Spring naar bijdragen

Voorstellen/vraag


blue2017

Aanbevolen berichten

Hi, mede lotgenoten. 

Ik zal mij even kort voorstellen, 

Ik ben W, 26 jaar oud en heb al sinds mijn 20/21 problemen omtrent alcohol. 

Ik zou graag een vraag willen stellen, 

Ik heb flink op en af gedronken de afgelopen jaren, dit om heel wat "shit" uit het verleden te ontlopen. Dit zal voor vele van jullie vast herkenbaar zijn.

Nu is mijn probleem dat ik met regelmaat pabiekaanvallen heb + hypochondrie. Kortom alles wat fysiek kan misgaan daar ben ik bang voor. 

Nu is het zo dat ik de afgelopen maanden op en af gestopt ben, ik ben ook al drie keer opgenomen geweest, waarbij ondanks de hoeveelheid die ik dronk 0.0 ontwenningsverschijnselen had. 

Ik heb de afgelopen week vanaf de ochtend tot het naar bed gaan gedronken, en zeer slecht gegeten. Dit waren ongeveer 12 tot 14 eenheden per dag. 

Nu is het zo dat ik er écht ontzettend klaar mee ben. Ik ondervind alleen maar hinder. 

Alleen, wil ik heel graag stoppen, maar k ben als de dood voor een insult. Ik heb deze nog nooit gehad, en hetzelfde geld voor ontwenningsverschijnselen. Maar het idee alleen al bezorgd mij een paniekaanval. 

 

Misschien dat jullie wat gerustellende tips hebben, of jullie eigen ervaringen met mij willen delen? 

 

Ik heb pas 15 december een afspraak bij de verslavingszorg, maar ik wil er echt NU vanaf. 

 

Groetjes, W

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi bumperJim, 

Ik heb niet echt een "plan" die heb ik geloof ik nooit gehad, waarschijnlijk de reden dat ik zo snel terug val. 

Het is ontzettend moeilijk uitleggen wat paniek en angst met je kan doen, vandaar dat ik er op dit moment voor kies om door te blijven drinken. Slim, nee! Absoluut niet. 

Ik ben twee weken geleden nog 6 dagen gestopt geweest.

Het stomme is dat ik keer op keer ontzettend angstig ben voor ontwenningsverschijnselen ondanks ik ze dus nog nooit ervaren heb. 

Ik ben alleenstaand en ben gezegend met een prachtig kindje, het idee dat bij cold turkey stoppen er iets kan gebeuren dat trek ik enorm slecht. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom. Probeer in elk geval de afspraak van 15 december naar voren te schuiven. Misschien kan je daar maandag pas contact mee opnemen, maar leg ze uit wat je hier ook geschreven hebt: dat je definitief wilt stoppen en wel nu, maar dat je daarbij hulp nodig hebt.

Paniek en angst zijn beter hanteerbaar als je je erover kunt uiten. Aan iemand vertellen, opschrijven in een dagboek, brief of op dit forum bijvoorbeeld. Je plan zou onder meer een begeleiding moeten bevatten om je daar beter mee te leren omgaan. En een stopperiode van minstens drie maanden om te beginnen, als je het mij vraagt.

Dat je hier je verhaal neerlegt is overigens al een heel goede start, en een compliment waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Wen.

 

Goed dat je hier aan de bel trekt.

Lastig dat je tot 15 december moet wachten.

Is het een idee je huisarts maandag op te zoeken?

En/of contact met verslavingszorg?

Voor een kindje zorgen onder invloed lijkt me ook niet helemaal lekker.

Ook dan kan er vanalles gebeuren.

In ieder geval minderen?

 

In ieder geval heel veel succes.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst welkom!

En niet verkeerd opvatten dit, maar je bent bang voor cold turkey stoppen ivm eventuele ontwenningsverschijnselen icm je kindje begrijp ik? Maar van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat 12 tot 14 eenheden drinken gaat wel goed icm je kindje? En wat waren de klachten toen je 6 dagen niet dronk?

Heb je niemand in de buurt die je kunt bellen als het niet goed gaat? Die je kind kan opvangen?

Het is inderdaad lang wachten zeg voordat je de intake hebt. Zou ik ook moedeloos van worden. In ieder geval succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor het reageren, 

Ik was tot voor kort onder behandeling, daar was iedereen zo ontzettend positief ingesteld als het over mij en mijn problemen ging. Vandaar dat het uiteindelijk weer afgesloten ondanks ik nog regelmatig terugvallen had. 

Desondanks heb ik nog nooit, dus ook twee weken geleden ontwenningsverschijselen ondervonden. 

Dit is ook de eerste keer sinds alle jaren dat ik drink dat ik een week lang vanaf de ochtend al begon. 

Ik breng mijn kind netjes naar school, ze is ook nooit afwezig en altijd op tijd. Na schooltijd wordt ze thuis gebracht, dan kook ik voor haar en leg ik haar na het douchen in bed. Ben ondanks mijn drankgebruik in " controlle" maar uiteraard merkt mijn kind dit wel door de geur etc. 

Door bepaalde reacties raak ik op dit moment nog meer in paniek, is 12/14 eenheden echt zo extreem veel? :(

Buiten dat, nee ik heb helaas niemand die mijn kind kan opvangen, vooral omdat zij alleen thuis wilt slapen. 

bewerkt door Wen2017
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet extra in paniek te raken hoor. Maar ik vind het inderdaad vrij forse hoeveelheden. Ik dronk dat ook weg 's avonds, maar ik geef nu eerlijk toe dat ik daarna niet (goed) voor mijn kind had kunnen zorgen op die momenten. Godzijdank is er nooit iets gebeurd op die avonden.

En als je nu eens zou stoppen met drinken? Je bent om 19:00 uur begonnen schrijf je. Kan je nu overstappen op iets anders? 

Vind het jammer dat je huisarts je niet kan helpen nu. Kan hij eventueel helpen met wat vaart zetten achter die afspraak? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@NickyLJ80 

Ontzettend bedankt voor je eerlijke antwoord. 

Ik neem aan dat jij ook ouder van een kind bent? Ik kan aan je gebruikersnaam niet goed zien of je een man of vrouw bent. Exuses daarvoor. Het is natuurlijk zo dat mannen meer kunnen hebben dan vrouwen. 

Mag ik misschien vragen hoe jij uiteindelijk eraf bent gekomen? En ja, zorgen voor mijn kind doe ik velen malen beter wanneer ik niet drink, dat staat als een paal boven water. 

Mijn beste vriendin komt zo, en dan drink ik niet. Ik heb op dit moment 6 eenheden op. ( ik drink overigens bier, geen sterke drank etc. Ik gebruik verder ook geen dugs of kalmerende middelen.) 

Ik ben 3 keer opgenomen geweest in het verleden ( vrijwillig) waarbij ik toen ook geen ondersteunende medicatie heb gekregen simpel om het feit dat ik geen ontwenningsverschijnselen had. 

Daarom zou je denken dat het niet zo snel mis zou kunnen gaan, misschien ook gezien mijn leeftijd? Ik ben verder gezond en mijn bloeduitslagen waren onlangs nog helemaal goed. Zelfs mijn lever! Ondanks deze eerder wel wat minder was. 

Ik zit al jaren mee te kijken op deze pagina en nu durfde ik voor het eerst mijzelf aan te melden en vragen te stellen. Mijn huisarts is geloof ik een beetje klaar met mij gezien ik vaker afspraken maak omdat ik mij weer eens zorgen maak om iets. Dus de kloof is te groot. 

Verder heb ik wel nog contact met mijn oud hulpverlener vd brijder, maar zij is zo ontzettend positief over alles dat ik niet verwacht dat ik sneller terecht zou kunnen. Soms is het jammer dat mensen je veel mooier en sterker zien dan dat je zelf doet. 

bewerkt door Wen2017
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een vrouw Wen, bijna 37 en moeder van een dochtertje van 7.

Ik zie het niet zo hoor, dat ik van de alcohol af ben. Ik drink alleen niet meer nu. Ben nu 3 maanden alcoholvrij en gebruik daar Refusal bij. Nu wat minder vanwege de bijwerkingen, maar dat is in principe mijn stok achter de deur. Ik heb me vaak voorgenomen om niet meer te drinken en nu lukt het toevallig om me aan mijn voornemen te houden. Waarom? Vind ik moeilijk te zeggen. Kan je helaas geen kant en klare oplossing bieden:)

Mijn bloed is ook recentelijk nagekeken en daar kwam uit dat ik kerngezond ben. Vond ik fijn want ik was ook wel bang voor schade. Gelukkig ben ik dat vóór denk ik nu.

Misschien toch eens wat harder roepen dat het mis gaat? Vertel je daar dat je voor je kind zorgt met soms wel 14 bier achter je kiezen? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een hulpverlener dan zijn schouders ophaalt eigenlijk. Hoop dat je gauw serieus genomen wordt!

Fijn dat je vriendin komt, dat is een gezellige afleiding. Veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe Wen, het klinkt wellicht heel flauw maar ik ben gestopt door dat 1ste glas wijn niet te nemen op 7 augustus. Het is niet meer dan dat. Daarna ben ik bij de huisarts geweest voor een nieuw recept Refusal ter ondersteuning, wat ik nu nog af en toe in neem. 

Ik heb een paar jaar terug de alcohol de baas training via hier gevolgd. Dat hielp me niet. Heb in 2016 voor het eerst bij de huisarts gezegd dat ik een alcoholprobleem heb en heb toen Campral gekregen. Dat werkte niet. Daarna heb Refusal gekregen. Dat werkte niet want ik smokkelde met innemen en bleef dus drinken.

In mei dit jaar ben ik thuis komen zitten met een burnout. Daarvoor krijg ik hulp van een psycholoog. Daarnaast volg ik nu ook een mindfulness training vanuit het hersteltraject.

Misschien is het feit dat ik er echt helemaal doorheen zat de reden geweest dat ik nu niet meer wil drinken. Ik weet niet waarom het (tot nu toe) wel lukt deze keer. Meer vastberaden nu? Meer angst? De behandeling van de psycholoog wellicht? Ik weet het niet.

Voor de meeste is er wel iets van hulp te vinden dat past. Ik hoop dat jij dat ook gauw vindt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wen,

 

Jammer dat je contact met de huisarts niet optimaal is. 

1 uur geleden zei Wen2017:

Soms is het jammer dat mensen je veel mooier en sterker zien dan dat je zelf doet.

Die herken ik. En ik heb inmiddels ontdekt dat ik dit zelf doe, euh...deed. Want inmiddels al het nodige gedaan aan zelfonderzoek en daar heel wijs van geworden.

Dus ook zelf harder aan de bel trekken voor hulp. En passende hulp voor jou.

Fijn dat je al de nodige reacties hebt gehad. Ik wens je wijsheid en sterkte. 

Ga ervoor. Zelluf doen, maar niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Wen

je bent 26 en je lever is nog goed schrijf je. Goddank. Ga niet door tot je lever aan gort is.

Verander NU je leven en stop. 12-14 eenheden is echt veel te veel. 

Maak een plan. Stop met het kopen van die troep. Moet je kijken wat een geld je bespaart. 15, 20 Euro per dag? Koop na een week een cadeau voor je kind daarmee :rose:

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wen ik ben 60 jaar en tot mijn 58 jaar altijd gezopen. Ondertussen gescheiden vader van twee lieve meiden iets ouder dan jou. Ik heb heel veel geluk gehad dat mijn kinderen mij nog willen zien. Ben ondertussen opa van 2 kleinkinderen. Maar... ik heb schade door het zuipen. Ben 60 jaar en kan nooit meer zelfstandig wonen. Heb bij de alledaagse dingen hulp nodig. Jij bent 26 jaar nog een heel leven voor je. Voor jezelf en voor je kind. Zorg dat je niet zo eindigt als mij. Wat goed dat je er nu al achter komt en bewust bent van je drank probleem. Zet hem op 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben mij altijd al bewust geweest van mijn drankprobleem, zo ben ik na een jaar drinken al de hulpverlening ingestapt. 

Maar het echt laten, dat vind ik zo moeilijk, want het is aan het einde van de dag de meest makkelijke manier om met je problemen om te gaan. Andere kant van de munt is natuurlijk dat het ook de meest moeilijke manier is. 

Ik ga maandag bellen en dan enigzins voor zover ik kan op mijn strepen staan. 

Als dit niet werkt ga ik voor cold turkey, en dan hopen dat alles goed gaat. 

bewerkt door Wen2017
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja echt laten is heel moeilijk, het is echt een verslaving. Het is een drug. 

Maar stoppen is makkelijker dan minder drinken. Minder gaan drinken als je al verslaafd bent, dat kan bijna niet. 

In de praktijk gaan mensen alleen maar meer drinken en als je 20 jaar verder bent (zoals ik) dan ben je lichamelijk al echt een stuk beroerder. 

Je kind heeft je nodig. ik was 20 jaar lang elke avond een aangeschoten en slaperige vader. En 's ochtends een kater. Nou gezellig voor de kids. Ik dacht dat ze het niet doorhadden. Nou echt wel, alleen hebben ze me dat nooit gezegd. Kwam pas heel recent naar boven.

Ik ben nu gestopt sinds 1,5 maand en voel me echt ZO veel beter. 

Als je wilt stoppen moet je echt jezelf daarvan overtuigen. Je hebt er een hoop wilskracht bij nodig. Lukt niet altijd de eerste keer. Maar het kan wel :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...