Spring naar bijdragen

Na 5 jaar gebruik nu eindelijk 5 weken benzo vrij!


Maaike

Aanbevolen berichten

pfew!! En na een paar weken hel ben je nu al een stuk beter! Lucky you! Dat klinkt als of je dan geen last hebt van een ontwenningssyndroom. Afbouwverschijnselen zijn natuurlijk aanwezig en echt superzwaar, maar als je na een paar weken hel er nu wel licht in ziet dan is dat echt super. Ik hoop dat je slaap ook snel herstelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Maaike:

Ik kom van 150 Mg oxazepam af

Dat is omgerekend 45 mg Diazepam en 90 mg Chloordiazepoxide.
En volgens mij bijna de maximale dagelijkse dosering die een arts mag voorschrijven.

Hoe was jouw afbouwschema nu precies? En hoe lang had je gebruikt? Dat lees ik niet in jouw berichtjes.
Ik ben zelf nog een beetje zoekende. Afbouw tempo in verhouding tot de halfwaardetijd.
Ik slik meestal 2 x 5 mg tegelijkertijd 's morgens. Vandaag 1 x 5 mg (chloordiazepoxide).

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Roberto,

afbouwen is voor iedereen verschillend. Heb je al eens geprobeerd om af te bouwen om te zien hoe je lichaam reageert?

Vanuit persoonlijlke ervaring en die van vele afbouwers, kan je de microtaper aanbevelen. Hoelang heb je het middel gebruikt?

bewerkt door Kannietmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1/6/2018 om 11:35 zei Maaike:

Eindelijk gestopt! Nooit verwacht dat ik het echt kon. Het werd niet meer voorgeschreven dus ik moest stoppen ..had al aardig afgebouwd en nu helemaal zonder. Het blijft vreemd  eerste weken waren een hel, nu gaat het wel op nornaal slapen na.

Wat goed! Gefeliciteerd! Ik ben na dit weekend 4 weken ct gestopt met Lorazepam nadat ik 4 weken 2.5 mg heb gebruikt. Ja de verschijnselen worden steeds minder, maar ik slaap zo slecht dat ik daar de hele dag brak en ziek van ben. En dat met een baby van 5 weken oud.

Hoe gaat jouw slapen nu? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeshen:

En dat na 6 weken stoppen? Hoe lang heb je het geslikt en hoe lang over afbouw gedaan?

Ik geloof 5 jaar als ik het goed begrijp. Verhalen als deze, fijn dat het wel mogelijk is voor sommigen. Doet me goed te lezen. Succes met je herstel Maaike 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-1-2018 om 00:52 zei Kannietmeer:

Heb je al eens geprobeerd om af te bouwen om te zien hoe je lichaam reageert?

Ik ben ruim 3 jaar geleden begonnen met chloordiazepoxide (= 2 x diazepam).
Dit was vanwege radicaal stoppen met alcohol.
In relatief korte tijd (wekelijks of tiendaags?) van 75 > 50 > 25 > 10 mg per dag gegaan.
En op die 10 mg ben ik blijven hangen, 5 mg beviel me niet, voelde mij een beetje 'raar'.
Af en toe een dag 5 mg, maar dat noem ik niet echt afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Wat houd je tegen?

Na terugval in alcoholgebruik ben ik sinds december de alcohol drastisch aan het minderen.
Ik ben nog niet volledig gestopt, maar het gaat de goede kant uit.
Als ik nu die benzo af ga bouwen, dan gaat het voor mij teveel door elkaar lopen.
Met kans om het ene middel met het ander te gaan compenseren.

Ik slik wel af en toe 1 x 5 mg, i.p.v. 2 x 5 mg ('s morgens tegelijk).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

Na terugval in alcoholgebruik ben ik sinds december de alcohol drastisch aan het minderen.
Ik ben nog niet volledig gestopt, maar het gaat de goede kant uit.
Als ik nu die benzo af ga bouwen, dan gaat het voor mij teveel door elkaar lopen.
Met kans om het ene middel met het ander te gaan compenseren.

Ik slik wel af en toe 1 x 5 mg, i.p.v. 2 x 5 mg ('s morgens tegelijk).

 

Ik zit een beetje met hetzelfde. Al sta ik sinds 1 januari van dit jaar droog. Nu van die diazepam af, dat is vers twee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 6-1-2018 om 11:35 zei Maaike:

Eindelijk gestopt! Nooit verwacht dat ik het echt kon. Het werd niet meer voorgeschreven dus ik moest stoppen ..had al aardig afgebouwd en nu helemaal zonder. Het blijft vreemd  eerste weken waren een hel, nu gaat het wel op nornaal slapen na.

Hoi

Hoe heb je dat gedan

Gr Ema 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...