Spring naar bijdragen

Zes weken diazepam geslikt (5-10mg) hoe af te bouwen?


Senna33

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Senna33:

Haha dat geeft niks. Mijn ‘baby’s’ zijn bijna volwassen ;)

Die van mij ook, maar wel volhouden hè jij. Denk er om je bent hier niet voor niets, je bent hier niet om diazepam te nemen. Je bent hier om een volwaardig en gewaardeerd mens te zijn. Je doet er iets toe. NIET VERGETEN. gr. mito

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanner je 2,5mg een aantal weken kunt volhouden ben je al een kanjer. Je zou het ook zo kunnen doen: probeer een aantal weken achter elkaar op 2,5 te komen tot je de energie en kracht hebt om die laatste 2,5 er af te gooiien. Mijn zwager heeft het zo gedaan met lorazepam. gr. mito ZET HEM OP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Die 2x5 van de huisarts ging die week vreselijk. De 2x2 laat zich ook al raden. Besloten is op 2x2 te blijven. Maar ik hou het niet vol. Tril als een malle, bonkend hart. Nu heb ik van een bekende weer via via een voorraadje kunnen regelen. Van 10 Mg. Is het niet verstandig om toch terug naar 2 x 5 te gaan? Ik heb zoveel goede tips, maar dat moet ik de schema’s wel begrijpen. Wat @mito schrijft klinkt ook niet slecht? 

De schema’s snap ik totaal niet, maar ik moet wel stabiel zijn, en dat wil maar niet lukken. 

Alle tips en adviezen zijn welkom

dankjewel, Senna x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als ik eindelijk écht stabiel ben, een afbouw plan opzetten. Ik hoor echt graag mogelijkheden. Zo doorgaan kan ook niet, dosis verhogen ook niet, maar ik denk wel dat het nodig is. Nodig voor een nieuw plan. Mijn plan is mislukt, dat van mijn huisarts nu ook. 

bewerkt door Senna33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Senna33:

Die 2x5 van de huisarts ging die week vreselijk. De 2x2 laat zich ook al raden. Besloten is op 2x2 te blijven. Maar ik hou het niet vol. Tril als een malle, bonkend hart. Nu heb ik van een bekende weer via via een voorraadje kunnen regelen. Van 10 Mg. Is het niet verstandig om toch terug naar 2 x 5 te gaan? Ik heb zoveel goede tips, maar dat moet ik de schema’s wel begrijpen. Wat @mito schrijft klinkt ook niet slecht? 

De schema’s snap ik totaal niet, maar ik moet wel stabiel zijn, en dat wil maar niet lukken. 

Alle tips en adviezen zijn welkom

dankjewel, Senna x

Het is erg jammer dat je de 2x2 niet volhoudt, nu val je toch terug naar de hogere dosering begrijp ik?

Als je weer op 10 zit nu kun je vanuit die dosering het beste microtaperen, bijvoorbeeld door 1 mg te verminderen per 2 of 3 weken of dagelijks met 2%. Dan heb je wel een nagelvijl en een precisieweegschaal nodig. Te snel taperen gaat bij jou niet goed, dat moet je dan denk ik ook niet meer doen. 

Inderdaad niet eerder gaan taperen tot je stabiel bent op je huidige dosering. Wij kunnen je eventueel wel helpen met excelschema's enzo. Laat maar weten. Sterkte, je bent een vechtster, je komt er echt wel! 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag, als je mij wilt uitleggen hoe dit werkt ?  Ik ben nl geen medisch rekenwonder, vandaar dat ik ook écht helemaal niets van de schema’s begrijp. Heb een gezin om me heen, maar aangezien niemand op de hoogte is, zal ik het zelf moeten doen. Gewoon geen begrip etc... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Het is een tijdje goed gegaan ondanks de snelle afbouw van de huisarts. Ik zit nu echter weer een week in de ochtend op 5 Mg diazepam. Waarom? Omdat ik er rustiger van wordt. Op een of andere manier kan ik slecht tegen prikkels en spanningen. De citolapram heb ik afgebouwd. Ik wil er graag mee stoppen, en dan ook zonder behulp van pillen, ad of alcohol door het leven gaan 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Senna,

Ben nieuw hier en volg je berichten. Ongelooflijk wat al die troep met ons doet. Ben er nu ook achter dat mijn klachten sinds twee maanden door de oxazepam is gekomen.Was er drie dagen vanaf en vannacht wakker schokkende benen....trillen etc. Dus toch maar weer 1/2 genomen en ja hoor mijn oorsuizen is hel vandaag wat me angstig maakt. Blijf er toch echt af vandaag. Ik wil er van af en daarna ook de wijn minder. Tijd voor grote schoonmaak.....succes 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...