Maaike Geplaatst 6 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2018 Eindelijk gestopt! Nooit verwacht dat ik het echt kon. Het werd niet meer voorgeschreven dus ik moest stoppen ..had al aardig afgebouwd en nu helemaal zonder. Het blijft vreemd eerste weken waren een hel, nu gaat het wel op nornaal slapen na. Lynn86, Jeshen, Cyclad58 en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gnuffie Geplaatst 6 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2018 respect hoor! Goed bezig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 8 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2018 @Maaike Gefeliciteerd! geweldig nieuws. Gelukkig heeft niet iedereen maanden of jaren ziekte voor de boeg. Van welke dosis kwam je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 10 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 10 januari 2018 Wat goed! Ik ben ook wel benieuwd van welke dosis je kwam en hoelang je het slikte. Hoop gevend zulke berichten, echt top! Goed van je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaike Geplaatst 11 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Ik kom van 150 Mg oxazepam af Justmii reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 pfew!! En na een paar weken hel ben je nu al een stuk beter! Lucky you! Dat klinkt als of je dan geen last hebt van een ontwenningssyndroom. Afbouwverschijnselen zijn natuurlijk aanwezig en echt superzwaar, maar als je na een paar weken hel er nu wel licht in ziet dan is dat echt super. Ik hoop dat je slaap ook snel herstelt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaike Geplaatst 11 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 Ja ik denk echt dat ik van geluk mag spreken. Ik weet nu in ieder geval dat ik die troep nooit meer gebruik! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 (bewerkt) 3 uur geleden zei Maaike: Ik kom van 150 Mg oxazepam af Dat is omgerekend 45 mg Diazepam en 90 mg Chloordiazepoxide. En volgens mij bijna de maximale dagelijkse dosering die een arts mag voorschrijven. Hoe was jouw afbouwschema nu precies? En hoe lang had je gebruikt? Dat lees ik niet in jouw berichtjes. Ik ben zelf nog een beetje zoekende. Afbouw tempo in verhouding tot de halfwaardetijd. Ik slik meestal 2 x 5 mg tegelijkertijd 's morgens. Vandaag 1 x 5 mg (chloordiazepoxide). 11 januari 2018 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 11 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 11 januari 2018 (bewerkt) Hi Roberto, afbouwen is voor iedereen verschillend. Heb je al eens geprobeerd om af te bouwen om te zien hoe je lichaam reageert? Vanuit persoonlijlke ervaring en die van vele afbouwers, kan je de microtaper aanbevelen. Hoelang heb je het middel gebruikt? 11 januari 2018 bewerkt door Kannietmeer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Op 1/6/2018 om 11:35 zei Maaike: Eindelijk gestopt! Nooit verwacht dat ik het echt kon. Het werd niet meer voorgeschreven dus ik moest stoppen ..had al aardig afgebouwd en nu helemaal zonder. Het blijft vreemd eerste weken waren een hel, nu gaat het wel op nornaal slapen na. Wat goed! Gefeliciteerd! Ik ben na dit weekend 4 weken ct gestopt met Lorazepam nadat ik 4 weken 2.5 mg heb gebruikt. Ja de verschijnselen worden steeds minder, maar ik slaap zo slecht dat ik daar de hele dag brak en ziek van ben. En dat met een baby van 5 weken oud. Hoe gaat jouw slapen nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaike Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Slapen gaat steeds beter! Ik heb 4 dochters, 11,10,7 en 5 dus moet ook echt door Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 9 minuten geleden zei Maaike: Slapen gaat steeds beter! Ik heb 4 dochters, 11,10,7 en 5 dus moet ook echt door Dat is mooi! Maar wat is steeds beter? Hoe ging dat proces? Zit er midden in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaike Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Ik slaap weer vrij snel in en wordt niet elk uur meer wakker. Ook niet meer zo vroeg was 5:00 steeds klaarwakker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeshen Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 25 minuten geleden zei Maaike: Ik slaap weer vrij snel in en wordt niet elk uur meer wakker. Ook niet meer zo vroeg was 5:00 steeds klaarwakker En dat na 6 weken stoppen? Hoe lang heb je het geslikt en hoe lang over afbouw gedaan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 1 uur geleden zei Jeshen: En dat na 6 weken stoppen? Hoe lang heb je het geslikt en hoe lang over afbouw gedaan? Ik geloof 5 jaar als ik het goed begrijp. Verhalen als deze, fijn dat het wel mogelijk is voor sommigen. Doet me goed te lezen. Succes met je herstel Maaike Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaike Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maaike Geplaatst 13 januari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Ja na 5 jaar gebruik zat uiteindelijk op 150 Mg oxazepam. ik was vanaf februari aan het afbouwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 13 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 januari 2018 Op 12-1-2018 om 00:52 zei Kannietmeer: Heb je al eens geprobeerd om af te bouwen om te zien hoe je lichaam reageert? Ik ben ruim 3 jaar geleden begonnen met chloordiazepoxide (= 2 x diazepam). Dit was vanwege radicaal stoppen met alcohol. In relatief korte tijd (wekelijks of tiendaags?) van 75 > 50 > 25 > 10 mg per dag gegaan. En op die 10 mg ben ik blijven hangen, 5 mg beviel me niet, voelde mij een beetje 'raar'. Af en toe een dag 5 mg, maar dat noem ik niet echt afbouwen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 Nee, je bent dus nog niet echt vrij. Wat houd je tegen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 2 uur geleden zei Kannietmeer: Wat houd je tegen? Na terugval in alcoholgebruik ben ik sinds december de alcohol drastisch aan het minderen. Ik ben nog niet volledig gestopt, maar het gaat de goede kant uit. Als ik nu die benzo af ga bouwen, dan gaat het voor mij teveel door elkaar lopen. Met kans om het ene middel met het ander te gaan compenseren. Ik slik wel af en toe 1 x 5 mg, i.p.v. 2 x 5 mg ('s morgens tegelijk). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 14 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 januari 2018 1 uur geleden zei Roberto: Na terugval in alcoholgebruik ben ik sinds december de alcohol drastisch aan het minderen. Ik ben nog niet volledig gestopt, maar het gaat de goede kant uit. Als ik nu die benzo af ga bouwen, dan gaat het voor mij teveel door elkaar lopen. Met kans om het ene middel met het ander te gaan compenseren. Ik slik wel af en toe 1 x 5 mg, i.p.v. 2 x 5 mg ('s morgens tegelijk). Ik zit een beetje met hetzelfde. Al sta ik sinds 1 januari van dit jaar droog. Nu van die diazepam af, dat is vers twee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 26 januari 2018 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2018 Wat ontzettend knap zeg echt respect Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 9 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 Op 6-1-2018 om 11:35 zei Maaike: Eindelijk gestopt! Nooit verwacht dat ik het echt kon. Het werd niet meer voorgeschreven dus ik moest stoppen ..had al aardig afgebouwd en nu helemaal zonder. Het blijft vreemd eerste weken waren een hel, nu gaat het wel op nornaal slapen na. Hoi Hoe heb je dat gedan Gr Ema Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ema Geplaatst 9 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 9 maart 2018 Respect ik ben blij voor jou Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mama2018 Geplaatst 14 maart 2018 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2018 (bewerkt) X 6 april 2018 bewerkt door Mama2018 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden