Spring naar bijdragen

ONZE H. KAMER 9-1-2018


bolletje

Aanbevolen berichten

Goeie morgen iedereen,

Even heel vlug want  dadelijk komt de taxi mij halen.

Mijn hersenen zijn overactief. Dat kan erfelijk zijn maar ook met andere dingen te maken hebben. Ik moet in ieder geval overdag niet meer rusten. Als ik dat doe (moest van mij neuropsychiater) lig ik omgerekend 12 1/2 uur per dag in bed. Veel te veel. Gelukkig is er iemand die dat bevestigd.

Ik ga binnenkort 6 x oefeningen doen met anderen en als dat niet helpt, krijg ik een intensief slaaponderzoek.

Zo me nu klaar maken voor...... jaha de dagbesteding. Een verwennerij want ik mag 3 hele dagen Yehaaaaaaa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Wat is het nog vroeg hè? Ik blijf zo moeilijk uit mijn bed komen en vooral als ik verlof heb zoals vandaag. Fijne dag Bolletje, lekker bezig zijn vandaag. De verleiding en mogelijkheid om even plat te gaan zullen wat lastiger worden vandaag. Veel plezier op je dag besteding en voor de rest ook een fijne dinsdag. Pak jullie maar lekker in wie er op uit moet, het is koud brrrr! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal!

Hier gaat het niet goed. Vannacht totaal niet kunnen slapen. Spanning is enorm. De verleiding om een benzo te nemen was enorm, maar ik heb dat niet gedaan 

Allemachtig, wat is dit moeilijk. Vandaag maar eens thuis blijven.

Ik weet nu echt niet meer of ik het ga redden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Senna, hoe gaat het? Hoeveel dagen ben je nu onderweg in je schema? Ben je met deze dosering stabile in de dag? Doe rustig aan hoor ... neem je tijd.

Over de slaapmiddelen ... Ik heb ook een keer Valdispert gebruikt en had die dag of een dag later een enorme dip ... heb het toen gerelateerd aan Valdispert, en met de info van Liz gisteren lijkt het me redelijk aannemelijk. Ook heb ik een keer Hennep thee geprobeert en ... eigenlijk dezelfde ervaring.

Ondertussen gaan mijn nachten redelijk ... 5-6-7 per nacht, ik zit nog op 1mg diazepam, voel me daarmee nu rustg en stabile. Ik ga over een week of 2-4 micro taperen van 1 naar 0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :)

Wat is het nog vroeg hè? Ik blijf zo moeilijk uit mijn bed komen en vooral als ik verlof heb zoals vandaag. Fijne dag Bolletje, lekker bezig zijn vandaag. De verleiding en mogelijkheid om even plat te gaan zullen wat lastiger worden vandaag. Veel plezier op je dag besteding en voor de rest ook een fijne dinsdag. Pak jullie maar lekker in wie er op uit moet, het is koud brrrr! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt goed Senna. En dapper. Ik wil je niet bang maken, maar 2,5 eraf is een flinke stap. Je gebruikt niet zo lang nog, dan zou het mee kunnen vallen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Creeer voor jezelf een situatie dat je je terug kunt trekken als het wat moeilijker wordt na donderdag, of in elk geval, weet dat als je je vervelend voelt dit de ontwenning is en een teken van herstel ... dus eigenlijk een goed gevoel :-( .... Hou ons op de hoogte ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe ik dankjewel! Het is precies je eerste argument, het nog niet zo heel lange gebruik waardoor ik het echt een kans wil geven. Op momenten dat het minder zou kunnen gaan, hoop ik dat mijn automatische piloot nog werkt, en mij niet in de steek laat als ik aan het werk ben. Daar wil ik nog even niet aan denken maar het gebeurt toch. Ik geloof niet... maar ik geloof wel dat gedachten dingen worden, dus ik probeer positief te blijven in de hoop dat het werkt. Jij ook veel succes vandaag :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het regelmatig gebruikt, val er echt wel van in slap,met name als ik het 's nachts om 4-5 uur neem als ik "zomaar" wakker wordt en denk niet meer te kunnen slapen. De laatste maanden ben ik wat terughoudender ... ben heel voorzichten met alllerlei middeltjes ....

Mijn lichaam moet eerst goed schoon worden en mijn mentale situatie ook nog verder verbeteren, dan zal ook het slapen beter gaan. Ik voel al zoovel meer "power dan een half jaar geleden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat jullie nu stabiel zijn, @Senna33en @Bestwel

Dat was bij mij tijdens het afbouw ook altijd een goede houvast+ na een dag of 5 werd de situatie stabiel en kon ik het afbouwen voortzetten. 

Jullie zijn goed bezig, fijn om dat te lezen! 

Zelf ben ik vandaag maar thuis gebleven, met een slapeloze kop 53 kilometer autorijden naar het werk is niet verstandig. Ben thuis wat aan het werk om de zinnen toch wat te verzetten. Brr, het valt allemaal even vies tegen de laatste 2 weken. Er komen vast weer betere tijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje Fijn dat je bevestiging hebt. Maar wat kun je er aan doen behalve overdag niet liggen?

@Cyclad58 Wat vervelend dat je een terugslag hebt! Ik zeg wat je al die tijd tegen mij zegt: komt goed, houd vol!!

@Bestwel @KannietmeerHeb dr. vogel niet durven nemen. Wel de Valdispert dat doe ik al 2 weken en zie dat eem beetje als placebo...

@Senna33 Wat is het toch fijn om te lezen dat jij wel slaapt! Hopelijk gaat je volgende stap ook zo goed. En anders komt het goed! Je bent op de goede weg!

Ikzelf heb vannacht weer aardig kunnen slapen. In etappes, want ik word snel wakker. Maar alle beetjes helpen. 5 uur, is wel gelukt, denk ik.

bewerkt door Jeshen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58wat balen dat je wakker lag, wat duurt een nacht dan eindeloos he. Ik begrijp je verlangen om een benzo te nemen en wat dapper en goed dat je dat NIET hebt gedaan. Lukt het werken een beetje? Ook supergoed dat je niet bent gaan rijden dat stuk naar je werk, dat is inderdaad veel te ver. Ik wens je kracht!! Je doet het geweldig en je bent mijn voorbeeld in het afbouwen. Veel lieve groetjes en een warme digitale omhelzing van Teuntje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bestwel@Teuntje@bolletje@Jeshen@Senna33 

Ik kreeg vandaag ineens een bericht van deze website. Liefdevol bedoeld natuurlijk. Ik deel het graag met jullie.

Dag Kannietmeer,

 

In je bericht biedt je je jezelf als betaalde coach aan naar een medeforumlid. Acquisitie is niet toegestaan op dit forum, ook niet als dit ogenschijnlijk is bedoeld om lotgenoten te helpen. Ik zal hiervoor nog geen waarschuwing geven maar bij een volgende keer wel. Verder wil ik je wijzen op het feit dat de voorschrijvend arts verantwoordelijk is voor informatieverstrekking van het betreffende middel, ook als dit een benzodiazepine is. Mocht iemand zich niet gehoord voelen door zijn/haar arts dan is de eerste stap om dit bespreekbaar te maken met de betreffende arts. Het kan risico's met zich meebrengen om medische adviezen niet op te volgen of niet-evidence based behandelmethodes (alternatieve geneeswijzen) te volgen zonder hiervoor gedegen informatie door een professional in te winnen. Ik hoop op je begrip hiervoor,

Met vriendelijke groet, de moderator

 

Moderator.....

Ik kan me ineens heel goed voorstellen dat er mensen zijn die me persoonlijk benaderen omdat ze zich verkeerd behandeld voelen door jullie op deze website. Mijn hemel, wat schrijf jij een lariekoek. Ik bied mijzelf niet aan als coach op de website, maar ben zelf een benzo survivor die er over nadenkt om mogelijk als ik beter ben van al het gif, die de niet informerende en geïnformeerde artsen hebben voorgeschreven, om als coach te gaan werken. Niet nu! Ik  heb er de energie niet voor door dat snert gif! Als artsen hun werk hadden gedaan dan had ik al deze lijdende mensen niet hoeven te informeren en wat vrolijks met mijn leven gaan doen!! Wat als je je daar nu eens druk over zou maken in plaats van mij van deze onnozele berichten te sturen! Artsen ZOUDEN ER IN THEORIE wat van af moeten weten zou je denken, maar dat is helemaal niet zo. Ik heb een hele batterij net afgestudeerde jonge dokters  gesproken, die er geen idee van hebben en zelfs te eigenwijs zijn om te erkennen dat mensen lijden door de benzo's.

Mijn adviezen zijn trouwens super evidence based! Heb je mijn linkjes niet ook even onderzocht? Dit gaat allemaal over onderzochte middelen! Bacopa Monierri is wel degelijk onderzocht en ik geef de link naar de literatuur er bij nota bene! Ook de probiotica is de meest onderzochte wetenschappelijk bewezen streng die ik aanbeveel....  en de omega 3 en de Slippery elm..... Echt waar, geen idee waar jij deze onzin reactie vandaan haalt. Omdat het niet uit de farmaceutische industrie chemisch bereid is, wil nog niet zeggen dat het echt alternatieve geneeswijze zijn die niet bewezen zijn.  En ik ben juist de gene die mijn lotgenoten heeft gewaarschuwd voor alle aangeraadde foute middelen die schadelijk voor hun herstel zijn. Als je je daar nou ook eens mee zou bezig houden en mensen hier op de site zou helpen ipv alleen maar te bekritiseren en te verwijzen naar de huisarts voor een ander giftig brouwseltje, dan zou ik nog dankjewel voor de steun kunnen zeggen. Maar zelfs dat kan niet, want ik heb jullie echt nog nooit iets zien doen voor ons of ook maar 1 advies zien geven die hout snijdt!

Geen goedemiddag!

 

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Bestwel:

Liz, weet jij of L-Tryptofaan ook de gaba's beinvloed net als b.v. Valdspert?

 

Ik heb er veel over gelezen en kan er geen invloed op gaba in ontdekken. Het is een belangrijk aminozuur. Je zou met je arts kunnen overleggen :-). Gebruik je dit om beter te slapen? Het is een belangrijke bouwsteen voor de aanmaak van serotonine en melatonine. Wat het effect is van langdurig gebruik weet ik niet, en dat zegt de literatuur ook niet, maar ze denken  dat het geen kwaad kan. Zoals Senna zegt zou ik er wel voorzichtig mee zijn en misschien kan een natuurgeneesheer vinden die hier wel meer over weet.

6 uur geleden zei Cyclad58:


Zelf ben ik vandaag maar thuis gebleven, met een slapeloze kop 53 kilometer autorijden naar het werk is niet verstandig. Ben thuis wat aan het werk om de zinnen toch wat te verzetten. Brr, het valt allemaal even vies tegen de laatste 2 weken. Er komen vast weer betere tijden. 

Laat de kop niet hangen he lieverd! Je bent nog niet zo lang benzovrij en de instabiele periode is echt nog niet voorbij. Dat hoort er bij. Denk even terug aan je mindset toen je nog aan het taperen was. Acceptatie is een belangrijke factor voor verminderde stress in deze periode. Niet geslapen... pech. De oplossing is thuis blijven en wat werken om de zinnen te verzetten... niks aan de hand hoor!! Wat heerlijk dat je dan kan kiezen om thuis te blijven. Wat heerlijk dat je weet dat je benzo vrij bent en aan het genezen bent. Wat heerlijk dat er snel weer goede nachten volgen en goede dagen. Wat heerlijk dat eigenlijk iedereen geneest en jij dus ook. Wie weet hoe je je voelt als het straks zomer is! Nog een stuk beter. Wat zijn een paar maanden herstel op een mensenleven? Kop omhoog, recht je rug, omarm de ruimte om je heen, omarm het leven dat toch echt nog door je aderen stroomt en  weest trots op hoever je al gekomen bent en dat het het maar mooi geklaard hebt ,ook zonder steun van thuis. Weest trots op jezelf en verwen jezelf als je lichaam even stottert en hapert. Maar laat je niet gek maken. Jij wint! Je bent een winnaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kannietmeer Nou ja zeg! Aanbieden? We hadden het toch gewoon over wat jij zou doen als coach. Zo heb ik het ook opgevat, zie mijn reactie. 

Ik heb ook een waarschuwing gehad voor taalgebruik....

Overigens heb ik net weer een ligpoging gedaan. Ben begonnen zonder ontspanningaoefening. Misschien niet handig want kreeg na 40 min weer hartkloppingen en paniek. Ben eruit gesprongen. Mijn vriend heeft mij teruggestuurd om de ontspanningsoefening alsnog te doen. Gedaan maar moeilijk tot rust komen na deze kleine terugslag. Slapen is een eerste levensbehoefte en ik vond het altijd heerlijk. En nu....komt goed, blijf ik zeggen. Maar o jee wat ik het moeilijk. 

Morgenavond naar Bert Visscher. Ons eerste uitje na de bevalling en stressvolle periode. Ik hoop dat ik het trek.... Had er zo'n zin in!

@Senna33 Misschien wel goed als focus en afleiding. En als het echt niet gaat, kun je dan uitstel krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kannietmeer, wat heb je het goed verwoord!  ,    Cyclad, blijft effies  bikkelen nog allemaal he? ,  Senna febr. Komt ook goed!  Wat Jeshen ook al schreef afleiding is misschien wel even fijn, jij hoeft niets tezeggen dat doet Bert Visscher wel voor je ! Hi, zelf erge last nog steeds veel spiertrekkingen, en erge zere moeie kuiten, fff  blijft allemaal nog even wisselend, soms even dat je denkt wanneer voel ik mij weer oké? Strijden met elkaar,  lieve gr Guusje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Teuntje:

@Cyclad58wat balen dat je wakker lag, wat duurt een nacht dan eindeloos he. Ik begrijp je verlangen om een benzo te nemen en wat dapper en goed dat je dat NIET hebt gedaan. Lukt het werken een beetje? Ook supergoed dat je niet bent gaan rijden dat stuk naar je werk, dat is inderdaad veel te ver. Ik wens je kracht!! Je doet het geweldig en je bent mijn voorbeeld in het afbouwen. Veel lieve groetjes en een warme digitale omhelzing van Teuntje

 

Dank je wel, @Teuntje Knuffel terug! 

Even voor iedereen een update, hopelijk ontmoedigt dit niet, maar het is wel zoals het is. 

Momenteel gaat het heel slecht.
Vannacht niet geslapen, heel erg angstig, super onrustig, rotgevoel in buik en ledematen, duizelingen, zwabberbenen, als ik zit zie ik voorwerpen bewegen die normaal niet bewegen en als ik lig draait alles. En nee, ik ben niet dronken. Morgen moet ik sowieso naar de huisarts, al verwacht ik daar niet heel veel van. 
De Seroquel heeft mij overigens aardig geholpen bij het slapen, maar afgelopen nacht dus helemaal niet. Voor het eerst. 

Ruim 7 weken terug had ik mijn laatste Lorazepam. 
De 1e week na stoppen na afbouw ging het niet goed, maar dat was ingecalculeerd.
Na een week knapte ik op en ging het 4 weken eigenlijk gewoon best goed.
Daarna (vlak voor Kerst) kreeg ik darmklachten. Die lijken nu wel verholpen, afgelopen zondag en gisteren voelde ik mij een stuk beter. En dan nu uit het niets dit. 

Ik heb vooral te dealen met enorme angsten. De angst omarmen lukt me niet. Acceptatie daarvan is daarom ook voor mij even niet te doen. Weet even niet hoe het nu verder moet. 
Als dit een wave is is het geen fijne, om eens een groot understatement te gebruiken. 



 

 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kannietmeer:

Ik heb er veel over gelezen en kan er geen invloed op gaba in ontdekken. Het is een belangrijk aminozuur. Je zou met je arts kunnen overleggen :-). Gebruik je dit om beter te slapen? Het is een belangrijke bouwsteen voor de aanmaak van serotonine en melatonine. Wat het effect is van langdurig gebruik weet ik niet, en dat zegt de literatuur ook niet, maar ze denken  dat het geen kwaad kan. Zoals Senna zegt zou ik er wel voorzichtig mee zijn en misschien kan een natuurgeneesheer vinden die hier wel meer over weet.

Laat de kop niet hangen he lieverd! Je bent nog niet zo lang benzovrij en de instabiele periode is echt nog niet voorbij. Dat hoort er bij. Denk even terug aan je mindset toen je nog aan het taperen was. Acceptatie is een belangrijke factor voor verminderde stress in deze periode. Niet geslapen... pech. De oplossing is thuis blijven en wat werken om de zinnen te verzetten... niks aan de hand hoor!! Wat heerlijk dat je dan kan kiezen om thuis te blijven. Wat heerlijk dat je weet dat je benzo vrij bent en aan het genezen bent. Wat heerlijk dat er snel weer goede nachten volgen en goede dagen. Wat heerlijk dat eigenlijk iedereen geneest en jij dus ook. Wie weet hoe je je voelt als het straks zomer is! Nog een stuk beter. Wat zijn een paar maanden herstel op een mensenleven? Kop omhoog, recht je rug, omarm de ruimte om je heen, omarm het leven dat toch echt nog door je aderen stroomt en  weest trots op hoever je al gekomen bent en dat het het maar mooi geklaard hebt ,ook zonder steun van thuis. Weest trots op jezelf en verwen jezelf als je lichaam even stottert en hapert. Maar laat je niet gek maken. Jij wint! Je bent een winnaar!

Dank je wel, lieverd! 

bewerkt door Cyclad58
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Senna33:

Weten jullie lieverds...  gisterenavond laat te horen gekregen dat ik in feb alweer een examen heb.. ik vecht! Maar ben de draad stiekem ook kwijt :(

Je bent een vechtster, @Senna33 
Succes met alles, en als dat examen te vroeg komt dan is dat maar zo. Of hangt er heel veel voor je van af? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...