Spring naar bijdragen

Woensdag 19 juli


Lars

Aanbevolen berichten

Mocktail moest ik Googelen. Ziet er verrassend uit.:)
Krijg er een beetje trek in, zo met deze warmte.

Er zijn wat forummers die er wel bij varen en niet in 'erger' vervallen.

Of het kan of niet kan, moet men helemaal zelf uitvinden.

 

bewerkt door Soothe
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Lars:

Ik ga vanavond weg ben er nerveus voor maar verheug me er ook op beetje dubbel

Hoi Lars,

Dan moet jij eigenlijk aan de dubbelfris.:) Niet teveel anticiperen op het geheel Lars.
Ga er onbevangen in. Niet teveel denken! Een beetje mag!

Maak een leuke avond met een sober einde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je wel voor jullie fijne reacties. Het sterkt mij in mijn manier van doen nu. Geen patronen in stand houden inderdaad. Blij mee mensen. Later terug nu verder koken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Herstel:

Heb ik ook nog een vraag  aan jullie: Hoe staan jullie tegenover alcoholvrije drank( wijn, bier)? Niet doen omdat het teveel op "echt" kan lijken? of rustig af en toe doen? of alleen av bier als je wijndrinker was, en omgekeerd alleen av wijn als je bierdrinker was (doen sommigen zodat het toch "anders" is).Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen

Ik ben blijkbaar een uitzondering. Ik drink regelmatig alcoholvrij witbier. Ik drink graag en veel thee en water, maar soms heb ik behoefte aan iets anders.  Het brengt mij absoluut niet in de verleiding om daardoor bier met alcohol te drinken. Dus voor mij is het en traktatie. 

Wat ik wel herken, is het ontstaan van nieuwe patronen. Maar daarvoor moet ik met stroopwafels, chocola en chips ook oppassen. ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jannigje heb je de tip van Bolletje van gisteravond gelezen over het wegjagen van duiven? Lijkt me de gouden tip!

De heg is ten gronde gegaan, weer een leeg nest bij de vuilnis. Yes! Wie zal ik nu eens kortwieken met mijn kettingzaag?

Trek heb ik de laatste tijd wel weer @Aardappelkroketje, ieder keer bij een nieuw seizoen eigenlijk. Alles zonder drank doen. Even wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem wel eens op feestjes alcohol vrij bier, zodat ik niet hoef uit te leggen waarom ik geen alcohol drink. Ook wel eens als het heel warm is. Maar niet vanwege de smaak ofzo. Alcoholvrije wijn heb ik nooit geproefd. Kan me voorstellen dat druivensap lekkerderderder is. :D

Welkom Tinto!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Soothe:

Mocktail moest ik Googelen. Ziet er verrassend uit.:)
Krijg er een beetje trek in, zo met deze warmte.

Vorig jaar met dochter op reis geweest. In t hotel waar we verbleven hadden ze een superlekker drankje. Coco loco noemde t. Iets op basis van cocosmelk, met gemalen ijs en kaneel ofzoiets. Superlekker!!!

De meeste dronken t met rum, hadden zelfs zo'n speciale halve liter fles die je dan telkens kon laten bijvullen. Nu, ik begrijp veel maar om bij temperaturen van 30gr en meer om elf uur 's morgens al liggen tutteren aan een cocktail?...nope..waarschijnlijk had ik vroeger zelf wel gedurfd maar gelukkig ligt dat ver achter me. Niet dat ik perse denk dat die mensen een probleem hebben..denk dat t eigen is aan een dure all-in in een exotisch land.

Ze hadden daar ook superlekkere verse watermeloensap. 

Aaahh...lekkeeeuuuuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf, dat delen met elkaar. Dat ik mag vragen etc. 

Vandaag was hectisch vanwege spambericht vannacht , wat kon zorgen voor narigheid op mobiel en computer. Erg zoet mee geweest. Naar IT shop geweest voor laatste controles. Maar, het is voor elkaar. 

En de oncologe belde. Fijn gesprek, fijne arts. Ik kreeg volop uitleg en advies. Naast nog een controle volgende week bij de endocrinoloog en een tussendoortje voor de eventuele EDS hoef ik pas in februari voor de volgende CT scan te komen. Suuuuupergaaf. 

Hier koelt het al een beetje af. Nu even op mijn balkon genieten met mn hondje. 

En droge avond hoor. Dat voelt goed. Vanmiddag wel effe trekmoment maar het lukt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag van 11 tot 19 uur op t strand, geen drup gevallen, maar schilderachtige dreigende luchten voorbij zien trekken en in Den Haag hebben ze zwaar weer gehad.
Na afloop met vrienden een patatje bij de watertoren in de duinen, zo mooi verstld, de natuur als bijna iedereen naar huis is. En ja, mijn 3e alco-vrije witbiertje gedronken van dit jaar, daar was het dus wel een gelegenheid voor en die vind ik héél af en toe nog een tractatie, juist ook omdat ik het er dan bij 1 kan laten en geen alcohol mis erin, maar dit net wat lekkerder vind dan limo, en het voor thee of koffie te warm was. Maar toen ik pas gestopt was, kon ik er zo 4 wegdrinken, een beetje zoals ik ooit eerder ook dronk. Het heeft mij enorm geholpen om anders drinken te leren en toen het zijn funktie verloor verloor het ook de aantrekkingskracht. Eigenlijk net als de alcohol zelf dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik mij helemaal over de kop gewerkt om mijn bus binnen klaar te krijgen. Zwetend, struikelend, echt zo'n klus die net (net!) iets te groot Is voor 1 dag. 

Alle deurtjes (die nu eindelijk goed passen) er weer af en schuren, gronden en aflakken. Alle meubels (die nu eindelijk goed zijn) er weer uit en definitief bekleden met meubelfolie. Het zeil definitief afsnijden. Alles netjes woonklaar maken dus.

Het ís me niet gelukt. En ik ben er blij mee dat ik gewoon op tijd alles weer opgeruimd heb, vastgezet, ingericht, ook al weet ik dat ik nu nog een keer moet voor de laatste laklaag. 

Want......oudste kleindochter van 9 heeft de nacht bij oma doorgebracht. In haar eigen (speciaal voor haar gemaakte) bed van waaruit ze door de deur naar buiten kan kijken. Met frozen-dekbed opgemaakt en "apie" in de hoek. Samen kaarten met de deur open,  fluisterend keuvelen met een kopje thee ("mag ik Babythee oma?") en bij een petroleumlampje samen nog wat lezen. 

"Oma..... ik wil eigenlijk nog niet slapen want ik wil de sterren zien". Zo hoort het!

Kijk. Dat Is fijn. Dat Was fijn. Bijzonder. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...