Annemarie79 Geplaatst 20 december 2017 Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Ik ben Annemarie ik heb een probleem met drank. Twijfel of ik het kenbaar moet maken naar de buitenwereld. Die dicht bij me staan weten het al wel.. Maar om de verleiding tegen te gaan wil ik open kaart spelen? Ik kan het laten staan voor 4a 5 dagen maar drink dan vaak toch weer. Schuldgevoel en rotgevoel het gevolg. Soms black outs.... voorheen veel ruzie gemaakt nu is dat minder. Ga vrijdag op vakantie 2 weken mijn man is bang. Ik beloof alcohol vrij te blijven maar hij geloofd het niét meer. Begrijpelijk. Even in vogelvlucht mijn verhaal. Hoop steun en kracht te vinden hier. Lieve groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 december 2017 Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Welkom Annemarie, Goed dat je hier bent. Steun, herkenning, ervaringsdeskundigheid...je kunt hier veel halen. Je kunt het al een dag of vijf laten staan...en dan? Belangrijk is dat je voor jezelf bepaalt wat je wilt...wil je stoppen met drinken? En zoja...wat gaat je plan worden? Succes en sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 20 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Bedankt voor je reactie. Ik wil stoppen en geheel onthouding. Minderen is geen optie. Na 1 glas wil ik toch meer. Mijn plan was om het mijn omgeving te vertellen zodat ze rekening met me kunnen houden. Anderzijds is dat wel kwetsbaar. Sinds ik een probleem heb besef ik me ook hoeveel het aanwezig is.. op reclame bij bushaltes, in de folders... bij mensen thuis.. feestjes.. verjaardagen... en al helemaal rond deze kerst periode. Lastig lastig.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 december 2017 Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Wat je wilt is helder. Stoppen met drinken. Je rem is stuk, zeggen we dan. Ik denk niet dat je het bij je omgeving moet neerleggen. Jij bent verantwoordelijk voor jezelf en wat je doet. Dat bedoel ik niet 'hard', maar sinds ik dat echt zo voel lukt het me om droog te blijven. De 'belofte' aan mezelf dat ik vandaag niet drink. En zo rijgen de dagen zich aan elkaar. Bij mij is dat een proces van een paar jaar geweest, voor ik zover was. En met hulp. Van dit forum, van gesprekken, het bezoeken van AA. Ook onderzoeken wat me toch steeds naar de drank deed grijpen. En ondersteuning van het thuisfront. Maar mijn proces. Op het moment dat je stopt valt het je op hoe 'normaal' en aanwezig drank is Ja, dat kan lastig zijn, en trek oproepen. Daar 'moet' je doorheen. Annemarie79, Tesje, bumperjim en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Motherof2 Geplaatst 20 december 2017 Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Pfoe op vakantie lijkt me idd ook heel lastig, voora omdat je nu aan een soort begin periode staat? We kunnen elkaar vast goed aanmoedigen hier Annemarie79 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 20 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Ik ben heel gemotiveerd om vol te houden en ga dit forum zeker daarbij gebruiken. Dit rotgevoel na gedronken te hebben dat vreselijke gevoel.... de teleurstelling in mezelf en mijn man, dit wil ik niet meer voelen. Ik wil dat mijn man en ikzelf trots kunnen zijn op mij. Ik kan niet meer aankomen met beloftes ik moet het laten zien. Ik ga alles op alles zetten! Motherof2 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 20 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Graag @Motherof2:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 20 december 2017 Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 Stoppen met in huis halen is de eerste stap Annemarie79 en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 20 december 2017 Rapport Share Geplaatst 20 december 2017 5 uur geleden zei Annemarie79: Ik ben heel gemotiveerd om vol te houden en ga dit forum zeker daarbij gebruiken. Dit rotgevoel na gedronken te hebben dat vreselijke gevoel.... de teleurstelling in mezelf en mijn man, dit wil ik niet meer voelen. Ik wil dat mijn man en ikzelf trots kunnen zijn op mij. Ik kan niet meer aankomen met beloftes ik moet het laten zien. Ik ga alles op alles zetten! Ja dat gevoel is vreselijk hè. Ben nu iets meer dan 3 maanden gestopt minus 1 uitglijder. Niet drinken brengt je echt zoveel meer. Geef het jezelf (En je man) kado , het is gratis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 25 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Het is echt een strijd. Die je alleen voert... waar je gewoon een gesprek aan het voeren bent en mee doet en lacht en ondertussen heb je al tien keer de gedachten aan wijn gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Klopt wat Harp zegt Annemarie. Ik zag er tegen op , de feestdagen, maar ik hoef echt niet te drinken . Ik heb er ook geen zin in . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 25 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Dank je wel harp <3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 25 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Ik ga het volhouden.. bedankt voor de woirden heb ik nu echt even nodig xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 2 minuten geleden zei Annemarie79: Ik ga het volhouden.. bedankt voor de woirden heb ik nu echt even nodig xx Geeft echt zo'n gevoel van bevrijding het niet meer hoeven . Hou vol meid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tesje Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Ik ben ook net gestopt.. of eigenlijk wilde ik minderen. Maar het stoppen bevalt zo goed dat ik vandaag niet eens wil drinken terwijl ik van mezelf vandaag een glas wijn mocht.. hou vol en alvast een fijne alcoholvrije vakantie! Annemarie79 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Yep...je moet het zelluf doen, maar niet alleen. Goed dat je hier bemoediging komt halen Annemarie. Hou vol, voor jezelf...je bent het waard. Annemarie79 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 25 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Nogmaals bedankt. Ik probeer ook steeds mezelf bemoedigend toe te spreken. Vertrouwend dat dit gevoel over zal gaan als ik volhoud. Als ik morgenochtend wakker word zal ik trots zijn :-) Amethist reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amethist Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Hallo Annemarie, goed dat je al meteen gestopt bent en niet hebt gewacht tot na de vakantie. Misschien helpt het je juist wel: andere omgeving, afleiding, samen dingen doen? Weet hoe lastig stoppen is. Hou vol je kunt het, dag voor dag! Ik zit zelf op dag 11 nu. Zit hier aan de thee, terwijl mijn vriend aan het bier zit. Maar weet je, toch voelt het voor nu goed. Vandaag drink ik niet en morgen is een nieuwe dag. Dat helpt me. Geniet van je vakantie! Tesje en Annemarie79 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Annemarie79 Geplaatst 25 december 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Ik zit ook aan de thee.. en mijn man aan de Bacardi, zelfde situatie. Ik heb er niet bij vermeld dat het zaterdag avond flink mis is gegaan. Nu denk ik dat ik als ik dit red deze twee weken wat zal schelen denk ik omdat ik nu 24/7 man en kinderen in mij heen heb, ik weer ga trainen als ik thuis ben. positief blijven toch bedankt voor de reaktie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 25 december 2017 Rapport Share Geplaatst 25 december 2017 Ook jij welkom op het forum en heel veel succes!! Annemarie79 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 26 december 2017 Rapport Share Geplaatst 26 december 2017 Ik krijg hier enorme thee cravings van gauw een pot zetten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden