Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Anoniem48

Afbouwen Lorazepam

Aanbevolen berichten

Ik ben begonnen met het afbouwen van Lorazepam (2,5 mg), ik mocht 4 pillen per dag, vorig jaar heb ik er 1 vanaf gehaald,

dat ging wel. Maar nu zit ik op 1 a 1,5 pil per dag, en dat is zwaar. Ik heb een pillensnijder, dat ik ze ook tot 1 vierde kan maken.

Ik heb dit besloten omdat ik ervaar dat ik meer last van kreeg, dan gemak! Altijd erg moe, niet meer tot leuke dingen komen, altijd koud hebben enz. Nu ben ik 10 dagen bezig alleen, omdat de huisarts niet aanwezig is, pas 20 maart een afspraak....

Ik weet me soms geen raad, want ik slaap heel slecht uit onrust. Hiervoor gebruik ik wel Seroquel van 25 mg, maar deze werken ook al minder. Ik zit 5 jaar aan deze middelen, omdat ik last had van sociale angstklachten o.a.

Heeft er iemand advies of tips?

Alvast bedankt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik nam vanaf november  lorazepam 1mg tegen slapeloosheid. Ben nu 4 dagen er helemaal af! Heb het steeds verminderd met 1/4 er vanaf. Na 6 dagen deed ik er iedere keer 1/4 vanaf. Ik weet dat het heel erg lastig en moeilijk is, ben deze week gauw in tranen en heb hele erge spierpijn. Ik neem nu zelf een paar druppels wietolie voor de nacht. Slaap nu langer dan met de lorazepam. Val gelukkig ook snel in slaap rond 23.00 uur en wordt nu rond 6 uur weer wakker.

ik zie nu pas dat je de vraag aan een hulpverlener hebt gesteld, dat ben ik niet maar wel iemand die weet hoe het voelt om van deze pillen af te komen. 

bewerkt door Silla

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat heb je snel gedaan, is beter zonder die troep! Het afbouwen hangt er van af hoe lang je het hebt gebruikt, en de hoeveelheid. Ik begrijp nu niet waarom ze mij pillen hebben gegeven van 2,5 mg, om te beginnen was 1 mg beter! Het geeft later toch meer een placebo dan dat het nog echt werkt. Ik zie nu hoe het iemands leven vergald. Oke, ik had het toen nodig, net als anderen van jullie, maar dat kan ook anders.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ging je toch om afbouwen? Wat was je hoogste dosis? Afbouwen van 2,5 mg is beter dan van 1 mg, als je al een (hoge) dosering had. Een placebo-effect werkt op het moment, nooit achteraf. Placebo-effect werkt in je hoofd. Afkicken heeft te maken met lichamelijke ontwenning.

Groet Gerrit.

bewerkt door GerritGerrit

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ook aan t afbouwen  van tranxenne50mg  (jaren aangezeten  )een hel duizelig (bijna ) flauwvallen etc tot niets in staat een hel .Wie herkent deze klachten en nog meerdere 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Anoniem,

 

Het is al twee maanden geleden dat je begonnen bent met afbouwen en je hebt helemaal geen reactie van ons gehad.

Ik lees dat je veel klachten ervaart/ervaarde van het benzogebruik. Je bent zelfstandig begonnen met afbouwen, het is goed dat je dit gedoseerd doet en geleidelijk bent begonnen met de afbouw. Wat het afbouwen vaak meer bemoeilijkt in vergelijking met andere middelen is dat je er langer last van hebt. Je hebt geen effect meer van de benzo, maar als je deze afbouwt is dit zeer goed merkbaar. Het kan dan ook een poosje duren voordat je voordelen ervaart van het benzovrij zijn.

 

Hoe gaat het op dit moment? Is het gelukt om verder af te bouwen?

En hoe gaat het met de klachten die je hebt, zoals slaap- en angstklachten. Heb je dit ook besproken met je huisarts?

Het afbouwen van de benzo’s kan daar invloed op hebben en deze klachten kunnen dan (tijdelijk) verergeren.

 

Op de website van Benzodebaas kun je veel informatie vinden over afbouw/ontwenning. En natuurlijk kun je je ervaringen delen met de lotgenoten op het forum.

 

Mocht je op dit moment nog vragen hebben, laat dit dan gerust weten.

 

Veel succes!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe dit forum werkt, mijn bericht komt nu toch op het juiste? Het is nu 23 juni, ik zit op 2,5 mg lorazepam, de seroquel is er 7 weken vanaf. Dit is misschien nog giftiger, mijn cholesterol is er van omhoog gegaan denk ik. Heb ik vaker meegemaakt. Dus vanaf begin maart heb ik er 7,5 mg afgekregen, en nu lukt het bijna niet meer, ik blijf op deze diosering, ik denk dat het ook niet helpt om nu snel te gaan. Dit is toch een vrij lage dosering? Ontrekkingsklachten zijn nog enorm! Vier tot vijf weken maagpijn gehad, het gevoel alsof je keel wordt dichtgeknepen, kaakpijn en kiespijn. Dit is ook een ontwenningdklacht; dit heb ik nl gevonden bij' benzobuddies', een erg goede site als je de Engelse taal goed beheerst.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-5-2017 om 19:13 zei Anneke:

Ben ook aan t afbouwen  van tranxenne50mg  (jaren aangezeten  )een hel duizelig (bijna ) flauwvallen etc tot niets in staat een hel .Wie herkent deze klachten en nog meerdere 

Ja die symptomen horen er bij duizeligheid bijna flauw vallen en je kan niks meer doen het is echt een hel ik durf de deur niet meer uit ben niet in staat mijn huis schoon te maken maar houd moed er komt een tijd dat het beter met je gaat ik heb 40 jaar aan de brozemepam gezeten nu aan het af bouwen is een hel  laat toch de moed niet zakken. Liefs Wilhelmina

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...