Spring naar bijdragen

Wie wil me helpen?


Butterfly83

Aanbevolen berichten

Hoi hoi.. ik ben een vrouw van in de 30 en heb een man met 2 kids.

Zojuist heb ik afgelopen week aan mezelf toe gegeven dat ik s avonds veel ste veel drink.. het begon met wat wijn op een weekend avond maar nu is het uitgelopen op 2 portflessen en nu ook bijna elke dag s avonds.. dit kan zo niet langer en MOET stoppen.. dit kan niet gezond zijn. Ik vind het vreselijk moeilijk om te stoppen.. daar gaat me ontspanning.. en nee die vind ik niet in wat anders helaas..ik heb het gevoel dak nou nooit meer mijn momentje meer heb.. maar nogmaals dit kan zo niet langer.. dan heb ik het nog niet eens over de toestand die je van te veel drinken krijgt. Wie zou mij willen helpen om af en toe te kunnen melden dak die dag niet gedronken heb? Of ff zeuren als ik het moeilijk heb? Als je meer van mij wil weten of het hele verhaal dan mag je daar gerust na vragen...

 

Groetjes ButterflyC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Butterfly, goed dat je wilt stoppen. Heel verstandig ook. Kom je je voorstellen bij wie is wie? Op de dagdraad kun je zeuren, complimenten krijgen, buigingen zelfs of een arm om je schouder. Kom daar maar vaak als je wil. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Butterfly,

wat de anderen ook al schrijven, kom op ons forum leren delen, zowel ontrvangen als geven, want naast het drinken heb je zoveel meer in huis nog. Als ik lees 2 flessen port, dan ben ik bang dat je ook echt prof. hulp hiernaast dient te zoeken, want voor 1 maatje is dit wel een erg grote belasting om te ondersteunen. En of het voor jou voldoende stok achter de deur betekent om echt de verantwoordelijkheid voor je drinken te nemen, kan ik me haast niet voorstellen. Je kunt hier ook een training volgen met individuele begeleiding, de stap naar verslavingszorg, AA, Huisarts, zou je ook veel kunnen brengen. Het is te doen meis, en het zal niet gemakkelijk worden. En juist via drinken hebben we de makkelijkste weg willen nemen ooit toen we dat lieten escaleren. Nu is het zaak weer helemaal zelf, zonder verdoving, dingen aan te gaan, te verwerken en plannen voor de toekomst echt uit te gaan voeren. En dan komt er weer zelfrespect, beloning en oogsten.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom butterfly,

Ik sluit me aan bij bovenstaande berichten.

Goed dat je  erkent dat je een probleem hebt met alcohol.

En het stoppen ermee. Er is veel hulp. En ja, de drempel kan hoog zijn om

naar huisarts of verslavingshulp  te stappen. Maar eenmaal  genomen opluchting

en het gevoel constructief aan een droge toekomst te werken.

 

Succes Butterfly!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...