Spring naar bijdragen

never ending story


Muffin1956

Aanbevolen berichten

Het blijft vallen en opstaan wat mij betreft. Ben net een 8-tal dagen "thuis"geweest, van het ene feestje naar het ander en steeds met het nodige drinken. Dat begon al in de lounge, in het vliegtuig, feestje bij thuiskomst zaterdag. Zondag pas om 01:00 smiddags uit bed en direct terug aan de drank en dat ging zo door tot maandagavond. Dan volledig ingestort maar toch blijven drinken, achter de kast, in hoekjes en kantjes waar niemand me zag. En dat ging gewoon door tot ik nu terug hier ben op mijn eigen stek. Wel was mijn ganse week "vakantie" helemaal naar de ###. 

Nu terug 3 dagen droog, veel nagedacht en goed gesprek gehad met psych. Die heeft me bepaalde oefeningen (gedachten vangen bv) opgelegd en moet ook allerlei zaken bijhouden in mijn agenda, zoals bv wanneer de craving opkomt, wat de oorzaak is etc. En daar gaan we dan vgl afspraak (zaterdag) dan mee aan de slag. Een van de dingen die ik doe is het probleem vd drank telkens "minimaliseren". Komt blijkbaar uit het onderbewustzijn, probeer daar nu beetje over te lezen en die gedachten te controleren. 

Ben er ondertussen ook achter dat ik alleen maar kan functioneren en nuchter blijven als ik volgens een vast stramien leef. En hier lukt me dat maar terug in Belgie, met een vrouw die een restaurant heeft, loopt mijn systeem vast en functioneer ik ni meer, wordt de drang om te drinken erger. En eens het eerste glas binnen is er geen houden meer aan.

En vroeger bracht dan de antabuse soelaas maar dat is volgens mijn psych geen oplossing en zou bovendien slecht zijn voor de bloeddruk, vooral dan in combinatie met diazepam en paroxetine. Dus moet het op eigen kracht, en zoals gezegd, met vallen en opstaan. Nu voel ik mij sterk maar ga 07/07 voor een maand naar Europa en zullen we moeten afwachten. Maar we gaan niet doen aan "futurization" (een andere psych term) en het dag voor dag aanpakken.

Ik heb nog een paar uur werk voor de boeg maar voor iedereen aan de andere kant, een welverdiende nachtrust gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Harp:

Goed om weer van je te lezen @Muffin1956. Ik ben geen psych natuurlijk, maar mij het lijkt toch verstandig iets van een plan te hebben voor als je straks voor een maand naar Europa komt. Enig idee hoe je kunt voorkomen dat het weer misgaat?

Das nu net de hamvraag. Heb morgenvroeg terug meeting met de psych en gaan dit uitgebreid bespreken de komende weken. op een of andere manier moet ik mij kunnen wapenen en liefst zonder antabuse maar als het niet anders kan ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Harp:

8 dagen, mooi! Voelt het goed?

Voelt natuurlijk goed al heb ik momenten die plots opkomen, momenten van "ik mis hier iets". Maar momenteel heb ik het wel onder controle, maar ga vgl week terug naar België en dan wordt het sowieso een ander verhaal ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Harp:

16 dagen, heel goed! Wat je komst naar België betreft: alleen "afwachten wat het wordt" klinkt nogal passief. Misschien iets van een plan van aanpak bedenken?

Plan van aanpak is trachten mijn automatische gedachten uit het onderbewustzijn op tijd op te vangen en trachten mijn drankprobleem niet te minimaliseren. Mij voor ogen houden dat wanneer ik het eerste glas drink, drank gewoon mijn leven overneemt en mij in een soort van zombie verandert. Altijd op zoek naar drank, de mogelijkheden / gelegenheden opzoekende ipv te vermijden. Dat is het plan maar zonder de hulp en de begeleiding die ik hier heb wordt het wel een hele uitdaging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je kan moeilijk van de ene psych naar de andere stappen en in België is er sowieso een lange wachtlijst. Maar ben voorzien van medicatie en mijn psych gaf me de raad, ook al is het mijn ding ni, misschien toch naar een paar meetings van de AA te gaan, al was het maar om te luisteren naar de verhalen van de anderen. En voor de rest mag ik haar altijd bellen of chatten, alleen heb je natuurlijk 7 uur tijdsverschil en ik kan het arme mens moeilijk om 02:00 's nachts uit haar bed bellen.

Maar ik heb nu wel het gevoel dat het gaat lukken en hou, ondanks dat het geen oplossing is, toch maar antabuse bij de hand moest de drang te erg worden. Ik weet dat het geen oplossing is maar het geeft je wel de nodige rust als je weet dat je niet kan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is dat toch ook een prima voorlopige oplossing? Misschien kun je met psych afspreken dat je je in ieder geval 1 of 2 keer meldt met een update en dan ook wanneer ongeveer. Toch een soort stok achter de deur en zij weet wat haar te wachten staat en hoe laat. Belangrijk om nu heel zorgvuldig te werk te gaan denk ik. Voor jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Muffin,

Dat was ook mijn gedachte...AA.

Ik ben zelf een paar maanden geleden naar een groep gestapt (had ook het idee dat dat mijn ding niet zou zijn)

Nou, één van de beste stappen in mijn ADB proces. 

Voor jou is een bijkomend voordeel dat je overal ter wereld groepen kan bezoeken :)

Ik kreeg van mijn groep een kaartje met telefoon nummers van leden die zich beschikbaar stellen om te bellen, mocht ik daar behoefte aan hebben,

de trek te groot wordt.

 

Het is het proberen waard....lijkt me.

 

Succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Dit weekend ben ik volledig de mist in gegaan. Het liep goed tot zaterdag avond en sindsdien is het helemaal fout gelopen, alle dagen van 's morgens tot 's avonds alleen maar drinken. En nu zit ik hier, helemaal versleten, en stel ik me steeds weer de vraag waarom? Het liep zo goed, één moment van zwakte en dan is alles terug naar de vaantjes. En dan moet je telkens terug van 0 beginnen. Ik word hier zo moe van ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muffin, ik heb diverse malen opnieuw stap 1 gezet bij de AA. en niemand oordeelt of veroordeelt of heeft commentaar. dat is typisch AA en zo fijn dat je altijd liefdevol wordt ontvangen en tegemoet getreden. Hoe moeilijk het voor jezelf ook kan zijn om het te vertellen. Ik hoop maandag genoeg opgeknapt te zijn om weer te gaan. Zaterdag is in mijn nieuwbouwwijk een korte BBQ, dat ga ik bezoeken en neem mijn eigen drankje mee in een drinkfles (water met scheutje limoen of citroen). Ook leuk om meer kennis te maken. En ik kan weg wanneer ik wil. Het is tot 20 uur, dus ook geen nachtbrakerswerk en weinig kans op confronterende dingen qua drank. Dus voor een keer dan geen AA.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lika, er is niks ergs aan antabuse, alleen is het blijkbaar niet aan te raden om deze te nemen in combinatie met anti-depressiva (heeft iets met bloed druk te maken dacht ik). En verder wil ik het op eigen kracht proberen maar dat is idd misschien te hoog gegrepen voor het moment 

@Herstel, thanks voor de support. Ik ga dit weekend terug naar Panama en ga me daar een groep zoeken die me ligt, Hier waar ik in B woon is er ook een leuke groep en misschien dat ik me morgen daar weer een keertje meld, alhoewel het niet leuk is om met hangende pootjes terug te moeten gaan bekennen dat het weer maar eens een keertje fout gegaan is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...