Spring naar bijdragen

Donderdag 12 oktober


MarQ

Aanbevolen berichten

alleen

dat kan ik niet meer

hier

 

En dit is precies waar ik 4 jaar terug bang voor was

uiteindelijk de laan uitgestuurd omdat ik drink

 

daar was ik bang voor

dat is nu wat is

 

En ik kan het niet meer handelen

bang voor artsen

bang voor alles

 

en ik wil wel stoppen

voor mij

voor ons

 

het is te laat

er staat een dikke streep onder 'ons"

 

en ik wist het, dat et zo zou gaan

 

Ik heb verdriet

ik kan dit niet meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mai Erg om dit te lezen.... de machteloosheid, uitzichtloos, ontmoedigd. Probeer het te laten voor wat het is, jank, gil, sla op een boksbal of lig nutteloos op de bank. Doe wat je nodig hebt om die onmacht een plek te geven. 

Voor jou lijkt het mij een uitlaatklep om het te verwoorden in gedichten, korte verhalen of wat dan ook. Je bent poëtisch aangelegd, dus wellicht ligt hier iets dat je verder kan ontwikkelen en om het te uitten en verwerken. Je zit nu in een rouwproces en dat heeft tijd nodig. Neem die tijd. 

Voor jou had ik ook dat lied van Jan erop gezet, zo voelt het voor jou volgens mij. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mai

In zekere zin was drank ook lang een keus van je. Was je hele leven, mooi en minder mooi, keus. Inclusief de consequenties. Dat kon jij. Dat Was jij.  

Is het dat nog? 

Als niet, als iets jouw keuzevrijheid heeft afgenomen,  dan geldt misschien wat jowan schrijft. Hoe verschrikkelijk dat ook voor jou moet zijn. 

Het spijt me als ik je hiermee kwets. Je moet je vreselijk voelen. Onafhankelijk Is heel wat anders dan onverschillig.

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot:
Als niet, als iets jouw keuzevrijheid heeft afgenomen,  dan geldt misschien wat jowan schrijft. Hoe verschrikkelijk dat ook voor jou moet zijn. "

Het kan verschrikkelijk lijken, maar aan de andere kant van die scherpe snede bleek bij mij een enorme opluchting en vrijheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei jopie:

Ik hoef vandaag niets tot 17 uur, als mijn dienst begint. Heerlijk vind ik dat. Ik hoef niets, alleen de dag waardevol maken.

“Alleen de dag waardevol maken”.

Verbijsterend vind ik dit. Jij kunt dit vanuit, ja vanuit wat eigenlijk......? En hoe? Het klinkt zo eenvoudig, zo zonder gedoe, zonder hard werken. Lees ik je goed of is dit alleen maar mijn interpretatie?

Ik weet niet hoe dat moet. Zou willen dat ik het wel kon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...