Spring naar bijdragen

lady jane

Forumdeelnemers
  • Aantal bijdragen

    55.994
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    355

Alles door lady jane geplaatst

  1. en een zonnige goedenmorgen uit het Groene groene hart
  2. quintet? slaap lekker:lips:
  3. verwijderd
  4. ja las dat maar hoeft niet he? ben niet zo kusserig meer
  5. Gewoon maar veel aanklikken en lezen taxi er is al veel geschreven over van alles en nog wat en als je vragen hebt hier kun je ze altijd stellen
  6. Het deel waar ik ben niet Mup, dat is een verademing. In de verte zie ik de Pier en hoorde gisteren flarden van disco geluiden overwaaien, omdat de wins zuidoost was en was blij daar niet te hoeven zijn. Op ons deel zit er zeker een meter of 10/20 tussen de mensen, tenzij ze groepjes vormen natuurlijk. En wij kunnen nog altijd een veld vrijmaken om te volleyen zonder mensen lastig te vallen, dus dat zegt wel wat he. En het water was heerlijk kwallenvrij gelukkig weer.
  7. Hoi taxi welkom hier en ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en veel aan ons forum hebt.
  8. lady jane

    Woorddomino

    overdag kom ik ook (te) weinig aan lezen toe, dus probeer ik in bed de dag met een boek af te sluiten
  9. Ik lees je stukje ook kritisch Luciene, en met interesse. Heb zelf ook veel gedaan met sjamanisme, healing en chakra's maar wat me nu steeds meer opvalt is dat spriritualteit en spiritualien niet goed samengaan. Wij hebben onze blokkades en trauma's opgedaan en het kost ons moeite en energie om dingen te verwerken en weer geheeld te worden. Natuurlijk is het goed daar hulp bij te halen, en ons te realiseren dat ook dit een zwaar en langdurig proces kan zijn. Er bestaat in mijn opinie niet een wondermiddel of persoon die ons even snel transformeert. Wat zou de zin zijn van een instanttransformatie vraag ik me af. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik ook hallelujah ervaringen heb meegemaakt hoor en razend onder de indruk ben geweest van bepaalde personen, goeroes, sjamanen en therapeuten. En ieder heeft zijn/haar sporen nagelaten, en die ervaringen heb ik als waardevol gezien en gevoeld. Maar na verloop van tijd beklijfden ze niet, want van tijd tot bleef ik drinken. nu ik niet meer drink en de ervaringen alsnog een plek geef, merk ik dat mijn leven misschien wel wat minder spriritueel lijkt, maar dat mijn ervaringen juist door het meer aardse ervan dat wel degelijk zijn. Zoals een groepsdeelnemer ooit zei: ik verwacht 2 sprituele leiders die mij gaan leren over vuur te lopen en krijg een vers ouderpaar met een poep en pieskind in hun kielzog. Na het ritueel was hij ervan overtuigd dat dat poep en pieskind een getransformeerde Tibetaanse monnik was en had hij een zeer spirituele ervaring achter de rug, zei hij. Het kind glimlachte slechts.
  10. lady jane

    Conventie AA

    Gabs, mis je al een paar dagen ik hoop dat het goed gaat met je? En ik ben ook wel benieuwd naar de conventie of je nog geweest bent en er frummers hebt ontmoet.
  11. Ik heb lekker op het strand liggen bakken Mups en wat ik niet meer verwachtte, maar het opgebleekte bruin komt weer terug, dus er kon weer wit gedragen worden, heerlijk!
  12. lady jane

    Even voorstellen

    Rosa, port is 19/20% als je dat regelmatig drinkt komt het letterlijk je porieen uit. iedereen ruikt het behalve de drinker. Je man zal eraan gewend zijn en ook het patroon in drinken/relatie niet zomaar verstoren, partners en fa.leden groeien mee/zakken mee af in de verslaving. het is een vorm van degeneratie helaas. Je kunt je beter realiseren wat je met jezelf doet en hoe het doorwerkt, misschien dat je dan een oprechte keuze kan maken. Bij de jellinek las ik ooit dat een goede behandeling de omgeving ook meeneemt in gesprekken, want ook zij dienen klaar te zijn voor een nieuw evenwicht. Dat is niet altijd haalbaar, maar je ervan bewust zijn is de 1e stap. Daarna volgt het handelen en handhaven. het is zwaar maar oh zo de moeite waard. (en even stoken: je man ruikt ongetwijfeld ook dat andere vrouwen/mensen frisser en anders ruiken, zelfs al plaatst zijn geest het misschien niet als geen alcohollucht, net het verschil tussen een verse bloem en een die over het mooie heen is). Sorry, kon het niet laten; hoop dat je snapt dat de bedoeling goed is.
  13. lady jane

    Treffende uitspraken

    Geduld is het beste gebed. Boeddha
  14. Hier hangt een kerkhof aan lijken Fleur, en ik probeer ze geen kans te geven om te gaan spoken. Lukt niet altijd. En dan heb ik altijd mijn fakirmatje nog die laat me zelden in de steek.
  15. goeiemorgen mensen nog meer bloemen hier Rosa welkom, Fleur kanjer Irisje ook weer op get goede pad dat wordt een mooi najaarsboeket. Ik ga gauw de boodschappen in huis halen, en dan maar weer naar het strand, het wordt al bijna vanzelfsprekend, maar nog steeds een groot kado, dat dat kan op 1 okt. Vorig jaar was 10 okt. de laatste stranddag eens kijken of we het record kunnen verbeteren. Net als MarQ merk ik nog steeds dat het leven weer meer houvast geeft als we ADB zijn, niet gemakkelijker maar ik heb weer meer vechtlust en doorzettingsvermogen, die was ik al jaren kwijt (niet qua voelen, maar in daadkracht dus). fijne dag mensen geniet ervan:rose:
  16. en slaap lekker voor de nog lezers hiero:lips:
  17. jij ook he Tas en niet zo lang wachten steeds hoor om hier ff te zijn je wordt nog steeds gemist dag meis
  18. Tas:heart:
  19. ik neem aan dat Hannah had gewaarschuwd? ik zou het weghalen Nien. ik was nog aan het bijlezen, sorry
  20. en nu even volleyen wat ben ik blij dat ik kan meppen!!!!
  21. Sha, mooi je zo te lezen gisteravond en vanmorgen dat helpt mij ook een stuk verder weer, na een vreselijke piekernacht. Idd mezelf weer resetten naar de veranderde toestand, het verloren vertrouwen en ongeloof, accepteren en andere lijstjes maken dan alleen de practische. pfffffffffffff gelukkig eerst nog een dagje struisvogel spelen, de practische dingen doen, strand als beloning en vanavond plan de campagne maken. En vooral van de natuur blijven genieten, die helpt me overal doorheen, is mijn grote voorbeeld van steeds een beetje sterven en tegelijk het leven van de toekomst voorbereiden en onderhouden. thnx en ja Snoepje, zo doe je ongemerkt en indirekt dus veel meer dan alleen onze Sha op de rails houden.
  22. en nogmaals een zonnige morgen:rose:
  23. bijna de laatste Jeannet ik doe het licht wel uit, slaap lekker mensen:lips:
  24. lady jane

    Even voorstellen

    Ha Rosa welkom bij je lotgenoten in de strijd ADB te worden. Het kan hoor, echt, ik ben 10 jaar verder als jij, ook qua drankjaren en ik heb al meer dan 2 jaar niet gedronken vanaf de dag dat ik dit forum ontdekte en me aanmeldde voor de training online van tactive. Stapjes klein maken en alles per dag bekijken desnoods per uur met een kookwekker in het begin vele kleine stapjes maken een grote stap met een stevige basis. als ik het kon, jij zeker ook. succes!
  25. das de titel van een boek Bor ik ben ok, jij bent ok fijne dag ik ga markten werken en dan als beloning .................. strandje pakken:rose:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...