Lika Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Kokhalzen van de zenuwen....mijn vader had het en ik ook. Vroeger. Nu eigenlijk nooit meer. Sterkte Asterix. Heeft je vrouw ook een vriendin of zus ofzo bij wie zij zich prettig voelt? Of ben jij de enige vertrouwde voor haar? Jij moet niet door je hoeven zakken hoor... Suikertje, wat een overwinning! Heerlijk. Ik heb een artisjok gekocht. Vind ik altijd zo feestelijk. Maar wat ermee te doen? Verder houd ik helemaal niet zo van warmte. Er is hier gelukkig wel een windje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Ow..leuk en lekker artisjok... Je kunt m heel decoratief in een mooi glas/schaal leggen/zetten.... Of koken...en dan één voor één de blaadjes oppeuzelen, gedipt in een sausje en als laatste de bodem. Ff googlen hoe precies :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Goed van je Suiker! Asterix heb 2 jaar lang zelf een angst paniek stoornis gehad. Durfde niets eens mn huis meer uit. Door 2 jaar lang cognitieve gedrags therapie en daardoor exposure/uitdagen is het goed gekomen. Na 2 jaar. Wat een hel was dat. Niets forceren veel geduld. Top dat je achter haar staat Met mij alles goed. Hou van de warmte straks hitte haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 @Lika Ze kan alleen mij maar in de buurt hebben, ze heeft geen goede vriendin, wel een lieve nicht, maar die heeft ADHD, als je daar in buurt bent val je na 10 minuten om. Ik ben ook enig kind, net als mijn vrouw. Kleine familie helaas. @Smaragd Hoe is dat bij jou ontstaan dan, als ik vragen mag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Asterix na heel veel analyses etc. Denk ik en weet ik dat ik als kind al ultra gevoelig was. Moest alles oplossen voor mn gevoel. Was 9 jaar. Denk dat het vanuit daar is ontstaan. Zeker weet je dat nooit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Nee, dat is waar, hetzelfde heeft mijn vrouw ook, hsp, kon nooit tegen veel drukte, maar wist zich wel te handhaven. Ze voelt ook feilloos de sfeer aan als ze ergens komt. Naar een concert (rock) kon ze wel, terwijl je dat niet zou verwachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 (bewerkt) Kon ook tegen drukte op mijn level.. Paar dingen die boven komen naar de mensendieck pols van 150....gevoel van een hartaanval krijgen. Wist dat ik hyperventileerde .men zei dan val je niet flauw. Ik ging out languit. Stik gevoel continue. Durfde niet meer te slikken Paar voorbeelden van mijn hel toen. Dacht dat ik er nooit meer uit zou komen. Veel respect voor je vrouw.....want ws weten veel anderen hoe het wel moet....dat werkt juist niet! Ook respect voor jou nogmaals. Menig man loopt ws weg, jij niet! 26 mei 2017 bewerkt door Smaragd toevoeging Asterix reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 (bewerkt) Voor de rest fijne avond. Als je heel diep hebt gezeten. Waardeer je ook meer als het wat beter gaat! ☺ 26 mei 2017 bewerkt door Smaragd toevoeging Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Ik meld me geslaagd af voor het dagpact. Welterusten voor straks smart en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 26 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Raar met die angsten. Ik vraag me wel es af hoe ze ooit verdwenen. Bij mij dan. Keihard erdoorheen gegaan soms. Dingen toch maar gaan doen. Blijven doen. Soms felle energie erin gooien! Op de snelweg dan weer die plotselinge gedachte "o als die vrachtwagen nu es...."... en dan even een korte flits van het begin van angst, maar die als den donder wegduwen: vertrouw! En als het mijn tijd is... dan zij dat maar zo @Rapilos: hoe gaat het rijden bij jou nu? Vast al veel beter! Schreef of zei het laatst ook ergens. Voor mij heeft de factor tijd ook een rol gespeeld; en relativeren (leren...) later wordt het beter/wat zomaar kan gaan kloppen... (blijf erin geloven!!) Het moest en moest en moest. Ik moest en zou van de angst af. En nu ken ik mijn zwakke punten inmiddels. Ik weet vrij exact wat spanning en angst oproept. Werken b.v. Ik kan het wel, daar gaat het niet om, maar er is altijd ook enige weerzin vanwege die spanning. Ben ik er eenmaal dan is het okay. En alcohol: angst en spanning worden zo verdraaide versterkt na alcoholgebruik! Niet doen dus! Overigens had ik dat vroeger nooit in de gaten. Hadden jullie dat al wel snel in de gaten? Ik wil hiermee overigens niets zeggen over angst bij anderen of de mate van knokken er tegen, want dat kan niet. Ik zie dat dit per mens verschilt door allerlei omstandigheden. Angst is het ergste wat er is. Vechten? Wat zijn instandhoudende factoren? Het blijven vermijden, omdat.....? Levert angst ook iets op? Soms wel hoor Is het waar dat liefde de tegenhanger is? ... klinkt ook weer zo bespottelijk he.. iets daarin begrijp ik wel. Het is een geheen-en- weer. Wat mij betreft tussen vertrouwen en wan-trouwen. Mijn loge R is er. Bijzondere dagen... dagen waarin ik mijn eigen vertrouwen en wantrouwen test. Eigen items tegen het licht kan houden. Daar ben ik alleen maar dankbaar om. En nu zwermt er een groot eng beest naar binnen en ga ik maar es slapen, gauw de deur dicht. liefs, smart rapilos en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden