Spring naar bijdragen

Gestopt

IrisK

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ben de hele ochtend hier al aan het lezen, heel veel herkenning. 

Ik ben Iris, getrouwd, twee volwassen thuiswonende kinderen en een hele leuke verantwoordelijke baan. Al heel veel jaren drink ik 's avonds tijdens het koken mijn eerste glas wijn en drink vervolgens de hele avond verder en dan hebben we het over 1,5 a 2 flessen wijn. Iedereen hier weet vast wel hoe je je dan voelt, de volgende ochtend. Ik had geluk, in mijn geval eerder pech, mijn tijd voor een groot deel zelf in te kunnen richten. Na een verplichte afspraak kon ik vaak, niet altijd, nog ff een uurtje terug naar bed, geen haan die ernaar kraaide.

Zaterdagnacht mijn laatste glas gedronken. Misschien juich ik te vroeg, maar tot nu toe gaat het goed. Wel ontzettend moe, transpireer veel en ik moet abnormaal veel plassen. Vandaag doe ik het nog maar rustig aan (ook al zou ik willen, meer  zit er niet in) morgen maar weer vol aan de bak.

Heel fijn jullie hier gevonden te hebben. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Mocht iemand tips, suggesties o.i.d. voor me hebben, heel graag.  

Vriendelijke groetjes, Iris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Iris. Fijn dat je er bent. Je patroon herken ik. Ik had tegelijkertijd ook een burn-out, dus kan niet goed vergelijken, maar merk sinds een week of drie dat ik niet meer moe ben. Niet dat gevoel te moeten slepen. Heel fijn. 

Daarnaast transpireer ik veel minder. Merkte ik heel snel. Schaamte, schuldgevoel zijn weg. Dat is één van de fijnste ervaringen voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Harp voor je snelle reactie. Wat de ontwenningsverschijnselen betreft mag ik volgens mij niet klagen dat valt reuze mee, maar zoals ik eerder zei, ik ga natuurlijk niet te vroeg juichen. Heb hier ook over angst voor een delirium gelezen, vind ik ook best wel eng maar gelukkig schijnt het zelden voor te komen.

Ja mijn man steunt mij maar omdat hij geen alcoholprobleem heeft is het voor hem allemaal moeilijk te snappen. Ik vind het heel fijn hier lotgenootjes te treffen. 

Nee buiten dit forum heb ik geen andere hulp bij het stoppen. Behalve mijn man is niemand op de hoogte van mijn probleem. Ik was een "stille" drinker maar dat maakt het probleem niet minder. 

Heel veel bewondering en respect voor alle mensen hier ! Sommigen hebben echt wat neer weten te zetten, heel knap en een voorbeeld !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen,

Vandaag zit ik op dag 16 maar het niet drinken levert niet op wat ik ervan verwacht had. Ben continu moe en tot overmaat van ramp kom ik ook nog eens kilo's aan terwijl ik niet meer eet dan voorheen. Ook ben ik afgelopen week begonnen met sporten maar geen gram resultaat te zien op de weegschaal, grrrr. Vorige week een dagje weg met de kinderen en een vriendin, heel gezellig maar toen ik thuis kwam aan het einde van de middag moest ik echt naar bed voor een tukkie (ja, je leest het goed). 

Ik heb nu een week vrij kunnen nemen en ga er maar vanuit dat het volgende week beter gaat.

Misschien herkent iemand zich hier in ? Tips natuurlijk welkom !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie allemaal voor de reacties. Morgenvroeg weer naar de sportschool ! Ik geef niet op maar ik heb nu echt het idee dat alcohol me op de been hield, fysiek dan. Het goede nieuws is dat mijn man gisteren opeens zei dat ik er goed uitzie, wallen zo goed als verdwenen :P. Twee weken geleden zou ik om dit tijdstip onder invloed zijn geweest. Geniet van het nuchter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan een tijd duren voordat je je fitter gaat voelen. Ik had ook het (schijn)gevoel dat alcohol me op de been hield. Vergeet echter niet dat je dingen hebt weggestopt waarschijnlijk. Die tegenkomen kost ook energie. En sowieso anders leven dan je deed en niet doen wat je deed, kost ook moeite. Maar het naakte leven is spannend. Zo ervaar ik dat. 

Misschien gaat je man het wel begrijpen. Gewoon vertellen. Op een moment. Hoeft niet allemaal nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn man is op de hoogte van dit forum en is hier blij mee omdat hij niet kan invoelen/begrijpen wat jullie allemaal wel kunnen. Logisch natuurlijk want hij heeft geen alcoholprobleem en stopt met drinken na 1 of 2 glazen wijn. Zoals Lika hierboven zegt, alles op z'n tijd Francoise. Jouw tijd komt echt.

Slaap lekker alvast !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...