Spring naar bijdragen

Nieuwe start


Anouk

Aanbevolen berichten

Na een poos van proberen om te minderen (en mislukken) meld ik me weer aan. Ik begin steeds meer te beseffen dat minder of weinig drinken voor mij niet weggelegd is, hoe graag ik het ook zou willen. Vandaag de knoop weer doorgehakt en een droge dag. Het is me hier de vorige keer gelukt om een tijd niets te drinken, dus ik vertrouw er op dat het nu weer gaat lukken. Dit forum is voor mij een stimulans om door te zetten. Om te beginnen zal ik mijn oude berichten nogmaals doorlezen en verder op het forum rondkijken.

Fijne avond!

 

bewerkt door Anouk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb wel even moeten nadenken over de scharen van Lady Jane :D. Reacher, bedankt voor je opsteker, maar ik durf op dit vlak geen weddenschappen af te sluiten. Ik zoek wel naar manieren hoe ik mijn motivatie kan blijven 'voeden'. Nu gaat het nog goed, maar ik weet dat het lastig(er) gaat worden.

Bob, thuis is mijn besluit heel positief ontvangen. Mijn man drinkt sinds een jaar zeer zelden (hij kan het wél), dus dat maakt het voor mij een stuk makkelijker. Het is meer de familie en vrienden, waar ik het heel lastig vind om niet te drinken. Het is hoe dan ook overal zo gewoon dat er alcohol gedronken wordt. Je bent een uitzondering als je niets drinkt. Vanmiddag een verjaardagsborrel gehad, ik heb een alcoholvrij pilsje gedronken en had totaal geen neiging om wijn te drinken. Was er blij mee!

Vandaag dag 3 zonder wijn. Ondanks dat ik slecht slaap (ik voel me heel gespannen), voel ik me overdag fris en helder.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat goed Vasja, vandaag dag 6. Tot nu toe nog geen problemen met trek, mag van mij zo blijven :D! Lang leve het AV biertje!

Ik heb jouw draadje gelezen, heel herkenbaar. Wat jij had met whiskey, heb ik met wijn. Jij kocht een fles om er de hele week mee te doen, ik kocht een doos wijn om er 12 dagen mee te doen (elke dag een 1/2 fles), maar de doos was meestal al in 4 dagen leeg. Elke dag 1,5 fles. En een volgende keer maar weer mijzelf voor de gek houden en weer een doos kopen. Ik ben blij voor je dat je alleen hier en daar alcohol kunt drinken, dat zou ik graag willen, maar bij mij werkt het totaal niet. Misschien heeft het met leeftijd te maken? ik ben een stuk ouder dan jij en heb veel meer drankjaren achter de rug dan jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...