Spring naar bijdragen

Huiskamer 11 jan

Senna33

Aanbevolen berichten

Nou Senna dan wens ik je, in alle opzichten, heel veel succes vandaag, ook zonder teveel ongemakken.:rose:

Hier dadelijk ook weer werken. Wat is dat toch anders opstaan zeg. Gelijk goeie zin. Dit is wel anders geweest toen ik nog Lorazepam slikte. Wat ben ik blij dat ik dat niet meer hoef..

Later lieve kanjers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33 en @bolletje Fijne dag! En werkse. Succes met afbouwen @Senna33 We zijn er voor je!

Goed nieuws: ik heb aan het begin van de nacht 4 uur achter elkaar geslapen! Ik val dan in slaap na een ontspanningsoefening.

Na de fles voor de baby kon ik niet meer in slaap komen. Het lijkt ook wel alsof ik schrik als ik bijna wegval. En dan schrik ik zo, dat ik eruit moet. En ben ik helemaal teleurgesteld en hyper. Misschien gebeurt dat ook wel overdag als ik ga liggen.

Waarom is dat toch? Kan ik dan alleen nog maar slapen aan het begin van de nacht ofzo? Of alleen na de oefening? Hoe kom ik hier vanaf en hoe lang duurt/duurde dat bij jullie? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeshen, ik herken wel een beetje wat je zegt van het slapen, soms een heel raar gevoel en spanning in de nacht. Maar niet altijd, ik heb steeds meer rustige nachten. Vandaag ook weer zo'n 7 uur geslapen. Bedenk iik dat je nachten beinvloed worden door de baby .... daar zul je onbewust ook alert op zijn en op reageren. Volhouden is het devies ... het wordt echt beter naarmate het gebruik verder achter je ligt.

Senna .... success ... wees je bewust dat je de ontwenning pas na een paar dagen gaat merken ... diazepam heft een halfwaarde tijd van ongeveer 8 dagen en ... 2,5mg eraf is een flinke stap ... ik wil je niet bang maken, maar wees alert ... weet wat je de komende dagen/week kan gaan voelen .... het kan ook gewoon goed gaan hoor ... dat wens ik je vooral, je bent goed gemotiveerd.

bewerkt door Bestwel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Jeshen:

En lopen jullie ook met zo'n dof gevoel ik je hoofd rond? Of liepen...? Of is dat slaapgebrek?

Al je verschijnselen zijn erg herkenbaar. Duizeligheid, dufheid, niet kunnen nadenken, dot watten in je hoofd... ze noemen het op benzo buddies een benzo brain. Echt irritant gevoel en het gaat vanzelf weer weg. Komt en gaat zo gezegd. Waarom weet ik niet, net als met veel andere klachten. Het is echt vaak niet duidelijk waarom het wel of niet goed gaat.  Wel fijn te lezen dat je na je oefeningen kon slapen. Ik denk dat de periode waarin je kind baby is, altijd inhakt op de slaap kwaliteit van de ouder die eruit gaat. Je hormonen maken dat je lichter slaapt, zodat je de baby hoort. Voor jou is het nu extra ingewikkeld met de onbalans door de lorazeapm. Normaal als we in slaap vallen is er een moment dat je wegzakt en dit gebeurd met een schokje bij de meeste mensen ( echt wetenschappelijk). Soms merk je dit zelf.  Normaal gesproken niet. Als jij dit nu merkt, ontstaat er mogelijk door de disbalans in je hersenen en grotere stoot aan adrenaline. Door de verhoogde stress die je al hebt nu, maken je bijnieren meer cortisol en ook dit verslechterd de lichamelijke rust. De meer je los laat  of je slaapt en meer oefent in gewoon liggen en ontspannen, de beter het voor je zal zijn denk ik. Ook als je vlak voor het inslapen weer wakker schrikt, is het irritant, maar probeer het gewoon als een kleine hobbel te zien, en niet als iets ergs. Luister gewoon zonder oordeel naar je bonzende hart. Voel hoe je lichaam na een tijdje weer rustiger wordt. Het komt echt goed. Je bent al heel goed op weg. Ik zie een kleine stijgende lijn bij je. Zie jij die ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58Hoe was jou nacht en hoe voel je je? 

@Bestwel Wat doe jij vandaag?

@bolletje Fijne dag hoor! Ik hoop dat ook weer mee te maken. Opstaan en met plezier aan de slag.

Ik heb net te horen gekregen dat ik niet 65% van mijn laatst verdiende loon kan verdienen en dus in de ziektewet blijf. Pfffff.... gisteren toch even gestresst geweest. Ik wist dat ik het moest los laten en dat deed ik ook, maar de vrijgekomen stoffen en dansende glutamaten waren toch goed voor een aardige onbalans. Ik heb niet gehuild en ook niets raars gedaan, maar wel mijn avond een beetje verpest door mijn sombere stemming. Maar nu voel ik me lichter en blij dat ik toch de ruimte krijg. Met geld als reden...... belachelijk eigenlijk.

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Jeshen:

. Het lijkt ook wel alsof ik schrik als ik bijna wegval. En dan schrik ik zo, dat ik eruit moet. En ben ik helemaal teleurgesteld en hyper. Misschien gebeurt dat ook wel overdag als ik ga liggen.

Waarom is dat toch? Kan ik dan alleen nog maar slapen aan het begin van de nacht ofzo? Of alleen na de oefening? Hoe kom ik hier vanaf en hoe lang duurt/duurde dat bij jullie? 

Jeshen ben je bang om de controle over jezelf te verliezen?

Het gevoel of je ineens in een diep gat valt? Zeggen niet voor niets, in slaap vallen. Dit is een heel normaal gevoel, dat in slaap vallen en meestal voel je dat niet en ben je ineens weg. Soms ben je je daar heel bewust van en dat (vallen) is dan heel eng naar.

En je bent als nieuwe moeder van je tweede kindje toch alerter, kijk maar eens in de dierenwereld. Wij mensen zijn niet veel anders.

Gewoon vannacht weer proberen met ontspannen en niet met slapen bezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kannietmeer:

@bolletje Fijne dag hoor! Ik hoop dat ook weer mee te maken. Opstaan en met plezier aan de slag.

Ik heb net te horen gekregen dat ik niet 65% van mijn laatst verdiende loon kan verdienen en dus in de ziektewet blijf. Pfffff.... gisteren toch even gestresst geweest. Ik wist dat ik het moest los laten en dat deed ik ook, maar de vrijgekomen stoffen en dansende glutamaten waren toch goed voor een aardige onbalans. Ik heb niet gehuild en ook niets raars gedaan, maar wel mijn avond een beetje verpest door mijn sombere stemming. Maar nu voel ik me lichter en blij dat ik toch de ruimte krijg. Met geld als reden...... belachelijk eigenlijk.

Allereerst Liz, @Kannietmeer goed nieuws! Ik ben erg blij voor je, dat geeft je een hoop lucht en is een hele kopzorg minder. 

De nacht was op zich goed, tussen 11 uur en 10 voor 7 geslapen, maar wel regelmatig even wakker geweest. Dat zal er zeker bij horen, dus dat neem ik maar voor lief. 

Op het werk een bizarre dag gehad. We hebben een jaarwerkklus die door de leidinggevende na vertrek van een collega die die klus altijd deed niet goed verdeeld is. Nu is er een belangrijk item blijven liggen en dat mag ik oppakken....in 2 werkdagen terwijl er normaal 5 werkdagen van 8 uur voor staan. Ik werk in 2 dagen in totaal 13 uur, dus een kind kan berekenen dat dit onmogelijk is. Ik besloot niet in de stress te schieten en de leidinggevende ermee te confronteren dat het toch echt zijn probleem is, aangezien hij dit verzuimd had tijdig te beleggen. 
Hij trok het boetekleed aan en ik heb de klus opgepakt en zie wel hoever ik kom. Ik denk dat ik maandag of dinsdag kan afronden en dan mag hij heel erg in zijn handjes knijpen. 

Hoe voel ik me verder? Gisteren na een slechte dinsdag goed, vandaag ook wel. Het gaat als een jojo op en neer, mijn partner snapt er niets van en begint daar zelfs wat vervelend over te doen. Tja, benzo-ontwenning snap je alleen als je er zelf mee te maken hebt. 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Al je verschijnselen zijn erg herkenbaar. Duizeligheid, dufheid, niet kunnen nadenken, dot watten in je hoofd... ze noemen het op benzo buddies een benzo brain. Echt irritant gevoel en het gaat vanzelf weer weg. Komt en gaat zo gezegd. Waarom weet ik niet, net als met veel andere klachten. Het is echt vaak niet duidelijk waarom het wel of niet goed gaat.  Wel fijn te lezen dat je na je oefeningen kon slapen. Ik denk dat de periode waarin je kind baby is, altijd inhakt op de slaap kwaliteit van de ouder die eruit gaat. Je hormonen maken dat je lichter slaapt, zodat je de baby hoort. Voor jou is het nu extra ingewikkeld met de onbalans door de lorazeapm. Normaal als we in slaap vallen is er een moment dat je wegzakt en dit gebeurd met een schokje bij de meeste mensen ( echt wetenschappelijk). Soms merk je dit zelf.  Normaal gesproken niet. Als jij dit nu merkt, ontstaat er mogelijk door de disbalans in je hersenen en grotere stoot aan adrenaline. Door de verhoogde stress die je al hebt nu, maken je bijnieren meer cortisol en ook dit verslechterd de lichamelijke rust. De meer je los laat  of je slaapt en meer oefent in gewoon liggen en ontspannen, de beter het voor je zal zijn denk ik. Ook als je vlak voor het inslapen weer wakker schrikt, is het irritant, maar probeer het gewoon als een kleine hobbel te zien, en niet als iets ergs. Luister gewoon zonder oordeel naar je bonzende hart. Voel hoe je lichaam na een tijdje weer rustiger wordt. Het komt echt goed. Je bent al heel goed op weg. Ik zie een kleine stijgende lijn bij je. Zie jij die ook?

Ja ik was supet blij met die 4 aaneengesloten uren. Maar dan die tweede helft vsn de nacht. Het blijft lastig. Ga op en nee qua gevoel. Fris en fruitig heb ik mij al lang niet gevoeld. Daar verlang ik naar!

Ik ga zo weer liggen... probeer het met vertrouwen te doen. Truste....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bolletje:

Jeshen ben je bang om de controle over jezelf te verliezen?

Het gevoel of je ineens in een diep gat valt? Zeggen niet voor niets, in slaap vallen. Dit is een heel normaal gevoel, dat in slaap vallen en meestal voel je dat niet en ben je ineens weg. Soms ben je je daar heel bewust van en dat (vallen) is dan heel eng naar.

En je bent als nieuwe moeder van je tweede kindje toch alerter, kijk maar eens in de dierenwereld. Wij mensen zijn niet veel anders.

Gewoon vannacht weer proberen met ontspannen en niet met slapen bezig zijn.

Ga ik proberen, dankjewel @bolletje ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Kannietmeer:

Goed nieuws! Ontspannen maar weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Cyclad58:

Hoe voel ik me verder? Gisteren na een slechte dinsdag goed, vandaag ook wel. Het gaat als een jojo op en neer, mijn partner snapt er niets van en begint daar zelfs wat vervelend over te doen. Tja, benzo-ontwenning snap je alleen als je er zelf mee te maken hebt.

ja ja Ad, toch is dit duidelijk positief. En eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat je lieve partner dit niet begrijpt. Haar fibromyalgie is toch ook niet voorspelbaar? Soms meer en soms minder klachten. Het is voor ons verder ook niet te begrijpen hoe het werkt, maar het is gewoon zo.

Zag trouwens een kunstenaar online( mijn interesse) die vertelde dat ze ook f heeft, en kan het goed managen dmv een aangepast voedseldieet. Zo min mogelijk koolhydraten en  veel groenten, rauw zelfs en fruit was geen probleem. Maar aardappels... oh boy, dan kruipt ze over de vloer van de pijn.

3 uur geleden zei Senna33:

Dankjewel, wel goed! En met jou? Mijn man heeft het exell schema wat groter uitgeprint.. maarrehm... ik snap er geen bal van :blush: zal hem straks even om uitleg vragen 

Ik gebruik een excel nooit uitgeprint, maar altijd in de computer. Omdat ik dan alles kan aanpassen zoals ik het wel. Ik scheef in mijn taperplan wat ik had gedaan en hoe het lichamelijk ging. Ook gaf ik de dag die ik gedaan had een kleurtje. Zo werd het overzichtelijk.

Mijn aanbod om de sheet uit te leggen staat. Je moet ook de cijfers dusdanig hebben ingevoerd dat het voor jou plan past. heb je dat gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jeshen:

Ja ik was supet blij met die 4 aaneengesloten uren. Maar dan die tweede helft vsn de nacht. Het blijft lastig. Ga op en nee qua gevoel. Fris en fruitig heb ik mij al lang niet gevoeld. Daar verlang ik naar!

Ik ga zo weer liggen... probeer het met vertrouwen te doen. Truste....

Ik hoop dat je lekker slaapt! En ik ook :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Kannietmeer:

ja ja Ad, toch is dit duidelijk positief. En eerlijk gezegd snap ik niet zo goed dat je lieve partner dit niet begrijpt. Haar fibromyalgie is toch ook niet voorspelbaar? Soms meer en soms minder klachten. Het is voor ons verder ook niet te begrijpen hoe het werkt, maar het is gewoon zo.

Zag trouwens een kunstenaar online( mijn interesse) die vertelde dat ze ook f heeft, en kan het goed managen dmv een aangepast voedseldieet. Zo min mogelijk koolhydraten en  veel groenten, rauw zelfs en fruit was geen probleem. Maar aardappels... oh boy, dan kruipt ze over de vloer van de pijn.

Ik gebruik een excel nooit uitgeprint, maar altijd in de computer. Omdat ik dan alles kan aanpassen zoals ik het wel. Ik scheef in mijn taperplan wat ik had gedaan en hoe het lichamelijk ging. Ook gaf ik de dag die ik gedaan had een kleurtje. Zo werd het overzichtelijk.

Mijn aanbod om de sheet uit te leggen staat. Je moet ook de cijfers dusdanig hebben ingevoerd dat het voor jou plan past. heb je dat gedaan?

Goedemorgen, dankjewel. Gewoon op laptop bewerken is inderdaad handiger. Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht. Gister ben ik begonnen en heb het voor mezelf genoteerd dus ik hoef het dan alleen maar aan te passen. Ik ben verder geen medisch reken wonder. 

@Cyclad, vervelend dat je partner je niet begrijpt. Ik heb helaas hetzelfde. Er worden dingen gezegd als ‘Maak je niet zo gek en ongerust door alle internet verhalen’ en ‘nu alweer op het forum’? ‘Zet je eroverheen’ Hij wist waarom ik ze slikte en hoe rot ik me voelde. Hij ziet ook dat ze me wel degelijk in de goede richting hebben geduwd. Nu er vanaf zien te komen. Verder neemt hij op wat info uitprinten na niet de moeite om zich wat in te lezen. Denkt dat stoppen kan. Erg jammer, en om die reden vind ik gelukkig hier de steun die ik nodig heb. Jouw vrouw, leest zij wel her en der wat dit alles inhoudt? Of ook niet? 

Sterkte, ik weet ook hoe het is om niet begrepen te worden. Veel mensen door de artsen niet, maar ik niet door mijn partner..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Senna33 @Cyclad58 Ik snap wel dat het lastig is voor onze partners, helemaal naar mate het langer duurt. Maar steun is zo belangrijk! Ik zou toch proberen tot ze door te dringen. En ook zeggen wat je van ze verwacht en dat het voor jou makkelijker gaat en hopelijk sneller met steun. Mijn vriend is nu ziekig en daardoor minder begripvol, maar over het algemeen gaat het goed, alhoewel ik merk dat het ook voor hem lang gaat duren nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jeshen en @Senna33 en @Cyclad58

Ik denk dat jullie ze in ieder geval kunnen vertellen dat het echt nog maanden kan duren. Dit is de schuld van de medicatie en niet van jullie. Niemand, ook artsen niet, hadden je er op kunnen voorbereiden. Nou ja, ze hadden het kunnen doen, maar artsen laten dat altijd na. Het ligt zo ver van ons normale ziektepatroon af dat het daardoor moeilijk te begrijpen is. Een normaal ziektepatroon verloopt meestal vrij duidelijk en zodra er herstel intreedt, zet zich dat lineair voort. Dat is hierbij niet het geval zodat je zelf veel minder grip op je situatie hebt, en waardoor het ook minder makkelijk te begrijpen is voor anderen. Het duurt voor sommige mensen jaren helaas. Ik vind het onbegrijpelijk dat partners ongeduldig zijn eerlijk gezegd... alsof je er voor kiest om je zo naar te voelen of om zo moe te zijn of zo angstig. We zouden niets liever willen dan ons leven gezellig oppakken. Wie kiest hier nou voor? Dat is toch echt een bizarre gedachte. Ze zullen moeten accepteren dat dit de feiten zijn, en geen verzinsels. Ik vind het heel vervelend voor jullie dat dit zo moeilijk te begrijpen is voor de partners. Heel veel sterkte daarmee. Ik heb dit probleem gelukkig niet. Echt iedereen om mij heen accepteert de informatie die ik geef en wat dit voor mijn gezondheid betekend.

Het is lastig voor onze partners, maar echt nog veel lastiger voor ons, omdat het ons centrale zenuwstelsel heeft aangetast en dus onze totale coping op zijn kop zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeshen  ik ben nu 3,5 mnd gestopt ,  mijn verschijnselen zijn nu  erge moeie benen kuitspieren erg pijnlijk ,en ze zijn  erg  moe ,, spiertrekkingen  in bovenarmen en bovenbenen , ook mijn nachten zijn erg wisselend maar slapen gaat wel steeds bergopwaarts, ik vind de wisselende dagen het moeilijkst, ik ben magnesium gaan slikken, ik heb last van chronische stress en is slecht voor spieren en darmen, we komen er echt wel, hoe moeilijk soms, lieve gr. GUUSJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei GUUS:

Hallo Jeshen  ik ben nu 3,5 mnd gestopt ,  mijn verschijnselen zijn nu  erge moeie benen kuitspieren erg pijnlijk ,en ze zijn  erg  moe ,, spiertrekkingen  in bovenarmen en bovenbenen , ook mijn nachten zijn erg wisselend maar slapen gaat wel steeds bergopwaarts, ik vind de wisselende dagen het moeilijkst, ik ben magnesium gaan slikken, ik heb last van chronische stress en is slecht voor spieren en darmen, we komen er echt wel, hoe moeilijk soms, lieve gr. GUUSJE

Lieve @GUUS, wat een narigheid! Na 3.5 maand nog zo bezig, verschrikkelijk. Wanneer merkte jij verbetering in slaap? Sliep jij ook zo slecht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sliep zeker de eerste 2 mnd.echt bijna niet , nu slaap ik wel goed in maar paar X wakker en en slaap ik ook wel weer in, maar Oh wat was dat eerst  verschrikkelijk, die 2 mnd. Echt bij jou zal het ook steeds beter gaan, vaak is de ene nacht redelijk en dan weer zo,n nacht er tussen door en is het weer niks, gaat heel langzaam maar  je klimt toch steeds naar boven. Echt we komen er wel Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...