Spring naar bijdragen

Woensdag, 4 oktober 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Hi allemaal, weer een slechte dag gehad, niet droog kunnen houden, tot 3 uur vannacht in het restaurant gezeten met klanten. En nu is mijn vrouw, door de vele problemen in en rond het restaurant in een depressie gevallen en wil ze zelfs niet meer het bed uit. Wat moet ik nu doen? Ik geraak zelf niet voor- of achteruit, het is nu zover dat ik tegen zwarte gedachten moet vechten, wou vannacht zelfs naar het hospitaal omdat ik schrik kreeg van mezelf. En nu ligt ook mijn vrouw, het arme mens, in haar bed, zwaar depressief. Hoe moet ik nu verder? Ik kan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

 

Nog wel zin in een droge dag, Herstel?

 

Ik zocht dat in m'n donkerste periodes op.. onbereikbaarheid. Pas als ik hulp 'verwachtte' gaf ik érgens een teken van leven. Me er niet van bewust
dat ik dat deed vanuit de slachtofferrol, vanuit zelfmedelijden., niet vanuit de wens geholpen te worden maar vanuit de wens geaccepteerd te worden
zoals ik  was. Maar dát wilde niemand na verloop van tijd meer accepteren, zoals ik was, want ik was niet meer wie ik was.
Ik was juist op de vlucht voor wie ik was.

Echte hulp kwam pas binnen toen ik er zélf achteraan ging. Toen niemand me meer uit de prut trok. Toen ik zelf ging accepteren dat ik alleen
nog maar op de vlucht voor mezelf en iedereen was.
Ik ben (bij vlagen) nog steeds de mensen dankbaar die me, na me keer op keer de hand boven het hoofd te hebben gehouden, loslieten en
me daarmee de verantwoordelijkheid over m'n eigen leven terug dwongen te nemen.

Ja kohtje, zeer gemotiveerd voor weer een droge dag.

straks extra paracetamol en een siesta, en dan hopelijk wat fitter.   Ik ga vanavond extra naar een meeting waar ik soms kom. Even extra alert zijn. En nu mezelf op d eerste plaats zetten. Bedankt voor je bericht trouwens. Je hebt helemaal gelijk. Tja, een ezel..... Etc etc.

ik had dit ook absoluut niet meer verwacht. Ze leek zo goed te gaan. Achteraf zie ik wel signalen. 

bewerkt door Herstel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muffin , wat akelig allemaal. Masr drank lost daarbij niets op. Maakt alles alleen maar erger. Maar dat weet jij ook wel. Sterkte en zoek hulp. Kun je geen mede aa- er bellen bijvoorbeeld? En voor je vrouw wellicht de huisarts? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Herstel; Ik zou Kohtje nog maar een paar keer goed lezen want het is zo waar als een koe.

Je helpt buurvrouw alleen maar door juist niet te helpen. Ook geen app sturen, gewoon niets, helemaal nothing.

Dat schreef ik dus ook, bor! Zie eerdere reacties van mij. Ook op kohtjes bericht o.a. Gister was dat mij al geheel duidelijk. En schreef ik toen ook dat ik me volledig terug trek uit het contact. Die app was ook om de sleutel terug te vragen. Nee, ik help niet. Dat is mijn taak niet. Alleen trok ik het mij veel te erg aan, met gevolg zelf niet bepaald goed te voelen. Ik ga voor mijn eigen herstel en doe inderdaad niets meer. Niet goed voor mijzelf. In eerste instantie had ik niet direct door dat het mis kon zijn , pas nu zie ik eerdere signalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet het echt niet meer, ik zit in een zwart gat en geraak hier zelf niet uit, en ik wil mijn o zo lieve vrouw helpen en steunen maar dat lukt me niet. En net nu zitten we twee ploegen in huis die bezig zijn met de nieuwe ramen en het nieuwe dak dus rust is er ook zeker en vast niet.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kohtje:

 

Ik zocht dat in m'n donkerste periodes op.. onbereikbaarheid. Pas als ik hulp 'verwachtte' gaf ik érgens een teken van leven. Me er niet van bewust
dat ik dat deed vanuit de slachtofferrol, vanuit zelfmedelijden., niet vanuit de wens geholpen te worden maar vanuit de wens geaccepteerd te worden
zoals ik  was. Maar dát wilde niemand na verloop van tijd meer accepteren   <....>

Echte hulp kwam pas binnen toen ik er zélf achteraan ging. Toen niemand me meer uit de prut trok. Toen ik zelf ging accepteren dat ik alleen
nog maar op de vlucht voor mezelf en iedereen was.
Ik ben (bij vlagen) nog steeds de mensen dankbaar die me, na me keer op keer de hand boven het hoofd te hebben gehouden, loslieten en
me daarmee de verantwoordelijkheid over m'n eigen leven terug dwongen te nemen..

Ach...van mij mag ie nog wel een keer. Puh. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu als een gek te genieten van mijn eten.  Idioot bewust. Dat nieuwe gebit Is natuurlijk prachtig maar ik ben niet naief: over een paar uur begint t gedonder en kan ik een tijdje even niet fijn eten....de mond kapot. Hoort er allemaal bij dus maar even dubbel genieten nu. 

Vers donker brood. Met roomboter. Met kaas. Met karnemelk.  En koffie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

Herstel; Ja ik lees alles wel maar juist omdat je het zo aantrekt en zelfs hypno hierdoor niet

door kan gaan, gaan er bij mij alarmbellen rinkelen. Ben een wat ongerust dat ze je erin meetrekt, wat eigenlijk al wat gebeurd he.

En wanneer ze er straks misschien genoeg van heeft kun je al wel voorspellen dat ze straks bij jou komt uithuilen.

Risky allemaal.

Die alarmbellen gingen zeker bij mij. En nee, het laatste wat zij doet is uithuilen bij mij of wie dan ook. Ze trekt zich volledig terug, weet ik van eerdere keer.en heeft dan Geen enkel contact met de buitenwereld.

Ik heb inderdaad zelf gemerkt dat ik me alles teveel aantrek en aantrok, en dat ik de hypno dus niet kon doen. Dat mag niet zo zijn.  Er staat volgende week een nieuwe afspraak, ik ga vanavond extra aa doen, hou verder vandaag extra mijn rust en ga verder voor mijn eigen herstel. Inderdaad anders riskant voor mij. Mijn les geleerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde ook even zeggen dat ik jullie hier op het forum erg dankbaar ben voor de feedback, voor de adviezen en eye openers. Enorm helpend en steunend ( en ook confronterend, maar dat ik juist heel goed voor mij)

thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muffin je kunt jouw o zo lieve vrouw wel helpen en steunen als je die drank laat staan. Ik denk  dat je vrouw bij jou veel te kort komt vanwege de drank en  de klanten. Zij is veel meer als de klanten, en laat in godsnaam die drank staan. Ik heb het gevoel dat jouw vrouw zich veel te veel wegcijfert dus komt ze ook veel te kort. Knuffel ze, geef ze een mooie bos bloemen, luister naar haar zonder grote preken maar ben er voor haar, dat heeft ze nodig. Niet iemand die zichzelf zielig vindt, omdat hij z'n vrouw niets kan geven, dan ben je niet met je o zo lieve vrouw bezig maar met jou tekortkomingen. Kom op, wees eens een echte vent, niet een slapjanus.

Mensen ik ben werken. Het gaat redelijk met me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muffin, kom op zeg, hup uit die slachtofferrol en actief aan de bak nu.
Als je, oh zo lieve vrouw mee heeft gedronken, is die depressie waarschijnlijk ook niet iets wat ze is, maar wat ze heeft, als gevolg van........
Voor jou geldt dat in elk geval wel, en alleen jij kan dus uit dit gat klimmen, stukje bij beetje, maar wel in de actie dus.
Niemand van hier, maar ook niet daar, kan dit doen voor jullie.
Misschien is Refusal een tijdelijke oplossing, en AA kan je ook steunen, maar jullie zijn volwassen mensen, een goede relatie schijnbaar, dus samen
ook de schouders er maar onder zetten. Over een maand ziet alles er dan weer veel beter uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de 1 of andere manier word ik een beetje zenuwachtig van je @Herstel. Ik ben heel slecht in dingen uitleggen maar zal mijn best doen. Het zijn steeds weer onderwerpen die langs komen. De benedenburen ook verslaaf de buurvrouw ook in herstel. Je lichamelijke toestand. Het zal niet mee vallen dat geloof ik graag. Toch kan ik voor mezelf de vinger er niet op leggen waarom ik zenuwachtig van je word. Je zet wat neer anderen reageren daar op en dan lig je op je knietjes om ze te bedanken en ja ze hebben helemaal gelijk. Dat is bij iedereen zo wat men ook zegt. Natuurlijk komen er reacties waar je wat aan hebt of wat mee kunt. Maar lijkt me dat je ook zelf een mening hebt? Je hoeft het niet met een ieder eens te zijn. Ik ben op dit moment aardig rustig maar heb mijn periodes ook gehad. Zelfs al wist ik dat een ander gelijk had dan nog liep ik te schoppen. Het ja maar... Uiteindelijk kom ik dan vaak (niet altijd heb ook weleens gelijk:lol:) wel op een punt van ze hebben gelijk. Uren ben ik met mijn maatje bezig geweest. Altijd een weerwoord. Ze kon 100 keer hetzelfde uitleggen en met een beetje geluk zag ik het na de 101 keer. Wanhopig was ze soms je zuigt me leeg en je kost me zoveel energie. Nu zeg ik niet dat je het net zo moet doen als mij. Beter van niet en ik ben erg hardleers en duurt wat langer tot iets tot me door dringt. Maar dit nederige van jou vraag ik mij af of dat echt is. Je had het niet meer verwacht van de buurvrouw ook in herstel. Het is toch nog niet zolang geleden dat je met die zus er ook mee bezig was? Dat de aa helpend kan zijn dat geloof ik meteen. Hoef ik geen enkele discussie over te hebben. Ook daar tja... ik weet het niet kwijlen is misschien niet het goede woord welk woord wel weet ik niet. Je hoeft er niets mee te doen. Het gaat erom wat jou helpt en als ik er zenuwachtig van word dan is dat mijn probleem. 

In ieder geval ik ben weer thuis. Net gegeten en nu even een uurtje op bed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lars, fijn dat je weer thuis bent.

ik schrik best van je bericht.

het laatste wat ik wil is dat een ander nerveus van mij wordt. Dat ben ik zelf op dit moment best ook erg. Maar dat terzijde. Die zus is overigens al 8 jaar in herstel. Maar ook zij trekt zich terug uit het contact. En ja, er is veel gebeurd de laatste tijd. Inderdaad die benedenburen is heftig. Afschuwelijk als in korte tijd een paar grote escalaties zich voordeden. Van de man beneden wegens cocaine. Dat er 16 man politie hem moesten overmeesteren en twee ambulances begeleiden. Dat er nu flats te koop staan ondanks grote boetes. Afschuwelijk dat veel kinderen dit meekrijgen in een normaal rustige en nette buurt. Ja, daar had ik het vaak, misschien te vaak,  over omdat ik net als anderen bang ben geworden.en het zeer bepalend was en is.

 Ik bedoel zeker niet op mn knietjes te liggen, want het is bereconfronterend, de reacties hier, maar ik weet dat men de moeite neemt te reageren en mee te denken en daar ben echt en oprecht dankbaar voor. Vandaar dat ik dat zo zeg en meen! 

Akelig vind ik, om te lezen dat ik jou leegzuig. Dat wil ik tuurlijk niet. Ik ben onzeker, dat weet ik. En nee, ik ben het niet met iedereen eens, maar waardeer wel dat men me aan het denken zet. En dat ik niet goed bezig was afgelopen dagen voel ik heus wel. Maar het contact met de nog nieuwe vriendin was me nu al dierbaar en ik heb signalen genegeerd. 

Maar wat jij nederig noemt, bedoel ik zeker niet zo. Ik zoek steun, misschien teveel begrijp ik, ben onzeker en kwetsbaar door vanalles en nog wat . Dat weet ik. En ja, ik heb een eigen mening maar heb me kennelijk te afhankelujk opgesteld. Wil het graag ieder naar de zin maken, please gedrag is mij niet vreemd. En ik kom te weinig voor mezelf op. Dat probeer ik dus vandaag te verbeteren naar aanleiding van de eye openers hier. 

Bedankt dat je zo uitgebreid reageerde ,hoe moeilijk ik het ook vind wat je schrijft.ik bedank je omdat je die moeite deed. Ik hoop dat ik me zo duidelijk maak. En hopelijk jou niet meer nerveus van mij maak.

lars, sterkte met je herstel en ik ben blij dat je weer thuis bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach herstel...

 Misschien iets minder woorden, iets minder "reageren", iets minder snel je redenaties klaar hebben en t eens écht laten bezinken?

Niet alleen luisteren maar ook horen? Niet alleen praten maar ook doen?

Iedere posting op zich klinkt logisch en weloverwogen. Maar het geheel Is in ieder geval voor mij één grote niet coherente achtbaan. 

Tip: zet je eigen postings van een langere periode eens achter elkaar en lees ze in stilte door. Mij hielp (helpt) dat vaak. Niet leuk, wel confronterend. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...