Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 juli 2017


Yvonne

Aanbevolen berichten

Bol :heart:

Jawel...die mensen heb ik wel...:blush:

Zit wel weer steviger in het zadel hoor, blijf doorgaan en leer steeds beter wat en hoe.

Het pad loopt met enige opstakels...maar zie ze steeds beter aankomen.

De laatste weken gaat het goed..beter zelfs. Work in progress op een aantal vlakken.

Hard werken maar het loont.

 

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei spirit:

 

Ja, teveel denken eraan is ook niet goed Kruidenthee, gewoon accepteren dat het niet meer bij mijn leven past, die drank.

Wat een goeie, Spirit. "Accepteren dat het niet meer bij mijn leven past."

 

deze onthoud ik goed! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Lars, dat wil ik wel uitleggen.

 

Als er bij een gedachte kwam aan drank werd ik daar door 'overvallen'. Een  trigger en bam ik zat op de fiets. Naar de winkel.

Alle redelijkheid achter een dichte deur, één ding..zorgen dat ik alcohol kan drinken. Geen tussenstappen.

Met naderhand, spijt, schuld en schaamte. Op zo n moment niet bezig met contact zoeken om dit te stoppen. Kan AA mensen bellen, maatje, forum...

Heel naar en beangstigend.

 

Op de groep (AA) kan ik deze dingen heel goed bespreken. En worden ervaringen gedeeld. Ik onderneem ook nog

andere dingen om helder te krijgen wat te doen aan onderliggende zaken. Die overigens geen excuus zijn om te gaan drinken.

Op zo n moment had ik geen controle meer. 

Inmiddels weet ik dat bepaalde emoties de triggers zijn. Dat is niet nieuw hoor, maar ik voel ze beter aankomen, herken het. Ook drukte, onduideijkheid. Heel proces....

Daar moet ik mee dealen...want ja, trek komt dan op. Behoefte om te verdoven...dat voel ik ook. Ik mag alles, behalve dat. Verdoven dus. Voelen en keuzes maken. Niet drinken dus. Elke keer als je uitglijdt, begint het gezeik weer opnieuw....kost bakken energie. Het vertrouwen van thuisfront wordt geschaad, en vooral ook mijn zelfvertrouwen. 

 

Ik ben hier wat op de achtergrond...ik lees wel mee, dat geeft ook steun. Maar in zo n situatie zoals ik beschreef, komt forum niet eens in me op. Ik voel veel steun van mijn AA groep en heb contact met maatje.  De valkuil voor mij van het forum is dat ik teveel focus op anderen en wil helpen. En de focus ligt nu op mijzelf. 

 

En ik ga er voor hoor...

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De behoefte om te verdoven. Dat is een herkenning. Fijn dat je steun hebt en een maatje. Heb ik ook en die is heel belangrijk voor me. Iemand die je begrijpt en niet, of bijna niet veroordeeld. Die je keihard de waarheid durft te zeggen. De focus moet ook op jezelf liggen :heart: dat doe je goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit je hebt steeds plannen. Dan weer voor dit en dan weer voor dat. Ook wel herkenning daar niet van. Maar neem dan eens stappen. Al achter ggz hulp aan geweest? Het komt niet vanzelf zoals Soothe altijd tegen mij zegt: actie Spirit alleen zegt hij tegen mij Lars :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spirit, het is geen 'moeten', maar willen...

Voor mij een wil, noodzaak, drang, drive om 'het' anders te gaan doen.

En dat ligt in mijzelf...niet in externe zaken .

Ik kan alleen zelf veranderingen teweeg brengen, die dan zijn weerslag hebben op mijn omgeving,

positief en negatief, dat zij zo...

 

'Waar je het allemaal voor doet?' Dat klinkt als een grote vraag, maar is heel essentieel.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O, en ik wil absoluut niet preken...het is voor iedereen anders, werkt anders.

 

Maar ik heb ook wel een aantal wetmatigheden ontdekt in het verslaafd zijn en hoe er mee om te gaan.

 

En hou het klein en bij mezelf...babysteps zijn ook steps. Dag voor dag, één voor één.

 

De wijsheid komt met de jaren.

 

Het er naar handelen begint ook door te dringen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ola chica's

Ik ben moe. In de voormiddag liggen poetsen hier, in de namiddag schilderen bij broer. Die de ene sigaret na de andere rookt :angry:

Nu ff relaxen in de zetel voor tv en ff hier komen piepen.

Bolletje, niet teveel.ineens doen hoor. Tuinwerk is vermoeiend.

Wij hebben frietjes gegeten. Had geen zin in koken. 

Verder weinig nieuws. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker allen.

Misschien kan ik wel in de Magnumfabriek gaan werken. Lijkt me opeens geweldig. En dan te bedenken dat ik het echt heb moeten leren eten die Magnums... ik weet nog mijn eerste. Bah. Wat vond ik die vies. Nou ja, gaat wel weer over. 

Tony Chovolony is ook voorbij. En worteltaart is voorbij gegaan. Aardbeiensloffen ... ook voorbij. 

Gedoe allemaal. 

Ik ga nog even mediteren en dan slapen. Morgen om 9 uur weer Pilates.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...