Spring naar bijdragen

hallo allen

Annemarie79

Aanbevolen berichten

Ik ben Annemarie ik heb een probleem met drank. Twijfel of ik het kenbaar moet maken naar de buitenwereld. Die dicht bij me staan weten het al wel.. Maar om de verleiding tegen te gaan wil ik open kaart spelen? Ik kan het laten staan voor 4a 5 dagen maar drink dan vaak toch weer. Schuldgevoel en rotgevoel het gevolg. Soms black outs.... voorheen veel ruzie gemaakt nu is dat minder. Ga vrijdag op vakantie 2 weken mijn man is bang. Ik beloof alcohol vrij te blijven maar hij geloofd het niét meer. Begrijpelijk.  Even in vogelvlucht mijn verhaal. Hoop steun en kracht te vinden hier. Lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Annemarie,

Goed dat je hier bent. 

Steun, herkenning, ervaringsdeskundigheid...je kunt hier veel halen.

Je kunt het al een dag of vijf laten staan...en dan? 

Belangrijk is dat je voor jezelf bepaalt wat je wilt...wil je stoppen met drinken?

En zoja...wat gaat je plan worden?

Succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Ik wil stoppen en geheel onthouding.  Minderen is geen optie. Na 1 glas wil ik toch meer. Mijn plan was om het mijn omgeving te vertellen zodat ze rekening met me kunnen houden. Anderzijds is dat wel kwetsbaar. Sinds ik een probleem heb besef ik me ook hoeveel het aanwezig is.. op reclame bij bushaltes, in de folders... bij mensen thuis.. feestjes.. verjaardagen... en al helemaal rond deze kerst periode. Lastig lastig....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je wilt is helder. Stoppen met drinken. Je rem is stuk,  zeggen we dan.

Ik denk niet dat je het bij je omgeving moet neerleggen.

Jij bent verantwoordelijk  voor jezelf en wat je doet. Dat bedoel ik niet 'hard',

maar sinds ik dat echt zo voel lukt het me om droog te blijven.

De 'belofte' aan mezelf dat ik vandaag niet drink. En zo rijgen de dagen zich aan elkaar.

Bij mij is dat een proces van een paar jaar geweest, voor ik zover was. 

En met hulp. Van dit forum, van gesprekken, het bezoeken van AA.

Ook onderzoeken wat me toch steeds naar de drank deed grijpen.

En  ondersteuning van het thuisfront. Maar mijn proces.

Op het moment dat je stopt valt het je op hoe 'normaal' en aanwezig drank is 

Ja, dat kan lastig zijn, en trek oproepen.  Daar 'moet' je doorheen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel gemotiveerd om vol te houden en ga dit forum zeker daarbij gebruiken. Dit rotgevoel na gedronken te hebben dat vreselijke gevoel.... de teleurstelling in mezelf en mijn man, dit wil ik niet meer voelen. Ik wil dat mijn man en ikzelf trots kunnen zijn op mij. Ik kan niet meer aankomen met beloftes ik moet het laten zien. Ik ga alles op alles zetten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Annemarie79:

Ik ben heel gemotiveerd om vol te houden en ga dit forum zeker daarbij gebruiken. Dit rotgevoel na gedronken te hebben dat vreselijke gevoel.... de teleurstelling in mezelf en mijn man, dit wil ik niet meer voelen. Ik wil dat mijn man en ikzelf trots kunnen zijn op mij. Ik kan niet meer aankomen met beloftes ik moet het laten zien. Ik ga alles op alles zetten!

Ja dat gevoel is vreselijk hè. Ben nu iets meer dan 3 maanden gestopt minus 1 uitglijder.  Niet drinken brengt je echt zoveel meer. Geef het jezelf (En je man) kado , het is gratis 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Annemarie79:

Ik ga het volhouden.. bedankt voor de woirden heb ik nu echt even nodig xx

Geeft echt zo'n gevoel van bevrijding het niet meer hoeven . Hou vol meid 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Annemarie, goed dat je al meteen gestopt bent en niet hebt gewacht tot na de vakantie. Misschien helpt het je juist wel: andere omgeving, afleiding, samen dingen doen? Weet hoe lastig stoppen is. Hou vol je kunt het, dag voor dag! Ik zit zelf op dag 11 nu. Zit hier aan de thee, terwijl mijn vriend aan het bier zit. Maar weet je, toch voelt het voor nu goed. Vandaag drink ik niet en morgen is een nieuwe dag. Dat helpt me. Geniet van je vakantie! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit ook aan de thee.. en mijn man aan de Bacardi, zelfde situatie. Ik heb er niet bij vermeld dat het zaterdag avond flink mis is gegaan. Nu denk ik dat ik als ik dit red deze twee weken wat zal schelen denk ik omdat ik nu 24/7 man en kinderen  in mij heen heb, ik weer ga trainen als ik thuis ben.  positief blijven toch bedankt voor de reaktie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...