is nogal potent... Heel veel sterkte. Ben benieuwd wat de afspraak oplevert.

Ja wie zal zeggen waar het nu het meest van komt. Ik weet het ook niet @Kannietmeer. Het komt en gaat, soms zomaar. Ik heb dan echt niet het idee dat ik ergens aan denk, maar opeens is er onrust, angst, paniek. Dingen waar ik zelden mee te maken heb gekegen. Maar ik merk ook dat ik als het ergens heel warm is, toch bang voor benauwdheid ben. Terwijl ik weet dat dat niet nodig is. Warmte triggert toch. Dat klinkt dan weer als een blijven hangen angst, of zou dat worden versterkt door het benzogebruik....

Nou ik ga maar eens een slaappoging doen. Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Jeshen:

Hoe vaak ben jij geweest @Cyclad58?

Ha @Jeshen, ik heb dacht ik 10 sessies gevolgd. Ik merkte wel dat ik er positiever door werd, al kon ik het niet altijd even goed toepassen. Het helpt in elk geval je gedachten vanuit het negatieve om te buigen tot positieve gedachtes. Het feit dat je de tools meekrijgt geeft al rust, het kunnen toepassen is niet altijd even gemakkelijk, maar als het lukt geeft dat veel voldoening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...