Spring naar bijdragen

Zaterdag, 12 augustus 2017


jowan

Aanbevolen berichten

Bij mij werkte 'beloven aan een ander om niet te drinken' totaal averechts.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de belofte aan mezelf moet maken.

Dat is wat mij nu heel erg op de been houdt in het ADB proces.

'Ja 'zeggen, tegen mijzelf, zoiets..kan het niet zo goed verwoorden.

Zelluf doen...maar zeker niet alleen.

 

En accepteren dat het met vallen en opstaan verloopt...verliep? ;)

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Sheila:

Ok. Ik snap dat je je schuldig voelt, maar je kan er nu toch niets meer aan doen. Je kan het verleden niet veranderen, wel je toekomst... om even afgezaagd te klinken.;) 

Het is echter wel belangrijk om te zoeken waarom je dit gedaan hebt. Heb je wel hulp van de ggz ofzo? Daar kan je de cognitieve gedrags therapie doen en daarmee krijg je veel meer inzicht in jouw drank gebruik. Hoe beter je het snapt, hoe meer je eraan kan doen.

Kan er je er wel met iemand over praten. Bijvoorbeeld je vader? Hoe reageert hij? Kan hij je steunen hierin?

Ja pap was boos.. maar nu heeft hij me net flinke knuffel gegeven. Idd verleden is geweest.. nu aan de toekomst werken!! Heb papa gevraagd toezicht te houden tijdens nemen van antabuse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei kruidenthee67:

Bij mij werkte 'beloven aan een ander om niet te drinken' totaal averechts.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik de belofte aan mezelf moet maken.

Dat is wat mij nu heel erg op de been houdt in het ADB proces.

'Ja 'zeggen, tegen mijzelf, zoiets..kan het niet zo goed verwoorden.

Zelluf doen...maar zeker niet alleen.

 

En accepteren dat het met vallen en opstaan verloopt...verliep? ;)

 

 

 

Zoiets als zèlf de verantwoording nemen voor je leven?
Helemaal mee eens......:P:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ouwe kniesoor!
Geniet van dìt moment, ga eerst lekker tevreden met deze taart en dag slapen, dan kijk je morgen weer heel anders tegen die prachtige zondag aan!

Ik begin met een wandeling, dan naar een meeting en als ik daarvan terug ben is het al middag. Dan ga ik gezellig met iemand wandelen of een nieuwe laptop inrichten. Gewoon leuke dingen doen. Dat "in het moment blijven" lukt me steeds beter en het leeft een stuk gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei fleurtje:
10 uur geleden zei kruidenthee67:

Bij mij werkte 'beloven aan een ander om niet te drinken' totaal averechts.

Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat je de belofte niet serieus nam. Dat heeft niets te zien met aan wie je deze belofte maakte.

 

 

 

Dat mag jij concluderen Fleurtje.

 

Mijn conclusie is dat ik mijzelf niet serieus nam

Het is voor mij inderdaad zoiets als:

zèlf de verantwoording nemen voor je leven?

De spijker op zijn kop jowan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei fleurtje:

Das balen Berlioz
Drie flessen is niet niets. 

Ikzelf geloof niet dat je bepaald gedrag altijd tot op het bot hoeft te ontleden.
Ik geloof ook niet dat er bij iedereen een onderliggend trauma of bepaald onvermogen aan de basis van het drinken ligt. 

In mijn beginfase ging ik constant op zoek naar antwoorden/redenen. Wat niet slecht is natuurlijk. Dat hoort erbij. Maar ik werd er niet echt slimmer van. Wat deze ook zijn en waar ze ook van komen..er is maar één ding dat je kan doen en dat is gewoon niet drinken. Wat je daarvan kan weerhouden is voor iedereen vast anders maar hoeft niets dieps te zijn. Ik poetste als gek..en zette de boel hier op stelten.

Probleemdrinkers zijn veelal emotionele drinkers. Hebben ze daarom ook echt problemen met het verwerken van bepaalde emoties? Ik denk het niet echt..
Het komt bij velen toch vaak op hetzelfde neer. Drinken is een reflex geworden. Net zoals een sigaret roken na het eten. Boos..oeps drinken. Droevig..oeps drinken. Gelukkig..oeps drinken. Verveeld..oeps drinken.
Ik beveel cola zero aan.

Thanks ik herken me erin.. ik drink voor de rest enkel cola light! :-) mss als ik van de alcohol verlost ben eens water proberen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Sheila:

@Berlioz2015 Goed bezig!

En voor iedereen: Je moet zelf uitvinden wat voor jou werkt. Dat kan voor iedereen anders zijn. Hier krijg je adviezen en te horen wat bij een ander werkt, maar je moet het uiteindelijk zelf doen en dat kan bij iedereen verschillen.

 

Wat fijn dat mensen ondanks mijn rot gevoel mij helpen door de moeilijke periode te spartelen.. vandaag Antabuse dag 1. Heb papa gevraagd me dagelijks te controleren 

bewerkt door Berlioz2015
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...