Spring naar bijdragen

Zes weken diazepam geslikt (5-10mg) hoe af te bouwen?


Senna33

Aanbevolen berichten

Ik wil het echt heel graag zelf proberen. Ik heb tabellen gemaakt en ben het denken wat haalbaar is voor mij. Als mijn lichaam roept dat het kalmer aan moet dan zal ik daar gehoor aangeven. 

Verder schaamte etcetera, en een dergelijk traject zie ik echt niet zitten. Het klinkt misschien vreemd maar ik heb een soort houvast, en dat is omdat ik mijn gebruik persoonlijk nog niet zo heel lang vind. 

Verder zit natuurlijk veel waarheid in wat je zegt.

ik zit even voor mij uit te turen, met mijn papier, liniaal en stiften voor mijn neus. Even geen idee hoe dit in te vullen. Het maakt me even onzeker 

 

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kannietmeer:

ik kan je helpen als je wilt. Ik heb een excel sheet die je kan gebruiken als je wilt. zal ik die naar je sturen?

 

Dat zou geweldig zijn, ik hoop dan een start te kunnen maken. Ik stuur je even een berichtje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren waanzinnig druk gehad, en voor mijn gevoel toch een goede dag gehad. Door mijn ct poging van laatst heb ik mijn lijf een beetje van slag gemaakt, dus 5 of 7mg verdelen over de dag waren niet voldoende om me rustig te voelen. Daar heb ik nog een kwartje dus 2,5 Mg op gedaan. Gisterochtend 5 Mg en later op de dag idem. Ik voel me niet suf, ook niet slecht ik vermoed dat dit de juiste dosis is voor het moment. Ik herhaal dit vandaag. En nog een aantal dagen indien nodig. Daarna start de afbouw. Ik heb vanacht 10 uur geslapen. Ik heb hier ergens gelezen over een app die je slaap meet, dus deze gisteren geïnstalleerd. Ik kom moeilijk in slaap, lig graag op mijn linker zijn en irriteer me mateloos aan mijn hartritme wat in het matras dubbel zo vlug lijkt door de echo. Herkent iemand dat? Veel bewogen en zelfs gesproken toen ik het bestand afluisterde vanmorgen. Baal dat 2x5 nodig is om me rustig te houden, dat is iets hoger dan gedacht. Mijn bestelling komt straks binnen, dus de zorgen die ik had of ik wel genoeg heb om een goede afbouw te hanteren zijn weg. Dat stelt ook weer gerust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Senna,  Je ontkomt er dan niet aan lijkt.... en dat is echt balen. 10 mg is behoorlijk, afhankelijk van hoe snel je kan afbouwen.

Het hartritme kan inderdaad zeer irritant zijn als het onrustig is. Probeer je gedachten bewust te sturen naar het ontspannen van ieder stukje van je lichaam. Begin bij je tenen, span ze even aan en laat dan los, en kruip in gedachten langs al je ledematen. Let op hoe je spieren zich even mogen spannen en dan in ontspanning komen. Hopelijk ontspant het je en leid het je af van je hartslag en mogelijk wordt die rustiger als je het doet.

Succes hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Senna33:

Gisteren waanzinnig druk gehad, en voor mijn gevoel toch een goede dag gehad. Door mijn ct poging van laatst heb ik mijn lijf een beetje van slag gemaakt, dus 5 of 7mg verdelen over de dag waren niet voldoende om me rustig te voelen. Daar heb ik nog een kwartje dus 2,5 Mg op gedaan. Gisterochtend 5 Mg en later op de dag idem. Ik voel me niet suf, ook niet slecht ik vermoed dat dit de juiste dosis is voor het moment. Ik herhaal dit vandaag. En nog een aantal dagen indien nodig. Daarna start de afbouw. Ik heb vanacht 10 uur geslapen. Ik heb hier ergens gelezen over een app die je slaap meet, dus deze gisteren geïnstalleerd. Ik kom moeilijk in slaap, lig graag op mijn linker zijn en irriteer me mateloos aan mijn hartritme wat in het matras dubbel zo vlug lijkt door de echo. Herkent iemand dat? Veel bewogen en zelfs gesproken toen ik het bestand afluisterde vanmorgen. Baal dat 2x5 nodig is om me rustig te houden, dat is iets hoger dan gedacht. Mijn bestelling komt straks binnen, dus de zorgen die ik had of ik wel genoeg heb om een goede afbouw te hanteren zijn weg. Dat stelt ook weer gerust. 

Dat praten in de slaap schijn ik ook te doen, volgens mijn lieftallige eega. Ze kent dat niet van mij, dus ook dat schuif ik maar op de benzo-ontwenning. Het hoort er allemaal bij, Senna. 
Goed dat je bij het afbouwen naar je lichaam luistert, dat is echt de beste raadgever. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam dit nog tegen op een ouder forum wat gesloten is en alleen nog op lezen staat. Hun hoeveelheden en manier van afbouwen geven mij wel wat hoop

ze hebben het hier over elke week 5 Mg eraf. En een schrijver beweert elke dag 5 Mg eraf. Nu lijkt mij dat laatste een beetje hocus pocus. Maar als wekelijks 5 Mg te doen is, terwijl ze van een grote hoeveelheid afkomt, moet wekelijks 2,5 Mg voor mij toch ook haalbaar zijn? Ik slik ‘ maar ‘ 10 op een dag en nog niet zolang. We gaan het zien, morgen een week stabiel en dan start de afbouw. Ik hou jullie op de hoogte 

https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/psyche/vraag/178514/diazepam-afbouwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom een ander afbouwschema tegen: 
100% > 75% > 50% > 25% > 12,5% > 0% in 5 weken.

De dosisreductie wordt onderbroken als de patiënt de dosisverlaging vanwege onttrekkingsverschijnselen niet meer verdraagt. Patiënt wordt dan teruggezet op de voorlaatste dosis (daarbij had de patiënt nog geen klachten) waarna opnieuw geprobeerd wordt.

Zelf ben ik drie jaar geleden van 3 x 25 mg > 2 x 25 mg > 1 x 25 mg > 1 x 10 mg > 1 x 5 mg per dag gegaan.
Ik geloof per 10 dagen, de eerste avond 2 x 25 mg (daarvoor niets).
Dat laatste beviel niet, ik ben blijven hangen op 10 mg per dag, al ruim 2 jaar.

Ik gebruik chloordiazepoxide 10 mg = 5 mg diazepam.per dag.
Zit nu zelf te experimenteren met af en toe 1 x 5 mg.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afbouwen is erg persoonsafhankelijk. In dat tempo had je mij kunnen begraven. Letterlijk. Na een verlaging van 0,5 ging ik al gestrekt en kon ik niet meer lopen. Let goed op wat je eigen lichaam aankan. Afbouwen in een microtaper is nog steeds de meest aan te bevelen en geeft de minste klachten en heeft daardoor de beste kans van slagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kannietmeer:

Afbouwen is erg persoonsafhankelijk.

Ja, dat is natuurlijk helemaal waar.

Ik neem aan dat Senna dat ook in de gaten houdt.
Eerst stabiliseren en daarna een afbouwschema zoeken wat bij je past.
Niet te snel en niet te langzaam.
Valt een lagere dosering niet goed, neem dan een stapje terug, maar ga niet naar terug naar af.
Weer opnieuw stabiliseren en opnieuw proberen.
Et cetera, et cetera.

ps ik lees hier regelmatig, maar weet niet uit mijn hoofd wat jij slikt.
Een verlaging van 0,5 zegt mij even niets.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Kannietmeer:

Afbouwen is erg persoonsafhankelijk. In dat tempo had je mij kunnen begraven. Letterlijk. Na een verlaging van 0,5 ging ik al gestrekt en kon ik niet meer lopen. Let goed op wat je eigen lichaam aankan. Afbouwen in een microtaper is nog steeds de meest aan te bevelen en geeft de minste klachten en heeft daardoor de beste kans van slagen.

Ik kan me hierbij alleen maar volledig aansluiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Valt een lagere dosering niet goed, neem dan een stapje terug, maar ga niet naar terug naar af.
Weer opnieuw stabiliseren en opnieuw proberen.
Et cetera, et cetera.

ps ik lees hier regelmatig, maar weet niet uit mijn hoofd wat jij slikt.
Een verlaging van 0,5 zegt mij even niets.

ik nam eerst Lorazepam, daarna geswitcht voor de afbouw naar diazepam om de stappen kleiner te kunnen maken. 0,5 diazepam vloerde me.

Helemaal mee eens dat je bij afbouwen gewoon door de zure appel heen moet. Niet terug naar af, nooit terug naar af, ik ben zelfs geen voorstander van te lang wachten en stabiliseren omdat dit voor veel mensen geen echt stabiele situatie creëert. En nooit gewonnen terrein teruggeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Roberto:

Ja, dat is natuurlijk helemaal waar.

Ik neem aan dat Senna dat ook in de gaten houdt.
Eerst stabiliseren en daarna een afbouwschema zoeken wat bij je past.
Niet te snel en niet te langzaam.
Valt een lagere dosering niet goed, neem dan een stapje terug, maar ga niet naar terug naar af.
Weer opnieuw stabiliseren en opnieuw proberen.
Et cetera, et cetera.

ps ik lees hier regelmatig, maar weet niet uit mijn hoofd wat jij slikt.
Een verlaging van 0,5 zegt mij even niets.

2 x 5 Mg diazepam. Bedankt weer, ik ga het zien vandaag. Ik hou jullie op de hoogte. Kost wat kost zelf proberen en dat het geen eitje is dat is mij duidelijk. Ik sla me er doorheen, luister goed naar mijn lichaam. Mocht het te heftig worden. Dan ga ik als laatste optie een arts in schakelen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-1-2018 om 08:49 zei Senna33:

Nieuwe plan:

Week 1 ochtend 5 Mg , middag 5 Mg 

Week 2 ochtend 2,5 Mg , middag 5 Mg

Week 3 ochtend 2,5 Mg , middag 2,5 Mg

Week 4 ochtend 0 , middag 2,5 Mg 

lager gaan zal lastig worden gezien het 10 Mg tabs zijn. Halveren naar 5 lukt nog door de breuklijn. Kwartje maken lukt ook nog. Hoop dat ik het zo een beetje goed doe 

Hallo ik ben nieuw hier, al volg het al wel lang. Zelf heb ik 12 jaar diazepam gebruikt 20mg. Ik heb vele stoppogingen gedaan ct wat iedere keer mislukte.

Het schema wat jij hier omschrijft Senna33 heb ik min of meer ook gebruikt. Ik deed er iedere twee weken 2,5mg vanaf en zoals jij de laatste 2,5mg in de middag.

Ik schrijf je dit om je een hart onder de riem te steken want het is me deze keer gelukt!!!!!  HOERA. Ik ben vorig jaar mei begonnen en 8 augustus de laatste gehad.

Dus nu 5 maanden clean, het was niet gemakkelijk maar het kan wel. Om het vol te houden hield ik mijzelf altijd het betere leven voor na de afkick verschijnselen.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankje Mito! 

Al moet ik zeggen dat verdelen over de dag erg moeilijk is. En om daar niet te lang mee bezig te blijven, slik ik gewoon in de ochtend. Blij dat ik er nu achter ben, voordat ik hier volgende week pas achter kom. En dit gaat goed tot nu toe. Net weer 7,5 Mg gehad, en ik zal vast aanvoelen wanneer er 2,5 af kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi senna33, ik wil je niet deprimeren maar aanvoelen wanneer er weer 2,5mg af kan gaat niet gebeuren. Er is mijns inziens maar een weg: vooraf een stopschema opzetten en jezelf hier keihard aan houden. Zelf heb ik wel 10 pogingen gedaan die allemaal te snel gingen, daarom hield ik iedere keer twee weken tussen het moment van de volgende 2,5mg. Je kunt hier ook drie weken van maken op 1 voorwaarde wat je besluit moet je doen, geen uitstel tot morgen. Klinkt misschien hard maar het is de enige manier. Het nadeel van drie weken er tussen is wel dat je je eigen lijden verlengt. Heb je meer steun of advies nodig even een berichtje en ik probeer je te helpen. gr. mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Mito! 

Ik heb een schema. Het klinkt logisch wat je zegt over het ‘aanvoelen’ 

ik voel nl nieteens wat als ik ze slik. Wel als ik stop. Twee dagen ct geprobeerd maar dat was een echte no go ! 

Ik probeer elke week 2,5 Mg te minderen. Mocht het niet lukken betekent het dat ik wéér niet uit kom met mijn tabs en ik nieuwe moet bestellen. Aan dat laatste wil ik liever niet toegeven. Ook de gedachte naar de huisarts te gaan als het echt niet lukt spookt door mijn hoofd. Maar liever, echt liever niet! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo senna33,

1 week er tussen ging voor mij echt niet, had al eerder geprobeerd voor mij veel te heftig, twee weken ging wel. Ook ik ben teruggegaan naar de huisarts, mijn ervaring daarmee was dat wanneer je laat zien dat het je menens is het geen probleem is om nog een aanvullend pakje te krijgen. O ja je kunt ook beter overstappen op 5 of 2,5mg tabs veel handiger bij afbouwen.

En ja ik voelde ook weinig tot niets van dat spul totdat ik stopte. Dit komt door de gewenning m.a.w. zo verslavend is rotzooi dus, je bent steeds meer nodig. Echt ik spreek uit ervaring. Advies ga naar de huisarts leg het uit, neem je stopschema mee, en doe dit voordat dat spul bijna geheel op is. Sat maakt zeer onrustig.

groetjes aan de baby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...