Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 augustus 2017


Mootje

Aanbevolen berichten

Dank voor jullie reactie ook Kohtje en Etty. Mijn man is niet van zins het drinken te laten volgens mij. Ik ga even kijken hoe ik me ten opzichte van (zijn vooral!) gebruik ga ontwikkelen. Die maatschappelijke ontkenning ja. Heel vreemd vind ik het soms. Ik denk dat onze houding ten aanzien van drank gaat veranderen. Dat we het NIET meer normaal gaan vinden. Later. Over een jaartje of 50?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Mijn partner is in december vorig jaar gestopt. Ik zelf in juni vorig jaar. Tot hij stopte was het wel een issue voor mij, zijn drinken.  Ik had het meest moeite met het verliezen van de verbinding in het contact. Die behoefte is sterk aanwezig bij mij. Als je alcohol drinkt dan ben je al na een paar slokken in je eigen wereld. 

Jep. Die. En gelukkig Is dat lang niet in alle situaties van belang. Maar dat dus. Het gebrek aan verbinding. 

Mijn spannende ding van vandaag Is achter de rug. Heel klein, heel rustig. Ze Was blij, verrast, maar ook verdrietig. Om wie er niet (meer) Is.  Om wie haar niet accepteert. 

"Ja ik weet heus wel dat t hierboven niet meer helemaal goed zit. Ik weet heus wel dat ik ruik. En mijn huis...daar moet zoooooveel gebeuren maar daar schaam ik mij voor. Maar het lichaam wil niet meer"

Ik ben moe. Tevreden. Beetje geëmotioneerd.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitslag urine laat nog op zich wachten, is zowel bij huisarts als bij ziekenhuis op kweek gezet, maar assistentie vertelde me al wel dat er iets niet klopte. Erg dat ze dan niet vertelde wat er niet klopte. Deze jan paniek gaat zich dan direkt weer zorgen maken. Onweer hier, maar ik zal toch zo nog echt op mijn fietsje de deur uit moeten. Gelukkig niet erg ver.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ben gewoon een beetje mee-ontroerd door je verhaal. 

Suikertje, wat Sheila zegt. Maar even afwachten... Onrustig gevoel, maar je voelde je ook zo ontzettend niet lekker.

Lars, confronterend. Niet fijn om te voelen soms. Maar hé, we moeten aan de slag blijven!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...