Spring naar bijdragen

lady jane

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    55.988
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    355

Alles door lady jane geplaatst

  1. lady jane

    Eet - Draadje !!!

    Kippenpootjes in aziatiscje boemboe aangebraden, met aardappelbolletjes en spercieboontjes.
  2. lady jane

    Woorddomino

    hemeltje lief denk ik dan, worden ze ooit volwassen?
  3. Yaja, meis ondanks de gremlins: blijf nuchter meis en houd je koppie erbij de ontreddering, het gemis en het aanvaarden daarvan is wat nu is. Zonder drank verwerk je. Met stel je uit en maakt erger. Volgens mij ga je dit redden; je groeit boven jezelf en boven de gremlins uit:present: Fleurtje, ik schrok van jouw felle reaktie op Soothe. Ik heb hem nog noooit naar iemand zien slaan. En als je de reactie van Wil goed leest, kan hij het lezen zoals het er staat. Jij niet blijkbaar, dus zegt het iets over jou proces, en waar je staat in het niet de roes willen missen, maar toch heeft iets het in jou nodig om hier te komen. En dat is fijn, want hier kun je alles op een rijtje krijgen. Met strijd in woorden lukt dat niet, je mag er hier echt van uit gaan dat mensen schrijven om helpend te zijn. Ook als het iets is wat jij niet wilt of kun lezen. het was ook niet voor jou bedoeld nl. Wil, ik heb een gemene vraag voor je: Als je terug bent uit Corfu, waar je weer vrolijk mee denkt te moeten drinken: ga je dan nooit meer naar Corfu? Of ga je alleen nog in Corfu drinken?
  4. Ik denk, naar mezelf kijkend, dat er veel eenzaamheid aan ten grondslag ligt. Ik denk misschien ik kan het wel alleen, maar het voelt als: ik moet het altijd maar alleen, want toen ik vroeger iemand nodig had, was er niemand. Het alleen moeten doen is mijn overlevingsstrategie geworden. Kan dus geen hulp vragen, hulp verlenen is de tegenhanger, die lukt wel en indirekt help ik ook mezelf daarmee. Dit forum helpt me er wel bij, heel langzaam. Ik neem goede raad wel aan, en wat ik ermee doe, dat wisselt. Soms ogenschijnlijk niets, maar ook hetrken ik het soms veel later pas, als hij bij mij past en ik er wat mee kan. Ik zie het via mijn kinderen. geef te vaak goede raad, en aan pubers is dat niet echt besteed. Die moeten zelf ontdekken (net als ik). Gelukkig voor hen, zijn zij veel mondiger dan ik ooit geweest ben. Krijgen en nemen die ruimte om eigenwijs te zijn en zelf door schade en schande volwassen te worden. Zij zijn vaak mijn echte leermeesters, al voelt het soms dat ik de boot gemist heb daarin. Ben op mijn 42e gaan puberen, eindelijk. Maar ja een laatbloeier he.
  5. Syl, 3 dagen kunnen 3 maanden worden. gewoon dag voor dag. Die eerste 3 dagen zijn wel het belangrijkst dus blijf hier komen, je kunt het!
  6. Wil, ik zal even verduidelijken dat ik me een beetje (veel) moralistisch opstel. heb het licht gezien w.b. niet drinken en gun jou en ieder ander dat ook. Realiseer me best dat jij je eigen proces nodig hebt en ook dat gun ik je, zonder kan niet. Maar ik merk ook dat ik een beetje iebelig word van al het lieve gedoe. Misschien wel jaloezie, dat ik in mijn vallen en opstaan periode het forum nog niet had. Maar je schrijft over al anon dat dat wel een geheime sekte lijkt, zodat je je weerzin tegen de AA in stand kunt houden en er niet heen hoeft. Laat die dan ook in hun waarde. Voor velen helpt het en daar gaat het om. En juist uit de mond van iemand die nog zo worstelt vind ik het pijnlijk, en dan identificeer ik me natuurlijk toch meer met je vrouw, gek genoeg. Maar zou zij jou er meer over vertellen, dan bestaat het niet dat jij je niet door aangesproken voelt, want jij bent de reden dat zij daar komt. Zij weet dat dus houdt het bij zich. Ook een erg eenzame positie hoor, wat zij nu heeft. En de jouwe ook. Dus twee eilandjes in één relatie. Herman van veen heeft daar een mooi liedje over. Eenzaam, tweezaam driezaam, is samen heel alleen.
  7. je beschaamt ons niet Wil, dat kun je niet je beschaamt jezelf en dat is erger.
  8. lady jane

    Woorddomino

    helpen doen daden en de woorden ach, die maken mij droevig.
  9. Wil je hebt een erg groot rad voor ogen verontschuldigingen aan blijven bieden en dat gebruiken om te knop niet om te zetten maakt je steeds minder geloofwaardig. Je weet best dat je in Corfu gaat drinken en maakt jezelf wijs dat je daarna wel zult veranderen dus t/m die vakantie maakt het niet echt uit. Ik denk dat je vrouw bij de Al Anon meer vertelt als tegen jou. Zij zit daar met ervaringsdeskundigen. Jij vindt die plek goed voor haar, en tegelijktijd de AA niet voor jou. Dat kan natuurlijk, maar wel een beetje dubbel he. Ik herken veel van dit gedrag en ben blij dat gehad te hebben. Bij mij heeft de relatie het niet overleefd en ook dat herken ik dus. Misschien wordt het tijd wat van je charme-offensief in te ruilen voor daadkracht Wil, want zoals Co zo mooi in haar onderschrift heeft: inzicht zonder handeling brengt geen verandering. Succes en ga d'r voor! Deze relatie heb je maar één keer en je gezondheid ook.
  10. een hele goeiemorgen uit de zonnige Randstad, ontbijt ze BB fijn dat je er weer bent!
  11. Wil, ik denk dat het beter is voor ons en voor jezelf als je nu uitlogt en gaat slapen.
  12. Alf:heart:
  13. lady jane

    Even voorstellen, ik ben nieuw

    Hoi Anika, het was een drukte vandaag en das best lastig voor een nieuw forumlid (frummer), maar gewoon proberen en als niemand reageert en het is dringend, met hoofdletters typen, dat werkt altijd. maar het lijkt op schreeuwen, dus doen we dat niet vaak. Ik heb net mijn eerste vakantie zonder alco gehad, erg spannend want was aal-inclusive gewend al 10 jaar en dat durfde ik nu dus echt niet aan. 2 keer even trek gehad, toen ik wat aangeboden kreeg, en dat was aan het begin. Toen was ik erdoor en ik ben zo blij dat ik het gedurfd heb, want viel reuze mee. Ik heb wel hier op het forum een maatje gevraagd en sluit dan een soort van pact af, ik moet pb-en (persoonlijk bericht) sturen vóór ik zelfs maar denk te gaan drinken. Ik heb een extra stok achter de deur nodig soms, maar het werkt wel. Soms kan ik gemakkelijker voor een ander iets laten dan voor mezelf. niet helemaal zoals het moet misschien, maar ach wat is moeten, ik neem in elk geval verantwoordelijkheid, want ik wil uiteindelijk niet meer drinken. Misschien ook een idee voor jou? Gewoon een vraag of er een nieuweling is voor je, of een die al wat langer er is, kan ook natuurlijk!
  14. lady jane

    Ik ben er ook!

    Hoi Mupke, log nog even in, want lees je net. Ja is dezelfde behandeling. Net wat Cathy zegt. Voor diepere ther. is persoonlijke begeleiding nodig denk ik. Ligt er aan waar je woont. Tactive heeft ook face to face, maar zit alleen in het Oosten des lands, kun je op de site zien, in welke plaatsen. Ik zit in de Randstad en ben via Altrecht toch bij de GGZ terecht gekomen, wat ik eigenlijk niet wilde. Maar ik kan dat niet als smoes gebruiken om dan maar af te haken. je kunt ook via je huisarts als je dat niet erg vindt dat je drankprobleem daar bekend wordt. Ik zag dat je best lang ingelogd was, het was een drukke draad vandaag, ik hoop dat dat je niet afschrikt. Moeilijk er tussen te komen, dus meelezen is dan het gemakkelijkst. Mocht je een dringende vraag hebben of gewoon even steun nodig hebben, dan kun je met hoofdletters typen, dat noemen we schreeuwen. Doen we niet snel, maar in de drukte lezen we wel eens over mensen heen, en dat jaagt nieuwe mensen soms weg en dat is zeker niet de bedoeling. doei doei Jane
  15. Smid: you bet:D
  16. lady jane

    Woorddomino

    brengen we nu een serenade als slaapliedje: welterusten lieve frummers:moon:
  17. Ik ga ook vast naar boven en neem mijn boek mee in plaats van jullie (heb ik zelf meer plek:P) slaap lekker:lips:
  18. Ik denk dat je het wel goed ziet Smid en ik hoop dat Wil even terugleest morgen.
  19. lady jane

    Woorddomino

    mijn lieve Von, nu ben jij in de war:D
  20. lady jane

    Woorddomino

    jullie hebben ook een grote plek in mijn:heart:
  21. lady jane

    Eet - Draadje !!!

    Spaaghetti met prei, knoflook, tomaten gehaktsaus en geraspte verse kaas, schijfjes komkommer als rauwkost, te lui om sla te maken.
  22. Von; ik las: die niet hun ega wil zijn komt me beter uit denk ik!
  23. lady jane

    Even voorstellen

    Ha sammie, welkom hier en wat heb je al veel gedaan. Natuurlijk ga je het redden, maar het zal niet vanzelf gaan. ik hoopte ook dat stoppen met drinken alles zou veranderen, maar eigenlijk is het alleen maar moeilijker geworden. Ik moet nu verantwoordelijkheid gaan nemen voor al die jaren dat ik dat voor me uitschoof en wegdronk. en die neiging heb ik nog steeds, dat is zo maar niet weg. Suiker is een gevaarlijke, ik zit er ook mee. Alcohol is omgezette loze suiker. Die suikerverslaving is dus een uitvloeisel van de alco-verslaving. En moet dus ook aangepakt worden. beginnen met gezondere suikers (fruit, groenten, volkoren produkten enz). Witte meel wordt in je lijf ook omgezet in loze suikers. Die geven dus instant energie en daarna kak je in. Ik tob hier zelf ook nog mee , dus echte adviezen heb ik niet hierin. Anderen waarschijnlijk wel. Ik heb voor mezelf besloten het eerste jaar mild te zijn en na 4 aug. dat ook aan te pakken. de koffie laat ik. daar word ik in elk geval niet dik van, en ik wil geen gezondheidsfreak worden, want ik ben al van alles of niks, dus na dat niks volgt dan weer alles. En dan ben ik ook bang weer te gaan drinken. Wat ik wel belangrijk vind en dat mis ik bij jou ook: heb je therapie of hulp om met die onderliggende gevoelens te dealen? Want er kunnen best zware dingen loskomen als je je niet meer verdooft en dat behoeft serieuze begeleiding. ik ben daar een jaar geleden mee begonnen en sta al 1/2 jaar op een wachtlijst voor het vervolg. Nou ook een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes en tot ziens op de d&d-draad.
  24. lady jane

    Ik ben er ook!

    Hoi Mupke een warm welkom in ons warme forumbad. Ook ik heb met volle tevredenheid de ADB training gevolgd en kan je die van :heart:e aanbevelen. Je komt nu je gestopt bent in verschillende dingen terecht. Trots dat het lukt, wat euforisch dat het blijft duren, en ja de verleiding jezelf daar voor te belonen (wel doen dus maar niet met drank), en af en toe psychische en/of fysieke trek. Daarvoor kun je bij thema's en tips heel veel draadjes vinden. je hoeft het wiel niet weer uit te vinden, want velen gingen je hier voor. De emoties, tegenslagen, moeilijke periodes en personen, die je eerder wegdronk, zijn echter nog niet, of in drankjaren maar deels verwerkt. Dus die komen nog een keer naar boven. En al is dat niet leuk of makkelijk, nuchter is het wel te doen. Het is ergens ook gewoon een uitdaging, om van overleven naar leven te groeien. ik wens je veel succes toe en vandaag laten we die eerste staan en morgen leven we weer bij de dag want dan is het weer vandaag
  25. lady jane

    Woorddomino

    is ook een domme zin dus Witte, sorry
×
×
  • Nieuwe aanmaken...