Spring naar bijdragen

Erg


Berlioz2015

Aanbevolen berichten

Hallo medeforummaatjes! Ik stel mezelf even voor ik ben een dame van 29 jaar. Tot de leeftijd van 26 jaar heb ik nooit alcohol genuttigd. Mijn broer is overleden met een verkeersaccident en toen wij klein waren dronk papa 2x maar jaar maar dan vrij veel. Vandaar dat ik eigenlijk anti alcohol was/ben. Nu toen ik 26 was heb ik mijn huidige vriend leren kennen. Het begon gezellig met een pintje voor tv.. maar al snel voelde ik dat ik eens een druppel gedronken had ik niet kon stoppen. Na een half jaartje werd het rode wodka.. snel zat maar mijn vriend lust dit niet dus gingen we over op gewone wodka. Ik wil graag stoppen dagelijk drink ik een halve fles wodka leeg. Enkel thuis.. niet op cafe of dergelijk. Ook soms een fles cava. Mijn vriend vind me gevaarlijk bezig. Hij is bang. Elke keer als hij niet thuis is drink ik. Soms stop ik 10 dagen maar zweten schuldgevoelens schaamte huilen. Ook nu was ik weer gestopt tot dinsdag dan moest mijn vriend opgenomen worden in het ziekenhuis. Ik heb hem weggedaan ben thuisgekomen en beginnen drinken... normaal om 19u zou ik terug gaan naar het ziekenhuis. Dan kwam hij terug van OK. Op weg naar de wagen ben ik gevallen. Omstaanderen hadden een ziekenwagen gebeld en de rest weet ik niet meer. Ik werd wakker in de cel?! Ook een gsm had ik niet bij. Ik kon niemand verwittigen. Ook heb ik hierover gelogen tegen ouders en vriend :(. Om 3uur in de nacht mocht ik doorgaan uit de cel. Thuisgekomen terug aan de drank. Om 11u mijn vriend gaan halen in het ziekenhuis. Hij zag meteen dat ik gedronken had. Ik ben naar de huisarts gegaan heb het probleem uitgelegd en ik neem nu Campral, iemand ervaringen mee? De zin in alcohol is enorm. Beven zweten schaamte schuldgevoelens.. ik wil echt stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja idd het zou de trek remmen. Maar werkt pas na 3 weken volgens de dokter. Ik ben heel bang dat ik niet ga kunnen slapen! Steeds maar denken denken.. ook heb ik al 2 x gedoucht vandaag.. ik zweet de alcohol letterlijk uit. Ja het is moeilijk. Mijn vriend kan er wel tegen en hij zegt dat ik gewoon niet zo snel mag drinken en blabla. Maar ik kan niet stoppen wanneer ik 1 druppel heb aangeraakt dan moet de fles leeg. Hij kan gemakkelijk na 2 pintjes stop zeggen. Hij begrijpt niet dat ik dat niet kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi berlioz2015,

Welkom hier.

Als jij maar begrijpt dat zelf één druppel te veel is  voor je :blush:

Heel goed dat je hulp hebt gezocht, ook hier.

Belangrijkste nu om niet te drinken he?

 

Heb je behalve die campral (waar ik verder ook geen ervaring mee heb) nog andere hulp?

Succes en hopelijk een goeie nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoelde met hulp inderdaad, verslavingszorg, gesprekken met praktijkondersteuner, psycholoog zoiets....

En dat heb je maandag begrijp ik, een gesprek bij verslavingsexpert. Lijkt me een goede stap.

Verder is het volhouden, hier lezen? Je melden als je het moeilijk hebt....

 

Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! Echt bedankt voor de steun! Het doet echt veel! Ik ben heel emotioneel vandaag. Kan huilen waar ik sta. Ook de onwetendheid. Ik weet niks van die avond totale black out. Ben ik in ziekenhuis geweest? Of meteen naar cel? Een dame op straat had me zien vallen en was bij me gebleven tot ambulance er was. Erna is ze door gegaan. Maar ik ben wakker geworden in cel. Kan ik info daar van opvragen eventueel? 

Grtjs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee dat is waar. Het gaat elke dag iets beter. Al blijven de emoties wel loskomen. Vb alsnmijn papa belt ofz krijg ik steeds een krop in mijn keel. Vandaag dag 3.. een drukke werkdag niet teveel tijd om na te denken. Heb ook het boek van : Allen Car : stoppen met alcohol.. gekocht en hoe gaat het met jullie? Ik ga mij richten op een droge toekomst. Maar de onwetendheid blijft knagen..

 

groetjes en thanks voor de hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...de ontwetendheid van je blackout?

 

Misschien moet je dat dan wel laten nu....en gaan voor nu, en je droge toekomst.

Wat wil je weten, wat levert het je op?

Je hebt in korte tijd veel gedronken en bent 'out' gegaan. Balen.

Nu de schaamte voorbij...en je richten op betere, nuchtere tijden.

 

Als ik je zo lees...zijn die emoties wel een ding..daar moet je wat mee, als zijnde onderliggende zaken....

Ze zijn geen reden om te gaan drinken, er is geen reden...maar ze kunnen wel een aanleiding zijn.

 

Je hebt maandag een gesprek, heel benieuwd wat dat je gaat brengen.

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval accepteren dat de komende tijd niet altijd even gemakkelijk zal zijn. Vooral in het begin is het moeilijk, en dat bang zijn om te slapen herken ik heel erg. Voor mij was dat de aanleiding om te beginnen met drinken. Maar die moeilijke momenten gaan voorbij, en ook die angst om te gaan slapen. 

Als je toch medicijnen wil om te gaan slapen zou ik seroquel doen. In ieder geval geen diazepam, lorazepam, of andere pillen eindigend op 'pam'. Je slaapt er heerlijk mee, maar ze zijn zeker net zo verslavend als alcohol, en veeeeeeeel moeilijker om vanaf te komen. 

Ben zelf 1,5e maand nuchter nu, en ik begin steeds beter te slapen en heb af en toe dagen erbij dat ik weer lekkerder in mijn vel zit en wat meer energie heb. En ik pieker minder heb ik het idee. Ik weet niet hoe dat allemaal bij jou zit natuurlijk, maar alcohol helpt in ieder geval niet voor de langere termijn.

Succes, en houd in ieder geval in je achterhoofd dat dit een moeilijke periode is, en die periode gaat voorbij!!! Mij heeft die gedachte heel erg geholpen, hoop dat je er ook iets aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je gaat natuurlijk van alles tegenkomen aan gevoel. Dat is niet raar. Ook huilen dus niet. Het maakt het wel lastig, maar houd vol. Want ook de kleine mooie dingen kun je straks weer goed zien en tranen van ontroering om een mooie ervaring heb ik ook gehad. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...