Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 juni


Momentum

Aanbevolen berichten

"Ik had behoorlijk last van de copd met die warmte... confronterend.
Echt es stoppen met roken? Oh pffff..."

 

Och, waar beoei ik me ook weer mee......
Iedereen mag langzaamaan ghruwelijk  zelfmoord plegen.
Eerlijkheid, openheid van geest en bereidwilligheid, daarmee zijn we goed op weg....

Die onbenullige vertongeljktheid steekt bij rokers de kop op als het onverbloemd genoemd wordt.
Ik kan het als ex-roker weten.

bewerkt door jowan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie mijlpaal dat je de hulpverlening nu kon afronden. Smart. En heftig wat betreft je contact met dochter. Ik heb ook sinds een halfjaar mijn zoon niet meer gesproken. Dit dankzij mijn broer die intens gemeen doet. Ik kreeg dinsdag drie afschuwelijke mails van broer over mijn tigste x ingebeelde kanker. Hij heeft me met kale kop meegemaakt en zelfs de borstamputatie gezien . " ingebeeld". 

Een goede vriend gaat kjken hoe ik broer kan blokkeren qua emails. 

Nu vooral heel goed voor mezelf zorgen. 

Smart, ik hoop dat het contact gauw weer mag herstellen. 

 

Poe jowan.... Moet dat zo? 

bewerkt door Mazzelaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het toch wel eens met jowan, hoe konronterend zo'n opmerking ook is,
ik maak m soms ook naar mensen. Ik zie de laatste jaren in de term.thuiszorg en Hospice
vreselijke eindes na een rook- en of drankverslaving. En die mensen wisten niet beter toen ze eraan begonnen, maar tegenwoordig mogen we toch aannemen dat iedereen wel weet dat beiden zelfdestructief zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die zeer confronterende opmerking hoeven jowan  en jij niet te maken Jane,

dat doen rokende copd-ers zelf al zoveel, dat dat één van de grootste belemmeringen is om daadwerkelijk te stoppen.

Toen ik dit als ex-roker en copd-er hoorde, kon ik eindelijk de knop omzetten........

De schaamte voorbij.

bewerkt door Kore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Mazzelaartje:

Een goede vriend gaat kjken hoe ik broer kan blokkeren qua emails. 

 

Het is helemaal niet zo moeilijk, zelfs ik heb het ooit eens gevonden. Omdat ik nu op laptop zit met gmail erop, heb ik dat geprobeerd en daar werkt het kennelijk anders, maar bij mijn gewone pc met Windows Life Mail en KPN, gaat het heel makkelijk. Je klikt rechts op het bericht en dan krijg je allerlei mogelijkheden met o.a. "afzender blokkeren" of "als ongewenste mail"  dan komt het in verwijderde items en kun je het, desgewenst nog bekijken voor je het verwijdert.

Gewoon proberen, daar leer ik ook veel van. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net gezellig met een bijna buurvrouw die zelfde" probleem" heeft als wij allenhier samen gewwandeld met hond en lekker gekletst. Heerlijke afleiding voor ons beiden omdat we allebei op dit moment in wat moeilijke omstandigheden zitten. 

Heerlijk even. En de koorvriend belde met een leuke televisietip, ook ter afleiding. Dit zijn kadootjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vanmiddag gebeld door de radioloog . Over het bevestigen van de bioptafspraak dinsdag. En ze heeft een afspraak met d chirurg voor donderdag gepland. Ze gaan proberen d uitslag binnen 2 dagenrond te krijgen i p v een week. Wel onder voorbehoud. Lukt t niet dat belt ze donderdagmorgen. 

Ik vind wel dat ze heel hard voor me werken en me tegemoet komen waar dat kan. Echt tof van ze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

COPD gegoogled. longfonds.nl zegt dit:

COPD is een chronische longziekte. Chronisch betekent dat het blijvend is. De afkorting COPD staat voor Chronic Obstructive Pulmonary Disease (Chronische Obstructieve Longziekte)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei jowan:

Iedereen mag langzaamaan ghruwelijk  zelfmoord plegen.

Dat is ieders recht. Hoeft niemand zich voor te verantwoorden toch?

Al die auto's en hun uitlaatgassen...das pas een ramp! Niet mijn keuze en toch moet ik dagelijks de uitlaatgassen inademen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...