Spring naar bijdragen

gestopt diezapam


Sarah

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei Sarah:

voor mijn snelle  hartslag

ik heb nu door de benzo ontwenning ook een hart dat maar wat aan klopt af en toe. Lig ik rustig in bed met een hartslag van 94. Dat is echt niet normaal. Maar het gaat over, ook zonder de mepropolol die niet veel lol geeft. Die geeft alleen maar problemen. Gewoon weg met die troep.

Als je ook echt van de lorazepam wil afkomen, dan moet je wel goed onthouden dat je waarschijnlijk langzaam moet gaan. Niet te erg schrikken als je je slechter voelt, want dat komt dan dus niet door jouw, maar door de ontwenning. Dus als het goed gaat met minder zou ik het zeker doen, maar als het niet gaat, dan weet je dat je veel langzamer moet gaan om het uit je systeem te krijgen. Daarom werkte ik met een weegschaaltje en een vijltje. Elke dag wegen en een beetje meer eraf.ik had een heel schema gemaakt. elke dag 0,004 lager. Nu staat mijn weegschaaltje eindelijk na een half jaar werkeloos in de kast. Gelukkig ben ik daar vanaf. Maar nu moet ik nog genezen en daar kan je dus niks anders aan doen dan gewoon laten gebeuren.

ik zit toch weer veel in bed, maar ben ook alleen thuis. Ouders zijn naar een broer in Amsterdam voor zijn verjaardag. Dat is voor mij onmogelijk, maar heb dus ook de uitdaging om mijn eigen eten vanavond weer eens te maken. Zo ben ik 20 jaar keukenkoningin en zo ben ik weer een klunsje dat onzeker is om zelf te koken. Mijn moeder heeft de bietjes al gemaakt en aardappel geschild. Ik hoef alleen te koken en tartaartje te bakken. Oer hollands zullen we maar zeggen.

Mijn vriend is echt een schat, maar soms ook heel druk. En zijn leven is ook belangrijk en het werk dat hij doet is heel belangrijk voor heel veel mensen. Morgen heeft hij toevallig en hele dag examens ( lang verhaal) en dus moet hij niet teveel afgeleid worden. Als ik hem overstuur bel, dan raakt hem dat heel erg. Het doet hem pijn dat hij me zo weinig kan helpen en dat ik zo moet lijden. Toen ik vorig jaar ziek werd en naar mijn ouders ging, kostte hem dat toen ook een examen, en heeft hij 10 dagen ziek thuis gezeten voordat ie weer boven jan was. Gewoon zo van slag dat ik er niet was en ziek was en hij me niet kon helpen. Het maakte hem ziek dat ik zo ziek was. Daarom probeer ik hem te ontzien. Maar als hij aandacht voor me heeft dan voel ik dat gelijk. Dat maakt het dus juist ook zo dubbel dat hij dat soms helemaal niet kan geven en dan verlang ik juist zo naar dat gesprek. Ja... had ik maar van iemand moeten houden die niet zo druk was en niet zo slim en gedreven en verantwoordelijk... Je kiest niet van wie je gaat houden he, het gebeurd meestal gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

erg  voor   Liz  dat jij ook  vaak een snelle hartslag  heb ,  ik heb daarnet  een mepropolol moeten nemen ik had het 4 dagen niet gedaan, maar mijn hartslag  was  118 voelde  mij erg  onrustig   wat niet lekker voelt  Mijn man zij neem  dan een pil  in  en mischien  kan je er weer langer tegen  eerst was het elke  dag  nu niet meer de dokter  zei alleen  als u dat nodig   vind ,  vind het zelf al  geweldig  dat ik het niet meer elke dag slik , en ja ik weet  het Liz zal  nog wel even  duren voor ik van die loremetazepam komt , maar  ik wil elke  keer beetje  bij beetje   minder Slikken ,  en mijn man is  anders dan jouw vriend  altijd heel  rustig en kalm ik ben diegene die druk is met alles , het gekke is  als  er iemand  met iets zit ben ik super  kalm , en help  dan ook mensen ,  gek mens  ben ik ook Liz  ahahhh, ik heb 8 jaar  lang  een indiche  Dame verzorgd ik kan je zeggen  zij was niet gemakkelijk  ik was  er om 8 uur  en klaar  om half  7 , eerst 3 dagen   in de week toen werd het steeds meer , zelfs   sliep ik daar 2  a 3 keer in de week Zij had  gen kinderen Alleen  een paar achter nichten en een volle  neef die haar geld zaken deed , nadat zij was overleden  merkte ik pas hoe moe ik was  sliep uren   achter elkaar , Maar als je bezig  bent  de hele dag ik deed  ook haar medicijnen geven  Klysma  etc etc  noem maar  op , Maar  goed alles  is prima  gegaan.  en Mijn man  ving mij steeds  op met alles  , die man heeft een geduld Maar  echt  wij hebben  veel humor samen  en lachen  vaak,, Wij hoeven elkaar ook niets  te zeggen , wij begrijpen elkaar ,  en denken  ook het zelfde  ,  als ik iets wil doen zeg ik  lieverd  ,oo zeg hij dan  zullen dit of dat  doen , ik zeg  dan wil je niet in mijn hoofd kijken ,  zoveel dingen samen gemeen. lieve Liz  ik hoop  zo dat er gauw een dag komt dat je niet meer huil  ,het lijkt wel of ik mijn zusje   hoor , die heeft  hetzelfde , en zij is binnen een paar maanden 17  kilo  kwijtgeraakt , dat is voor je herstel ook niet bevoordelijk, zij hult ook  heel  veel , ik  heb een paar  keer  toen ik die darm problemen  kreeg een huilbui en zij  tegen mijn man ik word zo moe van mij zelf ,,  lieverd zei hij dan komt  allemaal goed ,  en ik wil ook beter worden Liz , en hoop dat het mij  snel  zal lukken  en steeds minder  loremetazepam te nemen..  Ik wens je een fijne  avond toe  en veel knuffels   voor jou ,

Liefs  Wilma x deze foto is van 2006  kan je een beetje zien hoe ik er nu uitzie , x

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Wilma, je bent een schoonheid! Zo wil ik ook zijn op jouw leeftijd! Hoop dat ik dan ook mooi wit ben.

Het klinkt heerlijk dat je zo'n man gevonden hebt die je zo begrijpt en met wie je kan lachen en huilen .Wat een geluk heb je dan daar weer mee zeg. Heerlijk! Doordat ik zo ziek was ben ik voor mijn gevoel mijn vriend een beetje kwijt geraakt eerlijk gezegd. Samen koken, samen kletsen, samen naar de markt. Zo fijn als we het hadden. We hielpen heel veel mensen samen.  Maar ik hoop dat de toekomst weer betere tijden brengt. Ik denk dat ook veel in mijn hoofd zit. De benzo ontwenning geeft makkelijk gevoel van angst en dan maak je je al gauw druk, zonder dat er eigenlijk echt iets is.

Vandaag nog niet gehuild. Dus dat valt weer mee. En dat huilen was alleen afgelopen week he. daarvoor gelukkig niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Sarah ik weet niet of het zo verstandig is om een foto te plaatsen van jezelf. Je weet dat heel Nederland mee leest en kijkt?????

Fijn K.N.M. dat het huilen minder wordt. Het kost zoveel energie. Ja en het gevoel je vriend een beetje kwijt te raken komt misschien doordat jij veranderd. Je slikt niet meer dus je ervaringen komen veel intenser binnen. En ervaringen worden ook niet meer onderdrukt. Een beetje een chaos. Maar heb vertrouwen hoor, je bent zo sterk.:lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het niet zo erg hoor  bollotje ,   maar  ik heb hem verwijderd ,  Maar bedankt  voor je Berichtje , gisteravond moest ik weer een mepropolol slikken hartslag  ging weer  wat  te hoog .pfffffffffffff moe word je  ervan ,maar ik had het  4 dagen niet geslikt ,en hoop dat het steeds  langer gaat duren .  de dokter had gezegt  aleen als u last krijgt  slik hem dan , eerst  slikte  ik het  elke  dag  sinds  9 november  toen begon die snellle hartslag , nu mag ik het  als  ik last krijgt ,  en ik hoop zo dat KNM  een beetje  meer opknapt ,ik zelf  lig niet de hele dag op bed , wel  vaak last van krampen   aan de spieren  in mijn nek , die krijg je ook van die mepropolol .las  ik en darm klachten en maag . vanmiddag  moet ik naar de darm en maag  arts  in het ziekenhuis  Cross my fingers . en hoop dat er niets aan de hand  is , is nu  weer even droog hier  in Den-Haag , maar echt  gen grapje als mijn man en ik naar buiten gaan  ja hoor  krijgen wij een bui  op ons hoofd hhahahaahah , ach  wel weer even lachen   vind het  wel  grappig , lieve Bollotje ,ik hoop dat het vandaag met jou ook goed gaat ,  lieve groeten

Wilma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi liz ,ik ben daarnet  gebeld door de apotheek ,ik moest nieuwe  lorametazepam  2 miligram hebben , Maar die zijn niet  leverbaar momenteel, nu krijg ik voor 10  dagen  Solpidem , die ken  ik helemaal niet , de dokter wil kijken  hoe ik daar op  reageer ,  cros my fingers .  ik heb ook  de blijsluiter gelezen op internet  is best heftig , ik hoop dat ik eht ook eens in se  3  dagen hoef te slikken , Weet je ik slik al een tijdje  lorametazepam  en die ken je . nu weer een pil  die je niet ken . hoop dat het  lukt te slapen  ermee , ,  Lieve Liz   zo naar de  darm  en lever en maag arts  moet er om half 2 zijn ,  ik ehb wat aflopen de laatse  maand door die mepropollol , toen kreeg  ik maag en darm  klachten , ik hoop dat alles  in orde is daar binnen mijn  lijf ,  Een fijne  middag  en ik hoop zo dat  het  wat beter met je gaat  en je bed uit komt . je red het wel kop op he . je kan alles kwijt  aan ons  ,  dat helpt  altijd  weer even .  liefs Wilma :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wilma,

Ik hoop dat de Zolpidem goed gaat. Het is een ander middel dus even afwachten. Het is net zo heftig als de lormetazepam, maar ik hoop dat je geen ontwenningsverschijnselen van de lormetazepam krijgt. Fingers crossend. Ik lijk steeds een tikkeltje op te knappen. Ik begin langzaam iets minder te slapen lijkt. Slag om de arm houd ik nog wel even, maar gisteren zelfs een uur 5 km gelopen en voelde me echt iets beter en ben minder wanhopig en ziek. Miisschien iets van herstel aan de gang eindelijk?

Wat heeft de darm lever en maag arts gezegd?

Liz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Liz  Wel  ik moet de  28 ste een echo laten maken ,, en 10 januari  een  darmonderzoek  ook weer  gehad , maar  ik heb  zondag een mepropolol ingenomen had weer en te snelle  hart slag  , maar ik ben dan een paar dagen gewoon beroerd ervan ,ik had  voor 1 april  enapril  voor mijn bloeddruk maar toen ik een allergie reachte  had  gekregen  in de avond  lag ik bij de SEH . die zeiden na een paar  uur later  dat ik van die  hogeboeddruk pil  last  heb , ik zei nee ik heb sate  gegeten  en denkelijk zat er Garnalen poeder in en daar ben  ik allergies   voor , Maar ik moest gelijk  stoppen , en kreeg losertan , sinds  die  tijd voel ik mij  klote op zijn hollands  gezegt    .de H Arts  zei ook ik geloof niet dat u allergie  door die  enaapril komt , maar goed  ik kreeg  toen  losertan ,  maar ik  heb een paar keer aangegeven  dat ik er niet lekker  van word , nu is mijn man naar  de dokter toe  om een andere hartslag pil te vragen en  geen mepropolol  meer  ik word  daar  ook steeds  beroerd  van , en onrustig   , gewoon niet leuk meer , en last van mijn maag  en   net boven mijn maag  doet  dat  bot  pijn .ik had vanmorgen ook veel oprispingen en miselijkheid  echt naar , Mijn man zie dat aan  zen zei  dt moet nu ophouden  en anderen  pillen vragen , dus nu hopen wat ik nu weer krijg,  En Zopidem slik ik nog niet , ik heb nog lorametazepam  tot  20 januari en wel  niet steeds een andere  slaapmiddel slikken .  erg  gewoon he, wat en toestand , dor een pil je eigen zo rot voelen , zo ben ik nog nooit geweest liz , ik voel  ook wat jij nu meemaakt , En ik vind het  super  dapper van jou  wat je gedaan heb , even gewandeld   ben trots op je hoewel ik je niet ken , maar super  goed van je  echt toppie , ga zo  door , en zeker  ben je in je herstel Liz , geweldig  . 

Liefs  Wilma .ik laat je weten wat de dokter  doet , x:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Wilma,

Dank je wel voor je lieve woorden en steun. Inderdaad maakt het niet uit dat we elkaar niet kennen. Het is toch fijn elkaar te steunen. Ik vind het zo rot om te horen hoeveel pillen de arts je voorschrijft en dat ze niet doorhebben hoeveel minder ons leven daar ook weer van kan worden. Je moet zelf goed opletten wat je slikt en of het echt echt nodig is en niet meer schade brengt dan goeds. Je hart gaat mogelijk ook weer vanzelf rustig worden toch? Of merk je dat dat niet gebeurd?

De diazepam / benzo's ( dus ook verlaging van de lortemazepam uit eindelijk) kan ook zorgen voor maagklachten en misselijkheid en darm klachten. Als het door de benzo's komt dan geneest het alleen met rust en tijd. Dus kijk goed of je andere medicatie wel moet gebruiken of je lichaam tijd moet gunnen, want andere middelen geven ook weer vaak bijwerkingen op andere manieren. Heb je nog wat gehad aan mijn voedingssupplementen tips ?

Ik heb vandaag weer een uur gewandeld en hoop dat te blijven doen op dagen dat het goed gaat. Ben nu wel onrustig en zit maar op mijn bed met mijn deken een beetje over me heen. Ben er nog niet hoor. Maar we doen ons best iedere dag.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig  Liz dat  je weer wat gewandeld heb , toppie  petje af  voor jou .en ja heb wel er wat aangehad jouw  tip. en ik heb vandaag Enalapril geslikt . had ik  jaren geleden al .maar  op 1 april werd ik onwel  een zware allergie reachtie  ,ik zelf  dacht  aan de sate saus , Maar  bij De SEH zeiden ze na een paar uur dat  de  interne dokter  dacht dat Enalapril de boosdoener  was en vandaar  dat ik losertan 100 miligram moest gaan slikken , Mijn  H arts  dacht  net als ik dat zij het niet aan het goede  eind hadden. want  sinds ik die lorertan  slikt  voel ik mij niet  echt lekker  , pijn in mijn rug  mijn spieren  en noem maar  op last van maag  oprisping  etc etc .  en gisteren kwamen  wij thuis van boodschappen begon mijn hart  als  een gek tekeer te gaan  ,voelde mij Echt , Naar , Mijn man belde  gelijk naar de dokter , die zei  laat zij een mepropolol innemen . dus gedaan ,na een kwartier  werd het weer rustig  met mijn hartslag ,pffffffffffffffffff had een hoge bloeddruk en hartslag ,zomaar ik moet  ook  nog van die rot pillen  af ,  dus morgen ochtend weer een  enalapril en dan kijken  hoe het  die dag  met mij gaat ,, mijn arme  schat  schrok   zich te pletter , Maar vanmiddag  werd  mijn hartslag  weer  wat hoger , heb toen een mepropolol ingenomen .en toen zakte   het  weer ,  en voelde mij daarna  wel beter , alleen  vaak last   van spier pijn in mijn nek en rug ,,  mijn man  masseer  mijn  rug en nek dan , dat lucht even op. ik weiger  echt  een Diezapam  te slikken ,  en die lorametazepam  slik ik nu 2 miligram  van de  4 miligram  , eerst  nam ik in de middag , een kwart  van 1 miligram in . en ging het iets beter met mij . vandaag  niet genomen . alleen vanavond   neem ik 2 miligram loremetazepam ,in ,daar doe ik het dan mee.  en ik neem mijn rus:rose:;)t  , Mijn man zorg daar wel  voor  en is  een schat met zijn geduld  ,ik zeg  wel eens  sorry lieverd  dat ik soms zo  naar ben  wil het ook niet , Maar hij zeg  dan  Dat wil ik nooit meer  horen anders  ga je over  de knie  ahhahahahahhah , lief  he ,Lieve Liz , nogmaals  ik heb  bewondering  voor jou ,,dat je het nu  steeds  aandurft  naar buiten te gaan, echt  geweldig . klasse Vrouw.  die jij bent .   ik wens  je een geweldige avond  , wij kijken  straks naar  een leuk  programma .  

Liefs Wilma x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Wilma dat je ook weer de dag door bent gekomen. Ik hoop nog steeds stilletjes op meer herstel dan ik ervaar vandaag.

Ik heb supplementen binnengekregen maar moest deze keer zomaar 14, 86 bij betalen aan de douane, terwijl ik weet dat dat niet zo zou moeten zijn omdat mijn pakketje onder 22 euro is in totaal. Daarboven moet je invoerbelasting betalen. Dus nu moet ik een brief sturen om mijn geld terug te vragen. Net waar je op zit te wachten als je je al ziek voelt. Maar ja... ik ben wel blij dat het mogelijk is om ze te bestellen en dat ze zijn aangekomen. 

Vandaag niet gewandeld. Wel het haar van mijn nichtje mooi gemaakt voor het kerstdiner op school. Kind was zo blij, hoop dat het een beetje is blijven zitten, maar vrees het ergste. Nu ben ik leeg. Ik wilde proberen met een vriendin mee te luisteren in haar gesprek met een coach, maar ik kreeg mijn skype verbinding niet op gang. Zo irritant! echt een half uur lopen klooien en niet gelukt. Het ligt bijna zeker aan het programma bij mij, maar ja, daar heb ik nu niets aan he. Dus ik heb nu even de frustratie kriebels in mijn buik. Weet nooit zo goed wat ik daar mee moet. In gedachten schop ik tegen de muur, maar in het echt doe ik mijn voet liever geen pijn, weet je wel?

Hoop dat er voor jou weer een rustige dag bij was?

LIefs, Liz

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi  liz  ,ik was niet veel op de site . had het erg druk met inkopen  doen voor kerst ,mijn zoon en zijn vrouw komen eten gezellig en jammer dat .  je niet ben gaan wandelen  , maar je heb het haar van je nichtje  gedaan , erg leuk zij zal wel blij zijn geweest ,en waarom   kan je geen  supplementen via je dokter   krijgen ,kosten niet zo  duur lijkt  mij .  en je dokter weet dan wat je slikt lieve Liz .lijkt mij wel verstandig . ik zelf  was donderdag  echt  van slag had een vreslijke   maagpijjn  niet normaal kon haast niet eten   als het eten naar beneden ging  via mijn slokdarm kromp  ik in elkaar  ,mijn man  de  dokter gebeld   die belde  terug wat het probleem was  ,Weer uitgelegd  da tik al lange tijd maag en darm klachten heb.  ik moet donderdag en Echo  laten maken  van mijn maag , en 10 januari  een darmonderzoek ondergaan ,ik krijg een roesje  ,lieve Liz  ik laat het maar  over mij heenkomen ,je heb geen keuze , en ik kreeg  toch weer een snelle hartslag   de  dokter zei  neem dan  af en toe   een mepropolol ,ik zei mag het een halve ja dat mocht ,en zowaar   het helpt   zo'n  klein stukje pil  , yeppie,  maar inplaats  van een halve mepropolol neem ik van die halve  ,ook een halve   dus een kwart  van die pil . en het werkt  ,en ik voel mij dan niet zo duizelig ,en het helpt   mij  de hartslag  word  rustig  ik dolblij ,  en nu ik die Enalapril slikt  Liz   gaat het met mijn  gevoel  steeds   beter , kan meer  weer presteren , zonder  dat ik  beroerd word  als ik iets doe ,ik werd zo  naar van die  losertan   wat een troep is dat , maar met enalapril  gaat  het  veel beter  , al maanden  verkeerde  pillen geslikt  en ik reageer   snel  op verkeerde pillen , en ja je voet  tegen een muur schoppen  niet doen joh   ahhah   doet pijn   hoor ,, Weet  je lieve  Liz je heb gelukkig  humor zo  belangrijk , en je kan nog lachen ,  die moet je blijven houden Liz , en ik denk je gaat prima   zo  vooruit  ,je kan het jij bent  een sterke   vrouw ,en vecht  ervoor ,  en wat ga je met  de kerstdagen   doen ,mijn zoon  komt met zijn nieuwe  vrouw eten bij ons , Wij hebben  teveel in huis gehaald, ach je weet   moeders   doen dat gewoon  , als  het aan mijn man ligt maakt hij  peen en uien  ahahhahhahah tja en waarom  eigenlijk niet , voorafje  capatio , dan spuiten met krieltjes en  2 heerlijke  rollade , daarna  een toetje van alles  en nog  wat , en dan koffie ,dus je leest  Liz  , best veel gedaan met mijn schat , die man is zooooooooo  geduldig ,en lief , ik ben er  zo blij mee  ,en hij met mij , wat wil je nog meer ,lieve Liz , ik hoop dat je toch een  paar fijne  dagen heb , en zeker en goed uiteinde ,maak er  wat mooi's  van ,probeer   het ,

Ik  wens je veel sterkte   fijne   kerst toe en zeker  een gezond en gelukkig 2018 

Liefs Wilma :rose::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Wilma dat je ook weer de dag door bent gekomen. Ik hoop nog steeds stilletjes op meer herstel dan ik ervaar vandaag.

Ik heb vandaag supplementen binnengekregen maar moest deze keer zomaar 14, 86 bij betalen aan de douane, terwijl ik weet dat dat niet zo zou moeten zijn omdat mijn pakketje onder 22 euro is in totaal. Daarboven moet je invoerbelasting betalen. Dus nu moet ik een brief sturen om mijn geld terug te vragen. Net waar je op zit te wachten als je je al ziek voelt. Maar ja... ik ben wel blij dat het mogelijk is om ze te bestellen en dat ze zijn aangekomen. 

 

Mijn vriend is gevallen en ik moest met hem naar het ziekenhuis. Dat is na al die dagen zo afgesloten te hebben geleefd een heel ding. Maar het is gelukt. Hij vergaat van de pijn helaas, maar gelukkig is er geen breuk te zien en geen organen geraakt. Hij heeft tramadol gekregen van de arts van de SEH. En ik ben nu bij hem om ook een beetje voor hem te zorgen.

ik hoop dat als ik zo oud ben als jij ik ook nog een lieve man heb die voor ons zorgt. Dat lijkt me heerlijk.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje  Liz ,En wat mankeerde  hem . en geweldig  dat jij hem nu helpt  goed  voor je afleiding , iemand  verzorgen ,en je heb pillen  binnen  gekregen  ,ja zij vragen  overal om  als het maar  geld op breng , ik had vandaag weer een goede  dag , geen hoge  hartslag  echt mooi bovendruk 137.onder 82 ,hartslag 81, voor mij is dat geweldig , hebben een gezellig  kerst gehad  met mijn enige   zoon en zijn vrouw , was echt super  ,Mijn man  heeft  heerlijk gekookt en gebraden , was  zo leuk , en later aan de koffie  om half  10 gingen zij  weg  ,waren, doodmoe ,ahhaahahhaah  hadden best   veel boodschappen gedaan ,,en ging  goed  gelukkig , ,ik slik nog  steeds  maar een lorametazepam  2  ,miligram.en wil  dat ook snel  afbouwen.  ik had eerst   4 miligram toen 3   en  nu 2 miligram   voor de nacht , gaat    nog  goed . maar elke  keer een stukje minder ,en hoe voel jij je nu liz  nadat jij je vriend geholpen  heb,  een fijne  gevoel  toch je was er voor hem , zal hij zeker  ook gezegt  hebben,terwijl hij weet hoe jij er aan toe ben, :lieve Liz  je bent een top vrouwtje , en een vrouwtje  om trots op tezijn   super  hoe jij nu  iemand  helpt    die jou  nu nodig heeft , , Dikke knuffel , en wij wensen jullie een geweldige  jaarswisseling   en zeker een beter  gezond en  gelukkig 2018 ,

Liefs Wilma :rose::lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Wilma,

het voelt zeker fijn om voor hem te kunnen zorgen en zo mijzelf wat nuttig te voelen, maar ook dat ik er voor hem kan zijn vind ik belangrijk. Hij waardeert het zeker hoor, maar hij was in zoveel pijn dat ie amper wat kon zeggen. Het deed zo veel pijn dat ie echt af en toe het uitschreeuwde  van de pijn en echt eigenlijk niet kon bewegen. En hij woont op de vierde verdieping zonder lift dus hij moest 4 trappen af. Hebben we  10 minuten over gedaan hoor. En toen heeft mijn vader de auto voor op de stoep tegen de deur aan gezet zodat hij kon instappen en toen op weg naar de spoedhulp. Daar hebben we wel 3,5 gezeten. Foto gemaakt van zijn borstkas om te zien of er iets gebroken was maar dat was niet zo. Ze denken nu dat hij een pees of spier heeft gescheurd. Dus heel veel pijnstillers erin en hopen dat het snel minder wordt. Echt zielig om hem zo kreupel en in pijn te zien hoor. Moest ie net even kuchen, dan zakt ie gewoon door zijn benen van de pijn nog, ondanks de zware pijnstillers. Eerst wilde de dokter paracetamol geven met ibuprofen, maar na 1,5 uur wachten zagen ze dat ie nog geen been kon optillen dus toen hebben ze eerst een infuus gegeven met pijnstille en daarna met recept naar huis. Morgen moeten we inschrijven bij een dokter, want doordat hij net verhuist is heeft hij die hier nog niet. Ook niet handig kan ik je vertellen. Maar ja, betekend dat ik het morgen weer druk zal hebben waarschijnlijk, dus ik moet ook goed op mijn eigen energie letten.

Ik blijf nu als het lukt een tijdje bij hem, zeker tot na de jaarwisseling, om samen te zijn, en voor hem te zorgen. Ik vind het heerlijk om bij hem te zijn hoor.

Fijn dat jouw hartslag en bloeddruk zo goed was. Laten we hopen dat dat steeds weer blijft verbeteren. En geweldig dat je de 2mg kan aanhouden van de benzo. Hoe minder hoe beter. Ik vind het knap hoe je het volhoud en toch maar doet.

En dat jou man zo voor jou en je zoon en vrouw heeft gekookt .... heerlijk vind ik dat. Dat deed mijn vriend vorig jaar ook met kerst voor mij en vrienden. Hij houdt ook echt van koken en is heel zorgzaam als alles goed gaat. Ik wens jou en je man ook een hele fijn jaarwisseling en veel geluk en gezondheid toe.

Ik hoop dat we een goed 2018 gaan hebben. Samen en ook zelf in ons leven, dat we veel gelukkige momenten zullen hebben.

Nou, morgen weer een dag. Dag lieverd,

Liz.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi  Liz heftig hoor dat van je vriend ,en als er een pees kapot is  kan het zijn  dat hij mischien geopereerd  moet worden ,is niet prettig  zo'n pijn ,vreselijk  voor hem en jou  natuurlijk ,en dat hij nog eens 4 hoog woon, dat is  vervelend  voor hem , en lief van je vader  de auto  dicht  tegen het huis tezetten.  en als ik jou  was  laat  je niet wegsturen  bij  de Dokter , als  hij denkt ik hou  het echt niet uit van  de pijn  goed na laten kijken , extra   meer aandacht kan geen kwaad , en knap van jou dat jij nu zo sterkt  bent , toppie hoor  je wilt  zo graag  je lief verzorgen ,  dat geeft jou ook een beetje afleiding  voor jou probleem. eigenlijk kan je niet  alleen aan je zelf denken , wat je allemaal meegemaakt heb , en nog ,,,, Maar nu moet jij je zinnen  zetten  op je vriend ,ergens goed  voor , ik hoop zo dat de dokters  een goed beeld kunnen geven  wat hij precies  mankeer ,en  niet teveel aan die rotzooi ,en zeker   die ubrufen , En wel fijn dat je tot de  jaarwisseling   bij hem bent ,want hij kan  nu niet veel doen , Dus Zuster Liz  ga ervoor ,en let ook  goed op je zelf . maar jij weet  dat hij je nu even  nodig   heeft , Lieve Liz  Ik wens je een hele  fijne  jaarwisseling  en zeker   beterschap   voor je vriend , en voor jou , Sterkte  met de verwerking  van je eigen  problemen , Maar zoals jij het nu  doet   geweldig ,  Lieve Liz , een fijne  dag nog  samen ,ps  mijn man is  zo'n lieverd   een geweldige man  die altijd  achter mij  staat  en mij steund zoveel hij kan ,x

Wilma ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Wilma,

we schrijven elkaar gezellig hier  haha... Ik moest vandaag mijn vriend inschrijven voor een huisarts om meer pijnmedicatie te krijgen. Dat heb ik geweten! 4 uur later pas gelukt, bij de enige dokter in de buurt die nog patienten aannam en ook wilde helpen. Ondertussen ook boodschappen gedaan voor het avondeten enzo, dus ik liep zelfs te sjouwen.

Nu even uitrusten op de bank hoor. Ik moet niet weer zieker worden, en daar ben je toch altijd een beetje bang voor he na zoveel ellende. Ben nu al 15 maanden aan het overleven en ziek zijn. Nu ben ik wel klaar voor leven. Ik heb geduld hoor moet ik zeggen, maar het is toch nog steeds lastig als ik weer een golf van klachten ervaar.

Fijne jaarwisseling! Geniet ervan! En bedankt voor je altijd opgewekte en steunende berichten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Liz ,, wat geweldig  dat jij zo  doorgezet  heb, echt klasse  van je , en nog boodschappen gedaan, Echt je bent een  topvrouw ,je doet het toch maar even , en  tijd voor een nieuwe  dokter ,, ga  zo  door liz ,  en  dank je wel  voor je lieve woorden , 

Jij  en je  vriend ook een  geweldige  jaarwisseling , P/s wat heeft  de dokter  over het letsel  van je vriend gezegd ,?? laat het even weten ,

Liefs Wilma :rose::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

9 minuten geleden zei Sarah:

P/s wat heeft  de dokter  over het letsel  van je vriend gezegd ,?? laat het even weten

Die zei dat er dus niets gebroken was en de long niet was beschadigd. Waarschijnlijk is het een gescheurde spier, maar ze weten het eigenlijk niet echt. Ze doen ook niet meer onderzoek omdat het vanzelf moet genezen zeggen ze. Dat hopen we dan maar. Nu dus eerst sterke pijnstiller.... ook een heftig goedje dat werkt op het zenuwstelsel. Je begrijpt dat ik daar huiverig voor ben en heb mijn vriend dus ook gewaarschuwd. Maar nu is het echt even nodig. Zodra het kan zal hij gaan minderen, dat wel. Deze pijnstiller is geen grapje ook.

Ik ga zo lekker boontjes met kip maken. Heerlijk om na een jaar bij mijn ouders af en toe zelf te koken. Is echt een gek gevoel om zo verzorgt te worden terwijl ik 20 jaar mijn eigen huishouden heb gedraaid. Nu bij mijn vriend kan ik lekker in het huis rommelen en dat geeft ook voldoening. Nu moet ik vooral oppassen dat ik niet te veel doe denk ik.

Slaap jij nu gewoon goed? Zorg maar goed voor jezelf en je man. Heerlijk om gelukkig te zijn samen.

Liefs, Liz:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm  gemakklijk Wat de dokter zeggen , ik zou  als ik jullie was  het toch goed in de gaten houden.  het gekke is dat het altijd in het weekend  iets  gebeurd , en dat je vriend meer last krijgt , En wat geweldig liz  dat je  lekker gekookt heb, je ziet en merk  aan je zelf  how goed je bezig ben met je zelf ,je komt nu goed  voor je zelf op ,en ook voor je vriend  te verzorgen Toppie Liz , je verzet nu weer  een hoop werk  en het doet je goed  na een lange  tijd ,  je bent sterkter  dan je denkt dat zie je wel . en ja ik slaap  wel beer ,  het gekke   als ik in de nacht wakker  word  en mijn man ook , eten wij om half 7  een ontbijtje  die brengt mijn man op bed , doet hij al jareeeeeeennnnnnnnnn hahhahahaha of ik doe het als hij  lekker  ligt te slapen  en dan kijk ik nog even TV in Bed , en doe het later uit en val  nog lekker in slaap . doe ik niet altijd ,Verder daarna douche aankleden  en samen  boodschappen  doen , als wij neit veel nodig hebben Gaat mijn man de  straat uit  ,en in de torrenstraat  zit AH , dus hij is zo weer terug ,, als wij veel moeten hebben gaan wij naar  de elandstraat  die AH  is groter ,

Lieve Liz , ik wens jou en je vriend een geweldige  oudjaaravond en  een gezond en gelukkig  2018.

Liefs Wilma :rose::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag Liz ,Wat fijn dat je een paar geweldige  dagen heb gehad ,,ik zelf heb het ook  erg naar mijn  zin gehad  ,oudjaars  avond  kwam een  dochter  van een  Nieuwe  buurvrouw  uit   Greorgié  vragen  of wij bij haar  moeder  oudjaar kwamen   vieren,  Een paar familie  en vrienden van haar  waren  er ook , Het was  super  gezellig.  maar even na 12 uur  naar ons  eigen huis gegaan ,voor onze poezen , voor het knallen  van dat vuurwerk ,wij zijn dan altijd  thuis en willen de dieren niet alleen  laten , en nieuwjaars dag kwam mijn Zoon  met zijn vrouw ,, ook een  leuke middag gehad , En ik voelde mij best goed , alleen   soms  last van mijn nek.  de spieren zitten dan erg  gespannen. Maar met mijn  Snelle hartslag ging het  veel beter , 3 dagen  geen kwart Mepropolol in hoeven  te nemen , joepieeeeeeee, ahahahahha , Maar ik ben ook heel blij voor  jou dat je het zo leuk heb gehad ,en normaal dat je daarna  wat moe bent ,Verder  zitten wij  lekker  thuis  , rot  weer  veel  storm en regen ,,Verder niets doen , straks  weer  de slingers opruimen  ik vind he dan  altijd weer zo kaal , hihihiihiihihii ,  ik zeg wel eens  zullen  wij het laten hangen ,Maar nee toch maar  opruimen , Lieve Liz ,Ik  ben heel blij  voor je  en zie je wel wat een streke vrouw je bent , sterker  dan je zelf   denkt ,, en Hoe gaat het met je vriend ???? Heeft   hij nog veel pijn . 

Ik  wens  je een fijne  avond Toe , Liefs

Wilma x:rose::P

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi Wilma,

fijn dat je het goed had en dat je de hartmedicatie niet nodig had. Prima houden zo!

Mijn vriend heeft nog veel pijn. Ik maak me nu zorgen over de medicatie die hij gebruikt. Kan je ook zomaar heel ziek van voelen als je weer wilt stoppen. Wil hem niet te ongerust maken, maar wil er eigenlijk wel met hem over praten. Hij weet het wel ook al een beetje, maar ik vond net een website als het onze, maar dan over tramadol en niet over benzo's. Allemaal mensen die door een de hel gaan om er vanaf te komen. Zucht... ingewikkeld hoor die medicatie. We willen graag hulp bij dit soort pijn, maar eigenlijk is het misschien beter om soms door de zure appel heen te bijten.

Vandaag rustig aan inderdaad. DAt geeft niets en kan ik voorlopig wel verwachten. Ik maak me er niet druk om, want ik kom er wel doorheen. \

Fijne avond Wilma!

x:lips:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HI Liz , tramadol is echt vergif ,ik kreeg  het ook te vaak kreeg jeuk en  werd  missselijk en maagklachten   ben daar mee gestopt had zelfs langwerkend ,Maar   als ik je vriend  was zou  ik echt stoppen kan je beter  een Parecetamol nemen   oke  neem  niet alle pijn weg , maar   100 keer beter   dan Tramadol Liz ,  let er een beetje  op  bij hem .en  probeer   hem aan het verstand te brengen   niet meer  die tramadol te slikken . Ik hoop  dat hij naar jou luisterd , en als hij  wat pijn kan verdragen zou dat beter zijn , is moeilijk begrijp dat goed ,  maar die  troep als  Tramadol  brbrbbrbrbbrbb   ,Lieve  Liz  Sterkte   zeker naar je vriend  toe

Fijne avond  samen , dikke knuffel

Wilma :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat wil hij zelf ook graag. Maar hij krijgt zelfs 4x perd dag 1000 paracetamol van de dokter, daarnaast 3 x declofenac, en dan 3 x tramadol. Zijn pijn is echt mega groot en komt ook nog door deze dosissen heen. Hij kan niks als hij het nu niet gebruikt. Maar hij is door mij nu op de hoogte gebracht van de ontwenningsverschijnselen als zijn lichaam er gevoelig op reageert bij de afbouw. Het is niet anders. In het ergste geval is dat met tramadol toch nog minder lang en erg dan met benzo's.

We zullen zien wanneer hij kan stoppen. Gelukkig is hij geen klager en ook geen pillen slikker in principe. Hij kan veel pijn verdragen. Dus zodra het kan stopt ie. Ik tel de dagen.

x Lix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...