Spring naar bijdragen

Dinsdag, 16 januari 2018


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal. 

Heb ik gvdgv net afgelopen werk rond lopen bazuinen dat ik na jaren van eens in de maand koorts of anders ziek nu sinds huisartsenbezoek precies jaar geleden niet meer ziek ben geweest.........   ziek!

De kosmos. Wedduh?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over 'openheid van geest' en 'bereidwilligheid':

Als je mee wil leren voetballen is het niet handig als je steeds elke bal die op je afkomt het speelveld uit trapt. Dan ontstaat er geen samenspel en is het, niet in de laatste plaats voor jezelf, minder leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei jowan:

Over 'openheid van geest' en 'bereidwilligheid':

Als je mee wil leren voetballen is het niet handig als je steeds elke bal die op je afkomt het speelveld uit trapt. Dan ontstaat er geen samenspel en is het, niet in de laatste plaats voor jezelf, minder 

Ik ben niet mee als t gaat om metaforische omschrijvingen.

Waar is jouw bereidwilligheid en openheid van geest dingen anders te zien dan jouw eigen absolute waarheid? 

Want iemand een drankdenker noemen omdat deze niet in jouw pas loopt vind ik verre van dat alles.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik breek even in als nieuweling en ben even heel nieuwsgierig, ik vraag me oprecht af of dit een gebruikelijke forumdag is? Er werd gerefereerd aan zondag en heb die dag ook terug gelezen, vond het net zoiets als vandaag uitstralen.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan kan denken maar vind het wel jammer als dit gebruikelijk is. Het maakt het lastiger om kennis te willen maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is net het echte leven hier. Je bent het niet altijd met elkaar eens en soms zijn er stevige discussies. Maar d andere kant is dat er hulp is als het nodig is. Het is een soort huiskamer hier soms gaat het nergens over. Pik eruit wat je nodig bent en waar je wat mee kunt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei fleurtje:

A3, je bent giftig. Je wilde haren duidelijk nog niet kwijt. 

Drank was waarschijnlijk nooit  je grootste probleem. Maar dat geldt voor ieder van ons waarschijnlijk.

 

Ik heb dit ge-"vind-ik-leuk"-t omdat wat je over een ander zegt helemaal jezelf beschrijft, vind ik.
Met de opmerking van Adrie kan ik helemaal instemmen.
Er zijn hier mensen op dit forum die niet alleen hun drankprobleem aanpakken maar verder gaan en ook hun denk- en handelswijze jegens anderen tegen het licht durven houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei fleurtje:

Ik ben niet mee als t gaat om metaforische omschrijvingen.

Waar is jouw bereidwilligheid en openheid van geest dingen anders te zien dan jouw eigen absolute waarheid? 

Want iemand een drankdenker noemen omdat deze niet in jouw pas loopt vind ik verre van dat alles.

Eerst zeg je dat je er niet in mee kan, vervolgens ga je er wel inhoudelijk op door? Wat wil je nou?
Ik heb mijn ideeën en gedachten nergens verkondigd als "absolute waarheid". Het zijn mijn eigen bevindingen en de manier waartoe ik daar gekomen ben. Voor mij zijn ze waar, misschien heeft een ander er ook wat aan.
Door het 'absolute waarheid' te noemen is een geniepig politiek spelletje waarmee je je eigen mening tot waarheid probeert te verheffen.
Is er in het gemeentebestuur van Handwerpen niet een plaats vrij als 'wethouder van scheefliggende stoeptegels'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei jowan:

Eerst zeg je dat je er niet in mee kan, vervolgens ga je er wel inhoudelijk op door? Wat wil je nou?
Ik heb mijn ideeën en gedachten nergens verkondigd als "absolute waarheid". Het zijn mijn eigen bevindingen en de manier waartoe ik daar gekomen ben. Voor mij zijn ze waar, misschien heeft een ander er ook wat aan.
Door het 'absolute waarheid' te noemen is een geniepig politiek spelletje waarmee je je eigen mening tot waarheid probeert te verheffen.
Is er in het gemeentebestuur van Handwerpen niet een plaats vrij als 'wethouder van scheefliggende stoeptegels'?

Ik kom hier op terug. Moet nu naar huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ansie:

Ik breek even in als nieuweling en ben even heel nieuwsgierig, ik vraag me oprecht af of dit een gebruikelijke forumdag is? Er werd gerefereerd aan zondag en heb die dag ook terug gelezen, vond het net zoiets als vandaag uitstralen.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan kan denken maar vind het wel jammer als dit gebruikelijk is. Het maakt het lastiger om kennis te willen maken. 

Trek het je niet teveel aan, soms lijkt het net op ajakkes faaijenoort, die willen elkaar ook nooit verstaan, maar toch op hetzelfde veld spelen. Dan krijg je soms ongepast optreden. Persoonlijk worden en de ander ongenuanceerd tot de grond proberen af te kraken schijnt daarbij te moeten horen.
Dat die tegenstellingen soms zo weerbarstig lijken ligt in de aard van het probleem. Mensen die te veel drinken, maar ook alcoholisten, ontwikkelen andere gadachtepatronen. Patronen die erop gericht zijn om ongestoord veel te kunnen drinken. Dat zijn bepaald asociale patronen, omdat drinken een uitermate eenzame en geïsoleerde gebeurtenis is. Zoals elk ander harddrugs gebruik.
Als je duurzaam wil stoppen met drinken, zijn die denk- en gedragspatronen niet meer nodig. Er zijn programmaś die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van gezonde, sobere en nuchtere gedachtes. Dat leidt er dan ook toe dat je steeds minder situaties tegen gaat komen waar je vroeger drank dacht nodig te hebben. Het mes snijdt dan aan twee kanten, je wordt dan een waardevol lid van de maatschappij en je blijft beter en gemakkelijker nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje waarom blijf je jowan hardnekkig johan noemen? 

Dat komt nogal pesterig over eerlijk gezegd en ik zie niet wat voor meerwaarde het heeft. 

Je hakt wel, hard ook, maar van enige nuance líjkt wel sprake, maar is geen enkele sprake. Niet anders dan "die absolute waarheid van jou ligt veel genuanceerder". 

Op je tenen getrapt omdat een ander jou schaart onder iets waar jij niet hoort? En dan hakken? Waarom zou Je? Is dit niet juist exact wat jowan beschrijft? Als je het wil lezen? 

Je eigen waarheid los durven laten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...