Spring naar bijdragen

Ik ga er voor!


Muster

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vanavond sinds weken helemaal nuchter. Heel trots op mijzelf dat ik net geen wijn meenam toen het wel kon. En nu ben ik er ook echt klaar mee. 

Ik ben een mama van 2 kleintjes. En drink iedere avond heel veel wijn. Ik schaam me rot. Mijn man weet er van, verder niemand. Moeite om mezelf een alcoholist te noemen heb ik niet. Maar behalve mijn man mag niemand het ooit te weten komen.

Iedere morgen wordt ik wakker met een vreselijk gevoel. Functioneer wel goed maar voel me niet goed. Dus iedere dag denk ik: 'nu is het klaar, dit nooit meer'. Maar dan eind van de middag. Altijd spitsuur. Eten koken, alles opruimen, kinderen moe, eten, de vaat, kids naar bed en dan.. Zitten met een wijntje. Even op adem komen, even alle stress er uit. Ik ben heel bang dat ik zonder alcohol niet kan ontspannen. En de ontspanning heb ik zo hard nodig!!

Maar alcohol is slecht. Ik voel me er zeer ongezond door. Moe, futloos, door de wijn en veel snoepen heb ik nu overgewicht. Ik wil dit niet meer. Dus zei ik vanavond nee tegen de fles wijn. Ik ben trots maar ik weet dat ik morgen met dezelfde vaart weer een fles zou halen. Dus daarom kom ik er hier gezellig bij. Ik hoop echt dat ik er veel aan heb op momenten dat het moeilijk is.

Geen idee hoe ik dit aan ga pakken. Daar ga ik morgen over nadenken. Iemand ervaring met slecht kunnen ontspannen en daardoor gaan drinken? Alvast heel erg bedankt!

Groetjes van Muster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Munster,

Heel herkenbaar, dit is grotendeels mijn verhaal. Kind op bed en hup, wijntje nemen..en nog één en nog één en..

Overgewicht: check. Goed functioneren: check. Nooit echt fit voelen: check. Goede voornemens vergeten 's avonds: check.

Ik ben al jaren aan het vechten tegen de alcohol. Ook ik vond dat niemand het mocht weten. Maar naarmate de jaren zijn verstreken, ben ik er voor mezelf wel achter dat ik het gewoon niet kon in mijn eentje. Huisarts ingeschakeld, vrienden gesproken en zeer recent ook mijn ouders. Dit kostte mij járen om in te zien dat ik dat juist nodig heb. Ik hoop dat het jou lukt alleen, met misschien steun van je man en het forum. Ik zou zeggen, veel lezen hier. Uit de vele verhalen hier waardevolle dingen halen. En dag voor dag bekijken. En ontspanning tja..ook ik heb daar moeite mee maar kan me op dit moment goed afleiden met het forum, met een goed boek. Ik ga vroeger naar bed nu (want de fles hoeft niet meer leeg) en sta een stuk fitter op. Ik ben al lang bezig hoor, en alsnog pas in mijn tweede week nuchter. Maar de ingeslagen weg bevalt me prima tot nu toe. 

Ik lees uit je verhaal niet twee weken nuchter, maar dat dit je tweede dag wordt? Ik wens je succes. Hoogstwaarschijnlijk ben je met een veel frisser hoofd opgestaan met je kindjes vandaag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Muster. Vandaag op de kop af 2 jaar geleden ik gestopt met drinken. Ik stond er toen precies zo voor als jij. Normaal kom ik niet meer op dit forum (periode afgesloten) bh. nu even om mijn 2e 'verjaardag' te vieren. Geloof me: het kán, het blijft elke dag moeilijk (leef daar maar mee), maar daar verder wordt ALLES beter. Keep that in your mind. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Welkom! Goed dat ke eerlijk bent naar jezelf en je hier hebt aangemeld. Hoe ging je tweede avond?


Mijn ontspanning ben ik bij de eerste dagen gaan zoeken in: bezig blijven in huis; sporten; mezelf wel wat lekkers (chocolade!) gunnen qua eten (ondanks overgewicht ;-)), eindeloos series kijken, relax thee met honing drinken; lang douchen; hier van me afschrijven. Niks moest, alles mocht (behalve drinken).

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...