Spring naar bijdragen

ONZE HUISKAMER 14-1-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen mensen.

Van harte welkom?????? hé verdorie nou ben ik je naam kwijt. ff kijken.......... O ja Mito. Hartstikke goed dat je  na de zoveelste poging eindelijk resultaat hebt. De aanhouder wint hé? Mensen zoals jij hebben we hard nodig hier, daar kunnen we ons aan vast houden als het even moeilijk is.:D

Zo Kanjers, het ziet er nu niet zo uit dat we vandaag uren kunnen wandelen. Dus doe ik het, na m'n fietsongelukje heul rustig aan.:lol:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Bolletje, de verhalen hier hebben mij enorm geholpen bij mijn laatste en succesvolle stoppoging. Op deze manier kon ik me goed voorbereiden, en wist ik dat ik niet de enige ben met al die gekke verschijnselen. Dus mensen: BEDANKT. Ik zal jullie zoveel mogelijk steunen. En NIET opgeven het wordt echt beter.

Met name senna33 ik heb met je te doen, volhouden volhouden volhouden. kijk uit naar een leven zonder diazepam. ZOVEEL MOOIER.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@mito Welkom! 5 maanden amper slapen, hoe houd je het vol? Maar je bent wel pamvrij!! Heel goed.

Ik heb vannacht voor mijn tegenwoordige doen een goede nacht gehad. Mijn vriend zijn matras pastte net in de huiskamer en hij deed ook de baby. Dus ik lag alleen. In de eerste run 3.5-4 uur gemaakt. Daarna meerdere keren wakker en ook meerdere keren weggevallen. Ik moet zeker 6 uur in totaal hebben geslapen. Zo blij! Helaas stond de oudste om 6.45 naast het bed, haha.

Maar de aankomende nachten heb ik weer babydienst dus realiseer mij dat het niet elke dag feest kan en zal zijn. Nu moet ik mij dan alleen niet uit het veld laten slaan. Daar heb ik nog wel eens moeite mee, tja als je al maanden slecht slaapt...

Maar de zon gaat vandaag schijnen en misschien probeer ik wel even met de meiden naat de dierentuin te gaan zodat mijn vriend rustig kan studeren.

Mooie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws, @Jeshen!

Zo zie je maar dat je je slaap uiteindelijk toch wel terugkrijgt, al zullen er vast wel mindere nachten tussen blijven zitten de eerste tijd. 

@mito: welkom hier! Fijn  dat je je ervaringen met ons wilt delen. Ik had 8 weken terug mijn laatste restje Lorazepam en heb soms nog wel last van vervelende verschijnselen. Ik weet dat het erbij hoort, maar toch. 

Voor mij vandaag ook maar een rustige dag zonder verplichtingen. Gisteravond uit eten geweest met partner, zoon en schoondochter. Heel gezellig. Was wel erg druk in het restaurant, maar ik had daar geen last van en heb vannacht behoorlijk kunnen slapen, ik denk ergens tussen de 7 en 8 uur. 

Fijne dag allemaal!

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Jeshen:

@mito Welkom! 5 maanden amper slapen, hoe houd je het vol? Maar je bent wel pamvrij!! Heel goed.

Ik heb vannacht voor mijn tegenwoordige doen een goede nacht gehad. Mijn vriend zijn matras pastte net in de huiskamer en hij deed ook de baby. Dus ik lag alleen. In de eerste run 3.5-4 uur gemaakt. Daarna meerdere keren wakker en ook meerdere keren weggevallen. Ik moet zeker 6 uur in totaal hebben geslapen. Zo blij! Helaas stond de oudste om 6.45 naast het bed, haha.

Maar de aankomende nachten heb ik weer babydienst dus realiseer mij dat het niet elke dag feest kan en zal zijn. Nu moet ik mij dan alleen niet uit het veld laten slaan. Daar heb ik nog wel eens moeite mee, tja als je al maanden slecht slaapt...

Maar de zon gaat vandaag schijnen en misschien probeer ik wel even met de meiden naat de dierentuin te gaan zodat mijn vriend rustig kan studeren.

Mooie dag.

Tja, hoe hou je dat vol? eigenlijk met vallen opstaan en weer doorgaan. Stoppen met pammetje's is niet eenvoudig ook na 5 maanden nog steeds ontwennings-verschijnselen maar ze zijn bijlange na niet meer zo heftig. In het begin had ik 7 slechte dagen per week, nu nog 1 tot hooguit 2. En het wordt iedere maand beter. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn leven wel keuze's heb gemaakt, ik bedoel te zeggen dat ik mijn leven volledig heb omgegooid. Anders had ik het niet gered. En ik moet zeggen het voldoet mij prima.          

Ik heb weer tijd voor mijn gezin en voor mijzelf. Ik ben zeer bewust gaan leven. Wanneer je je niet bewust bent van je onvermogen kun hier ook nooit iets aan veranderen.

Maar het vergt wel veel van je om tegen jezelf te zeggen: EN NU WIL IK NIET MEER. (maar het helpt enorm) Juist door deze beslissingen is het mij gelukt.                                  Na 12 jaar diazepam was ik zat, ik moet zeggen dat ik ook heel diep zat. Maar het kan, je kunt er vanaf, voor mij betekende dit ook een nieuwe invulling geven aan mijn leven en het oude achter mij te laten. Misschien dat ooit nog eens de moed heb om te vertellen wat mij allemaal is overkomen tijden het afkicken.

En: houd moed, niet opgeven, het leven na de pammetje's is vele malen mooier ook voor de kids.  gr. mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verhaal! En wat een doorzettingsvermogen, Mito!  weet je het is zo moeilijk om het gevoel wat in je lijf zit over te brengen aan anderen, alleen de forum mensen weten van elkaar wat wij voelen, wat een steun!   Super dat jij je leven in eigen hand hebt genomen! Respect. Lieve gr Huisje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei mito:

Tja, hoe hou je dat vol? eigenlijk met vallen opstaan en weer doorgaan. Stoppen met pammetje's is niet eenvoudig ook na 5 maanden nog steeds ontwennings-verschijnselen maar ze zijn bijlange na niet meer zo heftig. In het begin had ik 7 slechte dagen per week, nu nog 1 tot hooguit 2. En het wordt iedere maand beter. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn leven wel keuze's heb gemaakt, ik bedoel te zeggen dat ik mijn leven volledig heb omgegooid. Anders had ik het niet gered. En ik moet zeggen het voldoet mij prima.          

Ik heb weer tijd voor mijn gezin en voor mijzelf. Ik ben zeer bewust gaan leven. Wanneer je je niet bewust bent van je onvermogen kun hier ook nooit iets aan veranderen.

Maar het vergt wel veel van je om tegen jezelf te zeggen: EN NU WIL IK NIET MEER. (maar het helpt enorm) Juist door deze beslissingen is het mij gelukt.                                  Na 12 jaar diazepam was ik zat, ik moet zeggen dat ik ook heel diep zat. Maar het kan, je kunt er vanaf, voor mij betekende dit ook een nieuwe invulling geven aan mijn leven en het oude achter mij te laten. Misschien dat ooit nog eens de moed heb om te vertellen wat mij allemaal is overkomen tijden het afkicken.

En: houd moed, niet opgeven, het leven na de pammetje's is vele malen mooier ook voor de kids.  gr. mito

Beste @mito

Klinkt als een diep dal waar je al een heel eind uit bent geklommen.

Ik heb 4 weken lorazapam gebruikt voor slapen tijdens de zwangerschap. Dat deed ik niet meer omdat ik door een luchtweginfectie bang voor benauwdheid was geworden. 4 weken terug, een week na de bevalling, cold turkey gestopt. Vrij heftig: ontwennen, kramen en slaaptekort tegelijk. Slapen is daarom voor mij het belangrijkst. Maar ik tril nog geregeld, hartkloppingen, slecht zien, hoofdpijn. Het is er nog. Overdag heb ik nog wat angst voor slapen overgehouden, dus vermijd ik eigenlijk totdat mijn lichaam wat rustiger is. In de nacht moet de baby nog eten. 

Ik zat er dus niet zo lang aan als jij en weet nog heel goed hoe ik zonder was.  En dat maakt mij vaak verdrietig. Ik heb dit geslikt voor de baby en nu kan ik niet altijd van haar genieten door de nasleep. Die begintijd krijg je nooit meer terug. 

Maar vannacht dus wat voorruitgang. Daar houd ik mij vandaag aan vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja was een heel diep dal (misschien later wat details maar ik kan dit geestelijk nog niet aan) Waar ik het meest last van had was die enorme angst / paniek / trillen / niet meer kunnen denken / niet meer kunnen schrijven / bijna doof / bijna blind / overgeven / diarree / verdrietig tot in mijn ziel / spierspanning / hoofdpijn enz enz

Maar het wordt beter echt. doorzetten meid. Je kunt het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jeshen:

Ik heb vannacht voor mijn tegenwoordige doen een goede nacht gehad. Mijn vriend zijn matras pastte net in de huiskamer en hij deed ook de baby. Dus ik lag alleen. In de eerste run 3.5-4 uur gemaakt. Daarna meerdere keren wakker en ook meerdere keren weggevallen. Ik moet zeker 6 uur in totaal hebben geslapen. Zo blij! Helaas stond de oudste om 6.45 naast het bed, haha.

Yessss!!!! So happy for you!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Voor mij vandaag ook maar een rustige dag zonder verplichtingen. Gisteravond uit eten geweest met partner, zoon en schoondochter. Heel gezellig. Was wel erg druk in het restaurant, maar ik had daar geen last van en heb vannacht behoorlijk kunnen slapen, ik denk ergens tussen de 7 en 8 uur. 

KLinkt ook heerlijk en gezellig en gezond. Go go Ad. Onthoud je herstel nu  voor de volgende dip! Dit gaat echt goedkomen. Die angst is geen stoornis, maar een uitwerking na een slechte nacht en die ga je gewoon terugkrijgen. Je slaapt daarna altijd weer! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei mito:

Ja was een heel diep dal (misschien later wat details maar ik kan dit geestelijk nog niet aan) Waar ik het meest last van had was die enorme angst / paniek / trillen / niet meer kunnen denken / niet meer kunnen schrijven / bijna doof / bijna blind / overgeven / diarree / verdrietig tot in mijn ziel / spierspanning / hoofdpijn enz enz

Maar het wordt beter echt. doorzetten meid. Je kunt het.

Mito, dat diepe dal is in detail herkenbaar! En het is het zeker waard! Je mag trots zijn op jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En allemaal genoten van de winterzon. Ik ben twee uurtjes in de dierentuin geweest. Ging goed. Toch kom ik huilend terug. Waarom? Ik beleef het nog niet zo als anders. Ik duizel de hele tijd, zie dus slecht,  heb een dof gevoel in mijn hoofd. Lijk gewoon niet helder terwijl ik toch gestopt ben met die troep. Het zal de oververmoeidheid ook wel zijn, maar ik haat het! Die roes moet toch overgaan...

Hoop zo dat ik vanavond wat uurtjes kan maken en de baby mij gunstig is gezind.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allen ....

Ik heb  een paar geode dagen gehad ... redelijk geslapen en redelijk actief geweest, gewandeld en gefietst. Ik ben wat minder actief in de huiskamer geweest omdat het welredelijk goed ging.

Aan het begin van de middag werd ik wel wat overvallen door negatieviteit, zwaarmoedige gedachten ... ik kan me niet echt ergens op verheugen ... herkenbaar? Plannen maken doe ik niet eigenlijk, leef van dag naar dag. Zoals ik al zei, gaat het best wel goed, maar toch ... de zon in mijn hoofd schijnt nog niet heel uitbundig .... maar ik houd mezelf voor ... elke dag wordt het weer een stukje beter ...

Iets anders ... merken jullie ook de "andere" realiteit? Ik heb regelmatig het gevoel dat ik een tijdje "weg" ben  geweest ... niet helemaal heb deelgenomen aan het leven om mij heen ...

Fijne avond allen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Bestwel:

Hallo Allen ....

Ik heb  een paar geode dagen gehad ... redelijk geslapen en redelijk actief geweest, gewandeld en gefietst. Ik ben wat minder actief in de huiskamer geweest omdat het welredelijk goed ging.

Aan het begin van de middag werd ik wel wat overvallen door negatieviteit, zwaarmoedige gedachten ... ik kan me niet echt ergens op verheugen ... herkenbaar? Plannen maken doe ik niet eigenlijk, leef van dag naar dag. Zoals ik al zei, gaat het best wel goed, maar toch ... de zon in mijn hoofd schijnt nog niet heel uitbundig .... maar ik houd mezelf voor ... elke dag wordt het weer een stukje beter ...

Iets anders ... merken jullie ook de "andere" realiteit? Ik heb regelmatig het gevoel dat ik een tijdje "weg" ben  geweest ... niet helemaal heb deelgenomen aan het leven om mij heen ...

Fijne avond allen...

Dat klinkt eigenlijk een beetje als wat ik hiervoor ook probeer te zeggen @Bestwel 

Ik vergeet het steeds: hoe lang ben je ook alweer pamvrij nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk toch dat het stoppen van de benzo, zoveel energie kost dat daar een hoop aan te wijden is. We doen er zoveel voor en zien nog zo weinig resultaat. Dat stimuleert ook niet erg. Maar we zijn zo hard bezig te herstellen en dat moeten we ons voor ogen houden. We kunnen niet meer als ons best doen. Onszelf kwellen is niet goed, terwijl we zo hard ons best doen. Dus moeten we proberen te stoppen met neg. gedachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei bolletje:

 Onszelf kwellen is niet goed, terwijl we zo hard ons best doen. Dus moeten we proberen te stoppen met neg. gedachten.

Ik weet zeker dat we allemaal die theorie wel beheersen, maar de praktijk is vaak een stuk weerbarstiger. Onderdeel van de benzo ontwenning is helaas ook, dat je gedachten negatief worden op momenten dat het niet lukt. Als dan de dag daarna alles weer beter gaat kun je het prima relativeren, tijdens zo´n dikke wave echt veel minder. Althans, zo werkt het bij mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei mito:

Ja was een heel diep dal (misschien later wat details maar ik kan dit geestelijk nog niet aan) Waar ik het meest last van had was die enorme angst / paniek / trillen / niet meer kunnen denken / niet meer kunnen schrijven / bijna doof / bijna blind / overgeven / diarree / verdrietig tot in mijn ziel / spierspanning / hoofdpijn enz enz

 

Pff, wat een opsomming! Gelukkig heb ik van veel symptomen geen last, van andere wel (angst, slapeloosheid, spierschokjes) 
Je komt van heel ver, ik heb diep respect voor hetgeen je al bereikt hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bestwel:

Hallo Allen ....

Ik heb  een paar geode dagen gehad ... redelijk geslapen en redelijk actief geweest, gewandeld en gefietst. Ik ben wat minder actief in de huiskamer geweest omdat het welredelijk goed ging.

Aan het begin van de middag werd ik wel wat overvallen door negatieviteit, zwaarmoedige gedachten ... ik kan me niet echt ergens op verheugen ... herkenbaar? Plannen maken doe ik niet eigenlijk, leef van dag naar dag. Zoals ik al zei, gaat het best wel goed, maar toch ... de zon in mijn hoofd schijnt nog niet heel uitbundig .... maar ik houd mezelf voor ... elke dag wordt het weer een stukje beter ...

Iets anders ... merken jullie ook de "andere" realiteit? Ik heb regelmatig het gevoel dat ik een tijdje "weg" ben  geweest ... niet helemaal heb deelgenomen aan het leven om mij heen ...

Fijne avond allen...

Je gaat echt de goede kant op, @Bestwel
Een andere realiteit ervaar ik niet (maar hoor dat wel van andere afbouwers), wel herken ik je opmerking dat je je nergens meer echt op kan verheugen. 
dat heb ik ook, al wordt dat wel beter nu. Leuke dingen konden mij altijd vooraf in een heel prettige sfeer brengen, dat heb ik nu niet of veel minder. Aan de andere kant zie ik ook veel minder tegen vervelende dingen op. Wat dat betreft worden gevoelens en emoties best wel afgevlakt door die benzo's. 
Wat ik gelukkig wel ervaar is dat ik op het moment zelf wel geniet van gezelligheid en leuke dingen. De voorpret is echter inderdaad erg naar de achtergrond geschoven. Komt wel weer terug lijkt mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Kannietmeer:

KLinkt ook heerlijk en gezellig en gezond. Go go Ad. Onthoud je herstel nu  voor de volgende dip! Dit gaat echt goedkomen. 

I know Liz @Kannietmeer
Tijdens zo`n dip besef ik dat echter lang niet altijd. Daarna wel weer. Er zullen nog wel wat dipjes komen , ik ben nog geen 2 maanden pamvrij. 
Om eerlijk te zijn weet ik best dat het al beter gaat dan tijdens de afbouw, we moeten ons inderdaad niet uit het veld laten slaan wanneer het een dagje minder gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vergeten te vertellen maar ik heb van het slaapcentrum een werkboek mee gekregen waar je leert om te kijken wat er allemaal gebeurd ook tijdens de slaap en oefeningen geloof ik ook.

Het heet "Verbeter je slaap" van Dr. Verbeek en Drs. v.d.Laar. en is te koop. Even kijken waar ik het adres heb momentje tuut.tuut....tuut.tuut. klik.

De verbinding is verbroken probeer het later nog eens.:Phahaha

Hier is het adres.     Boekwinkeltjes.nl-Protocollen voor de GGZ Verbeter je slaap.

Werkboek voor de client.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Jeshen:

Wauw @mito wat een hel! Maar "you did it' kanjer! 

Ik hoop dat over een tijdje ook tegen mezelf te zeggen.

Sorry om het te zeggen maar het was geen Wauw, ik had keus meer na 12 jaar verslaving moet je kiezen "meer van dit alles of alles opgeven en opnieuw" ik koos voor het laatste. Maak me blij en doe dat ook voordat je net als mij er 12/15 jaar van afhankelijk bent en je je realiseert dat je alles hebt ingeleverd. echt meid het is het niet waard. Doorgaan vallen opstaan zonder diazepam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei mito:

Sorry om het te zeggen maar het was geen Wauw, ik had keus meer na 12 jaar verslaving moet je kiezen "meer van dit alles of alles opgeven en opnieuw" ik koos voor het laatste. Maak me blij en doe dat ook voordat je net als mij er 12/15 jaar van afhankelijk bent en je je realiseert dat je alles hebt ingeleverd. echt meid het is het niet waard. Doorgaan vallen opstaan zonder diazepam.

Maar wel 'wauw' dat je het hebt gedaan! Dat lukt niet iedereen! 

Mijn Lorazepamgebruik was kort, tijdelijk bedoeld en 'even nodig' (alhoewel daar meningen over verschillen), maar wel lang genoeg om mij afhankelijk te maken en deze nare tijd door te laten maken. Ik ben cold turkey gestopt, dus heb de stap al gemaakt. Nu beter worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jeshen:

Maar wel 'wauw' dat je het hebt gedaan! Dat lukt niet iedereen! 

Mijn Lorazepamgebruik was kort, tijdelijk bedoeld en 'even nodig' (alhoewel daar meningen over verschillen), maar wel lang genoeg om mij afhankelijk te maken en deze nare tijd door te laten maken. Ik ben cold turkey gestopt, dus heb de stap al gemaakt. Nu beter worden.

Dank je, wanneer je me maar beloofd niet opnieuw te nemen. Denk aan je kind, die heeft je nodig. En wanneer het even niet meer gaat even een berichtje en ik probeer je te ondersteunen. groetjes aan je baby (ik tikte dit eerder vandaag ook aan senna33, haha maar was voor jou bedoelt) Humor mag er ook wel zijn vind ik. gr mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Cyclad58:

Als dan de dag daarna alles weer beter gaat kun je het prima relativeren, tijdens zo´n dikke wave echt veel minder. Althans, zo werkt het bij mij. 

Dat is helemaal waar Ad. Dat stukje relativering wordt dan even totaal weggenomen, en zie je alleen een zwart gat. Ons coping systeem is dan weg. En zeker in een wave waar angst een rol speelt. Ik weet het. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...