Spring naar bijdragen

Onze huiskamer 18-1-2018


Jeshen

Aanbevolen berichten

Senna, probeer niet te focussen op je rotgevoel ... wat gaat er goed, waar merk je verbetering, wat is het geode dat er nu gebeurt .... bezig zijn met je zorgen maakt je zorgen groter ... bezig zijn met je vooruitgang vergroot het gevoel van de vooruitgang ... een dooddoener maar het werkt wel ...

En ter geruststelling

HET VERLOOP VAN EEN ONTWENNINGSPERIODE
Het is kenmerkend voor benzodiazepinenontwenning dat symptomen verergeren en verminderen, ze verschillen in ernst en aard van dag tot dag, van week tot week en soms zelfs in het verloop van de dag.
Sommige symptomen komen en gaan, andere blijven. Er is geen reden om ontmoedigd te worden door deze golven van terugkerende symptomen.
De golven worden na verloop van tijd minder pijnlijk en minder frequent. Vensters van normaliteit, wanneer u zich werkelijk enkele uren of dagen goed voelt, komen na enkele weken. Langzaamaan zijn er meer vensters en duren ze langer en ebt elk ingrijpend ongemak weg. :

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen superkanjers,

Jeshen, Bestwel  heeft gelijk. Probeer je te focussen op iets fijns. Super dat je eindelijk een beetje hebt geslapen meid. Het komt goed.

Tja Senna probeer vandaag heel rustig aan te doen als dat kan, en probeer als je zit even te ontspannen al is het maar 5 min. Dat helpt  al enorm.

Kanjers ik ben werken.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Senna33:

Goedemorgen dat klinkt beter! Ik ben te vroeg wakker. Ook slecht geslapen omdat ik vandaag weer werken moet. Ik heb dan altijd letterlijk buikpijn van de zorgen en het rotgevoel

Dat rotgevoel is herkenbaar, dat heb ik ook gehad en zal nog wel eens gebeuren. 
Probeer het er te laten zijn en vecht er niet tegen. 

Succes met werken, hopelijk valt het allemaal mee vandaag! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrije dag vandaag. Vanmiddag wel naar een receptie, maar dat is alleen maar leuk. Verder maar even zien wat we gaan doen. Hardlopen misschien, of toch winkelen met m`n partner. Of allebei. We zien wel.

Weer een aparte nacht gehad. Gevoel tot 2 uur niet te hebben geslapen, maar dat gevoel bedriegt me steeds, want het voelde niet aan als 3 uur wakker liggen, als je begrijpt wat ik bedoel.  Verder ging het redelijk goed, ergens tussen de 6 en 7 uur moet ik wel gemaakt hebben. Het is wel het verschijnsel wat het langst aanwezig blijft denk ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cyclad58:

Vrije dag vandaag. Vanmiddag wel naar een receptie, maar dat is alleen maar leuk. Verder maar even zien wat we gaan doen. Hardlopen misschien, of toch winkelen met m`n partner. Of allebei. We zien wel.

Weer een aparte nacht gehad. Gevoel tot 2 uur niet te hebben geslapen, maar dat gevoel bedriegt me steeds, want het voelde niet aan als 3 uur wakker liggen, als je begrijpt wat ik bedoel.  Verder ging het redelijk goed, ergens tussen de 6 en 7 uur moet ik wel gemaakt hebben. Het is wel het verschijnsel wat het langst aanwezig blijft denk ik. 

Wat je ook gaat doen, zet 'm op! 

6 a 7 uur is al mooi. Ben ik jaloers op :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi, ik weet inmiddels dat de hartkloppingen ongevaarlijk zijn, maar het overvalt mij toch steeds weer. Dan zit ik opeens op 94 slagen per minuut.

Dat drukkende gevoel op de borst blijd ik trouwens houden. Dat komt en gaat niet, maar blijft. Hopelijk trekt dat ook snel weg, zal vast iets van spanning zijn.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 2 uur eerder wakker dan normaal en dat is raar. Vraag me nu af of ik dat vandaag ga merken door ergens in slaap te vallen... Ik werd wakker van mijn handen die onder de bultjes zitten( niet benzo gerelateerd hoor) en dat doet jeukt als een malle en tegelijk doet het ook pijn, ik had het benauwd ( pufje erin) en koud (uit bed naar de woonkamer om de verwarming uit te zetten) en ik had honger ( toen ik dat erkende ben ik ermee opgehouden om proberen te slapen en ben ik maar een boterham gaan maken). Nu lig ik gaar op de bank een bericht te schrijven, begin lekker warm te worden, mijn thermoskan met thee is klaar, vriendlief heeft zijn kan met koffie en ook zijn laptop op een deken op schoot. Buiten slaan de regen en wind flink tegen de ruiten. Het voelt goed. Geen idee wat ik vandaag ga doen, maar ik vermoed meer plannen maken hoe ik deze woning kan omtoveren tot een klein paleis.

@Senna33 Je zei in de huiskamer gisteren dat je citalopram van de dokter had gekregen.( Heb ik zelf 4 jaar gebruikt en heeft me van een zware depressie bevrijdt) Ik zou dat als ik jou was niet nemen, dan enkel en alleen als je aan een zware depressie of angststoornis lijdt. Maar anders is een antidepressiva idd weer een andere chemical die je lichaam maar weet moet zien te verwerken. Nee meissie, je bent bezig je leven te veranderen, geen drank, en stoppen weer met de benzo.... dit is een zeer pittige uitdaging. En dan de baan waar je buikpijn van krijgt... dat lijkt me echt vreselijk en ook niet gezond. Zou daar toch eens goed over nadenken. (ziekmelden is geen optie....wat moet je dan doen als je ziek bent??)

@Cyclad58 Ik hoop dat je een fijne dag hebt. Klinkt alsof er geen druk op staat in ieder geval.

@bolletje Ik hoop dat je lekker werkt en geniet van de dag!

@Jeshen Wederom geslapen! Nog niet super lang, maar echt wel heel erg fijn! Ben echt blij voor je. Ik hoop dat je de dagen rustig kunt houden, zonder stress en zo ook je rust kan pakken. Een rustiger dag zorgt bij mij ook voor een rustige slaap.

@Bestwel Wat zijn jouw plannen voor vandaag? heb je iets op je programma? Dit kan wellicht ook helpen om iets anders bezig te zijn dan met hoe je je voelt. 1 ding per dag als een klusje of uitdaging, al is het maar een wandeling of een boodschap, kon voor mij precies dat verschil uitmaken.

Plaatjes woensdag
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik ben 2 uur eerder wakker dan normaal en dat is raar. Vraag me nu af of ik dat vandaag ga merken door ergens in slaap te vallen... Ik werd wakker van mijn handen die onder de bultjes zitten( niet benzo gerelateerd hoor) en dat doet jeukt als een malle en tegelijk doet het ook pijn, ik had het benauwd ( pufje erin) en koud (uit bed naar de woonkamer om de verwarming uit te zetten) en ik had honger ( toen ik dat erkende ben ik ermee opgehouden om proberen te slapen en ben ik maar een boterham gaan maken). Nu lig ik gaar op de bank een bericht te schrijven, begin lekker warm te worden, mijn thermoskan met thee is klaar, vriendlief heeft zijn kan met koffie en ook zijn laptop op een deken op schoot. Buiten slaan de regen en wind flink tegen de ruiten. Het voelt goed. Geen idee wat ik vandaag ga doen, maar ik vermoed meer plannen maken hoe ik deze woning kan omtoveren tot een klein paleis.

Ha Liz @Kannietmeer, ondanks dat je 2 uur vroeger wakker bent lijk je me toch wel voldoende slaapuren te maken, of vergis ik me? 
Het verheugt me te lezen dat je steeds meer plannen kan maken. dat is echt een heel goed teken. Het kost tijd, maar het benzomonster delft uiteindelijk bij iedereen wel het onderspit. 

Ik ben overigens niet zo gecharmeerd van deze weersomstandigheden. Ik ben graag buiten en dat wordt lastig. Winkelen heeft m'n partner als no go gekwalificeerd, ze voelt zich niet goed door de fibromyalgie en dan is het beter voor haar om rust te nemen. Zojuist wel m'n hardlooprondje gedaan. Lekker met de elementen gespeeld. Wind, wolken, af en toe een drup regen. Viel mee. Toen ik de huisdrempel overschreed barstte de bui in alle hevigheid los :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik ben 2 uur eerder wakker dan normaal en dat is raar. Vraag me nu af of ik dat vandaag ga merken door ergens in slaap te vallen... Ik werd wakker van mijn handen die onder de bultjes zitten( niet benzo gerelateerd hoor) en dat doet jeukt als een malle en tegelijk doet het ook pijn, ik had het benauwd ( pufje erin) en koud (uit bed naar de woonkamer om de verwarming uit te zetten) en ik had honger ( toen ik dat erkende ben ik ermee opgehouden om proberen te slapen en ben ik maar een boterham gaan maken). Nu lig ik gaar op de bank een bericht te schrijven, begin lekker warm te worden, mijn thermoskan met thee is klaar, vriendlief heeft zijn kan met koffie en ook zijn laptop op een deken op schoot. Buiten slaan de regen en wind flink tegen de ruiten. Het voelt goed. Geen idee wat ik vandaag ga doen, maar ik vermoed meer plannen maken hoe ik deze woning kan omtoveren tot een klein paleis.

@Senna33 Je zei in de huiskamer gisteren dat je citalopram van de dokter had gekregen.( Heb ik zelf 4 jaar gebruikt en heeft me van een zware depressie bevrijdt) Ik zou dat als ik jou was niet nemen, dan enkel en alleen als je aan een zware depressie of angststoornis lijdt. Maar anders is een antidepressiva idd weer een andere chemical die je lichaam maar weet moet zien te verwerken. Nee meissie, je bent bezig je leven te veranderen, geen drank, en stoppen weer met de benzo.... dit is een zeer pittige uitdaging. En dan de baan waar je buikpijn van krijgt... dat lijkt me echt vreselijk en ook niet gezond. Zou daar toch eens goed over nadenken. (ziekmelden is geen optie....wat moet je dan doen als je ziek bent??)

@Cyclad58 Ik hoop dat je een fijne dag hebt. Klinkt alsof er geen druk op staat in ieder geval.

@bolletje Ik hoop dat je lekker werkt en geniet van de dag!

@Jeshen Wederom geslapen! Nog niet super lang, maar echt wel heel erg fijn! Ben echt blij voor je. Ik hoop dat je de dagen rustig kunt houden, zonder stress en zo ook je rust kan pakken. Een rustiger dag zorgt bij mij ook voor een rustige slaap.

@Bestwel Wat zijn jouw plannen voor vandaag? heb je iets op je programma? Dit kan wellicht ook helpen om iets anders bezig te zijn dan met hoe je je voelt. 1 ding per dag als een klusje of uitdaging, al is het maar een wandeling of een boodschap, kon voor mij precies dat verschil uitmaken.

Plaatjes woensdag

Hoi Kannietmeer, dat klopt. Ik heb het ook vertikt ze te nemen. Ik heb maar liefst citolapram liggen voor drie maanden. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze te nemen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Cyclad58:

ondanks dat je 2 uur vroeger wakker bent lijk je me toch wel voldoende slaapuren te maken, of vergis ik me? 

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb verrekte veel slaap nodig lijkt. Ik slaap meestal 10 uur. Waarvan ik dan een deel wel wakker ben. Als ik dan eerder uit bed kom merk ik dat gelijk blijkbaar. Ik had het niet verwacht eigenlijk, en dacht ook... nou met die  7 uur ben ik ook wel klaar, want ik voelde me wakker. Maar mijn energie ging zo snel weg en ik voelde gewoon dat slapen de beste keus was. Dus nog 1,5 uur in de middag gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...