Spring naar bijdragen

Sociale leven op zijn kop

Petje

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Patrick. 

Na een relatiebreuk vorig jaar heb ik besloten om het eens heel anders te gaan doen .

Ben gestopt met de alcohol nu bijna een jaar gestopt zonder / weinig moeite moet ik zeggen .

Valt me alleen wel op dat mijn zogenaamde vrienden van toen er nu allemaal niet meer zijn , zijn er meer mensen die dat zo ervaren . Of ligt het aan mij . 

Heb niemand meer over en dat doet soms best pijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Petje, hoogstwaarschijnlijk zijn dat mensen waarmee je (gezellig) dronk. Als je dat niet meer doet, hebben ze  niets meer aan je denk ik. Hoogste tijd om er op uit te gaan en nieuwe vrienden te zoeken. Soms gebeurt het ook dat mensen die stoppen, zelf afstand nemen omdat ze niet meer in het groepje passen. En anders vraag je het aan hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ook aan de relatiebreuk liggen natuurlijk, maar de conclusie is hetzelfde. Of weer contact opnemen maar zonder alcohol, of nieuwe zoeken. 

Heb zelf ook een gevoel van eenzaamheid door al het drinken dat meer naar voren treedt sinds het stoppen. Beter iets gaan doen dan over blijven piekeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Petje.

Je hebt 2 x die zgn vrienden gekonfronteerd; een relatie die stopt is al heel wat,
en dan je verdriet niet wegdrinken is ook nogal niet wat! Knap hoor, daar had ik destijds 1 jaar voor nodig:(

Maar wat nu betreft, de eenzaamheid hoort er helaas een beetje bij, je zit ook in een proces dat er om gaat nu
een nieuw waardevol leven op te bouwen na al die neppe jaren met teveel drank. Niet makkelijk maar oh zo waardevol.
En dan komen er vrienden die beter bij je nieuwe ik passen (waarschijnlijk niet al te veel) . Succes.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Petje.

Ik heb niet zo n sterke ervaring van vrienden verliezen door stoppen met drinken.

Wel merk ik dat het hele proces wat ik gang wordt gezet door niet drinken me anders laat kijken naar vriendschappen, relaties in zijn algemeenheid. Eigenlijk, naar mezelf kijken en wat ik belangrijk vind om te doen in het leven. Dat wat Lady jane noemt...een nieuw waardevol leven. Dat klinkt wat 'groot' misschien,  maar voor mij  zit het juist in de dagelijkse dingen en hoe daar mee om te gaan. Meer 'mezelf' kunnen zijn. En dan kom ik wel tot de conclusie dat er maar een paar mensen zijn die ik echt 'vriend' kan noemen. En dat is oke voor mij.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je word je zeker bewuster van alles en de emoties komen harder aan en zijn moeilijk te verwerken dat heb ik afgelopen jaar wel ondervonden maar denk wel dat het op den duur loont in een nieuw waardevol leven (mooi gezegd) .

En lady Jane zoals jij nu zegt dat ik het 2 × heb en dan nog niet naar de drank grijp ( had ik helemaal niet bij stilgestaan ) maar idd toch wel beetje trots op mezelf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...