Spring naar bijdragen

Zondag 6 augustus 2017


Yvonne

Aanbevolen berichten

Bij mij is het ook helemaal nul en ik ben me er gewoon van bewust dat dat voor mij niet anders kan. Heb het daar nu niet moeilijk mee en zie drank ook niet meer als een ontspanningsmiddel. Dus vrij ok zo. Ik heb het meeste moeite mee als ik met vrienden onverwacht lekker een terras ga doen, dan kan ik me niet genoeg voorbereiden en zie ik grote glazen witte wijn vlak in mijn buurt. Maar dat gaat snel over en als ik dan lekkere hapjes bestel is dat weer in orde.

Ik gun het mensen hoor die af en toe gewoon een glas kunnen drinken, hoop alleen dat ze zichzelf geen zand in de ogen strooien (heb dat zelf een tijd gedaan vandaar)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei lieve:

Ik gun het mensen hoor die af en toe gewoon een glas kunnen drinken, hoop alleen dat ze zichzelf geen zand in de ogen strooien (heb dat zelf een tijd gedaan vandaar)

En dan, lieve lieve, is dit forum heel verhelderend, als je tenminste de eerlijkheid naar jezelf kunt opbrengen om te lezen wat je móet lezen i.p.v. te lezen
wat je wílt lezen. Dat is trouwens in het hele leven het geval, niet alleen hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei jopie:

Je gedrag Is het antwoord. Niet de woorden. 

Dat vind ik een hele mooie. Daar moeten we het van hebben. Abstinent zijn is niet alleen niet meer drinken, maar vraagt ook ( veel) gedragsverandering. Een hele opgave, maar fijn dat ik dat stapje voor stapje mag leren. Ik moet het zelf doen, maar hoef het niet alleen te doen. Daarom ben ik blij met forum, aa en brijdergroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Kohtje... het forum is heel verhelderend voor mij. Eerlijkheid, duidelijkheid en openheid zijn voor mij zeer belangrijk geworden sinds ik gestopt ben met drinken. In mijn drinkperiode was ik steeds bezig met liegen en bedriegen dat doet drank ook met je en ik ben zo blij dat ik nu gewoon mezelf kan zijn, niets stiekems meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ietwat recalcitrante puber vond ik het lastig op te groeien in een "academische" omgeving. Ik wilde fietsenmaker worden, wegenwacht, of gymjuf. Niet bepaald wat in de lijn der verwachtingen lag. 

Toch beschouw ik dat wat ik daar, en de jaren op de universiteit later, meekreeg als een van de meest belangrijke bagage voor nu: je leerde fundamenteel te twijfelen aan je eigen waarheid. Er werd mij meegegeven  op zoek te gaan naar argumenten voor mijn ongelijk, en niet alleen mijn gelijk. 

Die zoektocht verrijkt. Die zoektocht maakt verschillende "waarheden" naast elkaar, en de dialoog over de verschillen en overeenkomsten, ook mogelijk zonder dat de relatie of jijzelf daaronder leidt. 

Aanvulling: die vorming maakt me ook minder kwetsbaar in deze tijd waarin informatie (?) ongefilterd, ongevraagd en ongetoetst op ons afkomt. Schreeuwerige halfwaarheden die appeleren aan emoties. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kohtje! Fijn dat het leuk was! Geen vreselijke misdaden samen begaan dit keer? Refererend aan je anekdote dat men destijds tijdens jullie vakantie in het buitenland op zoek was naar een Nederlands echtpaar in een Eendje omdat die iets ( weet niet meer wat, maar ik fantaseer er meteen overvallen op benzinepompen bij) uitgevreten hadden? 

Bedankt voor de tip van de deursponningen :DYvonne.

*legt zuchtend 60 euro smartengeld neer voor Fleurtje * 

@Jannigje ik las net je bericht van gisteren. Hou je niet van de herfst of vrees je de winter die erna komt? 

Mooi Spirit! Een pure dag voor jou en je goede vriend :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei jopie:

Als ietwat recalcitrante puber vond ik het lastig op te groeien in een "academische" omgeving. Ik wilde fietsenmaker worden, wegenwacht, of gymjuf. Niet bepaald wat in de lijn der verwachtingen lag. 

Toen ze met vroegen wat ik wilde worden zei ik op zeven jarige leeftijd: niets. Maar ik wil trouwen met een piloot zodat ik veel geld heb en alleen kan zijn in de weekenden. :D

Twijfelen aan je eigen waarheid: voor mezelf ervaar ik het als drijfzand.  Geen/weinig houvast. Ik wilde dat ik het kon zonder mijn evenwicht te verliezen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Reacher:

Toen ze met vroegen wat ik wilde worden zei ik op zeven jarige leeftijd: niets. Maar ik wil trouwen met een piloot zodat ik veel geld heb en alleen kan zijn in de weekenden. :D

Twijfelen aan je eigen waarheid: voor mezelf ervaar ik het als drijfzand.  Geen/weinig houvast. Ik wilde dat ik het kon zonder mijn evenwicht te verliezen. 

 

Dochter van een vriendin van me gaf op die vraag als 8 jarige het antwoord: "ik wil niets worden. Ik ben Brecht". 

Grandioos en ontroerend zuiver. Nooit vergeten. Gaaf hè? 

 

En ja...die waarheden die je nodig hebt om te kunnen functioneren.....Daar mag je inderdaad afblijven. Ooit misschien, maar pas als t tijd Is.  Fijne/belangrijke aanvulling van je.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wou dat ik een berichtje keer kon like-en: Waarheden om te kunnen blijven functioneren. Daar had ik niet aan gedacht. Daar kan ik wel mee verder. 

Lieve Ik zou graag net zo puur willen antwoorden als toen ik klein was. Helaas heb ik nu wel allerlei ambities. Ik wil dokter worden.

en apotheker. En dirigent. En kinderboekschrijver. 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagobert Duck hahahah... Ja Reacher is een interessante.. Ik zou heel graag willen dat ik gewoon een tevreden mens zou zijn, want ik heb het niet slecht (als ik niet drink natuurlijk). Eigenlijk zou ik gewoon graag rijk zijn, ai.. dit klinkt heel fout ik weet het. Ik zou willen kunnen doen wat ik wil, met interieur bezig zijn, inrichten en een prachtige BB hebben maar het liefst dan zo weinig mogelijk bezoekers (want ik ben sociaal omdat het moet).

Aan de andere kant zou ik gewoon tevreden willen zijn met wat ik heb en mooie schilderijen kunnen maken. Me de hele dag opsluiten in een atelier en kliederen. En reizen.. verre reizen maken, andere mensen leren kennen, genieten van de natuur.. Ai waarom de lat zo hoog leggen, ik heb een gezin, een huis, ben gezond, heb een (veeleisende) baan..schatten van huisdieren, lieve ouders.. Oh my god ik heb eigenlijk gewoon alles wat ik wil en wil gewoon mezelf blijven en niets meer worden (ja oud :-))

ok sorry mensen liet me even gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo hé.... loop ik even de dijk op, gelijk drie pagina's erbij!

Kohtje, fijn dat je er weer bent! Mooi zo'n avontuur.

Wat wil een mens..

tja, wat drank betreft, mijn afspraak met mezelf is een jaar niets en dan heroverweging. De vraag echter: wat voegt drank toe? moet ik wel bevredigend kunnen beantwoorden wil ik weer (iets proberen te gaan) drinken. Daarom was ik ook benieuwd naar  de ervaring van Tinto.

Ik zie voor mezelf steeds minder een positief antwoord op die vraag. Het ontbreken van de roes, de opmerkzame helderheid; ik waardeer het zeer. Ik zou het niet bij 2 (of 3 of 4) glazen hebben gelaten. 

Wat ik later worden wil? Iemand die lekker kan bewegen en lol heeft. Liefst verhuisd naar waar ik nu ben. Met tijd, aandacht en liefde voor mezelf en anderen.

citaat oudste dochter op de dijk terwijl ik plannen zat te maken voor de volgende dag... 'ik wil nu even geen plannen maken, maar het over me heen laten komen.' 

Zoiets ja.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal, wat fijn al die waardevolle berichten en een gevuld dagpact.

Met betrekking tot iemand die echt niet meer wil drinken, dit zelf zegt, en dan opnieuw wel drinkt, en dat over doet komen of het niets is en niet erg is..... dan komen natuurlijk de reacties.

Bij mij gingen de vorige keer al de alarmbellen: ik herken dit namelijk zo van mezelf. Smoezen na het drinken. 

Ik weet nu: ik ben machteloos t.o.v. drank. Dit besef kwam helaas ook niet in een keer, of meerdere keren. Eerlijk zijn en blijven over hoe je hiermee omgaat, was en is voor mij wel van levensbelang. Ik neem mijn probleem zeer serieus, iedere dag opnieuw.

Dagpact:

Tinto 

Lars

Kohtje

Herstel

Reacher
 
Sita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...