Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 jan

fleurtje

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Pelle2:

Vraagje:
Waarom wordt mensen die stoppen met drinken vit B aangeraden? Ik lees steeds als reden dat alcohol de opname daarvan verminderd. Maar dan zou je toch juist vit B moeten slikken als je drinkt en juist niet meer als je stopt met drinken...?

Allebei pelle

Alcohol verwerken vraagt/gebruikt meer vit b, en alcoholgebruik vermindert de opname van vit b. zelf. 

Het is niet het alcoholgebruik zelf wat voor hersenbeschadiging zorgt, maar juist het gebrek aan vit b. dat tijdens ontstaat en daarna is. 

Daarom ook na stoppen doorgaan met extra slikken. Daarom ook na coma injectie. Eetc. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Kom even binnen waaien

Zit hier heerlijk saai op de bank met hond en boek,

kaarsjes, wierook, onderwijl plaatjes draaiend

Kortom de hele mik-mak voor een avondje met mij

Veel buiten geweest, en dat blijf ik ook zeker doen

Donderdag bij zoonlief en lief gekookt en gegeten in "mijn" huisje

Was fijn

Nu dus even in de rust

Fijne avond allen!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit hier een vroege welterusten. 

Was een echte dag zoals ie wel vaker is na echt zwaar sporten: wat lam. 

Niet er g. Stukje gewandeld. Wel gezwommen. En gelezen, veel gelezen. En dat was t dan ook. 

Fijne avond nog voor de later En en voor de anderen slaap lekker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, maar ik snap het toch niet. Als je dan eindelijk stopt met drinken na 25 jaar te veel te hebben gedronken, dan wordt die vitB eindelijk weer opgenomen. Dan hoef je er toch juist niet nog meer bij te slikken? Dit moet juist een weldaad voor het lichaam zijn, eindelijk weer wat vit B! Stel dan juist eerder aan mensen die niet stoppen met alcohol drinken voor dat ze vit B moeten slikken.

Ik heb vaag in mijn hoofd dat je met alcohol ook vit B binnen krijgt, en dat dat niet meer gebeurt als je stopt met drinken. Maar dat lees ik nu nergens meer terug.

Maar afijn, ik ga volgende week een keer de bloedwaardes met de huisarts bespreken (als ie dat durft) en dan zal ik het ook daar eens aan vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...