Nadia Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Enorm snothoofd hier. Ook geen zin om uit te vogelen hoe ik het Dagpact een beetje netjes krijg. Of witregels weg krijg. Afspraak van vanmiddag af moeten zeggen. Gaat weer lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Welja, spirit er ook nog afgegooid. Ik ga me eens heel, heel rustig houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Afijn, ik hoef tenminste niet bij -15 in het park te zitten. nancy en Lika reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Dagpact: Lars Kohtje Rosa Reacher MarQ Lieselotje Bor Spirit Nadia Aicha Zo mij zelf er ook maar weer eens bijgezet. De dames en heren in het park zoeken het maar uit. Ik ga er niet meer heen en nee dronken worden ze niet meer en ook in het verleden 's avonds wel eens bij enkelen thuis geweest. Nooit bier te bekennen. Als ik daar iets wilde drinken moest ik het zelf maar pakken en er stond alleen fris in de koelkast. @Nadia gelukkig heb ik het snothoofd eergisteren vaarwel gezegd. Maar er zijn veel mensen ziek op dit moment. Raar lijkt me dat overigens niet. In twee weken tijd hebben we vier seizoenen achter de rug. Winter, Lente, Zomer en Herfst. Lekker een paar dagen rustig aan doen helpt een heel stuk. Sterkte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 (bewerkt) Hoi mensen, Waar begint verslaving. Moeilijk is het. In ieder geval volgens mij zeer afhankelijk. Als er een stevige slok in zit dreigt er ook een soort grootspraak te onstaan. "Alles goed met mij hoor" "ouwe jongens krentenbrood" etc etc. Aicha, ben je met al de bankzitters mee naar huis geweest. Namen ze misschien toch niet een alcoholisch iets? En volg je hun verder sociale leven op de voet. Men (de zware drinker) is goed in de kluit belazeren. En we hebben het over een progressieve aandoening die doorgaans slechter wordt. Aicha prijs jezelf gelukkig daar niet bij te horen. Buiten het café was ik ook een bankzitter en ken het slappe geswets van deze figuren. Maakte er ook deel van uit. Één vloog in brand in z'n huis. Dood! En een ander ook einde verhaal! En men gaat ook nog eens over de tong in het buurtje. 24 februari 2017 bewerkt door Soothe lettertje tomtom2 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Inmiddels lees ik dat je bij enkelen thuis was! Ik zat nog te typen en te denken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Bænken is een heel aardige Deense film over bankzitters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 5 minuten geleden zei Soothe: Hoi mensen, Waar begint verslaving. Moeilijk is het. In ieder geval volgens mij zeer afhankelijk. Als er een stevige slok in zit dreigt er ook een soort grootspraak te onstaan. "Alles goed met mij hoor" "ouwe jongens krentenbrood" etc etc. Aicha, ben je met al de bankzitters mee naar huis geweest. Namen ze misschien toch niet een alcoholisch iets? En volg je hun verder sociale leven op de voet. Men (de zware drinker) is goed in de kluit belazeren. En we hebben het over een progressieve aandoening die doorgaans slechter wordt. Aicha prijs jezelf gelukkig daar niet bij te horen. Buiten het café was ik ook een bankzitter en ken het slappe geswets van deze figuren. Maakte er ook deel van uit. Één vloog in brand in z'n huis. Dood! En een ander ook einde verhaal! En men gaat ook nog eens over de tong in het buurtje. Zinloze bezigheid om voor een ander te bepalen of die wel of niet verslaafd is. Het is al moeilijk genoeg om dat voor jezelf te bepalen en uiteindelijk is dat het enige belangrijke. Als je daar eenmaal mee kan leven ("ik ben verslaafd dus ik hoef en mag niet meer drinken") dan gaat de rest vanzelf. Een alcoholist kan geholpen worden maar alleen als die persoon daar vanuit zijn hart uit overtuigd is dat hij of zij ook echt alcoholist is en daarmee aan de slag gaat. Voor mij persoonlijk is het enige wat telt of ik een nuttig en zinvol leven kan leiden en dat lukt mij totaal niet als ik drink, zelfs niet als ik er "maar" eentje drink want daarna slaat mijn hoofd op hol en komt de rest ook binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Misschien vind ik het een zinvol iets om even van gedachte te wisselen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Dat wel. Maar je kan nooit bepalen voor een ander of die verslaafd is: dat moet echt iemand zelf doen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Tom, helemaal gelijk. Wil een ander geholpen worden moet hij dat zelf inzien. Ik bepaal toch niets. Moet men helemaal zelf oplossen. Loop wel langenoeg mee om te zien of het foute boel is. Pilsjes op de dag op bankjes is doorgaans al een tikje fout Ik was fouteboel en loste het helemaal zelf op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Bor, alles goed? Gelukkig minder wind, Ik werd er zenuwachtig van. Altijd gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 HiHi, nou daar hebben Soothe en Bor 2 punten. Overdag drinken op een bankje in het park is niet o.k. Gelukkig nooit dronkenschap of overlast voor anderen meegemaakt. Zelfs mensen die met hun hondje langslopen maken geregeld een praatje met het stel. Maar er zal door sommigen ongetwijfeld enig geklets de ronde gaan. Toch hebben ze allen nog best wel veel vrijwilligerswerk o.i.d. Maar goed ik wil er niet meer bij zitten. Punt. En Soothe storm vind ik vreselijk. Onweer doet me niets. Maar storm: daar ben ik bang voor. Misschien omdat er vroeger bij mijn broer een meisje uit zijn klas is overleden toen zij tijdens een storm een zware tak op haar hoofd kreeg. En een paar jaar geleden hier iemand uit de buurt die een gehele boom op zijn hoofd kreeg. Tis dat ik een hond heb en naar buiten moet. Maar het liefst bleef ik binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 En ach ja Bor haar punt, het mag niet. Helaas bekeurt de politie deze mensen nooit. Af en toe een waarschuwing. Hooguit. Ik denk dat men denkt ze veroorzaken geen overlast en ruimen hun bierblikjes netjes op dus laat ze maar. Dat in tegenstelling tot de hangjongeren die niet weten wat een prullenbak is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Aicha de film Bænken is een aanrader. Één was bij de groenvoorzieningen. Triest en komisch. Ik moest ook met het beest uit. Bij mij is het of het in m'n hoofd gaat stormen en raak onrustig. Gelukkig zijn we niet weggewaaid Aicha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Gaat wel Bor, Moet met Albert straks naar de dierenarts.Hij doet vreemd. Al een tijd erg apatisch. Heel de dag in de mand. Komt niet eruit voor z'n ontbijt, 'S avonds komt er wat leven in. Hij loopt ook niet lekker mee. Laat het nog weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Och, Soothe wat naar van Albert. Sterkte hoop dat het meevalt. Film ken ik niet ga eens kijken of ik hem ergens kan vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Heb de dankjes doorgegeven aan Albert. Hij zij waf- woef, dus het is goed. 13 juli wordt hij acht jaar. Bor, plezier met zoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Leuk Bor dat je zoon een weekend komt. Hoe oud is hij nu? In ieder geval vast heel veel plezier gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vol Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Vakantie!!! Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 3 uur geleden zei Bor: Fleurtje; Misschien lukt het om wat ontspannender te maken door je moeder een bloemetje cadeau bij te doen, en neem er voor jezelf ook een bosje mee. Of iets anders maar niet dàt, maar dat spreekt voor zich. Een boeketje? Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik weet niet of het me echt zou ontspannen . Ik kan het de volgende keer wel eens proberen.. Het is me in ieder geval gelukt! Er was weinig volk in de supermarkt. Eén iemand voor me aan de kassa, dat scheelt een hoop. De rij aan de kassa is, op slechte dagen, mijn kleine hel. Dàt? Alcohol? Nee, alcohol is zeker geen vriend als het om paniek gaat. Nu ja, een valse vriend misschien wel. Daar heb ik me vroeger vaak aan laten vangen. Been there, done that. Ik moet ongesteld worden peins ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 1 uur geleden zei Soothe: Gaat wel Bor, Moet met Albert straks naar de dierenarts.Hij doet vreemd. Al een tijd erg apatisch. Heel de dag in de mand. Komt niet eruit voor z'n ontbijt, 'S avonds komt er wat leven in. Hij loopt ook niet lekker mee. Laat het nog weten. Oh Soothe reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 1 uur geleden zei Bor: Lieve mensen, mijn zoon komt straks thuis voor de weekend dus als Bor even wat stiller wordt op vrijdagavond, zaterdag en zondag weten jullie waarom he. Geen zorgen maken, ik ga best goed. Er bestaat een hemel! Grapje ouw toert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 En ik was er weer voldoende voor vandaag.. Moet men sportoutfit eens bij elkaar zoeken. Pilatesdag! Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 24 februari 2017 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2017 Albert heeft verhoging en een 'strakke' gevoelige buik. Waarschijnlijk een dikkedarmontsteking. Spuitjes en pillen! De baas is 83 Euro lichter. Hij bedankt nogmaals voor het medeleven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden