Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Ah oké dan heb ik je verkeerd begrepen.
  3. Ik heb nooit gezegd van niet. Ik heb enkel gezegd dat klimaatverandering van alle tijden is. De rest is voor mij verzonnen.
  4. Zonnepanelen ja, ook zoiets. Je doet je best maar nu ineens ben je weer slecht bezig op dat gebied. We hebben heel veel groen in de tuin, dat dan weer wel. Consuminderen is altijd een goed idee. En ook zoveel mogelijk tweedehands spullen kopen als je iets nodig hebt.
  5. @Mariposaje bent het er dus wel over eens dat de huidige klimaatveranderingen door menselijk toedoen wordt veroorzaakt? Aangezien je schrijft dat we hier allemaal aan meedoen?
  6. Tja en dan die zonnepanelen, dat is dan ook weer een hele discussie op zich. Ook allemaal niet zo milieuvriendelijk als ze ons ooit hebben willen verkopen (om van die subsidies waar ze mee rondstrooiden nog maar te zwijgen. In Japan is het blijkbaar ook een heel schandaal geweest waar corrupte politici maar al te graag privé gelden ontvingen ter promotie daarvan. Toen het allemaal uitkwam, was het ook direct gedaan met zonnepanelen daar.) Ik denk dat niemand nog goed weet wat er allemaal van te vinden. De (des)informatie is allemaal zo groot dat niemand er nog wijs uit geraakt. Het enige waar ik wel helemaal achter sta is consuminderen, op alle gebied. We denken dat meer en meer en meer ons steeds gelukkiger zal maken maar daar geloof ik niet in. Niet alle focus leggen op het externe materialisme maar streven naar innerlijke rust en eenvoud, dat zou ons allemaal ten goede komen, niet alleen de aarde maar zeker wij ook als mens. Hallelujah! 😃😇
  7. O gelukkig 😅
  8. Vanwege het werk dat ik doe lukt dat dus niet. Ik moet overal en nergens naartoe en heb veel spullen mee te sjouwen. Maar als het zou kunnen zou ik het misschien wel doen, of liefst op de fiets (maar die moet ook gemaakt worden en dat heeft dus ook impact op het milieu, dus het liefst lopend gaan, tja en zo kunnen we nog wel even doorgaan).
  9. Nee joh ik niet 😁 ik ga wel mn dak op als het frisser is
  10. Kan dat niet uitgesteld worden wat je aan het doen bent ? @bumperjim
  11. Ja dat lijkt me ook wel wat, lekker in een bios met airco. Gistere n ben ik naar een concert geweest. Helemaal geen zin in die onderneming, maar de temperatuur was een stuk beter dan thuis. Vanmiddag lege agenda. Vanmorgen gesport, net geluncht, ik hoef eigenlijk niks en dat is wel fijn. Word enorm lamlendig van dit weer. Er zijn verschillende plekken waar je in de stad heen kan, de bieb, concertzaal voor lunchconcert. Maar ja, daar moet je wel voor naar buiten. En weer terug, naar je warme huis... Het is wel fijn om te horen dat het bij bijna iedereen inmiddels tegen de 30 graden is binnen. Een airco tsja. Ons energienet kan het ook niet aan als iedereen die zou aanschaffen.
  12. O jeetje @bumperjimkijk je uit !!😓🥵
  13. Ja, op een dak of met heet asfalt aan de slag, niet fijn
  14. Je kan ook de auto helemaal weg doen en dan gewoon jezelf redden met fiets en bus en trein en taxi. Een soort studentenleven heb je dan. Ik voel me niet zo gemotiveerd om dat te doen maar ik zie wel sommige mensen
  15. Je hebt gelijk, @lady jane,ze zijn er nog wel. Ik zat me gisteren even wat te verdiepen in allerlei soorten en maten airco's, hoewel ik echt niet van plan ben zoiets aan te schaffen. Die wat betaalbare mobiele airco's zijn nu niet meer op voorraad. En als je voor een dure splitunit airco zou gaan dan krijg je die zo een, twee, drie niet geïnstalleerd wegens personeelsgebrek en drukte, en die kun/mag je zelf niet aanleggen. We hebben jaren geleden wel zo'n mobiele airco gehad, maar die dingen maken behoorlijk lawaai en het koelrendement was niet om over naar huis te schrijven. Je zit altijd met een afvoerslang die door een raam moet. En dan dat raam om die slang heen goed afdichten is zo'n probleem dat er zoveel warmte terugstroomt dat er bijna niet tegenop te koelen valt... Dat ding hebben we naar 'Het Goed' gebracht. Tja, openbare ruimtes om te koelen... boodschappen doen is ook zoiets. Moed verzamelen en puffen om bij die winkel te komen, lekker even afkoelen, maar dan moet je toch ook weer een keer terug... Ik heb te doen met iedereen die met dit noodweer buiten moet werken.
  16. Elektrisch rijden of niet, het heeft allemaal impact. Ook de accu produceren geeft enorm veel CO2 uitstoot. (Door de uitstoot tijdens het produceren van een accu is de milieu-impact van een nieuwe elektrische auto in de showroom groter dan die van een brandstofauto. Doordat de elektrische auto per gereden km minder CO2 uitstoot, loopt hij deze achterstand bestaat in en komt er een kantelpunt, aldus Google). Dat is wat ik bedoel. We doen er allemaal aan mee.
  17. Ik ben zeker niet perfekt, die pretentie heb ik niet. Het is gewoon heel lastig om alle fossiele produkten te vermijden. Ik heb 6 jaar geleden een tweedehands stekkerhybride gekocht om elektrisch naar mn werk te kunnen. Nou begint de hybride accu op zn tandvlees te lopen. Dan is het dus ofwel de auto naar de sloop, maar dat is doodzonde want het ding is verder nog prima (10 jaar oud), of een nieuwe accu, maar dan zit je denk ik op tienduizend euro en dat is de auto niet eens meer waard. En je krijgt hem niet verkocht met een volkomen gare hybride accu. Voor het milieu is het beter om alleen de accu te vervangen dan de hele auto. Maar ja het is wel een bak geld 🥵 Zo is het helaas steeds met de energietransitie. Het is een rijkeluishobby 😁 Ik kan ook op de fiets maar als het 38 graden is dan kom ik over als een zwetend rund, das ook weer zo wat 😐
  18. als ik google zie ik er meer dan genoeg Koh, voor n paar tientjes en op voorraad. Maar ja dan moet je er wel de deur voor uit als je m vandaag nog wilt gebruiken. Zo heeft onze bioscoop t/m zondag gratis films voor 65+ers om even te hitte te ontlopen. Ik wil wel, maar moet ook echt moed verzamelen om erheen te gaan.
  19. Goeie morgen/ middag, Het is onmenselijk om vrienden (kennissen) te weigeren die vanmiddag/ avond wat willen verkoelen bij ons in de vijver. Ik zat/ zit wel een beetje verveeld met de alcoholconsumptie die er dan meestal mee gepaard gaat maar heb voor mezelf bedacht om Virgin Mohito te maken. Dan is het toch ook wat feest voor mij zo.
  20. Koop jij ook dingen die gemaakt zijn zonder dat daar olie als grondstof voor gebruikt wordt? Ik noem even een dwarsstraat. Want als we dát allemaal zouden doen, dus echt serieus bezig zijn met het milieu (en dan bedoel ik ook de gehele bevolking van deze aardkloot) dan gaat het wat uitmaken. (Gelukkig hebben we de heren en dames van de klimaattop, die geven het goede voorbeeld) Ik vlieg ook nauwelijks en ja autorijden moet, anders heb ik geen werk (en nee, OV gaat serieus niet werken voor wat ik doe). Ik heb geen airco, ik heb 34 zonnepanelen, doe aan afvalscheiding, haal mijn voeding lokaal maar individueel kunnen we niets uithalen.
  21. Vandaag
  22. Wij slapen nu in de woonkamer onder onze eigen wappie. Als ik er 's nachts uitmoet doe ik meteen de ramen open om wat koelte binnen te laten. Op een gegeven moment wordt het onder die wappie zo fris dat we zelfs het dekbed over ons heen trekken. Zo begonnen we vanmorgen met een 'aangename' 25 graden. Gisteravond liep het op tot 29 graden. Boven komen we eigenlijk niet. Daar zit alles potdicht en liep de temp. gisteren op tot 35 graden. Vanmorgen ook even gelucht en nu weer potdicht. Vannacht toen ik de ramen hier opendeed, was ik alleen even bang dat er midden in de nacht luid getoeterd en gevuurwerkt zou worden, maar niks van dat alles. Ondanks het positieve resultaat van het Nederlands elftal...
  23. Het kan straks 70 graden worden dan blijven ze nog doorrijden en -vliegen, het maakt niemand wat uit 🤣 Ik moet voor mn werk naar NL, dan ga ik dus met de trein. Beetje zinloos want dat vliegtuig dat vliegt ook wel zonder mij, maar toch voor het principe.
  24. maar wáár vind je nu nog een ventilator?? Misschien ergens op de zwarte markt voor 10 of meer keer de normale prijs...
  25. Myep ventilaptor top, heb er minstens 1 in elk vertrek en ik hang er binnenkort eentje aan het plafond van de plee denk ik 🤣 Hier op t werk is het allemaal airco maar als je dan weer buiten komt dan is het ineens zo snoeiheet dat je meteen heel moe wordt. Ik ben niet zo'n airco fan. Als ze op het werk nou rolluiken voor de ramen hadden maar dat hebben ze dan weer niet, die kneuzen, ik heb nu uiterst professioneel allemaal papier op mn raam waar de zon op staat.
  26. Ik duim ook voor je @Fonny @Yvonne de huisarts heeft niet meer terug gebeld. Jammer. Volgende week maar weer contact opnemen. Zou hier graag over willen praten, samen met mijn vriend. Vandaag lekker met m'n zoon, schoondochter en jongste kleinkind naar een familiehotel. Daar is van alles te doen. Speciaal voor jonge gezinnen. Er is ook een welness bij, dus Oma zal niet de hele dag de rol van Oma vervullen, maar zal zich ook terugtrekken af en toe. Een familiekamer met airco en een stapelbed voor Oma en kleindochter. Mijn vriend snapt nu mijn keuze. Gisteren heeft hij er weinig van meegekregen toen ik het aan het afspreken was. Zo kan hij ook even nadenken. Hij heeft veel spijt. Tsja, dat is bekend he? Zo voelden we ons allemaal na een binge. Er komt geen alcohol meer in huis. Dat is de afspraak. Mocht hij wel zo door willen gaan en merk ik dat hij toch weer stiekem gaat drinken betekend dit: einde relatie. Dan zoek ik hier een huisje voor mezelf. Ga niet meer terug naar de randstad. Verknocht aan Brabant. Maar nu even een tas inpakken en over een uurtje word ik opgehaald. ZIN IN!
  27. Blijf maar gewoon open staan en volg je eigen gevoel zou ik zeggen, ik heb al lang geleden geleerd dat je wappies niet overtuigt van jouw waarheid, de hunne wordt er alleen maar door versterkt. Andersom trouwens ook. Ik blijf bij mijn waarheid en leef daarnaar.
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...