Anouk Geplaatst 21 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2017 (bewerkt) Na een poos van proberen om te minderen (en mislukken) meld ik me weer aan. Ik begin steeds meer te beseffen dat minder of weinig drinken voor mij niet weggelegd is, hoe graag ik het ook zou willen. Vandaag de knoop weer doorgehakt en een droge dag. Het is me hier de vorige keer gelukt om een tijd niets te drinken, dus ik vertrouw er op dat het nu weer gaat lukken. Dit forum is voor mij een stimulans om door te zetten. Om te beginnen zal ik mijn oude berichten nogmaals doorlezen en verder op het forum rondkijken. Fijne avond! 21 mei 2017 bewerkt door Anouk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2017 Welkom Anouk. Goed besluit, en veel succes! Heb je nog een partner of huisgenoten aan wie je iets moet uitleggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anouk Geplaatst 21 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2017 Wat stom , hoe kan ik die staart herstellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2017 welkom terug Anouk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 21 mei 2017 45 minuten geleden zei Anouk: Wat stom , hoe kan ik die staart herstellen? Als je het eerste bericht gaat bewerken, kun je ook de titel nog aanpassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anouk Geplaatst 21 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 mei 2017 Dankjewel Bob! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 22 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2017 Hoi Anoek, wat een toepasselijke bloem heb jij als avatar. De zomer gaat beginnen. Dit is voor jou het seizoen dat je drank de rug toekeert, wedden om een mooie schaar van lady Jane? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anouk Geplaatst 23 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 mei 2017 Bedankt voor jullie reacties! Ik heb wel even moeten nadenken over de scharen van Lady Jane . Reacher, bedankt voor je opsteker, maar ik durf op dit vlak geen weddenschappen af te sluiten. Ik zoek wel naar manieren hoe ik mijn motivatie kan blijven 'voeden'. Nu gaat het nog goed, maar ik weet dat het lastig(er) gaat worden. Bob, thuis is mijn besluit heel positief ontvangen. Mijn man drinkt sinds een jaar zeer zelden (hij kan het wél), dus dat maakt het voor mij een stuk makkelijker. Het is meer de familie en vrienden, waar ik het heel lastig vind om niet te drinken. Het is hoe dan ook overal zo gewoon dat er alcohol gedronken wordt. Je bent een uitzondering als je niets drinkt. Vanmiddag een verjaardagsborrel gehad, ik heb een alcoholvrij pilsje gedronken en had totaal geen neiging om wijn te drinken. Was er blij mee! Vandaag dag 3 zonder wijn. Ondanks dat ik slecht slaap (ik voel me heel gespannen), voel ik me overdag fris en helder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 23 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 23 mei 2017 Welkom Anouk. Dat slapen komt echt weer goed! Zet hem op: lekker een fris koppie de volgende dag ! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 25 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2017 Welkom Anouk hoe is het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anouk Geplaatst 26 mei 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 mei 2017 Het gaat goed Vasja, vandaag dag 6. Tot nu toe nog geen problemen met trek, mag van mij zo blijven ! Lang leve het AV biertje! Ik heb jouw draadje gelezen, heel herkenbaar. Wat jij had met whiskey, heb ik met wijn. Jij kocht een fles om er de hele week mee te doen, ik kocht een doos wijn om er 12 dagen mee te doen (elke dag een 1/2 fles), maar de doos was meestal al in 4 dagen leeg. Elke dag 1,5 fles. En een volgende keer maar weer mijzelf voor de gek houden en weer een doos kopen. Ik ben blij voor je dat je alleen hier en daar alcohol kunt drinken, dat zou ik graag willen, maar bij mij werkt het totaal niet. Misschien heeft het met leeftijd te maken? ik ben een stuk ouder dan jij en heb veel meer drankjaren achter de rug dan jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vasja Geplaatst 27 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2017 Ja op den duur leer je dat je jezelf voor de gek houdt hè ^^ Gefeliciteerd met je 6 dagen! je voelt je zeker een stuk fitter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden